Girlscene Forum

Girlscene => Lifestyle => Topic gestart door: Lotte op 31 oktober 2012, 13:49:45

Titel: Vakantiewerk buitenland
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 13:49:45
Hallo!
Ik ben gisteren op het idee gekomen om vakantiewerk te gaan doen in het buitenland. Dit om geld verdienen en vakantie te combineren.
Ik wil volgend jaar namelijk misschien in Suriname op buitenlandse stage (opleiding MWD), en wilde daarom niet op vakantie met vriendinnen om geld te besparen.. Maar heel de vakantie thuis zitten is ook niks, dus kwam ik op het idee om vakantiewerk in het buitenland te gaan doen! Het liefste samen met een vriendin.
Het is nog niet zeker natuurlijk, maar op deze site staan een aantal leuke vacatures: www.zomerjobs.nl
Hier kan je vooral in een animatieteam werken op franse campings en krijg je €850,- vergoed per maand. (alleen weet ik niet wat animatieteam-werk precies inhoudt, is dit alleen kinderen vermaken met spellen etc, of ook dansen/acteren? dat laatste was ik namelijk niet van plan :p)
We willen er uiteraard wel een vergoeding voor, anders kunnen we net zo goed in Nederland gaan werken.

Verder leek het mij erg leuk om ergens op een ranch te gaan werken met paarden, alleen ben ik bang dat je hier weinig geld voor krijgt...
En ik vraag me ook af of 8 weken bijvoorbeeld niet te lang is om op een camping te werken.

Hebben jullie dit al ooit gedaan/zijn er mensen die erover nadenken? Wat voor vakantiewerk kan je bijvoorbeeld nog meer allemaal doen? (We zijn alleen niet van plan om reisleidsters bij gogo etc te worden ;) ) Het lijkt mij in ieder geval superleuk om een keer mee te maken, en je leert er heel veel van denk ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Titel: Re: Vakantiewerk buitenland
Bericht door: Beautycase op 31 oktober 2012, 13:52:33
Het lijkt me echt super om te doen, alleen krijg ik vast heimwee..
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 13:56:29
@ Beautycase: Daarom wil ik ook graag met een vriendin gaan! Dan voel je je  niet zo alleen, vooral op het begin lijkt me dat fijn. Ik denk wel dat je er veel van leert en dat je er zelfstandig van wordt. (dat hoop ik tenminste haha)
Bericht door: Flamoes op 31 oktober 2012, 14:00:17
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Bericht door: NailsByStephanie op 31 oktober 2012, 14:06:57
Heb ik gedaan.. alleen niet in het buitenland.
Je moet niet via een nederlandse organisatie hier in nederland solliciteren. Dan solliciteer je namelijk voor allround animatrice en ookal is jouw voorkeur om in het buitenland aan de slag te gaan, zij kunnen altijd jou ook hier in NL op een camping zetten voor de animatie. Dat is mij een aantal jaar geleden overkomen.

De site die je laat zien is wel betrouwbaar.. via dat ben ik ook op animatiewerk gekomen. Alleen ben ik toen zo stom geweest om te solliciteren bij een nederlandse oranisatie en heb ik niet specifiek gesollicteerd bij de vacatures die er nu op staan of een bij buitenlandse camping of organisatie.

Qua geld. Het is niet veel wat je verdient, dat lijkt maar zo. Ik was het geld wat ik verdiende meteen kwijt aan eten, dat zat er helaas niet bij in begrepen. Ook de leuke dingen die ik deed op mijn vrije dag betaalde ik met dat geld.

Animatiewerk houdt eigenlijk in dat je de mensen op de camping gaat entertainen. Dit doe je door middel van knutselochtenden waarbij je om de aantal weken met een thema werkt, verschillende (sport-)activiteiten en/of minidisco's. Dansen en acteren kan ook. Op grote management camping maakt het animatieteam bijvoorbeeld zelf een musical die ze performen of je helpt de kinderen met het maken van een musical. Het is heel erg varierend. Op sommige campings heb je alleen animatie voor de kinderen, op andere campings ook voor peuters en volwassenen.
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 14:12:21
@ wenniepennie: Ik ben 19 en wordt in de zomer 20.

@ Stephanie: Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, van dat geld. Nog niet over nagedacht! Vond je het wel leuk om te doen, ondanks dat het in Nederland was?
Ik denk dat het ook best moeilijk is om door de selecties te komen of niet?

Bericht door: Beautycase op 31 oktober 2012, 14:12:36
Ik keek net op de site, maar je moet 8 weken beschikbaar zijn.. als het goed is heb je maar 7 weken vakantie?
Bericht door: xVlinderr op 31 oktober 2012, 14:13:47
Ik heb vorig jaar 7 weken op een camping in Noorwegen gewerkt. Het was een kleinschalige familiecamping waar we eigenlijk alles deden dat daar nodig was: veel schoonmaken, receptie, schilderen, grasmaaien, animatie (voor zover het kon want het seizoen was niet zo goed en dus heel weinig kinderen), koken/bedienen in het restaurant. Het was een camping met Nederlandse eigenaren en ik had ook allemaal Nederlandse collega's van mijn leeftijd. We waren een klein team (7 mensen ongeveer) maar dat vond ik juist heel fijn! Het was echt heel tof! Maar wel heel anders dan dat je op een camping in Frankrijk gaat werken. Ik kreeg niet superveel betaald voor het aantal uren dat we hadden gewerkt, maar daar deed ik het ook niet voor dus voor mij was dat prima.

Bericht door: NailsByStephanie op 31 oktober 2012, 14:22:24
@Lotte18:
Het was echt heel erg leuk! Ik heb het toen kunnen combineren met een showteam waarin ik zat, dat was ook geregeld via die organisatie.
Als ik genoeg weken vrij had dan zou ik het zonder na te denken weer doen.. alleen dan wel voor een functie in het animatieteam ergens in het buitenland.
Voor mij was het helemaal niet lastig om door de selectie heen te komen. Als je enthousiast bent en weet dat je dit wilt doen dan komt het wel goed. Twijfel je nog, dan heb je denk ik ook niet genoeg doorzettingsvermogen om de selecties te halen. De trainingen die ik heb gehad duurde 3 dagen. De mensen die erover twijfelde zag je binnen twee dagen al naar huis gaan.
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 15:19:02
@ Xstephanie: Ah klinkt super! Maar je had het dus ook via die site geregeld?
Haha oke, ik ben erg benieuwd, heb er nu nog meer zin in!
ik twijfel vooral over het feit dat ik er vrij voor kan krijgen bij mijn werk, en of het zin heeft aangezien ik ook wel een beetje moet sparen voor mijn stage in het buitenland (als dat natuurlijk door gaat). En ik zou het leuk vinden om het samen met een vriendin te doen, maar weet ook niet of dat mogelijk is daar.. Wat was voor die 'afvallende' mensen dan de reden dat ze niet meer wilden? Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

@ xVlinderr: Wouw dat is ook erg leuk, hoe ben je daar op gekomen dan? Heb je er misschien een site van? Noorwegen is alleen niet zo superwarm haha, dat is dan weer jammer :p

@ Beautycase: klopt, maar daar valt vast wel iets te regelen met school  8)
Bericht door: WILDFIRE op 31 oktober 2012, 15:59:02
Ik heb in de zomer in de animatie gewerkt op meerdere plekken en ben er ook voor opgeleid, dus als je vragen hebt wil ik ze wel beantwoorden (:
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 16:13:33
@ LaManzana: Leuk! Welke opleiding heb je gedaan? En waar heb je gewerkt? Zijn er dingen die je moet kunnen en weten van te voren en weet je misschien plekken waar je animatiewerk kan doen? Zo dat zijn weer genoeg vragen haha.
Bericht door: NailsByStephanie op 31 oktober 2012, 16:42:39
Ik had het niet echt via die ene site geregeld. De vacature heb ik gevonden op zomerjobs, die heeft mij toen doorverwezen naar de organisatie.

De mensen die tijdens de training afvielen vonden het te zwaar, je maakt namelijk lange dagen. Ook was het hun "ding" niet, de afvaller konden niet omgaan met de flexibiliteit of omgaan met de andere mensen. Ik ken ook nog een aantal mensen die de training afmaakte maar niet waren geselecteerd voor het werk. Zij waren niet erg enthousiast, niet creatief genoeg, stonden niet stevig in de schoenen en kwam in mijn ogen een beetje onzeker over.

Ik ben 23. Oh! Vanwege dit topic ben ik ook weer aan het rondzoeken voor eventueel zomerwerk. Ik vond het echt heel erg leuk!
Bericht door: WILDFIRE op 31 oktober 2012, 16:50:06
@ LaManzana: Leuk! Welke opleiding heb je gedaan? En waar heb je gewerkt? Zijn er dingen die je moet kunnen en weten van te voren en weet je misschien plekken waar je animatiewerk kan doen? Zo dat zijn weer genoeg vragen haha.

Uhm, ik zet de bedrijven liever hier niet neer vanwege privacy maar een onbekend hotel in Spanje en een groot vakantiepark hier in Nederland (is wel te raden dus..). Ik heb de opleiding Recreatie/entertainment gedaan op MBO niveau. Daardoor ken ik heel veel bedrijven. Waar je ook eens kan kijken is werkenonderdezon.nl en dat soort sites. Daar staat exact op wat ze van je verwachten, wat je rechten zijn, de periode, wat je werkzaamheden zijn en hoe het geregeld is met je huisvesting en eventueel eten/vergoeding.  Soliciteer niet zomaar bij een random hotel in bijvoorbeeld Spanje. Ga liever vanuit een tussenpersoon hier in Nederland die dat allemaal regelt zoals op zo'n site zo weet je altijd waar je aan toe bent!

Het werk is heel erg leuk en gevarieerd. Het is van alles wat maar je kan ook bedrijven uitzoeken op wat jij wilt. Bijvoorbeeld geen dans/show of juist veel of weinig sport enz. Dat staat als het goed is allemaal aangegeven in die advertenties. Je kan ook via bedrijven gaan als Animafest, Wintour (goed bedrijf! aanrader maar wel veel show), Vacansoleil (altijd goed), Tui en noem maar op.

Verwacht alleen geen vetpot. Het verdient niet veel en is vooral gericht op de ervaring zelf.. vaak komt er ook nog bij dat je je eigen eten moet regelen.
Bericht door: ijkee op 31 oktober 2012, 18:15:40
Als je besluit naar Suriname te gaan, kan ik je daar wel veel over vertellen.
Ik ben er zelf 2x geweest waarvan 1x een half jaar =)
Bericht door: ijkee op 31 oktober 2012, 18:17:30
Ook heb ik animatiewerk gedaan trouwens. Bereid je dan wel voor op heel hard werken, gemiddeld 12u op een dag.
Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 18:46:08
@ ijkee: ooh echt, supergaaf!! Kan je wat over Suriname vertellen? Ben je er ook op stage geweest? Was het er duur en hoe was de cultuur?
En ook nog animatiewerk gedaan, waar ergens? Ja hard werken had ik ook al gehoord, het lijkt me alleen wel leuk werken!

@ LaManzana: Snap ik, klinkt wel heel interessant. Bedankt voor de sites en tips, zal zo eens kijken ;) Een vetpot had ik inderdaad ook niet verwacht, het is meer voor de ervaring. Maar een beetje is natuurlijk wel mooi meegenomen haha.

@ Stephanie: Haha grappig dat je nu ook weer enthousiast bent :P Ah oke. Ik ben wel benieuwd naar de trainingsdagen, heb gehoord dat die wel erg intensief zijn iig, maar we zullen zien. Eerst maar eens solliciteren ;)
Bericht door: ijkee op 31 oktober 2012, 19:07:33
Laten we beginnen bij animatiewerk :P
Heb dat gedaan bij een camping in de Belgische Ardennen. Het is erg leuk werk en de activiteiten zijn wel verschillend per camping/ organisatie (aangezien je dansen/ acteren niet graag wil doen). Een aantal dingen die ik deed waren bijvoorbeeld knutselen, speurtochten, sport&spel, spooktochten, minidisco, meeleeftheater etc. Zeker in de zomervakantie ben je echt lange dagen bezig maar vaak heb je een groep leuke kinderen die dat het wel weer waard maken!

Suriname
Ik heb daar inderdaad een half jaar stage gelopen, al voelde het niet echt als stage. Heb echt een fantastische tijd gehad en ga zomer 2013 terug =D
De cultuur is relaxed en lay back.
Het levensonderhoud is stukken goedkoper uiteraard. Ik kwam rond van 300 euro per maand waar ik ook mijn huur van betaalde. Verder kon ik daar ook regelmatig van een drankje doen en ergens wat eten.
Voor uitstapjes enzo moet je wel even sparen maar is zeker aan te raden!!
Ik kan er uren over doorpraten maar als je serieuze bedoelingen hebt om daar heen te gaan en tips wilt ofzo dan kun je altijd vragen =)

Bericht door: Lotte op 31 oktober 2012, 19:45:39
Ik heb je even genote ;)
Bericht door: la-vie-est-belle op 31 oktober 2012, 20:42:30
Ik ben deze zomer 5 weken naar België gegaan voor vakantiewerk. Geen animatie, maar in de camping-supermarkt achter de kassa. Hele leuke tijd gehad!
Bericht door: xVlinderr op 01 november 2012, 10:54:11

@ xVlinderr: Wouw dat is ook erg leuk, hoe ben je daar op gekomen dan? Heb je er misschien een site van? Noorwegen is alleen niet zo superwarm haha, dat is dan weer jammer :p

Ik ben al jaren op vakantie met mijn ouders in Noorwegen geweest en zo bedacht ik me dat het me leuk leek om eens op een camping in Noorwegen te gaan werken. Via google ben ik er op gekomen (en het toeval bleek dat we er al eens waren geweest ook). De camping heet 'Camping Buoy' in Dalen. Ik probeerde de site voor je te vinden, maar ik geloof dat die niet meer bestaat :o Ik heb gehoord dat hij de camping te koop had gezet dus het zou kunnen dat hij er nu al klaar mee is, superjammer!
En Noorwegen is ook niet zo koud als je misschien denkt hoor ;-) Het kan net zoals in Nederland heel lekker en warm zijn! Maar het is geen Suriname nee haha. Succes iig!

Bericht door: Mhylic op 01 november 2012, 11:54:35
Ik heb zelf voor aankomende zomer gesolliciteerd bij Vacansoleil en Cirkel vakanties, voor animatrice. Ik heb nog niks gehoord maar ben erg benieuwd of ik uberhaupt op gesprek mag komen omdat ik waarschijnlijk net niet 8 weken beschikbaar ben..

Ik volg dit topic dus zeker!
Bericht door: Lotte op 01 november 2012, 14:46:28
@ Myrthx: Spannend! Zou wel jammer zijn als ze je daarop afkeuren..

@xVlinderr: Ooh oke, ja heb ook niet echt een beeld van noorwegen haha. Maar jammer dat die niet meer bestaat!

Mijn vriendin heeft nu ook een site gevonden waar je op summercamp in Amerika kan, lijkt me ook leuk! alleen dan houdt je sowieso geen geld over dus dat is dan weer jammer..

Bericht door: Lotte op 02 november 2012, 09:24:40
Upje!

Iemand ervaringen over summercamps in Amerika??
Bericht door: Laura op 02 november 2012, 09:50:41
@ Myrth, zelf ben ik heeel vaak met Cirkel mee geweest, en er zijn ook mensen die gewoon voor twee weken gaan als sun&funner. Je weet wel dat dit echt echt bijna niks verdient? als in 50 euro per week?
Bericht door: Mhylic op 02 november 2012, 14:05:12
@ Myrth, zelf ben ik heeel vaak met Cirkel mee geweest, en er zijn ook mensen die gewoon voor twee weken gaan als sun&funner. Je weet wel dat dit echt echt bijna niks verdient? als in 50 euro per week?

Ja ik weet dat het niet veel verdient. Maar ik doe het ook niet voor het geld, maar omdat het mij gewoon een onwijs leuke ervaring lijkt en ik dit al heel lang een keer wil doen, en nu ik binnenkort 18 wordt kan het eindelijk :)
Oh oke, dan zou het dus wel kunnen in principe. Heb nog niks van ze gehoord, afwachten dus.

Wat zijn joun ervaringen met Cirkel als ik vragen mag? Ik ben er zelf namelijk 2x mee op vakantie geweest, maar voor werk is het natuurlijk heel anders. En wat heb je daar gedaan? Zou het wel leuk vinden om er iets meer van te horen over hoe het was!
Bericht door: madamemoiselle op 03 november 2012, 00:11:08
Het lijkt mij zo leuk om animatiewerk te doen! Iemand enig idee of het uberhaupt ergens mogelijk is als 17-jarige?
Bericht door: Mhylic op 03 november 2012, 11:22:32
Het lijkt mij zo leuk om animatiewerk te doen! Iemand enig idee of het uberhaupt ergens mogelijk is als 17-jarige?

Nee volgens mij niet. Ik word aankomend jaar 18 en kan dus ein-de-lijk animatiewerk doen haha, heb overal gezocht of dat eerder kon, maar niet te vinden, je moet 18 zijn. Ja alleen als stagair kan je eerder, dan kan het vanaf 16 maar daar moet je dan wel de studie voor hebben! Ik denk dat je nog een jaartje moet wachten.
Bericht door: desiiree op 27 december 2012, 21:59:37
zojuist geselecteerd om vrijdag naar het hoofdkantoor voor tui te komen voor de selectie.... er komt wel meer bij kijken!
ga de hele dag activiteiten doen, moet een show presenteren en een bijbehorend spel daarbij verzinnen.
laten we hopen op het beste, ben echt benieuwd hoe zwaar het is!
Bericht door: Empress op 27 december 2012, 22:09:28
Oh dat lijkt mij echt super om te doen! Alleen ik wil niet naar frankrijk, ik spreek alleen basis frans en ik vind de mensen (ja ik scheer even iedereen over 1 kam) niet zo aardig :P Weet iemand iets soortgelijks maar dan alles behalve frankrijk? Ik heb een tussenjaar, dit lijkt mij echt een superleuke ervaring vooral omdat ik misschien toerisme management wil gaan doen!
Bericht door: WILDFIRE op 27 december 2012, 22:11:27
^ Kan overal he! Niet alleen in Frankrijk.. Nederland, Belgie, Duitsland, Engeland, Spanje, Italie, Griekenland.. noem maar op
Bericht door: Empress op 27 december 2012, 22:13:29
Oh oke! Maar uit bovenstaande berichten begrijp ik dus dat het niet mogelijk is als je 17 ben, ookal ben je meer dan 8 weken beschikbaar oid.
Kan iemand mij ook wat vertellen over die selectie?
Bericht door: WILDFIRE op 27 december 2012, 22:15:12
^ ligt er aan wat voor eisen ze stellen. Er zijn er wel hoor, maar het merendeel is 18+. De selectie hangt er van af. Ze kijken hoe je je presenteert, hoe je iets overbrengt op een groep en hoe enthousiast je bent. Ze zullen je denk ik wat activiteiten laten leiden, iets laten presenteren en waarschijnlijk zullen ze er wel een entertainment/show element in doen.
Bericht door: Empress op 27 december 2012, 22:17:59
Mm oke, even wat sites doorspitten dus. Thanks!
Bericht door: desiiree op 27 december 2012, 22:36:14
ja ik moet volgende week vrijdag op selectie! ben echt kapot zenuwachtig hoor haha. gewoon omdat ik niet weet hoe zwaar het is en hoe sterk iedereen is.
heb echt nu al t gevoel dat ik met een dom idee kom aanzetten! ;p

in de uitnodiging die ik kreeg moest ik om 09:00 uur al daar zijn.
en de hele dag nam dit in beslag.
ik moet doen alsof ik een miss of misterverkiezing moet presenteren
met alles erop en eraan, opening, spel uitleg, spel uitvoeren, winnaar, afsluiting etc. in verplicht nederlands en engels ( duits en spaans is een pluspunt)
daarbij moet ik een passend spel vinden wat aansluit op de miss en mister verkiezing.

verder de hele dag activiteiten, en moet er worden gedanst!
wish me luckkkkk! tips zijn welkom haha
Bericht door: Ninosh op 27 december 2012, 22:40:15
Ik kreeg vorige week te horen dat ik aangenomen ben bij zomerjobs!!
dus ik ga 7 weken lang in Franrijk op een camping zitten :D
je hebt kinderanimantie (knutselen enzo)
sport animatie (pingpong, aquarobics, pétanque)
avond animatie (mini shows, speurtochten)
Ik ben benieuwd hoe het zal zijn daar!
Maar ik ga erheen omdat ik dan mijn Frans kan verbeteren (voor mijn opleiding)
en omdat ik altijd al jaloers was op mensen die animatie werk deden!
Bericht door: LeTigre op 28 december 2012, 10:34:40
Leuk! Ik ga dit topic volgen. Ik zou graag vakantiewerk willen doen in Spanje. Momenteel ben ik bezig met een beginnerscursus Spaans, ik hoop dat dat genoeg zal zijn om ook daadwerkelijk in Spanje vakantiewerk te mogen doen.

Spanje zou mijn eerste keuze zijn, maar ergens anders zou ik ook erg leuk vinden.
Bericht door: Lotte op 29 december 2012, 01:04:41
Zo lang niet meer in dit topic geweest!
Maar leuk dat je bent aangenomen Ninosh :D

Ik en mijn vriendin hebben ondertussen met een paar campings contact, bij één zijn we op gesprek geweest en horen we half januari of we zijn aangenomen.
Dan zijn we daar all-rounders (lees: bar, keuken, bediening, winkeltje, snackbar, animatieteam) en verdienen we 150€ per week, dus lijkt me echt superleuk!
Heb er nu al zin in!

Bericht door: LeTigre op 30 december 2012, 12:49:52
Bij welke camping heb je dat gesprek gehad Lotte? Nouja, de specifieke naam hoef ik niet, maar in welk land? :)
Bericht door: desiiree op 30 december 2012, 13:39:33
wie heeft ervaringen met de tui selectiedagen??

als iemand een leuk idee heeft
ik moet me voordoen als een host van een miss en mister verkiezing
en daarbij (dit onderwerp) moet ik een leuk simpel maar origineel spel verzinnen.
iemand die mij kan helpen??
Bericht door: LeTigre op 30 december 2012, 19:45:26
@desiiree Ik denk niet dat dit het antwoord is wat je wil horen. Maar ik denk dat het toch echt belangrijk is als je zelf een spel bedenkt. Als je dit werk wil gaan doen moet je ook kunnen improviseren en een activiteit kunnen neerzetten wanneer iets niet lekker loopt. Natuurlijk zit je dan wel in een team, maar het moet er wel inzitten..
Bericht door: Lotte op 30 december 2012, 21:11:29
@ LeTigre: Camping Le Clou in Frankrijk :)

Bericht door: beautystickx op 04 januari 2013, 12:47:41
ik denk dat ik bij vacansoleil ga solliciteren. heeft iemand hier al is voor gewerkt? zo ja
- hoeveel verdiende je?
- moet je voor animatie werk perse de taal van het land spreken? ik wil graag in italie maar spreek alleen engels duits en nederlands
- werk je er in een internationaal team? of met alleen nederlanders
Bericht door: stereoheart op 05 januari 2013, 11:17:17
Ik wil dit graag met een vriendin gaan doen, ik weet dat het moeilijk is om met z'n tweeen er in te komen. Daarbij is zij ook nog 17 (ik 18), weet iemand misschien een paar waarvoor je 17 mag zijn?
Bericht door: Lotte op 05 januari 2013, 21:16:31
@ stereoheart: Ik doe ook samen met een vriendin. Veel organisaties doen hier wel moeilijk over, maar als je gewoon met campings zelf contact zoekt (dus niet bemiddelingsbureaus zoals vacansoleil etc), heb je meer kans! Veel succes!
leeftijd weet ik niet...
Bericht door: JustSoAdorable op 05 januari 2013, 21:36:14
Oeh leuk! Kennen jullie nog andere sites voor werken in het buitenland voor in de zomer?

Liefs,

Bericht door: Mhylic op 06 januari 2013, 12:36:11
Iemand ervaring met de selectiedag van Cirkel?
Bericht door: Jowie op 18 januari 2013, 13:20:12
ik wil vanaf mei weg tot en met midden augustus, maar ik wil niet in de animatie. Zou het liefst in een klein restaurantje willen werken (:
Bericht door: Scaymeph op 18 januari 2013, 14:53:34
Ik zou het wel willen, maar zeker niet als animatiepersoon. Ik ben meer iemand voor de receptie/administratie, dat past ook beter bij mij.
Bericht door: Astrid op 18 januari 2013, 14:57:16
Ik weet niet of je dit leuk vindt, maar dit stond op de portal van mijn school.
Het is niet bedoeld als reclame, want ik ken het hele bedrijf niet. Maar misschien heb je er iets aan?

"Ben jij op zoek naar een leuke en leerzame zomerbaan, en vind je het leuk om met kinderen te werken in de warme zon in Italië, ben jij een dansfanaat, of zou je graag van sport je werk willen maken voor een zomer? Dan is dit je kans!
Wintour is een Nederlands animatiebedrijf dat hoog kwaliteit animatie services aanbiedt aan een aantal grote campings in Italië. Momenteel zijn we zoek naar nieuwe werknemers, voornamelijk gemotiveerde jonge mensen tussen 18 en 35 jaar die het niet erg vinden om 8 weken in Italië te werken met een internationaal animatie team.  Wintour betaalt je accommodatie, maaltijden, reiskosten tot 100 euro, en een goed maandelijks salaris. Ben je beschikbaar voor een minimum van 8 weken in de periode tussen 31 maart en 10 oktober, vind je het leuk om met kinderen te werken, is dansen je passie of ben je meer een sport persoon en spreek je minimaal 2 talen? Meld je dan aan voor onze selectie! Ga naar www.wintour.nl > Work With Us, klik op de Human Resource Department rechtsboven aan, en volg de instructies. Volg ons ook op Facebook want: Why wouldn’t you “like” the best possible summerjob in Europe? www.facebook.com/wintournl"
Bericht door: noascha op 18 januari 2013, 14:58:54
Ik ben ook met deze instelling achter de bar op Mallorca gaan werken maar uiteindelijk heb ik er helemaal niks aan overgehouden haha! Ik was alles vrijwel meteen weer kwijt aan eten, verblijf en leuke dingen! Ik denk dat je het beter kan zien als een gratis vakantie hehe.
Bericht door: beautystickx op 18 januari 2013, 21:17:53
@noascha Had je voor de organistatie wintour gewerkt? Moest je dan wel je eigen eten betalen? Want ik dat stukje staat toch dat zij je maaltijden vergoeden. Hoeveel verdiende jij dan ongeveer?
Bericht door: Leeka op 19 januari 2013, 17:05:51
Ik zou ook graag 6 weken in het buitenland werken van de zomer/voorjaar!
Ik heb vanaf half april tot en met eind mei nog plek in mijn agenda, die wil ik graag opvullen!

Juni, juli en augustus ga ik bij een makelaar in zuid Frankrijk werken. Ik heb hier stage gelopen en heb nu alweer zo veel zin om terug te gaan!
Bericht door: AudreyMaiden op 05 februari 2013, 17:30:18
Ik ben nog bezig met solliciteren.
Ik heb al gesolliciteerd bij:

TUI
Animawork
Toprecreatie
Vacansoleil.

Weet iemand nog meer recreatie/animatie bedrijven?
Bericht door: beautystickx op 05 februari 2013, 21:18:43
@AudreyMaiden

Heb je er al iets van terug gehoord? Of heb je ook echt al gesolliciteerd maar werd je niet aangenomen?
Bericht door: Mhylic op 06 februari 2013, 10:15:14
Ik ben nog bezig met solliciteren.
Ik heb al gesolliciteerd bij:

TUI
Animawork
Toprecreatie
Vacansoleil.

Weet iemand nog meer recreatie/animatie bedrijven?

Cirkel Vakanties! Zijn reizen voor alleenstaande/samengestelde gezinnen.
Ik ben hier aangenomen om in de zomervakantie als Sun&Funner te gaan werken, jeeeej!
Bericht door: AudreyMaiden op 06 februari 2013, 15:00:11
@AudreyMaiden

Heb je er al iets van terug gehoord? Of heb je ook echt al gesolliciteerd maar werd je niet aangenomen?

Ik heb alleen schriftelijk gesolliciteerd. Van twee heb ik al bericht gekregen met de vraag of ik nog iets verder in wilde gaan op mijn ervaringen. Mail terug gestuurd met mijn ervaringen en nu is het afwachten ...
Bericht door: error404namenotfound op 29 maart 2013, 17:59:17
Ik heb al rond gezocht enzo maar bij eigenlijk alles wat ik vind zeggen dat je minimaal 18 jaar moet zijn om een zomer te gaan werken in het buitenland...

weet iemand waar een organisatie ofzo waarbij je minimaal 16 jaar moet zijn? :)
als het een organisatie is het liefste niet een organisatie die je moet betalen :)

Bericht door: error404namenotfound op 09 april 2013, 00:17:49
up!
Bericht door: Karbonkel op 11 april 2013, 15:51:09
^die ga je niet vinden!

Ik ben een beetje laat denk ik. Ik heb gesolliciteerd bij toprecreatie en die nemen soms mensen van 17 aan. ik ben tegen die tijd 18.
Maar het restaurant waar ik werkte is failliet, dus ik ben sinds vandaag werkloos en ik wilde super graag animatiewerk doen. Maar dat kon niet door mijn werk en nu kan het wel, maar ben ik eigenlijk te laat.

weet iemand nog een camping of een bedrijf waar ik terecht kan ondanks dat ik zo laat ben?
Bericht door: Carmen op 27 oktober 2013, 14:49:44
Ik ben net terug uit Turkije, en het was daar zo ontzettend leuk. Dit was alweer de vierde keer dat we in hetzelfde hotel zaten.
Elk jaar als ik weer terug thuis ben heb ik zo'n heimwee terug naar Turkije, want het werken in een animatieteam lijkt me hartstikke leuk.
Werkt iemand hier als animator in Turkije, of heeft het gedaan? Of in een ander land? Ik heb gekeken op internet naar wat je allemaal moet kunnen en waar je goed in moet zijn enzo, maar al die topics zijn al best wel oud..
Bericht door: Carmen op 31 oktober 2013, 11:14:22
up!
Bericht door: Caramella op 04 maart 2014, 16:50:04
Hii!
Deze zomer ga ik op een camping werken in België.
Ik begin eind juni met werken.
Weet iemand soms of er dan genoeg te doen is? (de zomervakantie begint namelijk pas op 5 juli en ik ben bang dat het echt super rustig is..).
En heeft iemand ervaring met vakantiewerk op een camping  :)
Xxx
Bericht door: Traveler op 04 maart 2014, 16:52:29
Hii!
Deze zomer ga ik op een camping werken in België.
Ik begin eind juni met werken.
Weet iemand soms of er dan genoeg te doen is? (de zomervakantie begint namelijk pas op 5 juli en ik ben bang dat het echt super rustig is..).
En heeft iemand ervaring met vakantiewerk op een camping  :)
Xxx
Mijn ervaring is dat het dan echt niet rustig is. Ik zat wel op een grote camping. Maar sowieso, dan heb je een weekje niets te doen, daarna begint de ellende hoor met hard werken ;)
Bericht door: Caramella op 04 maart 2014, 16:54:46
Mijn ervaring is dat het dan echt niet rustig is. Ik zat wel op een grote camping. Maar sowieso, dan heb je een weekje niets te doen, daarna begint de ellende hoor met hard werken ;)

Hahah oh gelukkig!
Thanks!
Bericht door: grapes op 16 augustus 2016, 15:29:24
Ik weet dat ik een oud forum up, maar ik ben benieuwd of mensen nog recente ervaringen hebben met animatiewerk. Zo ja: waar, welke organisatie, wat verdiende je, wat zijn je ervaringen, kortom of je er iets over wilt vertellen.

In 2017 zou ik namelijk graag animatiewerk willen doen (op een camping of in een resort) en ik ben benieuwd met welke organisaties mensen prettige ervaringen hebben en vanaf wanneer je ongeveer moet solliciteren?
Bericht door: _loveisintheair op 16 augustus 2016, 16:55:26
Ik heb deze zomer 2 weken voor 'De Animatiecompagnie' gewerkt op een Duitse camping. Eigenlijk ben ik wel heel positief over deze organisatie, maar toch ben ik eerder gestopt met werken dan eigenlijk de bedoeling was. Ik had me vorig jaar december ongeveer aangemeld en ben in januari op training geweest. Je word tijdens dat trainingsweekend beoordeelt en aan de hand van die beoordeling word je aangenomen of niet. Daarna word je ingedeeld op een camping. Je kan tijdens de training wel aangeven wat je absoluut niet wil (alleen op een camping, nudistencamping, camping met grofgebekte kinderen, buitenland).

Je verdient bij de Animatiecompagnie standaard €162,- per week (=6 dagen, zondag is je vrije dag meestal) en dat staat dus gelijk aan €27,-. per dag. In ruil daarvoor ben je wel hele dagen bezig, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Op de camping waar je terecht komt word een slaapplek voor je geregeld (minimaal een caravan, soms zelfs huisjes e.d.) maar het verschilt per camping of je op de camping mee kan eten of dat je zelf boodschappen moet doen en zelf moet koken (dat laatste was bij mij het geval, waardoor we al een groot bedrag aan boodschappen kwijt waren helaas...).

Ik kreeg helaas heel erge heimwee, terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Ik zat met een meisje waar ik het niet extreem goed mee kon vinden. Het was niet ongezellig, maar we verschilden gewoon zo erg... Je moet een beetje geluk hebben met wie je word ingedeeld en of je het daarmee goed kan vinden. Waarschijnlijk was ik niet eerder weg gegaan als ik met een vriendin daar was bijvoorbeeld.

De werkzaamheden waren op zich leuk en goed te doen. 's Ochtends begin je met de kidsclub (van 10:00 tot 12:00) waarin je spelletjes doet, danst en knutselt. 's Middags is er vaak een middagactiviteit in de vorm van een soort spel. 's Avonds heb je minidisco of speel je meeleeftheater, doe je spelletjes en heb je vaak een groter avondspel voor de wat ouderen, maar het programma verschilt ook per camping. Wat ik nu op noem is een grove richtlijn! Je moet (natuurlijk) goed met kinderen op kunnen trekken en een grote aantrekkingskracht hebben, zodat ze ook echt actief mee gaan doen en zodat je er niet elke dag met maar 2/3 kinderen zit...

Al met al was alles heel goed geregeld via de Animatiecompagnie. De reis werd vergoed, toen ik heimwee kreeg is alles goed opgelost via een persoonlijke begeleider, kleding en materialen zijn aanwezig op de camping, je word goed voorbereid middels een training etc. etc.! Nogal een lang verhaal... Maargoed! Hahaha. Als je meer wil weten kun je me altijd noten. Het is sowieso een bijzondere ervaring!
Bericht door: Willemina97 op 17 augustus 2016, 00:55:25
Hoi Nevergiveupx! Ik denk dat ik de ideale persoon ben om je vragen te beantwoorden. Momenteel zit ik al bijna 7 weken in Frankrijk als animatrice met nog 2 weken te gaan.

Ik ben hier terecht gekomen via Team4Animation ("Zomerjobs"), een superleuke organisatie. Ze doen echt enorm hun best om het 'proces' zo persoonlijk mogelijk te laten verlopen; zowel tijdens de sollicitatie, training als de zomer zelf. Bijna iedereen kent elkaar wel binnen Zomerjobs en je houdt er echt heel veel vrienden aan over. Het werkt in feite als een soort uitzendbureau voor animatiewerk - jij solliciteert, wordt hopelijk aangenomen en door hen vervolgens 'gematcht' met een camping uit hun netwerk (vooral Frankrijk, maar ook Italië en Spanje). Je kan een voorkeur opgeven voor de grootte van de camping; wil je in je eentje animatie doen op een kleine camping of iedere avond shows opvoeren met een enorm team op een enorme camping? Wat mij aansprak aan Zomerjobs boven de andere organisaties is het feit dat het trainingsweekend geen verdere selectie meer is. Ben je aangenomen na je sollicitatiegesprek, dan ben je gegarandeerd van plaatsing in het buitenland en kan je dus niet meer afvallen na een trainingsweekend.  :bounce: De beste tijd om te solliciteren (in ieder geval bij Zomerjobs) is er niet echt. Vanaf oktober beginnen de sollicitaties en die duren tot letterlijk enkele dagen voor de start van het seizoen. Het beste zit je denk ik rond februari/maart. Dan beginnen ook de trainingsweekenden, dus dan hoef je na je sollicitatie niet al te lang te wachten voor je training (waar je natuurlijk superveel zin in hebt dan!)

Je moet niet verwachten dat je rijk gaat worden van animatiewerk. Deze zomer verdien ik ongeveer 1500 euro voor 2 maanden werk. Je verblijf op de camping is (uiteraard) kosteloos, maar je eten moet je zelf betalen (al ligt dat aan de camping waar je terecht komt), en je uitjes uiteraard ook. Ik hou momenteel niet bij hoeveel geld ik ongeveer uitgeef, maar verwacht ongeveer de helft van wat ik verdien deze zomer over te houden aan het einde.

Persoonlijk doe ik dit werk helemaal niet voor het geld. Ik wilde al sinds mijn crush op een animator toen ik 11 was animatrice worden  :blush: Daarnaast vond ik Frans echt een superleuk vak, maar omdat ik het niet ben gaan studeren en mijn eindexamen ook alweer een jaar geleden is, was dit een supergoede manier om mijn taal weer op te halen. Ook 2 maanden een échte zomer meemaken met bijna iedere dag zon, prachtige landschappen (ik zit in de Ardèche) en superveel nieuwe ervaringen sprak me echt aan.

Op een normale dag werk ik een uur of 6, maar dit is wel verspreid over de hele dag. Vandaag heb ik bijvoorbeeld van 10 tot 12 miniclub, dan van 12:30 tot 16:00 bardienst (dit behoort meestal niet tot de animatiewerkzaamheden die Zomerjobs biedt, maar ik werd op deze camping gematcht vanwege mijn horecaervaring) en dan van 20:30-21:30 minidisco. De miniclub is iedere ochtend, behalve in het weekend. 2 à 3x per week organiseren we een sporttoernooi of een andere kinderactiviteit, en ook geef ik Aquagym. Als animatrice kun je ervan uitgaan dat je waarschijnlijk meer met show en avondentertainment (quizzen, karaoke, toneel) zal moeten doen dan ik, maar dit ligt aan de camping waar je terecht komt. Het werk is leuk en bevredigend, maar wel erg zwaar en kost veel energie, vooral de miniclub, dus als ik vrij ben lig ik vooral uit te puffen in mijn bed of aan het zwembad. Meestal heb je één vrije dag in de week, en aangezien ik echt een nerd ben trek ik er dan altijd op uit om alle middeleeuwse stadjes in de regio te bekijken. Ik heb best veel vrijheid in wat ik wil doen qua animatie, want ik heb maar één collega-animatrice. Dit zal anders zijn als je op een grotere camping of op een resort in een team werkt met een chef boven je. Het voordeel daaraan is echter wel dat je je dan wat meer kan toespitsen op waar jij goed in bent (show, sport etc.). Ik ben totaal niet sportief, maar moet dus wel voetbalwedstrijden fluiten en spelen...

Ik heb het echt wel naar mijn zin hier, want ik heb lieve collega's, een chille baas (het kan zomaar zijn dat je op je camping een enorme Franse bullebak treft; bij mij gelukkig niet) de omgeving is mooi en de kinderen zijn echt schatjes (soms, haha). De mooiste momenten zijn die spontane knuffels die je soms krijgt, of de stapels tekeningen die ze speciaal voor jou maken. Ik merk wel dat ik na 7 weken flinke heimwee aan het krijgen ben. 2 Maanden is écht heel lang, vooral als je superclose bent met je familie en nog thuis woont. Ik mis hun, mijn hondje en mijn dagelijks leven in Nederland best wel. Toch ga ik proberen om te genieten van mijn laatste 2 weken hier.

Hopelijk heb je wat aan mijn megalange uitweiding! Ik ga nu snel slapen, want morgen om 10 uur moet ik weer fris en fruitig in de miniclub staan :aanbid:
Bericht door: grapes op 20 augustus 2016, 15:17:00
Super bedankt voor jullie reacties! Ik waardeer het echt heel erg dat jullie de tijd hebben genomen om jullie verhaal te typen en ik heb er veel aan. Ik ga er eens goed overnadenken, want het lijkt me echt geweldig! Zeker na jullie ervaringen! (:

Als er nog meer mensen met animatie-ervaringen zijn, dan hoor ik dat graag!

Bericht door: grapes op 11 september 2016, 15:08:41
up!
Bericht door: Courageous op 11 september 2016, 16:07:27
Ik wil graag in de zomervakantie na mijn examens in Duitsland werken, iemand tips hoe ik daar terecht kan komen?
Bericht door: grapes op 26 september 2016, 17:51:08
weer een upje (:
Bericht door: hollandsegirlxx op 20 december 2016, 10:29:22
Ik heb gesolliciteerd bij Tui en ben ook aangenomen! Vroeg me af of er meer mensen zijn die gaan solliciteren voor kids entertainer of kids club host of ook al zijn aangenomen. Lijkt me leuk om met elkaar in contact te komen!

Bericht door: LovePancakes op 20 december 2016, 13:05:28
Ik wil ook heel graag in het buitenland gaan werken in de zomer maar heb echt geen idee welke organisatie
Ik zou het liefste kidsclub enzo doen, enook sport dingen, maar toneelspelen spreekt met echt helemaaal niet aan...

Lijkt me ook SUPERGAAF om een summercamp in Amerika te begeleiden maar dan moet je vanaf juni beschikbaar zijn en helaas heb ik dan nog tentamens :( zo jammer

Welke organisaties bevelen jullie aan?
En heeft iemand ervaring met het solliciteren rechtstreeks op een camping/hotel.
Bericht door: hollandsegirlxx op 25 december 2016, 14:08:33
Je kunt bij Tui solliciteren! Is alles in ieder geval goed geregeld.
Bericht door: athereader op 20 juni 2017, 17:01:06
hey hey,
begin januari gesolliciteerd bij een vakantiedorpje in frankrijk voor deze zomer. heb er super veel zin in, ga over een week of 3 weg. het enige nadeel: het contact verliep niet heel erg soepel... :saai:

Bericht door: Soepstengel op 20 juni 2017, 19:00:44
Je kunt bij Tui solliciteren! Is alles in ieder geval goed geregeld.

Ben even benieuwd he, kan je bij TUI solliciteren als entertainer of ook als reisleiding bijvoorbeeld?
Bericht door: grapes op 06 februari 2019, 13:54:22
Hoihoi allemaal,

Een lekkere late update, maar beter laat dan nooit (:
In de zomer van 2017 heb ik gewerkt op een camping in Italië met 'Life Entertainment'.
In de zomer van 2018 heb ik gewerkt op een hotel in Kreta met 'Remarc Agency'.
Het advies dat ik je kan geven is: Als je dit is wat je wilt, moet je het gewoon doen! Ik heb twee geweldige zomers gehad!

Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd een berichtje sturen!
Bericht door: xkiirsten op 12 februari 2019, 10:50:46
Ik heb van het zomer gewerkt op een camping voor Eurocamp. kan het zeker aanraden om echt iets te gaan doen in het buitenland als je het graag wilt doen.