Auteur Topic: Geschiedenis  (gelezen 247 keer)

kylie

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 januari 2019, 21:14:38 »
Heee mensen,

Ik heb binnenkort een geschiedenis toets en ik sta een zware onvoldoende. En vroeg me af hoe jullie voor geschiedenis leren. Samenvattingen zijn bij mij geen optie aangezien ik dan heel het boek overschrijf omdat ik denk dat alles belangrijk is. En ook al zeg je tegen me dat je de kern dingen moet opschrijven doe k t niet want ik zie de kern dingen niet echt en de bijzaken voelt voor mij dan ook belangrijk aan.. hahahah.Dus tips! let me know

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2019, 21:22:01 »
Ga mindmappen maken! Kijk filmpjes van de stof op youtube (als je makkelijk leert van auditieve informatie) en/of leen een samenvatting van een vriendin? Ook kunnen flistkaarten helpen; maak voor jezelf toetsvragen, schrijf die op een kaartje en de antwoorden achterop en ga jezelf overhoren. Of vraag of je ouders/klasgenoten je overhoren? Ga samen met klasgenoten leren?

Turtle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2019, 11:43:40 »
Bij mij hielpen de filmpjes van Joost van Oort op Youtube altijd heel erg! Ook hielp het bij mij heel erg om vanuit mijn aantekeningen te leren ipv uit het boek omdat docenten toch vaak in de les behandelen wat ze het belangrijkste vinden (en dus vaak op de toets komt). Je zou hier bijvoorbeeld iets meer aandacht dan normaal aan besteden en verder idd wat Atosenzosja zegt.

Scömìche

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2019, 16:27:53 »
idd! die filmpjes helpen echt, tip, als ie te sloom praat, zet hem om 1,5 afspeelsnelheid. Aantekeningen maken van filmpjes helpt ook.

Wat ook handig is, als je in de bovenbouw zit, is een samengevatbundel kopen (die staan ook op marktplaats, dan zijn ze niet zo duur). Daar staat niet alleen de stof in, maar ook de verbanden en de KA's

succes

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2019, 16:01:46 »
Het beste is wat je kan gaan doen is een blaadje voor je nemen en alle jaartallen overnemen die je per paragraaf ziet staan (van de paragraven die je moet gaan leren natuurlijk) en schrijft daarnaast de belangrijke gebeurtenis erbij. Vaak wordt er in het boek bij belangrijke gebeurtenis ook een jaartal bij vermeld,zo heb je een korte samenvattingen van alle belangrijke gebeurtenissen en zo ontstaat er een chronologisch verhaal. Als je dat leert ken je de jaartallen en het verhaal wel goed,

maar let er ook op dat je de begrippen goed leert en dat je de belangrijke personen goed kent en wie waar verantwoordelijk was (schrijf dat bij de gebeurtenissen en de jaartallen!) Als je dat doet ben je meer dan voldoende voorbereid op de toets,hoor. En oh,lees voordat je hieraan begint wel even alles goed door zodat je het verhaal een beetje in je hoofd hebt voordat je begint met dingen op te schrijven.

Succes! :bounce:

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2019, 16:04:30 »
^En ja,zoals hierboven is gezegd,filmpjes werken ook wel goed bij mij omdat een ander wat aan je uitlegt. Dat doe ik alleen vaak als ik tijdnood heb. Aantekeningen zijn ook megabelangrijk! Je docent maakt de toets als het goed is,dus hij laat je ook aantekeningen maken van de dingen die hij belangrijk vindt en dus in de toets kan komen. Lees die goed door! En trouwens ik zou maar gewoon alles proberen wat hier gezegd is en alles proberen te doen als voorbereiding op je toets en dan denk ik echt dat je een goed cijfer haalt meis.