Auteur Topic: Eindexamen VWO: Samengevat & Examenbundel?  (gelezen 727 keer)

Lise

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 maart 2018, 17:35:04 »
Hii. :)

Ik doe dit jaar mijn eindexamen VWO, en ik wil graag aanschaffen voor een paar vakken (natuurkunde, scheikunde en wiskunde). Ik tijfel alleen heel erg tussen Examenbundel en Samengevat. Ik neig naar Samengevat omdat je makkelijk examens kunt vinden op examenblad.nl enzo. Welke raden jullie aan, en hebben jullie er veel aan gehad? Het zou fijn zijn om een mening te krijgen van een ervaringsdeskundige :wink2:

Ik heb van school een Samengevat boek gekregen voor natuurkunde, maar die komt uit 2011 dus daar heb ik niet superveel aan (thanks school :saai:). Weten jullie of de versie van juli 2015 geschikt is voor het eindexamen van dit jaar? Want ik kan geen nieuwere vinden.. (Het gaat er vooral om dat kwantummechanica er ook in staat.)

coolwater

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2018, 17:55:43 »
Ik heb een wiskunde A samengevat en daar werd het heel anders beschreven dan ik het boek(getal en ruimte) dus ik heb ik nooit gebruikt. Die van scheikunde was wel handig opzich.
En verder heb ik de examenbundels veel meer gebruikt dan de samengevat, ook in de les enzo was dat makkelijker dan steeds uit te printen

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2018, 17:56:02 »
Samengevat is ideaal voor de uitleg als het moeilijk begrijpt. Ik heb nooit iets van wiskunde gesnapt en heb twee weken voor mijn examen uit samengevat gestampt en vervolgens uit mijn examenbundel opgaven gemaakt. Ik was met een 6,5 geslaagd! Voor je makkelijke vakken zou ik het niet doen, dan krijg je misschien onnodige stress. Ik heb enkel de bundel voor wiskunde gebruikt.

Die van juli 2015 is de meest recente versie van die examenbundel, volgens de website van de uitgever.

Lise

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2018, 20:14:03 »
Thanks voor jullie tips! Ik denk dat ik de samengevat boeken aanschaf, en voor één vak een examenbundel. Weten jullie toevallig of in de wiskunde b examenbundel extra opgaven staan? Aangezien het programma dit jaar nieuw is en er dus alleen maar pilot examens online staan...

Lise

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2018, 22:57:20 »
Voor de mensen die volgend jaar eindexamen doen en radeloos zijn: hier mijn ervaring.

Ik heb voor bijna al mijn vakken een examenbundel aangeschaft. Ik ging op vakantie twee weken voor de examens en heb ze allemaal meegehad. Ik heb iedere dag één of twee examens gemaakt, en ben daardoor zeer ruim geslaagd! Ik stond voor wiskunde b een 5,9; die heb ik met een 9,4 op het CE opgehaald naar een 8, dankzij de examenbundel!

De examenbundels werkten voor mij heel goed en ze motiveerden me ook om er echt voor te gaan zitten. De samengevat boekjes aan de andere kant heb ik nauwelijks gebruikt, misschien twee keer opengeslagen maar meer niet.