Auteur Topic: Groot dilemma (heel veel stress)  (gelezen 436 keer)

rozemarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 augustus 2019, 22:22:54 »
Hi dames,

Ik zit met een heel groot dilemma. Ik moet namelijk vanaf volgende week stage lopen en heb tegen twee bedrijven 1 maand geleden gezegd dat ik er zou beginnen, met het idee dat ik eentje op tijd zou afzeggen omdat ik nog graag wilde nadenken. (De personen die ik nog vragen kon stellen gingen toen pas met vakantie, dus ik had tijd nodig om de vragen te kunnen stellen en een beslissing te nemen.)

Nu besef ik me dat ik een hele grote fout heb gemaakt, want het ene bedrijf heb ik dus niet op tijd kunnen afzeggen. Nou zit ik dus met een schuld gevoel, maar ik moet toch het ene afzeggen en dit zo snel mogelijk doen. Op zich heb ik mijn keuze al gemaakt, want het ene bedrijf (bedrijf x) is toch wel echt het bedrijf waar ik voor de rest van mijn leven zou willen werken. Alleen is het wel zo dat is momenteel kamp met psychische problemen, gezondheidsproblemen en problemen thuis. Dus nou ben ik bang dat ik om deze redenen niet optimaal ga kunnen presteren bij dat bedrijf, waardoor ik misschien later niet meer word aangenomen. Als ik om deze redenen ga voor het andere bedrijf (bedrijf y), moet ik bedrijf x morgen dus afzeggen, maar dan ben ik ook weer bang dat ik noooooit meer word aangenomen omdat ik hen zo laat afzeg....

Denken jullie dat ik er ooit nog word aangenomen nu ik niet meer (1 maand later pas) in ga op hun aanbod?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen, want anders zal ik voor de rest van mijn leven spijt hebben. :(

Alvast dank!!!!
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2019, 15:43:20 door rozemarijn »

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2019, 00:46:27 »
Ik zou gewoon bij je droom bedrijf gaan stage lopen, zie je ook gelijk hoe het daar werkt. Ennnn, het kan ook heel goed uitpakken! Als ze jou wel willen hebben heb je mooi 2 vliegen in 1 klap
la vie est belle

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2019, 07:16:06 »
Ik zou inderdaad ook bij je lievelingsbedrijf stage lopen. En het andere bedrijf zo snel mogelijk afzeggen. Je moet je niet schuldig voelen. Ze gaan je waarschijnlijk schuld aan praten, maar daar moet je je niets van aantrekken. Blijf gewoon zeer beleefd.

En zou je met je gezondheidsproblemen je stage wel lopen? Ik zou toch ook eerst even naar een dokter gaan.

rozemarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2019, 15:42:15 »
Dank voor jullie reacties!

Ik loop al heel lang bij de huisarts/ziekenhuizen etc. Het duurt allemaal veel te lang en ik wil hierdoor geen studievertraging oplopen, vooral ook omdat ik het allemaal zo snel mogelijk wil afronden.

Ik zit meer met mijn psychische problemen en de situatie thuis, ik denk namelijk dat ik daardoor waarschijnlijk niet optimaal ga kunnen presteren en dat ik om die reden ook later niet meer aangenomen word. Maar als ik ze zo last minute afzeg word ik waarschijnlijk ook nooit meer aangenomen, vandaar dat ik zo in de stress zit..

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2019, 16:19:26 »
Daar aan de slag gaan en knetter hard je best gaan doen én blijven communiceren.

rozemarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2019, 18:50:47 »
Met blijven communiceren bedoel je de situatie uitleggen? Ik schaam me namelijk best voor alles wat aan de gang is en ben eerlijk gezegd ook bang dat géén bedrijf me ooit zou willen als ik het vertel..

clairex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 september 2019, 08:34:45 »
Ik zou idd voor het bedrijf gaan wat je het leukste vindt. En gewoon super goed je best doen, maar zoals hier boven al wordt gezegd, als het iets minder gaat kun je daar best wat over vertellen. Je hoeft niet meteen alles uit te leggen maar je kan zeggen dat je wat psychische problemen hebt waardoor het minder goed gaat maar dat je hard aan het werk bent om er iets aan te doen. Maar je weet niet he, misschien gaat het ook wel heel goed! Je kan ook bijvoorbeeld na stage (en je moet nog opdrachten doen), die in de bieb of ergens anders gaan maken, dan ben je misschien gefocusder en heb je minder last van je situatie thuis? (weet natuurlijk niet wat die is, dus dit is ook maar een suggestie)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2019, 14:39:45 »
Met blijven communiceren bedoel je de situatie uitleggen? Ik schaam me namelijk best voor alles wat aan de gang is en ben eerlijk gezegd ook bang dat géén bedrijf me ooit zou willen als ik het vertel..
Ik zou je niet adviseren je levensverhaal op tafel te leggen, nee. =)

Zodra je binnen bent, leg de situatie kort aan je stagebegeleider uit en zorg er écht voor dat je er zo veel mogelijk aan doet om dit tot een goed einde te brengen.

Bedenk trouwens misschien ook al waar zij (het bedrijf/je stagebegeleider) mee zou kunnen helpen als jij tegen jezelf aanloopt. Zoeken naar oplossingen (en daar een idee bij hebben) komt vaak vrij professioneel over. =)