Girlscene Forum

Girlscene => Lifestyle => Topic gestart door: Sigi op 10 augustus 2019, 10:10:01

Titel: shiba hond
Bericht door: Sigi op 10 augustus 2019, 10:10:01
Ik zou graag een hondje willen en met veel gelezen te hebben van welke hond bij mij past vin ik de shiba hond een hond die bij mij past , maar ik vin het moeilijk  om een goeie fokker te vinden ik wil natuurlijk een gezonde hondje hebben . Mijn vraag is heeft er iemand een shiba en waar hebben jullie die gekocht?
Al vast bedankt :D
Titel: Re: shiba hond
Bericht door: Soepstengel op 10 augustus 2019, 19:09:06
Ik heb geen Shiba hond maar ik raad je aan om eentje te adopteren uit het asiel ipv de fokker te halen.
Bericht door: Oceaan op 11 augustus 2019, 09:52:35
Ik heb geen Shiba hond maar ik raad je aan om eentje te adopteren uit het asiel ipv de fokker te halen.
De kans dat je een Shiba in het asiel gaat vinden is zo klein
Bericht door: Sigi op 11 augustus 2019, 10:46:21

Ik wil het liefst een puppy hebben als het al wat ouder is is het wat moeilijk om  nog iets aan te leren voor mij toch .
Bericht door: Oceaan op 11 augustus 2019, 12:22:29
Ik wil het liefst een puppy hebben als het al wat ouder is is het wat moeilijk om  nog iets aan te leren voor mij toch .
Ik stel voor dat je je beter gaat inlezen over honden voordat je er een aanschaft, want een hond kan je op elke leeftijd goed dingen aan/afleren. Het kan inderdaad iets langzamer gaan, maar dat is absoluut verwaarloosbaar vergeleken met de tijd en moeite die een puppy kost. Een oudere hond is makkelijker.

Ik ben absoluut niet van mening dat je er perse een uit het asiel moet halen maar onderschat de hoeveelheid werk die in een puppy gaat zitten niet.
Bericht door: Traveler op 11 augustus 2019, 13:37:17
Je weet hoeveel werk het is om een puppy uberhaubt iets aan te leren? No offence, maar ik denk dat je nog wat research te doen hebt.
Bericht door: Sigi op 12 augustus 2019, 17:00:34
Je weet hoeveel werk het is om een puppy uberhaubt iets aan te leren? No offence, maar ik denk dat je nog wat research te doen hebt.

Ik heb al veel gelezen over honden zo'n 2 jaar tegen dat ik wist welke ras ik wilde enzo en ja het kost tijd en veel  werk een puppy maar dat heb ik er zeker voor over, ik ben echt geen persoon die eigelijk veel weg gaat , en ik werk zo'n 6uur per dag en men puppy zou maar een uurtje alleen zijn omdat dan mij papa  thuis is tegen dat ik ga werken en dan zal men papa op men puppy passen , en vroeger heb ik al een puppy gehad was wel samen met men ouders ook dus ik weet er al van en men papa weet er heel veel  van want hij heeft al 3 honden gehad :)
Bericht door: Soepstengel op 13 augustus 2019, 10:52:44
De kans dat je een Shiba in het asiel gaat vinden is zo klein

De kans is inderdaad klein maar de kans is er wel. Ben laatst namelijk nog een tegen gekomen. Baasje was overleden en het was nog een vrij jong hondje (2).