Auteur Topic: Het algemene mbo topic  (gelezen 21736 keer)

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 08 juli 2016, 20:36:50 »
Dankjewel nog! Het lijstje heb ik nog gemaakt, maar dat heeft niet veel geholpen :( Wel heb ik morgen nog een excursie naar verschillende  (proces) bedrijven en heb er best wel zin in :)

Aah ik zie dit nu pas haha.
Maaar hoe was de excursie? 

Jenny

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 11 juli 2016, 11:03:19 »
Hallo! Kan iemand van het MBO mij helpen?

Ik ga aankomend jaar studeren als tandartsassistente en heb mijn boekenlijst al ontvangen. Daar staan een aantal boeken op zoals: NU Nederlands(3F), NU Rekenen (2F) en Taalblokken 3 (engels.)

Hier komen ook jaarlicentie's bij als je ze officieel via Van Dijk koopt, alleen wil ik de boeken tweedehands kopen. Hier krijg ik dan geen licentie bij. Kan iemand mij vertellen of die licentie heel belangrijk is? Wordt het gebruikt voor toetsingen of alleen om te oefenen?

Ook moet je bij Taalblokken 3 zelfs kiezen voor een studentenlicentie van 1 of 2 jaar, ik moet dan natuurlijk 2 jaar hebben, maar kan iemand mij ook bij deze boeken vertellen of het echt van belang is?

Met vriendelijke groet.

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 15 juli 2016, 23:16:34 »
Ik zou graag jullie advies horen.
Volgend jaar begin ik aan mijn mbo opleiding, toerisme! Ik moet een tweede moderne vreemde taal kiezen, Spaans of Duits. Nu heb ik 3 jaar lang Duits gevolgd, en ik ben net geslaagd met een 6,2 op mijn diploma. Echter is mijn Duits absoluut niet goed, en heb ik echt een bloedhekel aan die taal.

Oke Spaans dus. Ik heb ook familie in Spanje wonen, en het lijkt mij gewoon leuk om te leren. Mijn middelbare school bood helaas geen Spaans aan, anders was ik daar zeker voor gegaan! Veel beter en leuker dan Duits in ieder geval! Nu word het mij alleen maar afgeraden door de school, elke keer weer. Ik kreeg net een kort mailtje binnen waarin ''kies aub de taal waar je ervaring mee hebt'' in staat. Wat moet ik doen?

Ik ga ook Toerisme doen!! :fieuw: Ik zou gewoon Duits invullen, omdat je daar ervaring mee hebt. Misschien kan je erbij aangeven dat je wel meer intresse hebt in Spaans leren?

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 17 juli 2016, 15:13:25 »
^ Leuk! Ga je Travel & Hospitality of Leisure & Hospitality doen? Of een andere internationale opleiding? En naar welke school ga je?

Veertjelovex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 17 juli 2016, 17:46:46 »

Ik ga aankomend jaar studeren als tandartsassistente en heb mijn boekenlijst al ontvangen. Daar staan een aantal boeken op zoals: NU Nederlands(3F), NU Rekenen (2F) en Taalblokken 3 (engels.)

Hier komen ook jaarlicentie's bij als je ze officieel via Van Dijk koopt, alleen wil ik de boeken tweedehands kopen. Hier krijg ik dan geen licentie bij. Kan iemand mij vertellen of die licentie heel belangrijk is? Wordt het gebruikt voor toetsingen of alleen om te oefenen?

Ook moet je bij Taalblokken 3 zelfs kiezen voor een studentenlicentie van 1 of 2 jaar, ik moet dan natuurlijk 2 jaar hebben, maar kan iemand mij ook bij deze boeken vertellen of het echt van belang is?

Met vriendelijke groet.

Heeey

Weet niet welke school je zit, maar ik doe Apothekersassistent (noorderpoort in Groningen). En ik ga na de vakantie naar het tweede jaar en wij hebben deze methodes ook, maar die licenties zijn best wel overbodig eigenlijk. Bij ons mocht je zelf kiezen of je uit het boek werkt of via de licenties.

Toetsen waren gewoon op papier, dus niet via een licentie ofzo. Het is eigenlijk alleen voor het oefenen

RandomGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 19 juli 2016, 16:00:02 »
ik ga na de vakantie de opleiding leidinggevende travel & hospitality doen op het deltion in zwolle. heb er heel erg veel zin in.

Jenny

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 20 juli 2016, 23:49:00 »
Heeey

Weet niet welke school je zit, maar ik doe Apothekersassistent (noorderpoort in Groningen). En ik ga na de vakantie naar het tweede jaar en wij hebben deze methodes ook, maar die licenties zijn best wel overbodig eigenlijk. Bij ons mocht je zelf kiezen of je uit het boek werkt of via de licenties.

Toetsen waren gewoon op papier, dus niet via een licentie ofzo. Het is eigenlijk alleen voor het oefenen

Dankje! Dan ga ik ze gewoon tweedehands kopen :)

Evenstar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 22 juli 2016, 15:22:36 »
Ik ga dit jaar Travel & Hospitality doen in Groningen. Vind het alleen zo jammer dat je bij sommige boeken de licentie ook bij hebt zitten had ze liever apart gehad.

Nikey

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 22 juli 2016, 16:12:14 »
ik vind het jammer dat iedereen die dit jaar start diploma travel en hospitality krijgt en ik frontoffice terwijl bij ons de opleiding precies t zelfde blijft alleen de naam anders is...

Valencia Orange

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 24 juli 2016, 00:14:24 »
Iemand hier die ook naar het Grafisch Lyceum Rotterdam gaat na de vakantie?

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2016, 18:38:54 »
weg.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2016, 19:29:44 door Laugh »

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 02 augustus 2016, 21:52:37 »
^ Leuk! Ga je Travel & Hospitality of Leisure & Hospitality doen? Of een andere internationale opleiding? En naar welke school ga je?
Woow suuuper late reactie hahaha. Ik ga in het eerste jaar beide doen! In het eerste jaar kan je nog beide doen en pas in het tweede jaar kan je kiezen, hoewel ik wel sowieso Travel & Hospitality ga doen. (Alleen Leisure lessen lijken me ook echt tof haha)
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2016, 22:05:11 door BrokenDreams »

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 02 augustus 2016, 22:10:02 »
Wat hebben jullie voor schoolspullen of wat gaan jullie kopen voor de opleiding? Ik denk dat ik aantal collegeblokken ga kopen en verder maar ga kijken wat ik nodig heb zodra ik echt begonnen ben. Alleen heb ik nog steeds geen boekenlijst gekregen dus nog maar even afwachten en anders maar even achteraan gaan.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 02 augustus 2016, 22:21:07 »
^^Ik had afgelopen jaar alles in schriften geschreven, van die A5 (ringband)schriften, alleen die vond ik best wel kut, wel handig met blaadjes eruit scheuren, maar ze bleven overal achter haken. Nu neem ik gewone schriften of notitieboekjes (A5).
Waarschijnlijk hoef ik geen (iig niet veel) nieuwe boeken te kopen. En verder heb ik al een agenda en pennen en dat soort dingen!
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 03 augustus 2016, 12:27:50 »
Moeten jullie ookal zoveel boeken bestellen voor Travel & Hospitality? Ik schrok nogal van de prijs .. 400 nogwat euro

maar ik heb ook nog nooit boeken besteld dus wie weet is dit normaal maar omg jeetje wat duuuur

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 03 augustus 2016, 12:53:16 »
Moeten jullie ookal zoveel boeken bestellen voor Travel & Hospitality? Ik schrok nogal van de prijs .. 400 nogwat euro

maar ik heb ook nog nooit boeken besteld dus wie weet is dit normaal maar omg jeetje wat duuuur
Ja is echt altijd megaduur idd! niet te geloven gewoon
Ik doe niet dezelfde opleiding als jij, maar wat ik vaak doe is op marktplaats boeken opzoeken
duurt wel wat langer maar scheelt mij altijd ongelooflijk veel geld
ik keek gisteren toevallig op vandijk welke boeken ik as jaar nodig had, zijn er maar 2 gelukkig
heb ze op marktplaats al gekocht voor 25 euro, scheelt de helft met vandijk waar het 50 had gekost

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 03 augustus 2016, 12:58:04 »

Met vriendelijke groet.
Voor zover ik weet waren die licenties niet nodig bij mij in het 1e jaar,
ik verkoop volgens mij een aantal boeken die jij nodig hebt, op marktplaats
als je me een berichtje stuurt kan ik je de link sturen van mijn advertentie?
En ik kan voor je kijken of ik die licentie alsnog ergens gevonden krijg haha.

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 05 augustus 2016, 14:37:47 »

Ik was 200 euro nogwat kwijt. Minder boeken dan mijn middelbare school, maar die waren gratis. Deze hoef je niet terug te brengen.

Weten jullie of er voor de opleiding nog speciale eisen aan de laptop zitten?

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 18 augustus 2016, 14:05:16 »
Mijn boeken waren ook redelijk duur.,. Rond de 450.  :blink:
Ga ze vandaag even bestellen. Wanneer beginnen jullie weer?

Vaya

• **
  • Stars can't shine without darkness.
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 18 augustus 2016, 15:30:55 »

Met vriendelijke groet.

Hoi!

Ik had ze wel direct nodig het eerste jaar. Als ik de licenties niet had, kon ik de opdrachten niet maken en als je de opdrachten niet af had mocht je de toetsen niet maken. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook zo is.

Je kunt de licenties als het goed is ook los kopen bij vanDijk. Dus als er aangegeven wordt dat je ze toch nodig hebt, kun je ze dan nog aanschaffen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 18 augustus 2016, 17:44:38 »
Reizen jullie trouwens met het openbaar vervoer of fietsen jullie haha? En hoelang fiets/reis je er dan over?

Vaya

• **
  • Stars can't shine without darkness.
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 18 augustus 2016, 18:59:53 »
Reizen jullie trouwens met het openbaar vervoer of fietsen jullie haha? En hoelang fiets/reis je er dan over?

Ik fiets naar school. Een half uurtje. Met het ov is het 40 min.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

PurpleLily

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 18 augustus 2016, 19:22:32 »

Ik reis gratis met de bus, maar duurt 50 minuten. Één keer in de week ga ik met de auto, dan is het max 30 minuten :) Kan ik ook wat langer slapen 's ochtends, haha =']

lichtblauw

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 18 augustus 2016, 20:41:07 »
Iemand hier die ook naar het Grafisch Lyceum Rotterdam gaat na de vakantie?

Ik zit nu in mijn laatste jaar :)

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 19 augustus 2016, 12:06:10 »
Ik reis gratis met de bus, maar duurt 50 minuten. Één keer in de week ga ik met de auto, dan is het max 30 minuten :) Kan ik ook wat langer slapen 's ochtends, haha =']

Ahhh fijn dat je gratis met de bus kan! Ik moet ongeveer 'n uur fietsen & en als ik reis met de bus/trein ook 'n uur.