Auteur Topic: Het algemene planning topic  (gelezen 14503 keer)

Encore

• Bekijk profiel
« Gepost op: 03 september 2017, 14:28:02 »
Hee!

Ik las in het opbiecht topic dat veel mensen baat hebben bij het maken van een planning. Nu leek het mij een leuk idee om al onze planningen hier neer te zetten, zodat we er ook samen naar kunnen kijken als de planning niet helemaal is zoals je gehoopt hebt.

Zo heb ik bijvoorbeeld moeite met balans vinden tussen school en vrije tijd, en zou daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken.

Ik weet niet of er animo voor dit topic is, of het goed staat, en of het überhaupt wel mag. Maar dan hoor ik het allemaal wel. :)
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Salvatore

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2017, 14:36:45 »
Goed plan! Ik heb het zelf niet opgebiecht in het topic maar heb wel vaak moeite met plannen/mij eraan houden. Vooral realistisch plannen ben ik niet erg goed in.

Bij deze voeg ik me graag bij dit topic ;)
Ik heb inmiddels te vaak mijn gebruikersnaam veranderd sins 2008.

Yeti

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2017, 14:53:47 »
Leuk idee! Ik heb altijd heel veel moeite met me aan mijn planning houden. Meestal ben ik steeds veel langer bezig per vak dan gepland en kom ik niet meer toe aan de rest.

boekendroom

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2017, 16:09:48 »
Handig topic! Vind het zelf ook erg lastig om de balans tussen school en ontspanning te vinden. Meestal sla ik erg door qua schoolwerk, dan stop ik pas als alles af is en neem ik eigenlijk geen pauze's (zonde van de tijd...), maar soms heb ik het juist andersom, dat er niets uit mijn handen komt en ik al het schoolwerk tot het laatst bewaar. Daarnaast ben ik er goed in te veel in te plannen voor een te kort tijdsbestek.
Sinds ik een bullet journal bijhoud, gaat het plannen wel al wat beter.
Het lijkt me fijn om tips uit te wisselen, dus ik blijf dit topic even volgen! :)

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2017, 19:00:09 »
Wat voor planner gebruiken jullie? Ik heb de afgelopen jaren altijd agenda's gebruikt, maar ik merk dat ik eigenlijk nooit genoeg plek heb en op een gegeven moment stop ik ook gewoon met dingen erin schrijven. Mij lijkt zo'n planner als die van Mascha (Beautygloss) wel fijn, maar het is volgens mij van dat gladde papier en ik hou daar totaal niet van.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2017, 19:02:03 »
Ik schrijf in mijn agenda al mijn afspraken en huiswerk in, en maak op word een dagplanning voor heel de week.

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2017, 20:03:07 »
Ja dit wil ik op zich ook wel even volgen. Ik begin steeds met plannen, dan houd ik dat een weekje vol en dan stop ik er weer mee. :')

Ineffable

• **
  • i ain't sorry
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 september 2017, 20:27:04 »
Ik blijf dit topic ook volgen! Ik heb de Mascha planner gekocht en vind hem tot nu toe wel heel fijn, maar ben benieuwd hoe het gaat wanneer school is begonnen.

EliosaDoll

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 september 2017, 21:20:52 »
Hoi, ik gebruik My Journal 2018 (gekocht bij de Primera) voor rond de 15-17 euro. Het heeft bijna dezelfde lay-out als de Mascha Planner en het heeft ook plek om je gedachtes, doodles en lijstjes op te schrijven. Ook is het een mooie planner om het met washi tape en stickers een echte Pinterest/Tumblr look te geven.
❤︎  ''I just want to be a perfect mix of Audrey Hepburn, Blair Waldorf, Kate Middleton, Elle Woods and a Disney Princess.'' ❤︎

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 september 2017, 21:24:13 »
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Salvatore

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 september 2017, 12:39:56 »
Ik heb ook de Mascha Planner, die ik vanaf vandaag in gebruik neem, vind het best fijn maar heb natuurlijk nog niet echt veel gebruikerservaring ermee ;)

Salvatore

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 september 2017, 12:40:59 »
https://www.bol.com/nl/p/essentialiving-planner-2018/9200000080082738/?suggestionType=typedsearch Ik ga deze denk ik kopen

Die is heel mooi! Denk dat die wel veel mogelijkheden kan bieden, ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je fijn vindt qua plannen maar voor tijdsindeling lijkt ie me wel handig

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 september 2017, 14:53:37 »
Die is heel mooi! Denk dat die wel veel mogelijkheden kan bieden, ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je fijn vindt qua plannen maar voor tijdsindeling lijkt ie me wel handig

Ja hij lijkt me heel fijn! Ik zag ook dat je bij elke dag een to do lijstje in kunt vullen en dat lijkt me heel handig. Wel beetje prijzig, maar ik ga hem hopelijk veel gebruiken dus dan heb ik dat er wel voor over.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 september 2017, 21:28:31 »
Ik vind het echt te duur, maar het is wel echt een mooi boek - of hoe ik het moet noemen haha.

Ben wel benieuwd hoe jullie werken met die planner gaan ervaren.

Klaasje

• Went to sleep cute, woke up cute
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 04 september 2017, 21:39:31 »
Ik ben aan t scrummen! Met post it briefjes op mn muur, en ik moet zeggen dat het best werkt. Ik krijg er rust van om te zien wat ik al heb gedaan, en je houdt goed het overzicht (Nadeel:Als je achterloopt is dat ook pijnlijk duidelijk  :fieuw: )

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 04 september 2017, 21:41:25 »
^ Ziet er ook best leuk uit om te doen! :)

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 04 september 2017, 21:44:39 »
Ik heb sinds dit schooljaar een agenda van de hema, van papier, vorig jaar dacht ik het wel te onthouden, niet veel vergeten. Maar toch. Je hebt voor elke dag een ander blaadjes dus automatisch meer plek, dus zonders al die afkortingen van m v t e b 7&8 of wat dan betekend: maken vraag tot en met einde begalve 7&8. Hij was 5 euro of zo. Met stippen op de voorkant

Klaasje

• Went to sleep cute, woke up cute
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 september 2017, 21:46:39 »
Ik heb trouwens ook een deskplanner en gebruik mn agenda ook nog.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 04 september 2017, 22:05:57 »
Lang leve een bullet journal! :)
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Yeti

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 september 2017, 22:29:56 »
Sinds begin dit jaar heb ik ook een bullet journal maar in de loop van de tijd is het eigenlijk veranderd in puur een dagboek...
Hoe gebruiken jullie een bullet journal om te plannen? Elke week een schema maken of zoiets, als een agenda?

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 september 2017, 14:34:01 »
^
Ik gebruik het inderdaad als een agenda, ik maak elke maand een overzicht met de belangrijkste afspraken en elke week een weekplanning. En verder houd ik mijn 'habits' bij zoals hoeveel stappen ik zet, hoeveel uur ik slaap, mood tracker, schoonmaakschema, films/series, boeken, inkomsten en uitgaven. Enz.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Yeti

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 september 2017, 17:42:56 »
^
Ah oke, dankje. Klinkt handig!

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 september 2017, 11:09:16 »
Werken jullie ook met tijden?

Activity.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 september 2017, 14:06:04 »
Ik werk niet met een planner want daar kan ik mij niet aan houden (helaas). Ik maak in een notitieboekje to-do-lijstjes per onderwerp. Bijv. wat ik nog moet kopen en per vak op school heb ik een paar bladzijdes om dingen op te schrijven. Zo vergeet ik niet wat ik nog moet doen maar hangt er ook geen tijd aan.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 06 september 2017, 14:24:49 »
Met tijd kan ik echt niet werken. Ik maak per dag een to do lijst.