Auteur Topic: Gymles geven: volleybal oefeningen?  (gelezen 7254 keer)

Mirjamm

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 februari 2009, 17:55:12 »
Hoihoi!

Ik moet donderdag met nog 2 andere mensen een stukje gymles geven. Ik moet het onderdeel serveren doen bij volleybal en ik moet 3 oefeningen verzinnen. Mogen ook een soort spelletjes zijn, als ik het mijn klasgenoten maar leer. Heeft iemand misschien een leuk idee voor een oefening? Alvast heel erg bedankt!

Eline

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2009, 20:34:33 »
onderhands of bovenhands?
*je kunt pionnen/matten/ringen neerleggen en dat ze daar dan op moeten richten. Als iemand het raakt heeft diegene een punt.
*tegen de muur slaan. dat is dus bovenhands en dan moet je gewoon doorgaan met slaan (de bal komt als het goed is steeds weer de serveerhoogte)
*Om ze bovenhands te leren kan je ook doen dat iedereen op de 3 meterlijn moet beginnen en als de bal over het net is dat je dan een stap naar achter moet doen. En een stap naar voren als de bal er niet overheen is.

A

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2009, 20:45:03 »
1)bij serveren kan je doen dat iemand op de stoel zit aan de andere kant en dat die gene dan moet vangen ofzo, en dan kryg je 5 punten.

2) je kan steeds boven hands doen en dan moet je opgeven moment gaan zitten en dan liggen en dan weer opstaan maar dan heel de tijd bovenhands.
hooghouden maar dan nog iets moeileker.

3) de bal van ver slaan bovenhands en dan een korte bal en dan weer ver,
en dan moet je shuffelen.

IK HEB VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
I(L)VOLLEYBAL!
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2009, 20:47:17 door xBOOMBOOMPOW »

Anonymous

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2009, 20:47:07 »
x'D
Ik heb het geleerd door een héél dom spelletje een jaar of 4 geleden, toen ik nog op de basisschool zat. Je spreekt af jongens en meiden. Een van de meisjes/jongens serveert: in, dan moeten alle jongens 2 rondjes rennen. Uit, dan moeten de meisjes 2 rondjes rennen, of elkaar een rondje dragen.

Als kind uit groep 6 was het geweldig. Met opdrukken deden ze het toen ook. Kinderachtig dus... Gewone oefeningen lijken mij effectiver met je doelgroep :)

A

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2009, 20:48:29 »
by welke vereniging zitten jullie?
ik,

vc nesselande.
:D

Mirjamm

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2009, 14:02:34 »
Bedankt voor de leuke ideeën, ik heb er zeker wat aan!