Auteur Topic: Het algemene OV kaart & studiefinanciering topic  (gelezen 7510334 keer)

Merveille

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 08 september 2010, 23:52:08 »

[...]

Eh, hij staat altijd bovenaan he ;) En je vraag was toch beantwoord?

Maar niet in de actieve onderwerpen ;)
En ja, mijn vraag was zo'n beetje beantwoord, ik was alleen benieuwd naar meer ervaringen :P
Maaaarrr... het allemaal goedgekomen vandaag hoor :') Geen idee of ik het goed gedaan heb (wel ingecheckt) maar ik kwam helemaal geen controleur tegen.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 09 september 2010, 00:06:20 »
over drie weken eindelijk mijn vervangende kaart :D
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

YAMBA

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 09 september 2010, 09:55:11 »
Indd. Ik reis via Duivendrecht en daar staan alleen OV paaltjes bij de metro en niet bij de trein. Dus ik check alleen in bij tram, metro en bus en niet bij de trein.
-Ik was FLIPaHIP.  Jumpsuit te koop

Subway

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 13 september 2010, 19:30:51 »
Ik vind het echt zwaar frustrerend. Al m'n zuurverdiende geld gaat naar die kut gvb :']

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 14 september 2010, 11:12:52 »
Ik wacht nog steeds op m'n OV terwijl ik al 19 ben... Mijn stufi gaat nu ook op aan OV >___<
Hij zou er nu UITERLIJK volgende week moeten zijn maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in..

Subway

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 15 september 2010, 21:22:51 »
Heb vandaag mijn reisproduct opgehaald. Dat ging gelukkig dus wel goed -_-' Helaas pas vanaf 1 oktober te gebruiken :/

lisawesome

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 15 september 2010, 21:24:15 »
Oh kunnen wel hem nu al wel ophalen? ik dacht dat het pas een week van te voren was.. Nou dan moet ik dat ook maar eventjes doen :P
Make-up can make you look pretty on the outside, but it doesn't help if you're ugly on the inside. Unless you eat the make-up. -Audrey Hepburn

Sherlock

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2010, 10:14:44 »
Ik had het nog gevraagd aan een ns-medewerker; je hoeft voor de trein niet in te checken. :)

ooii

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 16 september 2010, 10:47:13 »
Weet iemand hoe je m kan omzetten van weekend naar week? En hoe vaak (weinig wss) dat nu nog kan?
Happiness never decreases by being shared (:

Shop_Princess

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 16 september 2010, 11:10:31 »

Weet iemand hoe je m kan omzetten van weekend naar week? En hoe vaak (weinig wss) dat nu nog kan?

Dit kan je doen waar je ook je OV chipkaart geactiveerd heb.
Volgens mij kan je dat 1x per school jaar veranderen. Maar daar zou ik even voor op internet kijken

ONLYELL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 16 september 2010, 11:34:20 »
Ik heb ook even een vraag.
Ik krijg in oktober voor het eerst stufi, maar heb daar geen brief van gehad. Laatste brief dat ik kreeg was over de inkomen van mijn ouders die ik moest invullen en terug sturen. Dit heb ik gedaan, maar heb verder niks meer gehoord.
Kregen jullie wel nog een brief? Heb IB-DUO al gebeld, maar ik moest iets van 15min. aan de lijn wachten!

lisawesome

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 16 september 2010, 11:58:12 »
Wow dat is wel erg lang! Ik zou het gewoon weer proberen te bellen want bij mij duurde t ook iets langer omdat het met de belastingdienst te maken heeft dat ze moeten doorgeven ofzo...
Make-up can make you look pretty on the outside, but it doesn't help if you're ugly on the inside. Unless you eat the make-up. -Audrey Hepburn

ONLYELL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 16 september 2010, 12:10:56 »
Nee ik moest voordat ik met een medewerker werd doorverbonden al zo'n 15min. wachten en ik belde met mobiel, dus had maar gauw opgehangen :P. Ik denk dat ik straks idd gewoon even met huistel. bel. En een email sturen probeerde ik ookal, maar dan moet je een correspondentie nr hebben die terug te vinden is op een oude brief, maar die kan ik niet meer vinden :(. Mijn OV heb ik wel al binnen.

Anonymous

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 16 september 2010, 20:20:42 »

Nee ik moest voordat ik met een medewerker werd doorverbonden al zo'n 15min. wachten en ik belde met mobiel, dus had maar gauw opgehangen :P. Ik denk dat ik straks idd gewoon even met huistel. bel. En een email sturen probeerde ik ookal, maar dan moet je een correspondentie nr hebben die terug te vinden is op een oude brief, maar die kan ik niet meer vinden :(. Mijn OV heb ik wel al binnen.

Kan je inloggen op de site? Daar kan je kijken hoe het met je studiefinanciering staat.

Anonymous

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 16 september 2010, 20:21:19 »

Staat gewoon op de site: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/wisselen.asp

FUCKLOGIC

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 16 september 2010, 20:24:05 »
hij is dus pas vanaf 1 oktober te gebruiken he?
en vanaf 15 september op te laden?

Anonymous

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 16 september 2010, 21:21:36 »

hij is dus pas vanaf 1 oktober te gebruiken he?
en vanaf 15 september op te laden?

Ja (indien je nog geen of net 18 bent).

Opblaaskrokodil

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 16 september 2010, 21:24:23 »
Kom ik ook weer aan met een vraag:

Ik heb op mijn ov staan van ja als het bedrag onder de ¤5.00 komt laad die automatisch op met 50 euro. maar je hebt dus altijd een instaptarief van 20,- euro dus dan lijkt het mij niet dat je nog een keer onder de ¤5,- komt. want ik had er vandaag nog 13 euro op staan en ik had niet meer genoeg saldo. dus ik denk oh kan ik mijn 50 euro ophalen. niet dus want er was geen bestelling klaar --'
Of doe ik het automatisch opladen niet goed ofzo =S?
Ik ben opblaasbaar, jij lekker niet he .. ? Verkooptopic.

becauseirock

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 16 september 2010, 21:33:27 »
Oh, ff een vraagje.

Ik kreeg toen ik stufi aanvroeg een brief dat ik dus 95,61 euro p/maand zou krijgen, wat ik dus ook krijg. Een vriendin van me krijgt 300 nogwat euro, en ze zegt dat ze dat niet leent, maar dat het een "aanvullende beurs" is. Ik dacht altijd dat je je basisbeurs niet hoeft terug te betalen, en je aanvullende beurs wel. Dat klopt toch ook? Die aanvullende beurs, dus die 300 nogwat min ongever 95 euro, moet zij dan uiteindelijk dus terug betalen?

Confuuuused. 95 euro is echt weinig ...

Anonymous

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 16 september 2010, 21:36:51 »

Oh, ff een vraagje.

Ik kreeg toen ik stufi aanvroeg een brief dat ik dus 95,61 euro p/maand zou krijgen, wat ik dus ook krijg. Een vriendin van me krijgt 300 nogwat euro, en ze zegt dat ze dat niet leent, maar dat het een "aanvullende beurs" is. Ik dacht altijd dat je je basisbeurs niet hoeft terug te betalen, en je aanvullende beurs wel. Dat klopt toch ook? Die aanvullende beurs, dus die 300 nogwat min ongever 95 euro, moet zij dan uiteindelijk dus terug betalen?

Confuuuused. 95 euro is echt weinig ...

De eerste 12 maanden is de aanvullende beurs een gift. De resterende 3 jaar hoef je alleen terug te betalen als je inkomen 4 jaar na je laatste studie meer dan 35.000 is, anders zijn ook die jaren een gift.

becauseirock

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 16 september 2010, 21:45:29 »
WUT!!! Okey dankje dankje dankje! Ik ga het gelijk aanvragen!!! :D

Purradise

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 16 september 2010, 21:56:03 »

Sommige mensen krijgen meer omdat hun ouders bijv. minder verdienen, dan krijg je een aanvullende beurs. Mijn beste vriendin kreeg ook 300 euro, en ik 95. Je krijgt meer als je op kamers gaat wonen (zij krijgt nu 500 en ik nu 260 zoiets?). Als jij meer wilt aanvragen, dus een lening, moet je dat WEL terugbetalen na de tijd. Die 95 euro die je nu krijgt hoef je dus niet terug te betalen, alles wat je extra leent dus wel.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2010, 21:57:02 door Purradise »

Anonymous

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 16 september 2010, 22:03:23 »

Eh, het is niet iets dat je zomaar krijgt he. Je ouders moeten dan onder een bepaalde inkomensgrens zitten.

ONLYELL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 16 september 2010, 22:31:16 »

[...]

Kan je inloggen op de site? Daar kan je kijken hoe het met je studiefinanciering staat.

Bedankt voor de tip. Maar ik krijg een melding dat er een technische onderhoud ofzo is. Dus dan probeer ik het morgen maar weer :p

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2010, 12:27:42 »
Hm. Ik heb gister mijn studentweek erop gezet, maar dat ding gaf aan dat ik 2 bestellingen heb opgehaald xD? Hoe kan dat nou weer..en ik kan nu dus nog niet gratis reizen? :(
Love your life!