Girlscene Forum

Girlscene => School => Topic gestart door: luna op 25 april 2020, 17:52:47

Titel: criminologie
Bericht door: luna op 25 april 2020, 17:52:47
Hi!

Ik moet bijna mijn studiekeuze maken. Ik zit erg te twijfelen tussen communicatiewetenschappen of criminologie. Is er iemand hier die criminolgie studeert? De studie zelf lijkt mij erg intressant, alleen vraag ik mij af wat ik er later mee kan doen.
Titel: Re: criminologie
Bericht door: TheBusDriver op 25 april 2020, 18:15:09
Zelf zat ik er ook over na te denken om criminologie te studeren volgend jaar, het word zeker iets richting psychologie, aangezien daar echt me passie ligt, maar nog lastig om concreet iets te kiezen. En de mogelijkheden voor de toekomst, (als je dit kiest) liggen erg breed. Denk aan, juridisch, slachtofferhulp, je kan ook op het universiteit zelf les gaan geven over dit vak, je kan terechtkomen bij een managements- of beleidsfunctie bij de politie, of je kan het bedrijfsleven ingaan en bij bedrijven de hoofd staan in verband met fraude en oplichting (denk aan banken). Of je kunt doorgaan met het mensenlijk gedrag te bestuderen, voor analisten en onderzoekers, in verband met criminelen en kenmerken daarvan. Hopelijk helpt dit een beetje om een idee te krijgen, succes :)
Bericht door: luna op 25 april 2020, 19:44:57
Bedankt voor je reactie! Heb zelf net ook gekeken naar de mogelijkheden, maar las toch wel dat het moeilijk is om aan een baan te komen en dat daarom studenten spijt hebben van hun studiekeuze. 
Bericht door: TheBusDriver op 25 april 2020, 21:06:14
Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? Niet dat ik je niet geloof of iets, heb zelf ook gehoord van veel studenten dat de studie veel diepgang mist en toch te globale stof brengt, maar dat er moeite is om aan een baan te komen dan weer niet.
Bericht door: Atosenzosja op 28 april 2020, 08:17:34
Zelf zat ik er ook over na te denken om criminologie te studeren volgend jaar, het word zeker iets richting psychologie, aangezien daar echt me passie ligt, maar nog lastig om concreet iets te kiezen. En de mogelijkheden voor de toekomst, (als je dit kiest) liggen erg breed. Denk aan, juridisch, slachtofferhulp, je kan ook op het universiteit zelf les gaan geven over dit vak, je kan terechtkomen bij een managements- of beleidsfunctie bij de politie, of je kan het bedrijfsleven ingaan en bij bedrijven de hoofd staan in verband met fraude en oplichting (denk aan banken). Of je kunt doorgaan met het mensenlijk gedrag te bestuderen, voor analisten en onderzoekers, in verband met criminelen en kenmerken daarvan. Hopelijk helpt dit een beetje om een idee te krijgen, succes :)
Geen idee óf je er iets aan hebt en of het helemaal op hetzelfde neerkomt... Maar! Je zou (ik weet dat dit binnen de UU kan, andere universiteiten is misschien handiger in zelf uit te zoeken) psychologie kunnen gaan studeren en eventueel in je vrije ruimte een minor (4 vakken) criminologie kunnen volgen. Daarmee heb je toegang tot de master. Maar als je er tijdens je bachelor achterkomt dat je iets anders interessanter vindt, kan je je overige vrije ruimte ook nog anders invullen. =)