Girlscene Forum

Girlscene => Lifestyle => Topic gestart door: M...2002 op 05 januari 2020, 12:18:28

Titel: Heb jullie mening nodig!
Bericht door: M...2002 op 05 januari 2020, 12:18:28
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje aan jullie. Het is wel een lang verhaal, dus ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om het te lezen en jullie mening erover te geven.

Ik probeer het wel in het kort te verwoorden

In de afgelopen zomervakantie ben ik naar een feest van een vriend geweest waar ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen en na dat feest gingen we eigenlijk best vaak afspreken. Op een gegeven moment werd het echt een groepje mensen waar ik dagelijks de leukste dingen mee deed.
Het was wel een aparte groep, want er waren ook wat dingen aan de hand die in een vriendengroep eigenlijk niet echt handig zijn.
Het was een groepje van ongeveer 9 mensen, waarvan ik de eerste tijd het enigste meisje was. In die groep zat een jongen die ik eigenlijk heel erg leuk vond, en dit was (hij zag het meer als een spelletje achteraf) wederzijds.
Een andere jongen uit de groep vond mij ook leuk maar dit was vanuit mijn kant niet wederzijds.
Hij kon dit alleen absoluut niet handelen en in combinatie met drank kon hij nogal agressief uit de hoek komen. Hij viel de jongen die ik leuk vond zelfs een keer aan toen we samen liepen (hij had drank op, maar dan nog).

Op een gegeven moment waren de anderen uit de groep die jongen (die agressief kon worden, noem hem even Tim) helemaal zat en gaven hem nog 1 kans. Als hij weer drank zou nemen waar wij bij waren en hij werd weer agressief, was het over en uit en hoefde hij volgens hun niet meer te komen.
Op een dag kwam Tim naar ons toe en zei dat het thuis helemaal niet goed ging. Hij had altijd ruzie met zijn vader en de ruzies liepen op en op. Verder was hij depressief. De anderen waren eerst best in shock hiervan en wilden hem ook wel helpen. Maar op een gegeven moment kregen zij ook het idee dat hij aandacht wilde en het erger liet lijken dan dat het in werkelijkheid was.
Even later ging het nog slechter en slechter met hem en ging hij dus, terwijl wij een leuke avond wilden hebben met zijn allen, drinken en drinken. Hij werd echt heel erg dronken en op een gegeven moment (sorry voor details) kwam alles er weer uit. Hij wilde ook niet bij ons weg toen de anderen hem wegstuurden en werd agressief als we hem weg probeerden weg te halen uit het huis. Hij sloeg op een gegeven moment keihard op een meubel en toen zijn ouders hem wilden halen werden de problemen alleen maar erger. De politie werd er zelfs bijna bij gehaald omdat hij niet meer te handelen was. Ik was me echt kapot geschrokken hiervan.

Toen hij op een gegeven moment weg was, was de sfeer toch nog goed gekomen, maar niemand wilde Tim er ook nog maar bij hebben. ''Hij heeft het moeilijk thuis, maar drinken is niet de oplossing, wij hebben hem gewaarschuwd en hij is veel te ver gegaan''. zeiden ze.

De dag daarna had ik het er met mijn moeder over. Zij vond dat ik Tim nog wel een kans moest geven, omdat het zo slecht ging thuis. Ik appte hem dus maar weer en ik was de enige die nog met hem praatte.

Op een gegeven moment kwam er een ander meisje bij de groep. Ik noem haar Kim. De jongen die ik leuk vond, noem ik nu Stijn, zat nogal achter haar aan en ik werd jaloers. Ik merkte toen ook dat hij nogal een spelletje met mij gespeeld had. Hij zag mij meer als ''een scharrel'' en ik als iemand waar ik echt een relatie mee wilde. Als ik het hier ook over had, dan zei ontweek hij het of verzon allemaal excuusjes om er niet te diep op in te hoeven gaan. Ik had zelfs al seks met Stijn gehad en met hem gezoend en hij wist dat dit voor mij allemaal nieuw was. Hij heeft me op dat gebied best wel gebruikt, en ik vond dat wel erg.
Elke keer als ik wat met de groep ging doen was Kim er ook en ik werd super jaloers. Iedereen zat achter haar aan en ik voelde me heel erg onzichtbaar in de groep. Ik had het er met Tim over en hij vond dat de groep mij aan de kant probeerde te zetten en dat ik niet belangrijk voor hun was.

Aan alles wat Tim zei twijfelde ik, omdat hij natuurlijk leuk vond en het liefst mij uit de groep wilde hebben, zodat ik alleen hem nog had (dit is absoluut niet arrogant bedoelt, maar hij vond me écht leuk).
Het is zelfs zo geweest, dat ik naar de groep wilde gaan en dat ik Tim vertelde dat ik op weg was. Hij wilde dat ik hem belde en heeft me net zo lang overtuigd om niet heen te gaan dat ik toch naar huis ben gegaan. Ik had me niet zo erg moeten laten beïnvloeden, maar hij was er ook goed in.

Tim praatte het allemaal best wel in mij, waardoor ik ook aan de groep ging twijfelen en ik ook een beetje een afkeer tegen ze kreeg. Toen de groep rot over Tim praatte in onze app groep, vertelde ik dit Tim ook om hem te laten weten hoe ze over hem dachten.

Maar toen ging het mis.
Tim vertelde dit aan Stijn (wat ik heb laten lezen) en de hele groep begon mij te haten. De enige die mij enigzins nog mogen zijn Stijn (maar niet echt heel erg) en nog een andere jongen uit de groep.

Ik was dus alleen nog met Tim over en ik voelde me super ongelukkig. Ik wilde mijn vriendengroep absoluut niet verraden, maar Tim had mij zo omgepraat dat ik hem ook wilde laten weten wat voor rot dingen zijn oude vrienden over hem zeiden. Ik had dat nooit mogen doen, maar zo erg was het volgens mij nou ook weer niet en ik wilde Tim op de hoogte stellen van hoe zijn oude vrienden over hem praatten.

--

Nu zat ik er gewoon helemaal doorheen en was ik klaar met alles en iedereen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en sorry als dit verhaal super verwarrend klinkt. Ik heb Tim net een appje gestuurd dat ik voorlopig gewoon niet meer met hem af wil spreken. Ik ben gewoon helemaal in de war. Wat begon met een goede bedoeling (Tim niet alleen achterlaten) is geëindigd in een drama.

Hoe denken jullie over de situatie?
Titel: Re: Heb jullie mening nodig!
Bericht door: xJamie op 05 januari 2020, 21:24:14
Ik zou nog een keer duidelijk je excuses aanbieden in de groep face to face. Dat je het niet had moeten doen, en dat je er van hebt geleerd. Maar dat Tim jou best wel onder druk heeft gezet. Verder inderdaad niet meer teveel met die Tim omgaan als je de rest van je vriendengroep wil behouden, want hij veroorzaakt zoals ik het lees alleen maar een hoop onrust.
Titel: Re: Heb jullie mening nodig!
Bericht door: Loïs op 07 januari 2020, 16:57:45

Ik zou naar de groep toe gaan en vertellen wat er is gebeurd. Dat Tim je het idee gaf dat de groep je niet heel erg leuk meer vond en dat hij dat zo op je in kon spelen. En dat je naar ze toe wou gaan en hij je vervolgens ging bellen dat je niet moest gaan. Als je je excuses aanbied moeten ze dat echt wel aanvaarden.