Auteur Topic: Decentrale selectie tandheelkunde 2019-2020  (gelezen 8323 keer)

Lottek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 01 december 2018, 20:06:08 »
RUG: 48 plaatsen- 202 aanmeldingen -   kans:25%
RU:   67 plaatsen-  463 aanmeldingen-   kans:14%
UVA: 79 plaatsen-  468 aanmeldingen-   kans:18%
VU:   65 plaatsen-   349 aanmeldingen-  kans:20%

Bronnen: jaar 2018
www.acta.nl/nl/studeren-bij-acta/bachelortandheelkunde/decentrale-selectie/veelgesteldevragen/index.aspx
https://www.ru.nl//bacheloropleidingen/toelating/opleidingsplekken/
Bij de RUG heb ik dit jaar meegedaan dus ik weet hoeveel het was.

Uit deze overzicht zien we dat bij RUG de meeste kansen zijn. Ook bij de VU is er veel kansen.

Ja maar het aantal aanmeldingen zegt nog niet alles. Bij Uva en Vu deden er uiteindelijk veel minder
mensen mee aan de toetsdag dan het aantal aanmeldingen, namelijk 327 bij uva en 294 bij vu

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 01 december 2018, 23:21:30 »
Ik sta afgerond een 8. Ik heb alleen vrijwel niets in mijn CV staan... :( Denken jullie dat dat een probleem zal zijn?

x_minkex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 02 december 2018, 21:07:30 »
Ik sta afgerond een 8. Ik heb alleen vrijwel niets in mijn CV staan... :( Denken jullie dat dat een probleem zal zijn?

Ligt aan de uni. Bij Nijmegen kijken ze bijvoorbeeld niet naar je cijfers van 5vwo of naar je CV (tenminste dat beweren ze), maar bij de selectie in Groningen telt dit wel weer mee..

x_minkex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 02 december 2018, 21:12:18 »
Mijn persoonlijk dossier is wel goed denk ik en het gemiddelde van me cijfers 7.1. Denken jullie dat dat goed is? Hoe zijn jou cijfers en dossier?

Zelf heb ik best wel een goed CV (bv leerlingmentor geweest, in schoolcommissies gezeten, diverse studiereizen gehad en al aan het werk sinds mijn 15e, CAE cambridge examen gehaald, etc. etc.), maar mijn overgangscijfers waren minder goed (6,9 gemiddeld). Ik weet niet wat zwaarder mee telt tbh.. Dus voor mij is het ook maar even afwachten

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 02 december 2018, 21:25:54 »
CAE cambridge examen gehaald

Ik heb ook CAE gehaald! Ik heb ook een certificaat voor een ander taal. Denk je dat ze daar ook naar zullen kijken?

x_minkex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 03 december 2018, 11:11:22 »
Ik denk in Nijmegen dus niet echt. In Groningen, als je gewoon veel goede dingen op je CV hebt staan, kan dat je vgm wel meer punten opleveren.
Maar weet dat niet zeker, dus als iemand daar meer info over heeft, let me know :)

5790x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 10 december 2018, 20:57:41 »
hoii,

Is het bij de acta zo dat als je een 8 staat geen toetsen meer hoeft te maken, of is dit alsnog nodig?

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2018, 15:28:30 »
hoii,

Is het bij de acta zo dat als je een 8 staat geen toetsen meer hoeft te maken, of is dit alsnog nodig?

Volgens mij moet iedereen de toetsen maken. Wat sta je gemiddeld als ik vragen mag?

5790x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2018, 10:41:12 »
Volgens mij moet iedereen de toetsen maken. Wat sta je gemiddeld als ik vragen mag?

ik sta voor 5v gemiddeld een 8,4. jij?

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2018, 17:13:17 »
ik sta voor 5v gemiddeld een 8,4. jij?

Ik sta ook een 8,4! Wel jammer dat we nu niet meer direct toelaatbaar zijn... :( Maar als het goed is, hebben wij wel een grotere kans om geselecteerd te worden! Hoe is jouw persoonlijk dossier?

Lottek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 13 december 2018, 17:31:50 »
Hoi meiden ik heb ergens gelezen dat tot nu toe bij de RUG relatief heel weinig aanmeldingen zijn. Voor de meiden die denken dat er bijna geen kans is dan kun je misschien bij de RUG proberen

Waar heb je dit gelezen? Ik had juist gehoord dat er bij uva weinig aanmeldingen zijn

naomi2

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13 december 2018, 17:41:49 »
Ja klop. Bij de UVA is er tot nu toe daar de minste aanmeldingen.

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2018, 18:05:33 »
Waar kun je eigenlijk vinden hoeveel aanmeldingen er bij een universiteit zijn?

Lucia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 14 december 2018, 19:46:59 »
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, is daar een site voor waar dat regelmatig geupdate wordt?

En ikk ben van plan om een training te nemen bij decentraletoets.nl voor acta, iemand die dat ook gaat doet of ervaringen mee heeft pls let me know

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2018, 21:40:43 »
En ikk ben van plan om een training te nemen bij decentraletoets.nl voor acta, iemand die dat ook gaat doet of ervaringen mee heeft pls let me know

Wow, ik wist niet dat er zoiets bestond. Maar werken zulke lessen wel echt? De universiteiten zeggen toch altijd dat ze elk jaar iets anders doen?

Xxxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 15 december 2018, 20:13:07 »
Hey Lucia, ik heb deze training vorig jaar gevolgd en wat ze doen is de artikelen bespreken met je. Ik ben nu eerstejaars dankzij mede de training

5790x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 16 december 2018, 17:50:39 »
Ik sta ook een 8,4! Wel jammer dat we nu niet meer direct toelaatbaar zijn... :( Maar als het goed is, hebben wij wel een grotere kans om geselecteerd te worden! Hoe is jouw persoonlijk dossier?

ahh nicee! Ik hoop wel dat dit onze kansen vergroot, want mijn persoonlijk dossier is niet heel goed hahaha. Ik doe tweetalig vwo, heb een Cambridge certificaat gehaald, AS biology gedaan, IB language and literature en dat was het wel eigenlijk :fieuw:. en jij?

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 17 december 2018, 20:21:41 »
ahh nicee! Ik hoop wel dat dit onze kansen vergroot, want mijn persoonlijk dossier is niet heel goed hahaha. Ik doe tweetalig vwo, heb een Cambridge certificaat gehaald, AS biology gedaan, IB language and literature en dat was het wel eigenlijk :fieuw:. en jij?

Wow, jij hebt ook best wel veel gedaan. Ik hoop wel echt dat cijfers je kansen vergroot, ik heb alleen maar CAE gehaald...

THKstudentIO

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 17 december 2018, 21:27:20 »
Hee meiden,
Gaan jullie je aanmelden voor een decentrale selectie training? :) Ik zie dat TentamenTrainingen.nl een training voor de decentrale selectie van ACTA aanbiedt.. Heeft iemand zich hier voor aangemeld?
https://www.tentamentrainingen.nl/acta/tandheelkunde/decentrale-selectie/652

Lucia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 december 2018, 11:18:03 »
Ik heb me voor decentraletoets.nl aangemeld, heb veel positieve verhalen erover gehoord
« Laatst bewerkt op: 18 december 2018, 11:27:20 door Lucia »

chloe97

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 december 2018, 02:51:00 »
Hallo girls,

Ik ben eerstejaarstudent tandheelkunde aan de Radboud Universiteit. Als iemand vragen heeft over de studie, selectie ( inhoud van de toetsen, tips, voorbereiding, moeilijkheid,) of iets anders dan kun je mij een bericht sturen. Ik zal mijn best doen om jou vragen te beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2018, 03:02:49 door chloe97 »

Pepper

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 21 december 2018, 12:21:20 »
Hey meiden!
Als je via deze link op de uni klikt waar je selectie wilt doen voor tandheelkunde, vind je ook de whatsappgroep van die selectie! :lol: http://www.decentraleselectiehulp.nl/universiteiten-tandheelkunde/
Misschien handig voor de meiden zonder een account op girlscene :lips:
« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 12:24:59 door Pepper »

zoeytje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 21 december 2018, 12:42:55 »
Hey meiden!
Als je via deze link op de uni klikt waar je selectie wilt doen voor tandheelkunde, vind je ook de whatsappgroep van die selectie! :lol: http://www.decentraleselectiehulp.nl/universiteiten-tandheelkunde/
Misschien handig voor de meiden zonder een account op girlscene :lips:

Ik wist niet dat er zo’n Whatsappgroep bestond, bedankt voor het vertellen! Weet jij toevallig ook wat er in zo’n groep ongeveer wordt gedaan?

Anoniempjex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 december 2018, 20:21:31 »
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, is daar een site voor waar dat regelmatig geupdate wordt?

Hoi Lucia, ik heb de training vorig jaar gevolgd en ben nu eerstejaarsstudent aan acta. Ze bespreken de artikelen grondig met je en geven handige tips voor de toetsen en je cv.

Pepper

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 24 december 2018, 15:17:24 »
Ik wist niet dat er zo’n Whatsappgroep bestond, bedankt voor het vertellen! Weet jij toevallig ook wat er in zo’n groep ongeveer wordt gedaan?

Ik denk (hoop :)) dat we elkaar helpen via zo'n chat! Ik zie ze voor Geneeskunde heel vaak voorbij komen.. dus denk dat het wel chill is :) ik zie ook dat er korting is via die website voor een training!