Auteur Topic: Gelijk aanmelden of een jaar wachten?  (gelezen 430 keer)

Soof

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 januari 2021, 19:12:31 »
Hey meiden!

Ik denk dat ik wat advies nodig heb.

Ik zit nu in 5V, en het wordt tijd om over mijn toekomst na te denken. Ik heb al mijn hele leven gedroomd van een tussenjaar nemen, en een jaar back te packen. Nu ik mijn studiekeuzes grondig heb onderzocht, lijkt bouwkunde mij echt een droomstudie. Het probleem is dat deze een numerus fixus heeft. Nu krijg ik van mijn ouders te horen dat ik beter gelijk volgend jaar al kan aanmelden, omdat je dan meer kans hebt op toelating. Ik ben alleen bang, dat als ik toegelaten wordt, ik mijn droom van een jaar erop uit gaan en de wereld ontdekken wel vergeten kan.

Ik zou zelf liever een tussenjaar nemen, en pas daarna aanmelden voor bouwkunde in Delft. Aleen loop ik dan de kans dat ik afgewezen wordt, en dan zit ik met een tweede tussenjaar, of een studie die me minder aanspreekt.

Sorry voor het lange verhaal, en thanks voor enig advies! :)

Heel veel liefs

vriendin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2021, 09:55:16 »
hoii,

Ik snap je helemaal! Zelf heb ik ook geprobeerd om me aan te melden voor bouwkunde en ben tot 2 keer toe afgewezen. Ik zou het maar gewoon proberen! En mocht je toch aangenomen worden zou ik er gewoon voor gaan en zou je na je bachelor een tussenjaar kunnen nemen of als je nog een master wil evt na je master. Een jaar erop uitgaan kan altijd nog!

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2021, 19:29:18 »
Ik zou ook meteen aanmelden. Als je dan afgewezen wordt, heb je het geprobeerd en kun je een tussenjaar nemen.
En nu met corona, het zou mij niet verbazen als we er volgend jaar nog mee zitten...
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Soof

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2021, 22:21:18 »
Thanks, guys!

Ik snap waarom jullie het zeggen, en ik denk dat dat ook is wat ik ga doen. Ik ben namelijk veel te bang om afgewezen te worden :fieuw:

linda1234

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2021, 20:34:54 »
Hey Girl!

Als je besluit om je straks aan te melden moet je niet vergeten dat je altijd na je studie of zelfs tijdens je studie nog een tussenjaar kan nemen. Dus je zou je backpack avontuur alleen uitstellen. Ook kan je de selectie gewoon proberen en alsnog gaan backpacken als je niet wordt aangenomen.
Als je zegt, ik ben klaar om te studeren en ben bang niet aangenomen te worden, lekker doen!!