Auteur Topic: 19 in 5vwo  (gelezen 449 keer)

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 augustus 2019, 15:25:28 »
Hoi dames,
Ik heb afgelopen schooljaar mijn havo diploma behaald en ga dit schooljaar beginnen aan de vwo. Ik moet uiteraard in 5v beginnen en ik ben inmiddels al 18, bijna 19. Mijn klasgenoten zijn wss allemaal zo’n 16/17 en ik vind dat niet super erg, maar het is natuurlijk wel anders dan dat je met leeftijdsgenoten in de klas zit. Ik wou vragen of er hier mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en hoe je ermee bent omgegaan. Daarnaast ben ik 20 als ik m’n vwo haal, vinden jullie dat oud? (Ik heb trouwens voor de havo nog vmbo-tl gedaan, dat is waarom ik ietsjes ouder ben)

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2019, 20:49:44 »
Je bent zeker niet oud als je op je 20e je vwo haalt. Alleen kan ik wel begrijpen dat je je oud voelt tussen de 16/17 jarigen. Is VAVO niet een betere optie voor jou? Daar lopen de leeftijden meer uiteen en zul je je zeker niet oud voelen.

clairex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2019, 08:30:38 »
Ik ken oprecht meerdere mensen die ook 20 waren toen ze hun vwo haalden, maar dat was dan omdat ze twee keer waren blijven zitten. Dus zou me er geen zorgen om maken, natuurlijk kun je je wat ouder voelen maar denk dat je echt nog wel in dezelfde fase zit als hen (pas wat verder in de twintig wordt je meestal echt volwassener, een 19-jarige feest niet minder dan een 17-jarige) dus dat dat geen probleem moet vormen. Zou gewoon gezellig met de meiden in je klas omgaan, en misschien hebben ze wel in eerste instantie helemaal niet door dat je al ouder bent

« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2019, 21:17:34 »
heyyy,

allereerst wil ik even zeggen dat je echt een strijder bent, eerst vmbo, dan havo, en dan nog vwo! maak je geen zorgen, ik zit zelf nu in vwo 6 en bij mij in het jaar zitten ook verschillende mensen die van de havo kwamen, en vorig jaar ook 1tje die daarvoor nog vmbo had gedaan (alleen die is nu toch hbo gaan doen). ik merkte niet dat ze ouder waren en ik heb aan hen ook niet gemerkt dat ze zich niet prettig voelden door het verschil in leeftijd. ik hoop dat je het naar je zin hebt op het vwo!