Girlscene Forum

Girlscene => Lifestyle => Topic gestart door: Iris Kluitenberg op 09 maart 2020, 12:18:31

Titel: Fysiek geld afschaffen in Nederland?
Bericht door: Iris Kluitenberg op 09 maart 2020, 12:18:31
Vinden jullie (jongeren) dat fysiek geld moet worden afgeschaft in Nederland?

Voor school ga ik onderzoeken of jongeren nog wel fysiek geld gebruiken en of dit dus afgeschaft moet worden in Nederland?
Wat vinden jullie?
Titel: Re: Fysiek geld afschaffen in Nederland?
Bericht door: TheBusDriver op 10 maart 2020, 14:48:03
Mensen lopen met het idee dat geld afgeschaft moet worden aangezien cash een middel is waar ze niet direct gebruik van maken maar een van de redenen dat ik denk waarom het niet afgeschaft moet worden is simpelweg privacy, onze banken weten precies waar ons geld naar toe gaat, en niet voor illegale praktijken maar sommige mensen vinden het fijner wetend dat ze zelf die transactie in handen hebben, maar dat is allemaal persoonlijk. En om met het idee te leven dat de banken de enigsten zijn die ons geld in handen hebben en daar controle over hebben, zit mij niet eens lekker.
Maar natuurlijk kan het ook gewenst komen, aangezien mensen die toch wel die illegale praktijken ondergaan voor hun brood op de plank, het veel lastiger voor word gemaakt om hun geld te maken. En die worden dan geforceerd om een manier te vinden om hun geld ''wit te wassen'', dus het blijft toch wel bestaan, of je het nou afschaft of niet, ze vinden wel een manier.

Succes met je onderzoek.