Girlscene Forum

Girlscene => School => Topic gestart door: Kairos op 08 februari 2019, 22:58:38

Titel: Ongewone studies
Bericht door: Kairos op 08 februari 2019, 22:58:38
Ik doe een ongewone en onbekende HBO studie en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die "vreemde" studies doen of hebben gedaan.

Welke studie?
Docent (dans) euritmie - Hogeschool Leiden

Wat vertel je over je studie als iemand het niet kent?
Dat het een bewegingskunst is waarbij je po√ęzie en muziek in beweging probeert zichtbaar te maken. En daarbij dat het op mindfulness in beweging lijkt, dat samen bewegen belangrijk is en dat het vooral om de intentie van een beweging gaat.

Wat maakt dat je het bent gaan studeren?
Ik wilde iets doen waarbij ik niet alleen uit boeken leer of alleen maar achter een t
Een studie waarbij je meer als "geheel mens" wordt aan gesproken en waar er op meerdere vlakken verdieping is. Ik kende euritmie van mijn basis en middelbare Vrije school.

Hoe bevalt het?
Ontzettend goed, ik ga met heel veel plezier naar school en geniet ervan wat ik hier allemaal kan leren. Ik vind het bijzonder dat ik dit als studie kan en mag doen. Het is een kleine en gezellige opleiding en iedereen kent elkaar. Ik vind het leuk dat je zowel euritmie als kunst leert kennen als hoe je met aan verschillende doelgroepen aan de slag kunt.

Wat is de kans op werk?
Goed, zeker in het onderwijs. Op dit moment is er een tekort aan docenten. Vaak zijn het, zeker op basisscholen, geen fulltime aanstelling.

Verder...
- Bijzonder voor een dansopleiding is dat je niet per se danservaring hoeft te hebben (wat zeker niet betekent dat het te makkelijk is als je wel een dansachtegrond hebt)
- Er studeren mensen die net van de middelbare school komen en mensen van in de veertig
-We hebben bij een aantal lessen pianisten die live voor ons spelen
- De grootste klas heeft 6 studenten