Auteur Topic: Het algemene OV kaart & studiefinanciering topic  (gelezen 7514150 keer)

Helppp

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4525 Gepost op: 16 augustus 2017, 21:33:22 »

Aangezien ik vanaf 1 september recht heb op studentenov heb ik gisteren het studentenabonnement opgehaald (studentenov op mijn kaart gezet). Op Mijn DUO staat alleen nog wel de status 'niet opgehaald'  bij bijzonderheden. Weet iemand hoe dit komt?

zeroinspo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4526 Gepost op: 24 augustus 2017, 11:43:10 »
Ik heb mijn studenten reisproduct aangevraagd via https://www.studentenreisproduct.nl, dus niet via DUO omdat ik geen lening af ga sluiten. Maar had ik het dus gewoon via hier kunnen doen? Of word mijn aanvraag nu afgekeurd omdat ik nog geen 18 ben, en het dus via een lening van 0 euro had moeten doen?
"i’m a recovering perfectionist and an aspiring ‘good-enoughist’."

Charming

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4527 Gepost op: 24 augustus 2017, 11:45:11 »
^Je kan je OV aanvraag via DUO doen inderdaad, dan kies je voor €0 lening maar wel een studentenreisproduct. Vervolgens koppel je die aan een OV kaart via de website die jij net benoemde.

Als je je studentenreisproduct dan bij een automaat gaat ophalen, zie je dit pas een paar dagen later terug in mijn DUO.

En vanaf 1 september kun je automatisch gratis reizen (doordeweeks of in het weekend).

Helppp

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4528 Gepost op: 24 augustus 2017, 20:55:16 »

Thanks!

En weet iemand of ik nu al met korting kan reizen (40%?), dus vóór 1 sept?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #4529 Gepost op: 24 augustus 2017, 21:04:18 »
Nee.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #4530 Gepost op: 24 augustus 2017, 21:31:32 »
^ Lekker dat ze dit in 2016/2017 niet hebben gedaan... ach ja, gelukkig is de regelgeving nu tenminste wel veranderd. Vond het destijds ook niet bepaald eerlijk.  :hamer:
Het was wel eerlijk, omdat je ouders nog kinderbijslag voor je kregen en de mensen die 18 zijn kregen dat niet. Zo werd dat gecompenseerd.
Maar ik had hetzelfde hoor, ben blij voor de toekomstige studenten dat iedereen gratis kan reizen. Heeft mij destijds ook megaveel geld gekost.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Lauden

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4531 Gepost op: 26 augustus 2017, 16:02:49 »
Misschien is dit een domme vraag maar ik weet het echt niet.

Ik reis echt nooit met het OV en had dus ook geen OV-kaart. Nu heb ik er 1 gekocht en heb ik alles geregeld met gratis reizen enzo. Nu heb ik hem gekoppeld en ben ik gisteren naar de Jumbo geweest. Daar was zo'n oplaadpunt. Bij dta oplaadpunt heb ik een bestelling 'opgehaald'.

Kan ik nu gewoon gratis reizen? Ik heb echt geen idee of ik nog iets moet doen.
Peu importe le nombre de cicatrices vous avez, continuz

pannekoek

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4532 Gepost op: 27 augustus 2017, 17:36:12 »
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van extra reiskosten vergoeding via DUO?

Hoe moet je dit precies doen? En wat als je nog een stagerooster hebt, deze moet je namelijk meesturen.

SwiftStyle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4533 Gepost op: 01 september 2017, 14:13:19 »
ik heb van een aantal mensen gehoord dat studenten bij wie vanaf 1 sept. het ov gratis inging ze hun geld konden terugvragen. Weet iemand hoe dit moet en waar je naar moet mailen? Het heeft me namelijk super veel geld kost (100 euro ofso).

SwiftStyle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4534 Gepost op: 01 september 2017, 14:14:31 »
ik had al meer dan 1 week moeten reizen en het was niet gratis maar ik reis 1 uur en kwartier en moet hierbij twee verschillende bussen en treinen pakken dus ik denk dat je wel snapt dat dit mij veel geld gekost heeft..

Ashley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4535 Gepost op: 01 september 2017, 19:17:34 »
Kan ik nu gewoon gratis reizen? Ik heb echt geen idee of ik nog iets moet doen.
Op tijdstippen dat je gratis mag reizen, kun je nu gratis reizen door in en uit te checken. Als je wilt reizen op andere tijden, moet je saldo op je kaart laden en daarna in- en uitchecken.

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van extra reiskosten vergoeding via DUO? Hoe moet je dit precies doen?
Volgens mij is de informatie op https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/vergoeding-extra-reiskosten.jsp erg duidelijk. Kom je er toch niet uit, neem dan contact op met DUO.

ik heb van een aantal mensen gehoord dat studenten bij wie vanaf 1 sept. het ov gratis inging ze hun geld konden terugvragen.
Als je studiefinanciering pas per 1 september ingaat, omdat je een nieuwe student bent, dan kun je geen vergoeding krijgen voor kosten die je vóór 1 september maakte.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4536 Gepost op: 02 september 2017, 00:53:44 »
Ik heb mij uitgeschreven bij mijn opleiding per 31 Augustus, dit doorgegeven bij duo en dan zou automatisch mijn studiefinanciering/lening stop gezet worden. Ov heb ik stopgezet. Dit was een week geleden, nu staat er bij mijn duo bij overzicht:
Studiefinanciering €**** bedrag, uitbetaaldatum: 22 september 2017, Reisproduct: Geen. Krijg ik in september nou gewoon weer studiefinanciering? Of heb ik iets fout gedaan?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #4537 Gepost op: 03 september 2017, 22:24:37 »
^ kan je duo niet twitteren onder een anoniem account. Heb ik ook gedaan :)
Dan weet je het zeker en kan je een bevestiging laten zien mochten ze moeilijk doen.
Voor mij een porto

mopke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4538 Gepost op: 12 september 2017, 19:48:43 »
Hallo allemaal! Mijn familie is gisteren een petitie gestart met als doel het studenten OV 7 dagen per week zou moeten gelden!

Het gaat al lekker met de ondertekeningen, als je het hiermee eens bent wil je deze dan ook ondertekenen (kan anonien) en misschien zelfs delen in jouw vriendenkring?

https://petities.nl/petitions/ov-studentenkaart-7-dagen-per-week

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4539 Gepost op: 02 november 2017, 21:36:22 »
Ik slaag dit jaar voor mijn niveau 4 opleiding en heb dan 4 jaar stufi gehad. Nu wil ik aankomend schooljaar hbo v gaan doen. Weet iemand of ik dan weer opnieuw stufi krijg of dat het afgelopen is met de stufi?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #4540 Gepost op: 03 november 2017, 21:00:54 »
Ik slaag dit jaar voor mijn niveau 4 opleiding en heb dan 4 jaar stufi gehad. Nu wil ik aankomend schooljaar hbo v gaan doen. Weet iemand of ik dan weer opnieuw stufi krijg of dat het afgelopen is met de stufi?

Je krijgt opnieuw stufi, maar volgens mij moet je het wel opnieuw aanvragen.

Krystl1997

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4541 Gepost op: 02 december 2017, 18:54:21 »
Ik krijg vanaf januari 200 euro studiefinanciering minder per maand. Nou is het zo dat ik heb uitgerekend dat ik iedere maand 100 tot 130 euro tekort ga komen. Mijn ouders kunnen/willen niet bij springen omdat ik nog twee zusjes heb die ook onderhouden moeten worden.

Is er een mogelijkheid om in te zien waarom ik zoveel minder krijg en een mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen? Als uiterste kan ik dan gaan lenen maar ik wil dat liever niet gezien ik 22 ben als ik van school kom, en dan weer problemen kan krijgen met huren/kopen van een woning of appartement.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4542 Gepost op: 03 december 2017, 19:44:49 »
Dit staat in die brief: Oneens met een beslissing? Als je het niet eens bent met een beslissing die DUO heeft genomen, dan kun je een bezwaarschrift indienen. Doe dit wel binnen zes weken na de datum van het bericht. Kijk op www.duo.nl om te zien hoe je een bezwaarschrift indient.

En dit is de link: https://duo.nl/particulier/footer/oneens-met-duo/bezwaar-maken.jsp
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Quelqu'un

• Bekijk profiel
« Reactie #4543 Gepost op: 28 december 2017, 22:34:00 »
Zijn er hier meer mensen die maximaal lenen? Mijn stiefzussen en ik doen dit en hun stiefvader/mijn vader beleggen ermee, voor mij voelt het een beetje tricky maar ik weet het niet zo goed in te schatten, denk dat je er uiteindelijk niet per se verlies op maakt maar ook niet echt winst door inflatie enzo. Maar het is vooral als je later een huis wil kopen, dat je een minder hoge hypotheek hoeft aan te vragen. Want de kans dat je over je studielening meer rente zou moeten betalen dan over een hypotheek is heel klein en de rente is nu zelfs nog 0. (dit is mijn vaders onderbouwing)

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #4544 Gepost op: 30 december 2017, 12:24:33 »
^ Huh? Jij leent maximaal en jouw vader gaat ermee beleggen? Dat zou ik echt niet pikken. Het is toch een schuld die op jouw naam staat en die je uiteindelijk moet aflossen tegen een laag rentebedrag. Daarnaast als je een hypotheek aanvraagt kijken ze naar alle leningen die je hebt en nog moet aflossen. Nu is het volgens mij zou dat ze studiefinanciering niet als zware lening zien, maar ze houden er wel rekening mee. Punt is, een studiefinanciering is om je studie of om je kamer te betalen, niet om mee te gaan beleggen.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Ongelooflijk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4545 Gepost op: 15 januari 2018, 21:41:36 »
Als je geld leent bij DUO, kan je dan ook geen huis kopen/huren tot je alles hebt afbetaald, klopt dit? Dit vertelde een klasgenoot..

Scömìche

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4546 Gepost op: 14 februari 2018, 23:05:54 »
ik ga proberen bij een kunst vooropleiding binnen te komen, maar das best prijzig. kan je hier ook voor lenen weten jullie dat?

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #4547 Gepost op: 05 maart 2018, 18:39:18 »
-
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2018, 18:43:41 door Chatoyant »
Love your life!

pannekoek

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4548 Gepost op: 02 mei 2018, 12:31:14 »
Ik studeer in juni af op het mbo, en ga dan starten met een hbo opleiding. Ik krijg elke maand gewoon stufi. Dit heb ik drie jaar op het mbo gehad. Heb ik nu ook gewoon weer recht op stufi tijdens die hbo opleiding? Of wordt het dan een lening?

Ashley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4549 Gepost op: 04 mei 2018, 14:26:44 »
Ik studeer in juni af op het mbo, en ga dan starten met een hbo opleiding. Ik krijg elke maand gewoon stufi. Dit heb ik drie jaar op het mbo gehad. Heb ik nu ook gewoon weer recht op stufi tijdens die hbo opleiding? Of wordt het dan een lening?

Studiefinanciering voor mbo en hbo staat los van elkaar. Als je straks aan je hbo-opleiding begint, heb je dus te maken met het nieuwe stelsel, waarbij er geen basisbeurs meer is die een gift kan worden. Studiefinanciering voor het hbo zal voor jou bestaan uit het studentenreisproduct, een aanvullende beurs (indien van toepassing), een lening (die je moet terugbetalen) en het collegegeldkrediet (een lening voor je collegegeld die je eveneens moet terugbetalen). Je bent niet verplicht om geld te lenen en mag zelf bepalen hoeveel je leent.