Auteur Topic: Het algemene mbo topic  (gelezen 24669 keer)

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 22 augustus 2016, 23:52:17 »
Morgen mijn eerste schooldag! Nog meer mensen?

Ik ben heel benieuwd heb geen kamp of iets dergelijks en krijg het verder morgen allemaal te horen wat ik woensdag voor introductiedag heb. Ik vind het wel beetje spannend hoor maar heb er wel zin in!

shallow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 23 augustus 2016, 13:04:11 »
he! ^ ik heb zelf de opleiding juridisch medewerker gedaan dus als je vragen hebt, stel ze gerust.

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 24 augustus 2016, 22:40:02 »
he! ^ ik heb zelf de opleiding juridisch medewerker gedaan dus als je vragen hebt, stel ze gerust.

Hey! Ik heb wel een vraagje op het moment. Ik heb meerdere soorten recht en dus meerdere vakken. 6 soorten dus in totaal. Gebruikte jij dan voor elk vak college blokken of een map met meerdere vakken erin. En wat is volgens jou het allerrrr handigst?

Sarah

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 25 augustus 2016, 21:03:08 »
-
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2018, 10:34:08 door Sarah »

shallow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 26 augustus 2016, 08:39:37 »
Hey! Ik heb wel een vraagje op het moment. Ik heb meerdere soorten recht en dus meerdere vakken. 6 soorten dus in totaal. Gebruikte jij dan voor elk vak college blokken of een map met meerdere vakken erin. En wat is volgens jou het allerrrr handigst?
Ik had bijv. 3 maanden het vak Strafrecht en daarnaast andere vakken zoals ned, eng en rekenen en naast strafrecht ook nog praktijkopdrachten (bijvoorbeeld bezwaarschrift schrijven, dossier ordenen etc). Voor rechtvakken gebruikte ik gewoon een grote college blok van de hema, voor praktijkopdrachten een ander schrift.
Wat mij heel goed heeft geholpen en wat veel mensen onderschatten is de wetten bundel. Je gaat in het begin leren hoe je in het wetboek moet zoeken en hoe je een artikel leest, dit is heul erg handig voor als je een toets hebt, je kan bijna op elke vraag een antwoord vinden in het wetboek.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 26 augustus 2016, 10:46:06 »
weg
« Laatst bewerkt op: 24 april 2018, 15:36:12 door Pizzagoras »
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Anna

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 27 augustus 2016, 17:52:26 »
Even een vraagje  8)

Ik heb op het bureau in mijn kamer een 17,3 inch grote laptop. Hij is al zo'n 6/7 jaar oud, dus ook vrij dik. Tevens is de accu kapot, dus hij moet aan een kabel. Kortom: Totaal niet geschikt om mee te nemen naar school.

Nu heb ik dus een notebook van 11 inch op het oog (van 199 euro die me wel wat lijkt). Maar de vraag is: Hoe organiseer je zoiets? :blush:  Haha, misschien zit ik nu gewoon moeilijk te doen. Maar tot nu toe staan alle bestanden dus op die oude computer, maar ik wil op school gewoon kunnen meetikken met mijn notebook. Gewoon alles telkens doorsturen naar die oude laptop? Ik wil namelijk wel alles graag bij elkaar hebben staan qua bestanden.

Pseudo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 27 augustus 2016, 19:59:45 »
^Mijn tip is om nog even te wachten tot school begonnen is en te kijken wat andere hebben. Bij iedereen vragen wat handig/onhandig aan hun laptop,tablet,2in1 is. Dan krijg je waarschijnlijk een goed beeld van wat je precies handig vind. Het is niet raar ook al moet het officieel om de eerste week nog geen laptop te hebben. En als ze moeilijk gaan doen, een ritje naar de elektronicazaak is snel gemaakt!

Als je een grote harde schrijf hebt liggen kun je het daarmee doen gaat wss het snelst denk ik.
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2016, 20:02:47 door Pseudo »

Pseudo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 27 augustus 2016, 20:09:15 »
En nog iets. Ik weet niet hoe goed je oude laptop is en of je hem nog wilt gebruiken. Maar een laptop van 200 piek is leuk om mee naar school te nemen maar het is waarschijnlijk echt geen wondermachine en als je hem een beetje aan het werk wilt zetten valt het altijd vies tegen. Dat soort laptops zijn goed voor op school aantekeningen te maken en een keer je email te checken maar als je nog meer met een laptop wilt moet je toch echt wat meer besteden.

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 28 augustus 2016, 16:43:20 »
Even een vraagje  8)

Ik heb op het bureau in mijn kamer een 17,3 inch grote laptop. Hij is al zo'n 6/7 jaar oud, dus ook vrij dik. Tevens is de accu kapot, dus hij moet aan een kabel. Kortom: Totaal niet geschikt om mee te nemen naar school.

Nu heb ik dus een notebook van 11 inch op het oog (van 199 euro die me wel wat lijkt). Maar de vraag is: Hoe organiseer je zoiets? :blush:  Haha, misschien zit ik nu gewoon moeilijk te doen. Maar tot nu toe staan alle bestanden dus op die oude computer, maar ik wil op school gewoon kunnen meetikken met mijn notebook. Gewoon alles telkens doorsturen naar die oude laptop? Ik wil namelijk wel alles graag bij elkaar hebben staan qua bestanden.

Haha ik heb precies hetzelfde, ook een 17 inch laptop met een slechte accu. Heb afgelopen week een nieuwe laptop aangeschaft voor 300 euro. Werkt perfect voor notities, mail en nog meer school gerelateerde dingen. Deze is alleen wel 15 inch, maar valt reuze mee hoe zwaar die is haha.

Ik heb tot nu toe gewoon alles nog in een mapje & stuur het dan door naar mijn andere laptop als ik het ooit ga kwijtraken op de nieuwe laptop. Oh en ik gebruik ook dropbox. Maar misschien dat ik een harde schijf o.i.d. ga aanschaffen.

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 28 augustus 2016, 17:05:37 »
Ik had bijv. 3 maanden het vak Strafrecht en daarnaast andere vakken zoals ned, eng en rekenen en naast strafrecht ook nog praktijkopdrachten (bijvoorbeeld bezwaarschrift schrijven, dossier ordenen etc). Voor rechtvakken gebruikte ik gewoon een grote college blok van de hema, voor praktijkopdrachten een ander schrift.
Wat mij heel goed heeft geholpen en wat veel mensen onderschatten is de wetten bundel. Je gaat in het begin leren hoe je in het wetboek moet zoeken en hoe je een artikel leest, dit is heul erg handig voor als je een toets hebt, je kan bijna op elke vraag een antwoord vinden in het wetboek.

Ah okeee, dankje!
Als ik mag vragen ofcourse, ben je verder aan het studeren en hoe was de overgan of werk je of iets anders haha (en als je wilt zeggen).

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #86 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:15:07 »
Misschien een rare vraag, maar wat voor schoolspullen heb je in vredesnaam nodig voor het mbo?  :fieuw:  Ik heb geen lijst gekregen ofzo, maar ik neem aan dat schriften en mappen nogal overbodig zijn omdat alles op de laptop gaat?
(maar ik heb wel een stuk of 10 boeken, dus heb ik daar dan schriften voor nodig?)
Ik voel me echt zo'n brugpieper maar ik heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten hahaha

Moonlight

• Ave Atque Vale.
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:20:47 »
^
Ik zou zo'n collegeblok halen bij de Hema, ik geloof dat die een paar euro kosten. Die heb ik altijd gebruikt op het mbo, een laptop nam ik nooit mee want alleen verslagen typte ik op de computer. En een agenda is handig.
Pretty girls don't know the things that I know

Salvatore

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:42:35 »
Misschien een rare vraag, maar wat voor schoolspullen heb je in vredesnaam nodig voor het mbo?  :fieuw:  Ik heb geen lijst gekregen ofzo, maar ik neem aan dat schriften en mappen nogal overbodig zijn omdat alles op de laptop gaat?
(maar ik heb wel een stuk of 10 boeken, dus heb ik daar dan schriften voor nodig?)
Ik voel me echt zo'n brugpieper maar ik heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten hahaha

Ik gebruikte altijd collegeblokken en maakte per vak aantekeningen, ik had niet voor elk vak een nieuw schrift. Kleine schriften vind ik sowieso niet heel handig dus die heb ik ook nooit gebruikt. Thuis had ik een map/mappen waar ik belangrijke papieren in stopte. Voor school gebruikte ik vaak een dun mapje (elastomap) waar ik de papieren in deed die ik op school kreeg, zo heb je ze altijd bij de hand en dat kan erg handig zijn! Verder maakte ik altijd gebruik van een agenda en gewoon een etui enzo, en ik ben groot fan van het gebruiken van een USB stick om alle verslagen e.d. op te slaan haha. Snelhechters kunnen ook handig zijn voor wanneer je verslagen/opdrachten in moet leveren op papier.

Edit: een laptop nam ik trouwens niet erg vaak mee omdat op school (althans mijn school) ook gewoon laptops waren om te gebruiken en voldoende pc's. Ik vond het veel extra gesleep, nam hem enkel eens mee als ik wist dat ik (voor meerdere uren) aan opdrachten/verslagen ging werken.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2016, 19:46:16 door Kaassaus »
Ik heb inmiddels te vaak mijn gebruikersnaam veranderd sins 2008.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #89 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:47:32 »
Aah dankjewel! Hier heb ik iets aan haha, al mijn vriendinnen wisten het ookal niet. Vooral die elastomap lijkt me inderdaad handig want op de middelbare school raakte ik altijd alle papieren kwijt!  :fieuw: 

Salvatore

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 29 augustus 2016, 20:02:32 »
Aah dankjewel! Hier heb ik iets aan haha, al mijn vriendinnen wisten het ookal niet. Vooral die elastomap lijkt me inderdaad handig want op de middelbare school raakte ik altijd alle papieren kwijt!  :fieuw:

Het is in het begin toch altijd een beetje uitvogelen wat werkt en wat niet :) Ik heb veel gehad aan die elastomappen want ik kreg veeel papieren haha. Wat ik verder vaak gebruikte en handig vond waren A5 notitieblokken voor als ik snel wat wou op schrijven, en markeerstiften voor mijn aantekeningen, maar dat is persoonlijk natuurlijk! Veel succes in ieder geval! (ik heb net mijn mbo diploma gehaald ;) )
Ik heb inmiddels te vaak mijn gebruikersnaam veranderd sins 2008.

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 30 augustus 2016, 23:13:00 »
^^Gefeliciteerd!!
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 03 september 2016, 19:29:01 »
Ik word gek van al die luie, ongemotiveerde en domme mensen uit mijn klas. Ben ik de enige?

Nikey

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 04 september 2016, 18:05:04 »
Ik word gek van al die luie, ongemotiveerde en domme mensen uit mijn klas. Ben ik de enige?

Nee, heb ik ook jaren last van gehad. Denk dat het komt omdat de leeftijd zo verschillend is. Sommige zijn 16, anderen hebben al eerder een MBO gedaan en zijn 19/20/21 etc. Veel mensen die van havo afstromen gaan ook MBO doen.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #94 Gepost op: 09 september 2016, 20:02:57 »
Ik ben al 4 dagen ziek geweest, en maar 1 dag naar school gegaan.
Ik ben ook écht ziek. Ik baal zo erg, ik wil niet dat gelijk alle docenten en klasgenoten denken ''oh ze spijbelt superveel ze is super ongemotiveerd''
Meh ik baal zo erg.

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 11 september 2016, 18:21:12 »
Gelukkig valt het bij mij nog mee met de ongemotiveerde, maar er is al wel 1 jongen die al bijna niet komt opdagen dus dat gaat al snel haha. Ben ook wel benieuwd hoeveel er overblijven straks.
Hoe bevalt bij jullie de opleiding?

surfwaves

• caraphernelia
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 11 september 2016, 18:32:29 »
Ik doe het laatste jaar van de opleiding onderwijsassistent niveau 4 in Groningen!
Ik vind het zelf nu echt heel makkelijk, wat het gevaar brengt dat ik niet veel motivatie heb om dingen te gaan ondernemen :')
 #teamciteer
♫  my taste in music is your face ♫

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 27 september 2016, 21:45:57 »
Upje voor dit topic!

In het begin had ik best wel moeite met de opleiding/klas, maar nu gaat het wel weer beter. Ik vind het ook wel echt moeilijk worden nu, maar het 2e jaar is het zwaarst heb ik gehoord. Maar volgens mij doe ik het wel goed tot nu toe, hoop ik...

QueenAleynah

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 04 oktober 2016, 17:15:20 »
Ik heb me gisteren aangemeld voor de opleiding Media en Evenementenmanagement, na zo een 5 keer opendag en 3 keer meeloop dag te gedaan hebben omdat t zo gezellie was deze opleiding bied het ST. Lucas in Eindhoven
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2016, 17:18:56 door QueenAleynah »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #99 Gepost op: 04 oktober 2016, 19:26:42 »
Wat is jullie ervaring met de opleiding Secretarieel Medewerker? (mbo niv. 2)