Auteur Topic: Geen vrienden in volgende klas  (gelezen 184 keer)

Bo

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 april 2020, 23:44:37 »
Hey, ik zit in het 2de middelbaar en moet stillaan een keuze maken  voor  het humaniora (studiekeuze) . Ik wil namelijk wetenschappen gaan doen maar mijn beste vrienden gaan allemaal iets anders doen, wat natuurlijk volledig hun eigen keuze is. Maar het is dan zo dat ik niet bij hun in de klas zal zitten :(  Er is niemand die ik ken die ook wetenschappen gaat doen en dat vind ik wel balen want ik ben geen type die naar iemand toestapt om te vragen of hij/zij vrienden wil worden... Heeft iemand tips wat ik kan doen / dungen due ok NIET moet  doen? Alle advies is welkom

Groetjes A.

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2020, 04:10:42 »
Hey, ik zit in het 2de middelbaar en moet stillaan een keuze maken  voor  het humaniora (studiekeuze) . Ik wil namelijk wetenschappen gaan doen maar mijn beste vrienden gaan allemaal iets anders doen, wat natuurlijk volledig hun eigen keuze is. Maar het is dan zo dat ik niet bij hun in de klas zal zitten :(  Er is niemand die ik ken die ook wetenschappen gaat doen en dat vind ik wel balen want ik ben geen type die naar iemand toestapt om te vragen of hij/zij vrienden wil worden... Heeft iemand tips wat ik kan doen / dungen due ok NIET moet  doen? Alle advies is welkom

Groetjes A.

Ten allereerste wat leuk! Ik ga volgend jaar ook naar het MBO, waarbij ik ook een nieuwe klas zal krijgen en dus helemaal niemand ken waarschijnlijk. Studenten waarmee ik nu in de klas zit gaan wel naar dezelfde school dus waarschijnlijk zie ik hun in de pauzes nog, maar je zal heus wel vrienden maken in je nieuwe klas je moet natuurlijk doen wat je leuk vindt! En je ziet elkaar nog in de pauzes..geloof me wetenschap lijkt me zo ontzettend leuk, maar ik heb nu al een andere opleiding.
Maar mijn conclusie is gewoon doen wat je leuk vindt! Het is goed voor je baan in de toekomst om alvast nu te beginnen op de middelbare ermee. Niet met je vriendinnen meegaan je zal heus wel nieuwe vrienden maken, en onthoud dit na de middelbare gaat iedereen zijn eigen kant op! Dus als je wel je vriendinnen hun kant op gaat, zal je jezelf op het eind moeten afvragen of het het allemaal wel waard was...

Ik hoop dat je de juiste keuze maakt.

Xx A

HummingBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2020, 22:02:21 »
Ik zou zeker voor de wetenschappen kiezen! Het is echt te doen om niet in de klas met vriendinnen te zitten. Zelf ben ik ook overgeplaatst naar een andere klas in verband met een studiekeuze en zat ik ook met vreemden. Er is een kans dat je gauw genoeg nieuwe vrienden maakt, maar mocht dit niet gebeuren dan is dit ook niet het einde van de wereld. Tijdens de lessen is het toch de bedoeling om aan het werk te zijn en in de pauzes kan je gewoon je eigen vrienden opzoeken.

Met een vervolg opleiding gaan jullie hoogstwaarschijnlijk ook allemaal een andere opleiding doen, dus zie dit als een oefening en dan kan je iets studeren wat je leuk vind!
Kijk goed rond of er ook andere zijn die alleen zitten, en schuif daar bij aan