Auteur Topic: Duits in 5Havo hebben?  (gelezen 227 keer)

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 juli 2018, 10:32:34 »
Hoi,
Ik heb afgelopen jaar een overstap gemaakt van 4mavo naar 4havo en heb in Duits examen gemaakt. Uiteindelijk heb ik het wel laten vallen in 4havo maar nu zit ik met een probleem; ik wil graag vwo doen na mijn havo en hier heb je dus een taal voor nodig. Ik ben vandaag in gesprek geweest met mijn decaan en die zei dat ze het moest bespreken met de examencomissie en dat ik ‘t pas na de vakantie hoor. Ze zei dat ze o.a kijken naar cijfers natuurlijk maar ook of ‘er plek is’. Ik wil mijn lot natuurlijk niet overlaten aan of ‘er wel plek is’, het is tenslotte m’n droom en het zou wel erg dom zijn als ik dit accepteer. Dus ik vroeg me af of er een andere manier is, bijvoorbeeld dat ik volgend jaar in 5havo gewoon mijn huidige vakkenpakket volg en op de vavo dan Duits neem na school, in de avonden, weekenden wat dan ook en mijn deelcertificaat haal. Weet iemand of dit een optie is en welke andere opties ik heb? En ook of het geld zou kosten, zo ja ongeveer hoeveel? Ik heb dit niet met mijn decaan besproken omdat ik dan bang ben dat ze al helemaal niet meer haar best gaat doen om dat plekje te regelen; ze klonk al niet zo heel belovend. Kunnen jullie me misschien verder helpen? Bedankt!

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 16:16:04 »
uppp

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2018, 20:11:36 »
Up

Dayanara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2018, 21:45:22 »
Ja lijkt me inderdaad een lastige situatie.. Kun je niet je volgende schooljaar op havo Duits erbij vragen? Bij mij kon dat wel, konden leerlingen best een extra vak volgen als ze daar echt voor wilde gaan. Anders lijkt vavo me ook zeker een prima optie! Volgens de website van Rijksoverheid is vavo gratis als je nog geen 18 jaar bent.

Correct me if i am wrong.. Hier staat ook nog wat info
https://www.roc-nijmegen.nl/student/opleidingen/vavo/1185

Hopelijk komt je decaan toch met goed nieuws!
Surround yourself with nature :luck: