Auteur Topic: Eindexamenkandidaten 2019  (gelezen 6127 keer)

Chess

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 september 2018, 23:41:09 »
Hey girls,

Tijd voor het jaarlijks terugkerende topic!
Het nieuwe schooljaar 2018/2019 is inmiddels voor iedereen begonnen. Extra spannend voor alle examenklassen.

Wie gaan er dit jaar allemaal examen doen??
Ik ga zelf vwo-examens doen en vind het behoorlijk spannend. :fieuw:

Ivette

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2018, 13:17:13 »
Heee, ik doe ook eindexamen dit jaar! Super spannend want voor mijn profielwerkstuk lanceren we ook nog eens onze eigen webshop, neem een kijkje op onze insta als je wil: @byliiv

Blackhoney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2018, 20:24:49 »
Heyy leuk dat er ook dit jaar weer een topic is. Na 5 jaar kan ik dan ook eindelijk zeggen dat ik dit jaar eindexamen havo ga doen. Over een kleine 2 weken hebben wij al onze eerste Se-week spannend!

Chess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2018, 22:32:29 »
Gelukkig is mijn SE-week pas na de vakantie. Zijn jullie allemaal al flink bezig met jullie profielwerkstuk/sectorwerkstuk?

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2018, 11:51:47 »
Hoi! Ik doe dit jaar VWO-examen met het profiel Natuur en Gezondheid. Gelukkig heb ik mijn profielwerkstuk vorig jaar al gedaan in 5 VWO, dus is dat een stresspunt minder. Maar ik zie het allemaal nog niet zo zitten, het is allemaal zoveel en ik ben nog echt niet voorbereid op aankomende SE-week over twee weken

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2018, 21:50:33 »
Hoi, ik doe dit jaar ook eindexamen 5 havo. Over twee weken heb ik mijn eerste SE-week en ik ben nu al keinerveus haha. Ik ben zelf momenteel ook heel druk met mijn pws en ik heb het stresspuntje dat mijn begeleider helemaal niks doet
Op het randje van opgeven en overleven

Ineffable

• **
  • i ain't sorry
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2018, 12:14:54 »
Yes ik doe dit jaar ook weer eindexamen! Ik doe nu de Vavo dus 4 en 5 havo in één jaar, dus moet wel hard werken. Ik geloof wel dat ik het ga halen alleen ben ik heel onzeker over geschiedenis. Het boeit me totaal niet en snap er ook niks van. Profielwerkstuk gaat wel top maar moet er wel vaak de tijd voor vinden.
Succes iedereen!

Junior

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2018, 23:06:34 »
Hoi! Ik doe dit jaar ook eindelijk vwo eindexamen (heb het wel gezien op de middelbare) Vorig jaar goed afgerond en ook m’n pws al gemaakt dus dat scheelt. De eerste se week is pas na de vakantie so no stress. Ik vind dit jaar nu al veel chiller dan het voorexamenjaar, voornamelijk doordat er geen proefwerken meer zijn en bij elk vak de meeste stof herhaling is. Ik heb in ieder geval heel veel zin om te gaan studeren en hoop dat dit jaar inderdaad zo snel voorbij vliegt als men zegt!

clairex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 oktober 2018, 00:36:04 »
Hey girls, ik doe dit jaar vwo-eindexamen. Over minder dan twee weken toetsweek heeelp haha :). Ook nog heel druk met PWS maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg want PWS is wel echt heel leuk om te maken.

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2018, 16:12:00 »
Ik heb aankomende maandag een idioomtoets voor Duits, maar die woordjes komen niet in mij hoofd (zijn 250 woordjes en 150 zinnen, beide DU-NL). Hebben jullie tips? Ik heb WRTS al geprobeerd, maar faal dan alleen maar gigantisch
Op het randje van opgeven en overleven

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2018, 17:56:57 »
Ik heb aankomende maandag een idioomtoets voor Duits, maar die woordjes komen niet in mij hoofd (zijn 250 woordjes en 150 zinnen, beide DU-NL). Hebben jullie tips? Ik heb WRTS al geprobeerd, maar faal dan alleen maar gigantisch

Ik zit in 3vwo dus kan niet veel zeggen, voor het afgelopen pw Duits moesten we ongeveer 100 woorden kennnen, quizlet vind ik beter werken dan wrts, dus misschien dat proberen en bijvoorbeeld 30 min iets leren, al je woorden en zinnnen opschrijven en dan weer leren. Enz. En iig blijven herhalen.

Es

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2018, 22:55:19 »
Hey,
Ik doe dit jaar examen vmbo-t.
Vorig jaar gezakt dus dit is mijn laatste kans. :fieuw:
x Es

cloudy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2018, 13:01:09 »
Hii, ik zit in 6VWO en heb echt een groot probleem. Ik heb aankomende week tentamenweek en ik heb in mijn vakantie helemaal niks geleerd  :hamer: ik baal zo erg, en ik weet ook echt niet hoe ik dit moet halen. Alles moet nu de dag van tevoren, echt zo dommm...

Joy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2018, 08:15:46 »
Dat probleem heb ik ook! In de vakantie nauwelijks iets gedaan en nu ben ik ook nog zwaar verkouden vlak voor de toetsweek begint...

iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 november 2018, 21:03:46 »
Heee! Ik doe havo eindexamen dit jaar, heb m'n pws vorige week moeten inleveren. Helaas niet echt tevreden over maar goed. En volgende week SE week die ik eigenlijk gewoon moet nailen want k sta er niet zo goed voor.

Chess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2018, 16:12:28 »
hallo eindexamenkandidaten,
een vraagje: hebben jullie examenbundels aangeschaft? Ik heb van school examenbundels gekregen voor de talen, maar wil ze ook aanschaffen in wat andere vakken.

dus ik vroeg me af: gewoon goedkope bundels aanschaffen op marktplaatst van vorige jaren? Of toch een exemplaar van 2018/2019? Ze zijn zo prijzig :(

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2018, 17:00:25 »
Ik heb van school ook examenbundels van Frans en Engels gekregen, en verder heb ik alles op marktplaats gekocht van afgelopen jaar! Was ik veel goedkoper mee uit dan de nieuwe exemplaren, en volgens mij is er geen vak dat drastisch veranderd is met het examen van vorig jaar (maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier alleen heb gekeken naar vakken van mijn profiel, dus ik ben niet 100% zeker)

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2019, 17:40:33 »
Hey! Ik doe dit jaar examen in VWO Wiskunde B en Natuurkunde. Moet voor beide een 8 halen om te kunnen starten met mn studie, maar moet toegeven dat ik het nog best wel lastig vind. Ik doe trouwens examen via een cursus! Dus heb nog 3 maanden om de hele stof te kennen. Hebben jullie nog tips?

Alena

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2019, 19:34:50 »
Hey! Ik doe dit jaar examen in VWO Wiskunde B en Natuurkunde. Moet voor beide een 8 halen om te kunnen starten met mn studie, maar moet toegeven dat ik het nog best wel lastig vind. Ik doe trouwens examen via een cursus! Dus heb nog 3 maanden om de hele stof te kennen. Hebben jullie nog tips?

Hey,
Hoe heet die cursus die je volgt?

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2019, 09:09:36 »
Even een upje voor de examenkandidaten van dit jaar die behoefte hebben aan dit topic. Ik had namelijk als stille meelezer in mijn examenjaar ook veel steun aan dit topic.  :fieuw:

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 april 2019, 18:47:28 »
veel succes iedereen! tijdens het examen zelf je misschien gespannen zijn maar achteraf valt het echt altijd mee!! komt goed allen   :cheers:
Me gusta

kiwi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2019, 21:02:07 »
Hi! Ik doe dit jaar VWO examen, in het profiel E&M. Opzich sta ik er prima voor, maar vooral motivatie is op dit moment een probleempje.. Achja, komt vast wel goed I guess. K zou iedereen aanraden om samengevat en examenbundels te halen, echt super handig om te oefenen en te leren!
Succes alvast iedereen met leren enzoo

Junior

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2019, 08:42:12 »
Heeft iemand tips over hoe je het best kan leren voor de examens wat betreft planning? Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan per week minimaal 1 examen maken van een vak dat je makkelijk afgaat en minimaal 2 examens maken van de lastigere vakken.

smbdy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2019, 10:28:35 »
Nog meer meiden druk aan het leren deze vakantie?  :fieuw:

smbdy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 april 2019, 10:32:12 »
Heeft iemand tips over hoe je het best kan leren voor de examens wat betreft planning? Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan per week minimaal 1 examen maken van een vak dat je makkelijk afgaat en minimaal 2 examens maken van de lastigere vakken.

Ik maak deze week elke dag een examen (van elk vak 1) en daarnaast neem k alle stof nog door. Vanaf volgende week ga ik alleen nog examens maken van de vakken waar ik het meest moeite mee heb. Ik hoop dat ik het hiermee red en anders moet ik ook nog maar wat veranderen aan mijn planning... Heel veel succes met leren iig!   :wink2: