Girlscene Forum

Girlscene => Schrijfsels => Topic gestart door: OoLotteuhoO op 08 april 2009, 20:10:19

Titel: Paparazzi
Bericht door: OoLotteuhoO op 08 april 2009, 20:10:19
(http://img13.imageshack.us/img13/4290/camerabypixiemeat.jpg)

Het gaat over een jongen ( lucas ) die door zijn ouders wordt opgeleid tot paparazifotograaf , maar dan leert hij de beroemde jane kennen:

Paparazzi

Lieve Jane,
Als je dit leest ben je waarschijnlijk al bij … hem.
Het is mijn schuld, ik weet het. Ik heb je vertrouwen geschonden, je liefde verloren.
Ik wil je zeggen dat het me spijt, alles spijt me.
Ik heb je gekwetst, vernederd,…
Alles was voor de roem, ik wou geld- veel geld!!
En dat Jane was ten koste van jou.
Vergeef me alsjeblieft, kom terug… ik heb je nodig

Ik wacht op je

Lucas
xox

Hoofdstuk 1: Lucas
Ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen. Mezelf voorstellen op een originele en leuke manier was nooit een van mijn sterkste punten.
Meestal hield ik het op de basisinformatie: naam, leeftijd, woonplaats, meer niet. Ik vond dat mijn leven er niet toedeed, als een soort geheim.
Maar tijden veranderen, net als ik…
Mijn naam is Lucas, ik ben 19 jaar en woon al mijn hele leven in LA. Net zoals vele jongeren heb ik mijn goede en slechte kanten, maar daarmee wil ik jullie niet vervelen.
Mijn ouders, daar gaat het eigenlijk over. Daarmee zou dit verhaal eigenlijk moeten beginnen.

Mijn ouders – Jack en Kate zijn de bekendste fotografen uit LA. Of beter gezegd de bekendste paparazzi uit LA…
Bericht door: Renate op 10 april 2009, 11:20:41
Het leest heel erg vlot
& is erg leuk geschreven.
kort.maar leuk stukje.(;
Bericht door: Jilxxx op 10 april 2009, 11:28:22
Citaat
[nohtml][message=3531319,noline]RENATEPOESS schreef op 10 april 2009 @ 11:20[/message]:
Het leest heel erg vlot
& is erg leuk geschreven.
kort.maar leuk stukje.(;[/nohtml]
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 09:51:27
dankje voor de reacties :)

Hier nog een stukje ( als er fouten instaan mogen jullie dat gerust zeggen hoor :D )

Iedere acteur/actrice, zanger of zangeres wilde voor hun lens komen te staan.
Toen ik jonger was vond ik het fijn om beroemde ouders te hebben, ik mocht mee naar alle feestjes, kreeg de beroemdste sterren te zien.
Ik herinner me zelfs die ene keer dat ik mee mocht naar de ‘Awards’ – een groot evenement dat barstte van de luxe.
Men had werkelijk aan alles gedacht! Een gigantische zaal met gouden stoelen die bedekt waren met zachte rode kussens waar je in kon wegzakken, de heerlijkste hapjes die van over de hele wereld leken te komen.
En natuurlijk de gasten – wat waren die...’speciaal’. Ik was amper 10 jaar maar ik herinner me nog goed die ene dame- haar naam weet ik niet meer, dat boeide me toen ook niet.
Neen, ik herinner me hoe ze haar had gekleed. Ze droeg een lange jurk die uit puur goud leek te bestaan, toen ze de zaal binnenliep viel het licht als op een ‘magische’ manier op haar jurk- als jullie ooit zonder zonnebril in de zon hebben gekeken zullen jullie wel weten wat ik bedoel.
Maar het vreemde is, is dat ik mij alleen dat deel van de avond kan herinneren. Wie er genomineerd was voor een award of wie er toen uiteindelijk een award won… dat kan ik mij op geen enkele manier herinneren.

Mijn ouders hadden tijdens de ‘Awards’ dan ook een drukke agenda. Ik weet nog dat ik mijn vader spottend ‘kip zonder kop’ noemde, omdat hij telkens heen en weer liep alsof hij ergens zijn hoofd was vergeten.
Maar genoeg over het verleden, dat was een mooie onbezorgde tijd- een tijd die nog even mocht blijven duren…

Toen ik 14 jaar was kreeg ik mijn eerst echte fotocamera. Ik gloeide bij letterlijk van trots- het was mijn droom om net zoals mijn ouders een beroemde paparazzi te worden. Ik droomde al van de vele sterren die ik voor mijn lens zou laten staan. Ze zouden vechten om mijn aandacht!
Maar hoe sterk mijn dromen ook waren, ik was nog jong en wist niet hoe ik met zo’n zware camera om moest gaan. Ik duwde op enkele knopjes, er zoemde iets, er klikte iets en uiteindelijk ging er een felle flits door de woonkamer. Ik had mijn eerste foto getrokken- het was een stuk van mijn oor… dat was dan de eerste foto van de beroemde fotograaf Lucas Grey…
Bericht door: Nadia op 11 april 2009, 10:00:15
Ik vind in het eerste stukje wel een beetje raar dat er alstublieft staat terwijl hij de rest van de tijd je zegt =p

Verder vind ik het echt goed/leuk geschreven.
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 10:36:15

Ik vind in het eerste stukje wel een beetje raar dat er alstublieft staat terwijl hij de rest van de tijd je zegt =p

Verder vind ik het echt goed/leuk geschreven.

thanks ^^
bedoel je dan dat alstublieft beter alsjeblieft zou worden?
Bericht door: cuddlygirl op 11 april 2009, 12:07:45
I love it!
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 17:12:58
bedankt voor de reacties.
hier nog een ( klein ) stukje ^^ ( blijf gerust zeggen wat er fout aan zou kunnen zijn )

Maar ik was niets voor niets de zoon van twee beroemde fotografen. Al snel kreeg ik de technieken onder de knie en mijn slaapkamer hing vol met foto’s.
Ik vond het fijn om alles te fotograferen; mensen, dieren, planten, gebouwen- alles wat ik in het oog kreeg was geschikt voor mijn camera.
Maar net zoals mijn ouders droomde ik ervan om een wereldberoemde… paparazzi te worden.
Ik wilde zo beroemd worden dat men zou smeken om voor mijn lens te mogen komen staan.
Ah ja,…dromen, het hield me weg van de harde werkelijkheid in het leven.
Je zou kunnen zeggen dat ik het leven door een lens zag- een lens die ik zelf kon instellen zoals ik het wilde…
Al snel was ik gehecht aan het ding, het werd bijna als een huisdier voor mij.
Ik nam het overal mee; naar het park, naar mijn saaie weekendwerk, zelfs op school herkenden de meesten mij met mijn camera.

School,… een hoofdstuk in mijn leven dat me zowel vreugde als verdriet heeft gedaan. Net zoals velen had ik de ups en down meegemaakt die de school me had aangeboden.
Ik herinner me nog de eerste keer dag straf had.
Ik had met mijn beste vriend Tommy besloten om de leerkracht Engels een lesje te leren…
Meneer Vee, was een verschrikkelijke leraar! Niet alleen waren zijn lessen doodsaai, maar ook zijn persoonlijkheid was om van te kokhalzen.
Iedere dag droeg hij hetzelfde bruine katoenen pak- het leek alsof zijn huid ermee was versmolten.
Over persoonlijke hygiëne had hij volgens mij nog nooit gehoord.
Bericht door: Merveille op 11 april 2009, 17:15:38
Leuke schrijfstijl!
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 17:20:21
Dankje allemaal , ik schrijf snel nog een stukje bij :)

gek, ik heb gedroomd over dit 'verhaal' - anders was ik er nooit opgekomen xD
Bericht door: Femke op 11 april 2009, 18:21:08
bedoel je dat je erover droomde voordat je het schreef of tijdens het schrijven? ik schrijf superveel verhalen naar aanleiding van dromen, maar die slaan meestal nergens op want ik droom de meest gekke dingen
Bericht door: whosthatchick op 11 april 2009, 18:22:48

bedankt voor de reacties.
hier nog een ( klein ) stukje ^^ ( blijf gerust zeggen wat er fout aan zou kunnen zijn )

Maar ik was niets voor niets de zoon van twee beroemde fotografen. Al snel kreeg ik de technieken onder de knie en mijn slaapkamer hing vol met foto’s.
Ik vond het fijn om alles te fotograferen; mensen, dieren, planten, gebouwen- alles wat ik in het oog kreeg was geschikt voor mijn camera.
Maar net zoals mijn ouders droomde ik ervan om een wereldberoemde… paparazzi te worden.
Ik wilde zo beroemd worden dat men zou smeken om voor mijn lens te mogen komen staan.
Ah ja,…dromen, het hield me weg van de harde werkelijkheid in het leven.
Je zou kunnen zeggen dat ik het leven door een lens zag- een lens die ik zelf kon instellen zoals ik het wilde…
Al snel was ik gehecht aan het ding, het werd bijna als een huisdier voor mij.
Ik nam het overal mee; naar het park, naar mijn saaie weekendwerk, zelfs op school herkenden de meesten mij met mijn camera.

School,… een hoofdstuk in mijn leven dat me zowel vreugde als verdriet heeft gedaan. Net zoals velen had ik de ups en down meegemaakt die de school me had aangeboden.
Ik herinner me nog de eerste keer dag straf had.
Ik had met mijn beste vriend Tommy besloten om de leerkracht Engels een lesje te leren…
Meneer Vee, was een verschrikkelijke leraar! Niet alleen waren zijn lessen doodsaai, maar ook zijn persoonlijkheid was om van te kokhalzen.
Iedere dag droeg hij hetzelfde bruine katoenen pak- het leek alsof zijn huid ermee was versmolten.
Over persoonlijke hygiëne had hij volgens mij nog nooit gehoord.

Meneer Vee in de USA?
Maar veder heel leuk hoor! :)
Bericht door: Femke op 11 april 2009, 19:22:41
Dat kan toch, als je het uitspreekt als de letter V in het Engels?
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 19:33:15

[...]

Meneer Vee in de USA?
Maar veder heel leuk hoor! :)

:P Jaa het is de bedoeling om het als de letter V ( in het Engels ) uit te spreken :D
Bericht door: OoLotteuhoO op 11 april 2009, 19:34:08

bedoel je dat je erover droomde voordat je het schreef of tijdens het schrijven? ik schrijf superveel verhalen naar aanleiding van dromen, maar die slaan meestal nergens op want ik droom de meest gekke dingen

ik droomde ervan voordat ik het schreef :P
Bericht door: Femke op 11 april 2009, 19:43:54
oke, maar verder vind ik het verhaal tot nu toe best leuk
ik word misschien zelf ook wel paparazzi, maar dan geen fotograaf maar journalist
Bericht door: OoLotteuhoO op 12 april 2009, 18:38:08
Nog een ( kort ) stukje erbij :)

Het gebeurde allemaal op een donderdag, zoals altijd hadden we de laatste 2 uren Engels met meneer Vee.
Snikheet was het die dag! Maar geen enkel raam of deur werd opengezet in het lokaal.
Het was bijna verstikkend! De hitte maakte me moe, ik sloot sloom mijn ogen om even van het gekwetter van de leraar af te zijn. Ik wou me even afsluiten van al het lawaai rondom me.
Langzaamaan verdwenen de geluiden rondom me, zelfs de hitte verdween…

Ik liep over straat, voor me hoorde ik het tikken van hakken. Ze gingen sneller en sneller. Ik moest rennen, mijn voeten kwamen sneller in beweging en al snel rende ik over de brandschone stoep.
Ik zag haar, haar lange bruine haar waaide met haar mee. Het vormde een soort van parachute.
Maar ik was snel, te snel voor haar!! Ik riep haar naam, graaide met mijn handen naar haar!
Ze stopt… snel nam ik mijn fotocamera- ik wist wat ik moest doen! Een flits…het was voorbij, de zoveelste overwinning voor meester-fotograaf Lucas!!
Ik hoorde applaus, iemand riep mijn naam. ‘Lucas!Lucas!

"Lucas, verdomme waar denk je mee bezig te zijn!!"
Verschrikt schrok ik op, ik had gedroomd! Waar was ik? Ik keek snel rond me en realiseerde dat ik nog altijd in het snikheet klaslokaal zat. Iedereen staarde me aan, voor me stond Meneer Vee over mijn tafel gebogen.
Ik werd haast misselijk van die man, de hitte in het lokaal zorgde ervoor dat mijn maag begon te draaien.
En voor ik het wist… tja iedereen wordt wel eens ziek…toch?
Bericht door: cuddlygirl op 12 april 2009, 20:28:44
Super leuk! Haha, dat laatste had ik niet zien aankomen! Misschien is het wel handig als je iets duidelijker aangeeft wanneer iemand iets zegt, met aanhalingstekens ofzo:)
Bericht door: OoLotteuhoO op 13 april 2009, 17:48:30
Nog een stukje erbij :D

Meneer Grey, wilt u dit lokaal onmiddellijk verlaten! Meld u zich maar eerst bij de schoolverpleegster en daarna kunt u naar de bureau van de directeurHoe durft u tijdens mijn les in slaap te vallen !Eruit!
Meneer Vee wees met een krankzinnige uitdrukking op zijn gezicht naar de deur.
Wat bezielde die man toch? Kwam het door de hitte?
Ik slenterde- om hem nog wat kwader te maken, traag uit het lokaal, achter me hoorde ik gegiechel en gefluister.
Onderweg negeerde ik het bureautje van de verpleegster, ik was immers niet ziek.

Het bureau van de directeur bestond uit een grote ruimte die gescheiden werd door twee deuren. Als je door de eerste deur ging kwam je in het kleine bureautje van de secretaris terecht. Het bureautje bestond uit een kleine tafel waarvan geen enkele centimeter meer vrij was. Op het hoekje van de tafel stond een kop koffie die vervaarlijk overhelde en dreigde te vallen.
Verder bestond de ruimte uit enkele kasten waar de dossiers van alle leerlingen in werden bewaard, daar stond alles in wat je maar kon bedenken, zelfs de schoenmaten werden zorgvuldig in het dossier genoteerd.

Meneer Grey? Ik schrok en keek waar het geluid vandaan kwam. Achter de grote stapels papieren zat Mevrouw Dirx op haar stoel. Ze was een kleine vrouw en de paperassen hadden haar het zich op de rest van de kamer ontnomen.
"Ja mevrouw," anwoordde ik. Ik bleef behoedzaam enkele passen van het gevaarlijk uitziend bureau vandaan. De gedachte om een stapel strafwerken op mijn hoofd te krijgen was niet echt aangenaam.
Meneer Grey, wilt u even dichter komen alsjeblieft. Zoals u ziet is het moeilijk om een gesprek te voeren als wij elkander niet zien.” En wilt u deze papieren even van mijn bureau nemen? Ze belemmeren mijn zicht op alles. Ja mevrouw, antwoordde ik. Met enkel snelle passen stond ik pal voor het bureautje. Wat als ik er zachte tik met de punt van mijn schoen zou tegen geven? Zouden de papieren als sneeuw door de kleine ruimte dwarrelen?
Maar het bleef bij een gedachte. Ik zette zoals gevraagd de stapels papieren op de grond zodat ik eindelijk Mevrouw Dirx kon zien.
Ze droeg een zwart mantelpak dat haar professioneel deed overkomen. Haar haren waren opgestoken in een elegante knot boven haar hoofd.
Bericht door: Nadia op 13 april 2009, 17:55:35
Leuk verhaal, echt :]
alleen er staan wel een paar kleine foutjes in, ik bedoel dus indd dat het 'alsjeblieft' zou moeten zijn en “Ja mevrouw, antwoordde ik.” zou "Ja mevrouw," anwoordde ik. moeten zijn =p
Bericht door: OoLotteuhoO op 13 april 2009, 18:04:35

Leuk verhaal, echt :]
alleen er staan wel een paar kleine foutjes in, ik bedoel dus indd dat het 'alsjeblieft' zou moeten zijn en “Ja mevrouw, antwoordde ik.” zou "Ja mevrouw," anwoordde ik. moeten zijn =p

:P dankje ik verbeter het meteen :D
Bericht door: OoLotteuhoO op 14 april 2009, 18:26:10
Stukje erbij :D

Als ze niet altijd zo’n zuur gezicht had getrokken- net alsof ze op een citroen had zitten bijten, dan had ze er best leuk uit gezien.
“Meneer Grey, wat kan ik voor u doen”? Haar stem deed me denken aan de actrices die je vaak zag in die oude zwart-wit films.
Geamuseerd beeldde ik me Mevrouw Dirx in als een steractrice in een oude film.
“Meneer Grey? Wat is er zo grappig”?
“Euh, niets mevrouw, ik dacht aan iets.”
“Het enige waar u nu aan moet denken is wat u deze keer bij de directeur komt doen. Heeft u het weer wat te bont gemaakt tijdens de lessen van meneer Vee?”
“Ah Mevrouw, u kent Meneer Vee toch? Hij is zo ouderwets! Het is een snikhete dag vandaag, kijk ik smelt bijna!”
“Het is inderdaad een zeer warme dag vandaag Meneer Grey, maar dat belet u toch niet om op een gepaste manier de lessen van Meneer Vee te volgen. U bevind zich in een school en niet in een dierentuin, gedraag u!”
“Ja mevrouw,” antwoordde ik met gespeelde spijt in mijn stem.
“Ik beloof u om mij beter te gedragen, euhm mag ik nu gaan?”
Ik keek haalde mijn beste charme naar boven en keek haar recht in de ogen, misschien bezwijkt ze wel voor me en hoef ik niet naar het kantoor van Meneer de directeur.
“Neen, Meneer Grey u bent naar hier gestuurd voor een onderhoud bij de directeur en naar de directeur zult u ook gaan. Daar is de deur”- wijzend met haar vinger en zonder van haar werk op te kijken wees ze de deur aan die uitkwam in het kantoor van de directeur.
“Maar mevrouw, ik…”
“Prettige dag nog verder Meneer Grey, laat de directeur niet op u wachten.”

Daarmee was het gesprek beëindigt. Met de grootste tegenzin liep ik door de kleine ruimte naar de deur die uitgaf in het bureau van de directeur…
Ik klopte aan en wachtte op een antwoord.
Bericht door: OoLotteuhoO op 15 april 2009, 13:19:41
heb vanmorgen nog een klein stukje getypt op m'n gsm :D
dit is het geworden:

“Binnen” antwoordde een vertrouwde stem. De deur ging piepend open- hoog tijd dat die vervangen wordt.
Ik had het gevoel dat ik in een of andere verhoorkamer binnenstapte. Het kantoor was zo goed als duister, enkel een kleine lamp op het bureau bewees dat er iemand aanwezig was. Althans dat dacht ik toch. “Goedemiddag Meneer Grey. Wat kan ik vandaag voor u betekenen?” De stem leek uit het niets te komen. Alsof de slecht verlichte ruimte het stemgeluid van de directeur uit het niets liet voortkomen.
“Meneer Grey, sinds wanneer begroeten we onze meerdere niet meer? U staat hier al een dik kwartier en u heeft nog niets gezegd.” Bent u soms u tong verloren?”
“Euh, nee Meneer, goedemiddag Meneer, ik had u niet gezien, het spijt me.”
Verdomme wat stond ik weer mooi voor schut, phuh de oh zo fantastische Lucas de jongen die wonderen verricht met zijn camera.
Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden, terwijl ik altijd een gepast antwoord wist op zo’n situatie. Ah ja, het was tenslotte een directeur, hem rekende ik niet tot de saaie leerkrachten die elke morgen opstaan om hun saaie leerstof in de arme hersenen van vele studenten te proppen.
Bericht door: OoLotteuhoO op 15 april 2009, 18:13:58
up ^^
Bericht door: whosthatchick op 15 april 2009, 21:51:10

[...]

:P Jaa het is de bedoeling om het als de letter V ( in het Engels ) uit te spreken :D

Oh zo xD.
Bericht door: cuddlygirl op 15 april 2009, 23:25:46
Dooooorgehen!
Ik love it!<3
Allemaal kusjes voor jouw verhaal!!!(A)
Bericht door: cuddlygirl op 15 april 2009, 23:26:42
oehw! Ik heb 1e common op de 2e blz!=P
Bericht door: OoLotteuhoO op 16 april 2009, 15:07:15
Het volgende stukje :D

“Verteld u eens Meneer Grey, wat was deze keer de reden om uit de klas gestuurd te worden?”
“De hitte,” antwoordde ik eerlijk.” Het is verschrikkelijk warm in het lokaal van Meneer Vee, geen enkel raam mocht er open.” Vindt u het dan vreemd dat sommige mensen in slaap vallen?”
“Het is inderdaad een zeer warme dag Meneer Grey, maar u was toch de enige die het nodig vond om een middagdutje te houden terwijl de les volop bezig was.”
“Ik zat dan ook in het warmste gedeelte van de klas, de anderen hadden nog het geluk dat ze wat schaduw van de bomen over zich heen hadden.”
“Meneer Grey, u maakt er een spelletje van. U bent tijdens de les in slaap gevallen en u weet dat wij dit niet tolereren op deze school. Daarom mag u de lesuren dat u tijdens het slapen hebt verloren inhalen op zaterdagvoormiddag.”
“Nee Meneer dat kan niet,” antwoordde ik op een zo beleefd mogelijke manier, alhoewel de irritatie in mijn stem de bovenhand begon te nemen.
“Wat is dan de reden van het niet kunnen?” De directeur keek me spottend aan, een glimlach verscheen op zijn gezicht.
“Euh.” Verdorie ik moet snel iets verzinnen!
“Wel, wat is de reden dat ik u straf niet zou kunnen laten doorgaan?”
“Ik euhm, moet naar mijn tante, die is ziek en ik had beloofd om haar een bezoekje te gaan brengen en haar wat te helpen in de tuin.”
“Het spijt me Meneer Grey, maar u dacht iets te lang na om een smoes te verzinnen.”
“Ik verwacht u zaterdagvoormiddag om 10u in mijn kantoor. Wees op tijd!”
“Meneer, ik kan echt niet!” Nu deed ik de moeite niet meer om beleefd te klinken. Wat dacht hij wel? Ik had echt iets beters te doen dan op een zaterdagvoormiddag wat straf te komen schrijven!
Ik was van plan om men mijn fototoestel de straat op te trekken.
“Zaterdagvoormiddag om 10u meld u zich aan, zo niet dan zult u een hele week mogen nablijven. Prettige dag nog Meneer Grey. U mag gaan.”

Zonder gedag te zeggen verliet ik het kantoor van de directeur. Ik gunde geen blik meer naar de secretaresse die me geamuseerd aankeek- waarschijnlijk had ze ons zitten afluisteren en ik liep naar mijn kastje.
“Verdomme,” vloekte ik. Ik schopte met de punt van mijn schoen tegen het ijzeren kastje. “Smeerlap, hoe durft hij!” Ik voelde hoe mijn gezicht zich rood kleurde van woede. Ik moest me zelf rechthouden aan het kastje, zo kwaad was ik!
“Hé, Lucas!” Ik draaide me om, aan het eind van de gang stond Tommy.
“Wat sta je daar zo tegen je kast te schoppen? Wil je de rebel uithangen ofzo? Wacht dan doe ik mee!”
Hij schopte tegen het dichtstbijzijnde kastje. Met een grijns op zijn gelaat kwam hij naar me toe.

Tommy was al jaren mijn beste vriend. Ik leerde hem kennen tijdens een verplichte kampreis toen ik 10 jaar was. Het was de eerste keer dat ik alleen op reis ging en het was de verschrikkelijkste tijd van mijn leven! Elke dag vroeg uit bed, vies eten, saaie kampopdrachten. Gelukkig leerde ik toen Tommy kennen. Hij was de entertainer van de groep en in een mum van tijd werden we de beste vrienden.
Tommy was groot, ongeveer een vijftal centimeter groter dan ikzelf. Hij had kort bruin haar die hij rijkelijk inwreef met wat gel. Zijn grote donkere ogen waren voor vele meisjes op school hét gespreksonderwerp van de dag.
Bericht door: cuddlygirl op 16 april 2009, 23:34:21
oeehhoeeew like it!
Bericht door: whosthatchick op 17 april 2009, 10:38:03

Het volgende stukje :D

“Verteld u eens Meneer Grey, wat was deze keer de reden om uit de klas gestuurd te worden?”
“De hitte,” antwoordde ik eerlijk.” Het is verschrikkelijk warm in het lokaal van Meneer Vee, geen enkel raam mocht er open.” Vindt u het dan vreemd dat sommige mensen in slaap vallen?”
“Het is inderdaad een zeer warme dag, Meneer Grey, maar u was toch de enige die het nodig vond om een middagdutje te houden terwijl de les volop bezig was.”
“Ik zat dan ook in het warmste gedeelte van de klas, de anderen hadden nog het geluk dat ze wat schaduw van de bomen over zich heen hadden.”
“Meneer Grey, u maakt er een spelletje van. U bent tijdens de les in slaap gevallen en u weet dat wij dit niet tolereren op deze school. Daarom mag u de lesuren datdie u tijdens het slapen hebt verloren inhalen op zaterdagvoormiddag.”
“Nee Meneer dat kan niet!” antwoordde ik op een zo beleefd mogelijke manier, alhoewel de irritatie in mijn stem al de bovenhand begon te nemen.
“Wat is dan de reden van het niet kunnen waarom u niet zou kunnenkomen/van uw mogelijke abscentie (?)?” De directeur keek me spottend aan, een glimlach verscheen op zijn gezicht.
“Euh.” Verdorie ik moet snel iets verzinnen!
“Wel, wat is de reden dat ik u straf niet zou kunnen laten doorgaan?”
“Ik, euhm, moet naar mijn tante, die is ziek is en aan wie  ik had beloofd om haar een bezoekje te gaan [b](ev kan hier zullen, maar da' niet persé nodig) ~~~~~[/b] brengen en haar wat te helpen in de tuin.”
“Het spijt me, Meneer Grey, maar u dacht iets te lang na om een smoes te verzinnen.”
“Ik verwacht u zaterdagvoormiddag om 10u in mijn kantoor. Wees op tijd!”
“Meneer, ik kan echt niet!” Nu deed ik de moeite niet meer om beleefd te klinken. Wat dacht hij wel? Ik had echt iets beters te doen dan op een zaterdagvoormiddag wat straf te komen schrijven!
Ik was van plan om men metmijn fototoestel de straat op te trekken.
“Zaterdagvoormiddag om 10u meld u zich aan, zo niet dan zult u een hele week mogen nablijven. Prettige dag nog Meneer Grey. U mag gaan.”

Zonder gedag te zeggen verliet ik het kantoor van de directeur. Ik gunde geen blik meer naar de secretaresse die me geamuseerd aankeek- waarschijnlijk had ze ons zitten afluisteren en ik liep naar mijn kastje.
“Verdomme,” vloekte ik. Ik schopte met de punt van mijn schoen tegen het ijzeren kastje. “Smeerlap, hoe durft hij!” Ik voelde hoe mijn gezicht zich rood kleurde van woede. Ik moest me zelf rechthouden aan het kastje, zo kwaad was ik!
“Hé, Lucas!” Ik draaide me om, en aan het eind van de gang stond Tommy.
“Wat sta je daar zo tegen je kast te schoppen? Wil je de rebel uithangen ofzo? Wacht dan doe ik mee!”
Hij schopte tegen het dichtstbijzijnde kastje. Met een grijns op zijn gelaat kwam hij naar me toe.

Tommy was al jaren mijn beste vriend. Ik leerde hem kennen tijdens een verplichte kampreis toen ik 10 jaar (moet er ook  niet persé bij)was. Het was de eerste keer dat ik alleen op reis ging en het was de verschrikkelijkste tijd van mijn leven! Elke dag vroeg uit bed, vies eten, saaie kampopdrachten,... (opsmming) Gelukkig leerde ik toen Tommy kennen. Hij was de entertainer van de groep en in een mum van tijd werden we de beste vrienden.
Tommy was groot, ongeveer een vijftal centimeter groter dan ikzelf. Hij had kort bruin haar diedat hij rijkelijk inwreef met wat gel. Zijn grote donkere ogen waren voor vele meisjes op school hét gespreksonderwerp van de dag.

Heb even wat dingetjes proberen aan te passen. :)
Bericht door: OoLotteuhoO op 17 april 2009, 11:15:47

[...]

Heb even wat dingetjes proberen aan te passen. :)

oooh dankje :D