Auteur Topic: Het algemene OV kaart & studiefinanciering topic  (gelezen 7512931 keer)

Anonymous

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: 30 september 2010, 18:37:35 »

Maar hoe moet je het nu doen met de trein?

Niet in- of uitchecken, alleen je kaart laten zien. Ook in Rotterdam.

Facepalm

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 30 september 2010, 19:08:10 »
-
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2012, 18:40:10 door Facepalm »

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 30 september 2010, 21:31:00 »

[...]

Niet in- of uitchecken, alleen je kaart laten zien. Ook in Rotterdam.

Je moet vanaf morgen toch juist wel gaan in en uitchecken ?
Tenminste dat stond in de spits omdat ze van de buitenkant van de kaart niet kunnen zien of het een weekend of week kaart is.

Sherlock

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 30 september 2010, 21:37:18 »
In de trein moet je niet in of uitchecken. De NS is nog niet zo ver, vertelde een medewerker mij. In de trein hebben ze een apparaatje, daarmee scannen ze je kaart en zien ze of je week of weekend hebt. :) Heb al aantal keer met de trein gereist. ;)

Sherlock

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 30 september 2010, 21:39:45 »
In- en uitchecken: waar wel en waar niet

Het in- en uitchecken bij vervoersbedrijven wordt stap voor stap landelijk ingevoerd.
Klik hier om de veelgestelde vragen over het reizen met de Studenten OV-chipkaart te bekijken.
Check met je Studenten OV-chipkaart altijd in en uit waar mogelijk, behalve bij NS. In bus, tram en metro in de regio Rotterdam en Amsterdam is het papieren vervoerbewijs inmiddels afgeschaft. Hier reist iedereen dus verplicht met een OV-chipkaart.
In de bussen in de rest van het land check je ook in en uit met je Studenten OV-chipkaart, behalve in de provincies Groningen en Drenthe. In de kortingsuren kun je het beste reizen met saldo op je Studenten OV-chipkaart. Je mag hier eventueel in de kortingsuren ook reizen in combinatie met een roze strippenkaart.
Let op: check dan niet in en uit!.
In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart.

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 30 september 2010, 22:39:46 »
Dus ik hoef nog niet in en uit te checken ?
Ik zag het vandaag wel al mensen doen?
Die waren ook allemaal het twijfelen moeten we hou in en uit checken?
Ik woon in limburg

Sherlock

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 30 september 2010, 22:41:17 »
Nee dat hoeft niet, zeg ik toch al 2x. :$
Wat ik hierboven heb gekopieerd staat op de site van de studentenov chipkaart, als je een normale chipkaart of ns kaart heb kan je wel inchecken maar de studentenkaart dus niet.

Sherlock

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 30 september 2010, 22:41:56 »
In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaar

Anonymous

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 01 oktober 2010, 11:35:13 »
Yeah, vandaag is mijn OV-kaart geldig :d

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 01 oktober 2010, 11:40:01 »
hoe zit dat eig met die nieuwe regeling die in werking gaat. Is daar al een start-datum over bekend? Iedereen die studievertraging oploopt gaat belachelijk veel meer betalen voor de studie, dat vind ik echt super onterecht.

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 01 oktober 2010, 15:56:26 »

In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaar

Dus gewoon laten zien doordeweeks en in 't weekend in combinatie met een roze strippenkaart?
Love your life!

Anonymous

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:42:27 »

[...]

Dus gewoon laten zien doordeweeks en in 't weekend in combinatie met een roze strippenkaart?

Lees even door wat FindingNemo hierboven heeft gekopieerd of kijk zelf op http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen#waarinuitchecken Helderder dan dat wordt het niet..

Anonymous

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:44:03 »

hoe zit dat eig met die nieuwe regeling die in werking gaat. Is daar al een start-datum over bekend? Iedereen die studievertraging oploopt gaat belachelijk veel meer betalen voor de studie, dat vind ik echt super onterecht.

Nee, daar is nog geen startdatum van bekend, het kabinet is nog niet eens officieel gevormd. Overigens vind ik het helemaal niet zo onterecht dat wanneer je meer dan 1 jaar studievertraging oploopt je extra moet betalen.

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:47:25 »
@Frosted Ja ik las het door en daar heb ik een vraag over. Wat bedoelt ze als zichtbaar?
Love your life!

Hithere

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:51:09 »
Jeuh 1 oktober!

Anonymous

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:53:52 »

@Frosted Ja ik las het door en daar heb ik een vraag over. Wat bedoelt ze als zichtbaar?

Zichtkaart. Dat je je kaart gewoon laat zien, de conducteur kan 'm dan scannen bij controle. Je checkt dan dus niet in of uit.

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:56:19 »
@Frosted Ah dus dat moet je doen met de bus in groningen en drenthe en in 't weekend met een roze strippenkaart (in je kortingsuren)?
Zo heb ik het begrepen.
Love your life!

Anonymous

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 01 oktober 2010, 16:58:38 »
Dat doe je in de trein altijd en overal, in de bus in Groningen en Drenthe en bij de overige bussen laat je in het weekend je roze strippenkaart stempelen en laat je je OV daarnaast zien (je kan er (alleen in de overige bussen) dan ook voor kiezen om saldo op je chipkaart te laden en gewoon daarmee te reizen).

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 01 oktober 2010, 20:15:31 »
En die korting op je chipkaart wordt automatisch berekend toch :) Wil het graag even allemaal goed doorhebben en dat over die korting kan ik echt niet op de site vinden, want daar had ik al naar gekeken.
Love your life!

Anonymous

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 01 oktober 2010, 21:45:36 »
Yep, dat gaat automatisch in de bussen waar je in- en uit kan checken. In de trein koop je een 40% korting kaartje.

Anonymous

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 11 oktober 2010, 16:49:25 »
Ik dacht dat je wel in- en uit moet checken waar dat kan, alleen is het nog niet in heel Nederland mogelijk?
Tenminste, dat staat in het boekje wat ik bij m'n OV-kaart heb gekregen.
Er staat:
"Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Reis je in je vrij-reizen periode? Check dan altijd in en uit. Zo weet je zeker dat je een geldig abonnement op je kaart hebt."

Edit: ik zit nu op die site te kijken, en daar staat inderdaad een paar keer aangegeven dat je in de trein niet hoeft in- en uit te checken.
In plaats van dat ze dat nou ook even duidelijk in dat foldertje aangeven... ik heb alleen dat foldertje gelezen. Leuk, heb ik dus 2 weken voor niets in- en uitgecheckt -_-

Miss-Greece

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:36:16 »
oke, (hoop dat iemand hier op kan antwoorden)
ik ga vrijdag met de trein naar Utrecht. ik heb een ov dus hoef niet in en uit te checken.
zaterdag ga ik met de trein naar Harderwijk, dan koop ik dus gewoon een kaartje met 40% korting en als de conducteur langs komt laat ik hem mijn ov zien en het kaartje.
heb ik het zo goed? (ik snap dat ding voor geen meter, gebruik de ov alleen voor de bus namelijk)
i love κρητη

ooii

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 20 oktober 2010, 20:01:06 »

oke, (hoop dat iemand hier op kan antwoorden)
ik ga vrijdag met de trein naar Utrecht. ik heb een ov dus hoef niet in en uit te checken.
zaterdag ga ik met de trein naar Harderwijk, dan koop ik dus gewoon een kaartje met 40% korting en als de conducteur langs komt laat ik hem mijn ov zien en het kaartje.
heb ik het zo goed? (ik snap dat ding voor geen meter, gebruik de ov alleen voor de bus namelijk)

Ja, het klopt zo hoor!
Happiness never decreases by being shared (:

Manon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 21 oktober 2010, 18:03:21 »
Even m'n gal spuwen over die stomme ov-chipkaart haha! Doordeweeks nergens problemen mee, maar in het weekend reis ik altijd op saldo. Waarbij hij dus de ene keer wel, en de andere keer niet de korting verrekent! Wordt er nogal gek van, want reken met de bus altijd uit of ik beter op saldo kan reizen, of met een 3 euro dagkaartje, en dan betaal ik doordat het niet goed verrekend wordt nog te veel!

Facepalm

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 24 oktober 2010, 14:58:06 »
-
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2012, 18:39:54 door Facepalm »