Auteur Topic: Eindexamen topic 2012  (gelezen 565135316 keer)

Danique

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2012, 19:57:02 »
Ik doe dit jaar examen VWO in de vakken: Nederlands, Engels, Duits, Biologie, Natuurkunde, Wiskunde B, M&O en Scheikunde
things are getting worse, please send chocolate.

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 25 januari 2012, 20:00:16 »
Ik vraag me iets af;
Ik doe nu 6VWO, en dus dit jaar examen. Stel dat ik zak op Duits, kan ik dan een HAVO diploma aanvragen?
Maar geldt dit dan ook voor economie/wiskunde (Havo C&M heeft geen economie/wiskunde verplicht en als havist heb je namelijk een vak minder, en geen verplichte vreemde taal..)

Ik weet dat het wel kan als je gymnasium doet, en je zakt voor (of eigenlijk door) Latijn. Je kan dan met je overige cijfers een normale VWO diploma laten verzilveren.

Iemand die dit weet :)?

Ga er natuurlijk niet op voorhand vanuit dat ik zak, maar toch..  ;)
W W W . D I D - I T . O R G  | prettig gestoord bloggend koppeltje
http://www.did-it.org/

Lieve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 25 januari 2012, 20:53:29 »
Volgens mij kan je dat diploma inderdaad aanvragen. Verdere details weet ik niet, maar ik heb dat al eens meegemaakt op mijn school!

Naomi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2012, 07:57:21 »

Ik vraag me iets af;
Ik doe nu 6VWO, en dus dit jaar examen. Stel dat ik zak op Duits, kan ik dan een HAVO diploma aanvragen?
Maar geldt dit dan ook voor economie/wiskunde (Havo C&M heeft geen economie/wiskunde verplicht en als havist heb je namelijk een vak minder, en geen verplichte vreemde taal..)

Ik weet dat het wel kan als je gymnasium doet, en je zakt voor (of eigenlijk door) Latijn. Je kan dan met je overige cijfers een normale VWO diploma laten verzilveren.

Dit is in ieder geval niet zo! Ik doe gymnasium met Grieks en als ik daardoor zou zakken, kan ik niet een vwo-diploma aanvragen, omdat ik geen extra vreemde taal heb.
Je kan dat alleen doen wanneer je nog Frans/Duits/Spaans erbij hebt.

jadoire

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2012, 20:34:48 »
Volgens mij heb ik mijn eerste officiele examen al gehad (Engelse lees & luistertoets). Er stond examen 2012 boven dus tjah. Onze lerares had het niet eens gezegd n_n
The secret of change is to focus all of your energy, not on fighting the old, but on building the new. // Pinterest

djuuuuli

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 28 januari 2012, 20:37:15 »
Goed topic! Ik zit ook in m'n laatste jaar.

Delirium

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 28 januari 2012, 20:38:33 »
Ik doe dit jaar eindexamen VWO in Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde A, Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Muziek. Volgende week heb ik mijn tentamenweek, 4 tentamens, mondeling NL en een presentatie voor muziek.

Ben echt zwaar zenuwachtig en gedeprimeerd dat ik vanavond niet uit kan :')
Let\'s keep the moon awake and do electric boogiloo.     //     tumblr.

ongepastenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 29 januari 2012, 15:29:52 »
Ik doe eindexamen VWO in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Wiskunde A, Economie, Geschiedenis, Spaans en M&O.
Of ja, Spaans doe ik geen eindexamen in, maar ik heb dat vak wel en komt ook op mijn eindlijst te staan.
zeg nooit nooit.

ongepastenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 29 januari 2012, 15:31:35 »
Gebruiken jullie de samengevat boekjes of leren jullie gewoon uit de lesboeken die jullie nu op school gebruiken of hebben jullie wat anders?
zeg nooit nooit.

Lisa

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 29 januari 2012, 20:55:20 »
Hee! Ik heb een vraagje aan jullie, het hoort niet echt in dit topic, maar aangezien hier wel wat mensen in de 6e zitten....: wij hadden in de 5e (vorig schooljaar dus) een soort wiskunde/cito toets gehad die verplicht was, alleen telde deze toets niet mee als PTA, dus geen punt voor op je cijferlijst. Wel was het zo dat ze in eerste instantie zeiden dat wanneer je 2-0 punten had gehaald voor deze toets je een half punt aftrek kreeg van wel een andere echte PTA-wiskunde toets, en wanneer je ... aantal punten had kreeg je er juist weer een half punt bij (het max. punten dat je kon halen was 10 punten, verder weet ik niet meer hoe en wat)....nou vonden er heel veel dat dit niet eerlijk was, waaronder ikzelf ook, want je zou dan eigenlijk 'gestraft' worden als je slecht bent in wiskunde door die half punt aftrek. Nou uiteindelijk hadden ze besloten om dit toch niet te doen.
Een paar weken terug hebben we wiskunde b -olympiade gehad, en nu plots, ineens zeggen ze dat je voor het punt wat je voor deze olympiade krijgt een half punt eraf/erbij krijgt als je dus zoveel punten had gescoord. Dus dan zou ik een half punt aftrek krijgen.   Nou vind ik dit dus nergens op slaan, hadden ze besloten om er niets mee te doen en nu ineens wel. Ik word dus eigenlijk 'gestraft' omdat ik slecht ben in wiskunde.  Wat vinden jullie hier nou van? En doen ze dit ook bij jullie op school? Hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen ;p
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012, 20:57:06 door shopaholicaa27 »
Don\\\\\\\'t tell me the sky\\\\\\\'s the limit when there\\\\\\\'re footprints on the moon.

_FLABBERGASTED

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 29 januari 2012, 21:01:22 »
Ik ben echt zenuwachtig. Helaas heb ik nogal een uitstelprobleem als het om leren gaat. met normale toetsen begin ik 1 dag van tevoren met leren en dan haal ik een zes.. Kan dus veel beter. Ga proberen (nee, ik ga het echt doen, ik MOET en ZAL slagen) om way voor optijd te beginnen met leren.
Sukke Kok

2MORROW

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 29 januari 2012, 21:02:16 »
^ Zulke dingen hebben wij niet op school hoor. Vind het ook een beetje vreemd dat je dan een punt aftrek krijgt, erg lullig voor de mensen die er niet zo goed in zijn inderdaad. Wij hebben woensdag die scheikunde-olympiade, maar bij ons telt het cijfer alleen mee als bonus voor op het proefwerk. Vanaf een 5.5 of hoger krijg je dan bonus (heb je een 6 dan krijg je 0.6 bij je proefwerk op, etc) en als het een onvoldoende is, dan telt het cijfer gewoon helemaal niet mee!
Maar ik zou als ik jou was gewoon even je PTA checken of dat wel klopt en zo met wat is afgesproken, anders kun je toch altijd gaan klagen bij je coördinator? Lijkt me iig wel dat je er iets van mag zeggen, want ik vind het eigenlijk best belachelijk!

2MORROW

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 29 januari 2012, 21:04:09 »
Zijn er trouwens mensen met tips voor het leren van (vooral) biologie? Hoe kan je ooit alles onthouden over alle onderwerpen die we in de bovenbouw gehad hebben?! ö Volgens mij is dat echt lastig om heel goed te leren...

Lisa

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 29 januari 2012, 21:14:25 »
@ 2MORROW

thanks voor je reactie! Ja ik vind het ook echt belachelijk! Als bijvoorbeeld, wat jij zegt over je scheikunde-olympiade, mensen die veel punten hebben gehaald er een 0,5 bij zouden krijgen en er helemaal niets af wordt gehaald bij mensen die maar weinig punten hebben gehaald, dan zou ik het nog ok vinden....maar dit?   Ik ga er ook zeker wat van zeggen...Ik ben dan ook benieuwd of dit bij meerdere scholen geldt?
Don\\\\\\\'t tell me the sky\\\\\\\'s the limit when there\\\\\\\'re footprints on the moon.

Spazzolino

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 29 januari 2012, 21:16:32 »

Zijn er trouwens mensen met tips voor het leren van (vooral) biologie? Hoe kan je ooit alles onthouden over alle onderwerpen die we in de bovenbouw gehad hebben?! ö Volgens mij is dat echt lastig om heel goed te leren...

Je moet voor de grap eens een oud examen maken, dan zul je zien dat het reuze meevalt. Als je gewoon goed hebt geleerd in de afgelopen jaren komt het wel goed. Samengevat is ook erg handig!

Spazzolino

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 29 januari 2012, 21:17:04 »

@ 2MORROW

thanks voor je reactie! Ja ik vind het ook echt belachelijk! Als bijvoorbeeld, wat jij zegt over je scheikunde-olympiade, mensen die veel punten hebben gehaald er een 0,5 bij zouden krijgen en er helemaal niets af wordt gehaald bij mensen die maar weinig punten hebben gehaald, dan zou ik het nog ok vinden....maar dit?   Ik ga er ook zeker wat van zeggen...Ik ben dan ook benieuwd of dit bij meerdere scholen geldt?

Nah ook lullig! Wij hadden niet eens zo'n olympiade.

Lisa

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 29 januari 2012, 21:18:20 »
@ Spazzolino

Ik ga nu reageren op je note, haha!

Spazzolino

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 29 januari 2012, 21:20:29 »
^Hahahaha geniaal, het werkt :')

Spazzolino

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 29 januari 2012, 22:01:21 »
Oh trouwens, als mensen hier nog wiskundige dilemma's hebben, vind ik het leuk om dat proberen op te lossen. Ik beloof niet dat ik het nog weet, want ik heb bij m'n huidige opleiding helaas geen wiskunde meer, maar ik zal m'n best doen. Alleen geen kansberekening en dat soort toestanden, want dat heb ik nooit gehad.

Holmes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 31 januari 2012, 07:15:51 »
Laatste toets vandaag (: alleen een beetje jammer dat het een 3 uur durende M&O toets is waar ik het hele boek al voor moet kennen, ik weet al wat mijn herkansing wordt :')
TUMBLR | “Loyalty, honor and a willing heart… I can ask no more than that.”

Roos

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 31 januari 2012, 11:22:47 »

Ik vraag me iets af;

Dan krijg je geen havo diploma maar een overgangsbewijs en dat staat dan gelijk aan aan een havo diploma, nadeel is wel dus dat je dan geen echt diploma hebt en wat dan wordt je niet echt gezien als een doorzetter zegmaar ;)

Ik doe 5 havo en ga dit jaar examen doen in: Nederlands, engels, frans, wiskunde A, geschiedenis, economie en m&o

Op dit moment sta ik een 4,6 op frans en een 5,5 op Engels, de rest is allemaal ruim voldoende, hopelijk ga ik het halen!

Ik ga trouwens ook een examenvreestraining doen, zodat ik goed voorbereid ben en ik misschien van mijn uitstel gedrag af kom :)
The longest journey begins with a single step

Roos

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 31 januari 2012, 11:23:39 »
Ik had vandaag trouwens een wiskunde toets, over kansberekening, dacht echt dat die vet moeilijk was en ik vond hem dus echt een eitje!
The longest journey begins with a single step

Lang1993

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 01 februari 2012, 16:10:16 »
Heeft er iemand toevallig al frans kijk of luistertoest gehad en weet hij zij nog de vragen en misschien de antwoorden.

Lisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 02 februari 2012, 18:40:31 »
stink examen, zo blij als ik geslaagd ben eh ! ;o

Deliphine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 02 februari 2012, 19:17:55 »
Het ene moment ben ik echt bang dat ik niet zal slagen en het andere moment wil ik alleen maar slagen met 8en, zit nogal een groot verschil in natuurlijk :'). Ik zal waarschijnlijk voor elk vak wel een voldoende staan voordat ik m'n examens in ga maar uiteindelijk is dat ook nog maar 50% van je eindcijfer en kan er dus nog van alles gebeuren.

Hier komt helaas nog bij dat ik nog niet weet welke opleiding ik wil gaan volgen en dit kan dus ook een opleiding zijn met een loting en juist daarom wil ik hoge cijfers halen, pff lastig hoor dit!