Auteur Topic: Het algemene mbo topic  (gelezen 24667 keer)

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 16 november 2016, 16:34:55 »
Up!

Hebben jullie afgelopen week ook toetsweek gehad? Ik wel en ik heb eigenlijk (verbaasd) best wel goede cijfers  :blush:
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 16 november 2016, 21:43:40 »
Fijn dat je goeie cijfers hebt gehaald! ^

Bij mij is de toetsweek ook echt lekker gegaan. Goeie cijfers gehaald, geeft mij wel motivatie om het zo te houden haha.

Hoe is jullie rooster? Ik heb nu een nieuwe maar maak nog steeds wel lange dagen helaas.

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 17 november 2016, 16:01:45 »
^^Fijn, ik heb eigenlijk best wel een fijn rooster, ik ben best wel vaak vroeg uit. Maar begin je dan ook vroeg? Volgens mij heb je in het eerste jaar ook lange dagen, dat had ik vorig jaar ook
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

fearlesslovemore

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 09 december 2016, 14:06:47 »
Hoiii,

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn Havo C&M diploma. Ik wil dus de uitvaartzorg in, maar ik vond mezelf
wat te jong (ben nog maar een paar maandjes 18) dus omdat ik niet een volledige Hbo-opleiding wilde doen omdat ik daar dan toch niks mee wilde doen, ben ik mbo gaan doen. De opleiding Sociaal Agogisch Werk. Ik dacht misschien leer ik daar nog iets wat ik later kan toepassen in de uitvaartzorg.

Nu heb ik hier spijt van. We hebben elke dag 7 uur les en het is veel te makkelijk. Je hoeft niets uit te voeren thuis en op school doe je ook niks eigenlijk. Nu zijn er voor mij 2 opties:

1. Ik stop met deze opleiding na dit schooljaar en begin in september de opleiding tot uitvaartverzorger, en werk in de tussentijd. Het is namelijk wat ik wil en niet Sociaal Agogisch Werk.
2. Ik maak deze 3 jaar af en doe de opleiding ondertussen. Dan mis ik dagen op school en stage.

Ik denk dat ik optie 2 niet wil, aangezien ik niets met deze opleiding wil en wat is een MBO-4 diploma meer dan het havo diploma dat ik al heb?

Graag hoor ik alsnog jullie mening hierover even..

Liefs.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 09 december 2016, 14:08:13 »
Ik zou niet verder gaan met deze opleiding.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Dollybird

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 09 december 2016, 18:46:39 »
Hoiii,

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn Havo C&M diploma. Ik wil dus de uitvaartzorg in, maar ik vond mezelf
wat te jong (ben nog maar een paar maandjes 18) dus omdat ik niet een volledige Hbo-opleiding wilde doen omdat ik daar dan toch niks mee wilde doen, ben ik mbo gaan doen. De opleiding Sociaal Agogisch Werk. Ik dacht misschien leer ik daar nog iets wat ik later kan toepassen in de uitvaartzorg.

Nu heb ik hier spijt van. We hebben elke dag 7 uur les en het is veel te makkelijk. Je hoeft niets uit te voeren thuis en op school doe je ook niks eigenlijk. Nu zijn er voor mij 2 opties:

1. Ik stop met deze opleiding na dit schooljaar en begin in september de opleiding tot uitvaartverzorger, en werk in de tussentijd. Het is namelijk wat ik wil en niet Sociaal Agogisch Werk.
2. Ik maak deze 3 jaar af en doe de opleiding ondertussen. Dan mis ik dagen op school en stage.

Ik denk dat ik optie 2 niet wil, aangezien ik niets met deze opleiding wil en wat is een MBO-4 diploma meer dan het havo diploma dat ik al heb?

Graag hoor ik alsnog jullie mening hierover even..

Liefs.

Misschien kun je vrijstelling regelen voor de vakken die je al hebt gehaald op de havo en dat je dan meer richt op de praktijkvakken? Of misschien versneld?

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 18 december 2016, 14:45:28 »
Hee, zijn er meer die problemen hebben met de studenten-OV? Ik heb nu een traject-kaart zeg maar en vanaf 16 december kon je volgens mij het studenenreisproduct ophalen, maar mij lukt het niet. Ik zou niet weten hoe en waar? Weet iemand dit toevallig of heeft iemand hetzelfde probleem?

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 20 december 2016, 22:16:52 »
Up

Confused

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 23 december 2016, 13:42:46 »
-

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 18 januari 2017, 17:26:02 »
Ik ben zo blij met mijn studenten ov  :bounce: :bounce: :bounce:

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 18 januari 2017, 17:41:03 »
Ik ben zo blij met mijn studenten ov  :bounce: :bounce: :bounce:

Heerlijk hé, scheelt ook nog enorm veel geld.
Life is living or surviving

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 18 januari 2017, 19:04:21 »
^^Dat ja inderdaad! Nu kunnen we gewoon gratis reizen door het hele land, woehoe!!!

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 20 juni 2017, 15:29:48 »
Up :'')

Het jaar is al weer bijna voorbij en ik ben zo toe aan vakantie!!
Aankomend jaar nog nieuwe mbo'ers?

PizzaAapSanne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 20 juni 2017, 16:29:47 »
Up :'')

Het jaar is al weer bijna voorbij en ik ben zo toe aan vakantie!!
Aankomend jaar nog nieuwe mbo'ers?

Jaaa, ik ga volgend jaar starten  met de opleiding vormgeving, super veel zin in !

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2017, 21:02:03 »
^^Aah leuk!
Ik heb aankomende maandag een toetsdag ipv toetsweek ivm stage! Alleen ben ik aankomend weekend weinig thuis, waardoor ik niet echt kan leren...

Ik vind het trouwens ook best wel jammer dat dit topic zo dood is

Thetrue

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 27 juni 2017, 16:55:59 »
Zijn er mensen die de opleiding Thuisbegeleider volgen of niet?

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 27 juli 2017, 12:53:38 »
Lang geleden inderdaad!
Is iedereen over naar het volgende jaar? Ik wel gelukkig, nu fijn vakantie en dan start ik na de vakantie gelijk weer met stage!

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 27 juli 2017, 14:42:52 »
^^Jaa, ik ben over, helaas wel met een adendum (voorwaarden waaraan je moet om dat jaar te halen) en als ik die niet haal, mag volgend jaar mijn examenjaar niet in.
Ik ben nou ook echt blij dat ik vakantie heb nu, eigenlijk ging dit jaar zo snel, besrf nog niet helemaal dat ik hierna al naar het 3e leerjaar ga :")

Sévérine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 27 juli 2017, 15:57:27 »
^^ Aha, zijn het lastige voorwaarden? Of meer qua cijfers die je moet halen oid?
Het jaar is inderdaad zó snel gegaan! Ga je straks het examenjaar in?
Ik heb ook voor het eerst echt stage gehad dit leerjaar, wel vermoeiend moet ik zeggen haha. Wel erg leuk en het geeft mij ook extra motivatie.

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 27 juli 2017, 16:38:23 »
NC
« Laatst bewerkt op: 17 april 2018, 19:48:57 door Pizzagoras »

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 07 oktober 2017, 11:19:25 »
He, deze is ook sticky gemaakt :D
Niet dat het hier erg actief is laughing7.

OpblaasDonut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 03 februari 2018, 16:27:48 »
Hee! Heeft iemand ervaring met het mbo Amersfoort? De hotelschool..

Let me know..
“you can, you should, and if you’re brave enough to start, you will.”

honeybunny

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 15 maart 2018, 23:05:56 »
hoiii

Ik zit dit in mijn examenjaar en stress enorm over naar welke mbo ik volgend jaar wil gaan. Ik wil de opleiding directie assistent doen, die opleidingen kan je vinden op het Albeda, Zadkine en het Mondriaan. Nu heb ik dus over alle drie de scholen slechtte verhalen gehoord en weet dus echt niet welke van deze scholen beter is? misschien dat jullie ervaringen hebben met één van deze scholen?

Ik hoor het graag!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 16 maart 2018, 09:23:14 »
Albeda is echt prima. Zadkine heb ik ook gehoord, Mondriaan ken ik niet.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

always

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 23 maart 2018, 14:34:32 »
Ik denk dat over het algemeen alle MBO scholen niet echt positief staan aangeschreven. Ik zou gewoon voor de school gaan waarvan jij denkt dat die het beste bij jou past of wat de beste opleiding is.

Ik zit nu in het laatste jaar Persoonlijk begeleider gehandicapten zorg en ben zo blij dat ik nu bijna klaar ben! Ben nu met mijn laatste examens bezig en het voelt zo goed om een einde in zicht te hebben!