Girlscene Forum

Girlscene => Liefde & Boys => Topic gestart door: daydreamer_ op 09 januari 2019, 10:50:47

Titel: Niet klaar voor een relatie? help.
Bericht door: daydreamer_ op 09 januari 2019, 10:50:47
Hi dames, ik zit met een dilemma en ik hoop dat iemand zich herkent in mijn verhaal en mij kan helpen..

2 jaar geleden heb ik een leuke jongen ontmoet op mijn werk. Ik vond hem vanaf het eerste moment al leuk, we waren voor ongeveer 1.5 jaar gewoon bevriend en hadden we wel eens leuke gesprekken op het werk. Van het een kwam het ander en na een tijdje begonnen wij ook na en buiten werk om samen af te spreken, ik vond hem echt leuk maar ik dacht dat hij het zag als alleen vriendschap. Tot ik dus na ongeveer anderhalf jaar merkte dat hij steeds meer met mij begon te flirten, hij me vaak naar huis wou brengen en hij me op een gegeven moment ook uitnodigde op vrijdag avond om met hem en wat vrienden iets te gaan drinken. Vanaf dit moment was het duidelijk dat we elkaar leuk vonden. Het is een tijdje ‘uit’ geweest (ook al hadden we niks officieels) voor 3 maanden. Om een lang verhaal kort te houden: Sinds oktober is hij officieel mijn vriend en hebben we nu dus 3,5 maanden een relatie. In het begin was ik super blij en heel gelukkig. Nu.. 3 maanden later merk ik steeds vaker dat ik ruimte wil en tijd alleen nodig heb maar niet echt krijg. Ik vind dat het allemaal heel snel is gegaan, hij wou bijvoorbeeld ook heel snel dat ik zijn ouders ontmoette en wil het liefst dat ik ieder weekend bij hem slaap. In het begin wou ik dat natuurlijk ook maar nu merk ik dat ik steeds vaker excuses zoek om thuis te kunnen blijven.

Ik snap mezelf niet zo goed want ik vind hem nog altijd leuk, hij is super lief voor me en zo zijn we vorige week nog samen naar de Efteling geweest en had ik het echt super leuk met hem maar ik merk dat hij mij veel leuker vind dan ik hem. Hij zegt bijvoorbeeld ook dat ik echt de liefde van zijn leven ben, me nooit meer wilt laten gaan en dat ik zo ontzettend veel voor hem beteken. (Hier krijg ik dan ook een benauwd gevoel van) Ik voel me er echt super lullig over want ik wil hem geen pijn doen.

Ik heb al eerder een gesprek geprobeerd aan te kaarten met dat ik vind dat het snel is gegaan en dat ik ruimte nodig heb, hij werd toen heel emotioneel en zei dat dit altijd bij hem gebeurd (vorige relaties). Hij zei dat die het wel begreep en mij ruimte zou geven maar dit is eigenlijk nooit gebeurd.. als ik bijvoorbeeld een afspraak af zeg doet hij hier heel moeilijk over omdat hij me zo graag wilt zien. Dit komt ook omdat hij ppdnos heeft en dus niet goed kan omgaan met sommige situaties. 

Betekent dit dat ik gewoon nog niet klaar ben voor een relatie? Het helpt ook niet dat we nog steeds collega's zijn en als ik het eindig wij nog altijd samen moeten werken... Misschien dat ik ooit weer verder met hem zou willen gaan maar op dit moment ben ik gewoon echt niet toe aan een relatie.. ik wil ruimte, alleen zijn, vrijer zijn. Herkent iemand zich hierin? Ik weet dat ik hem niet zo aan het lijntje kan houden maar hoe egoïstisch dit ook klinkt: ik ben bang dat als ik hem laat gaan ik super veel spijt krijg.. Ik snap mezelf ook gewoon niet. 

Iemand die zich herkent?
Titel: Re: Niet klaar voor een relatie? help.
Bericht door: Eevee op 09 januari 2019, 11:03:03
Ik zou aanraden om alsnog duidelijker afspraken te maken met hem (bijv. om de 2 weken logeren), maar als je nu al meer richting uitmaken denkt, denk ik dat je liever toch voor volledige vrijheid wilt gaan. Het is duidelijk dat je je beklemd voelt in deze relatie en was de fase voor de relatie mogelijk leuker.
Misschien moet je dan toch doorzetten en het uitmaken.
Bericht door: Snorlaxx op 09 januari 2019, 13:07:37
Ik zou toch ook nog een keer een gesprek met hem proberen aan te gaan. Ik snap dat het lastig is, zeker als je van tevoren al weet dat hij emotioneel zal reageren (ik spreek uit ervaring helaas), maar probeer hem duidelijk te maken dat je graag zou willen dat hij ook luistert naar jouw wensen in de relatie. Ik vind dat je best kan aangeven dat je hem nog steeds heel leuk vindt (tenminste, dat neem ik aan haha), maar dat het voor jou nu gewoon even te heftig is allemaal en dat je het gewoon veel fijner zou vinden om niet per se elk weekend samen te hoeven zijn.

Als je daaruit kunt komen samen en er afspraken over kunt maken, denk ik dat het voor jou ook makkelijker is om te zien of je wel of niet nog verder met hem wil gaan. Ik snap compleet dat je, met het beklemmende gevoel dat je nu hebt, twijfelt over je relatie en of je überhaupt wel een relatie wil.
Bericht door: Ms.Jackson op 09 januari 2019, 14:12:26
Eigenlijk heb je zelf het antwoord al gegeven toch? Je wil vrijheid en ruimte. Dus dan zou ik het uitmaken.
Bericht door: Strawberry op 11 januari 2019, 11:47:39
Wat ik opmaak uit je bericht is dat je zelf al een beetje antwoord geeft op je eigen vraag. Je geeft aan dat je meer vrijheid wilt en van het beklemmende gevoel af wilt.

Ik herken me wel heel erg in je bericht. Ik heb zelf ook sinds twee maanden een relatie en heb me ook op sommige momenten zo gevoeld. Vooral nu met de feestdagen achter de rug zijn we toch twee weken erg veel samen geweest (veel meer dan normaal) en ik vond het daarna ook fijn om weer even tijd voor mezelf te hebben, hij begreep dat ook niet zo goed.

Heb hier vervolgens met mijn vriend wel een goed gesprek over gehad. Ik heb aangegeven dat ik hem nog steeds super leuk vind maar dat ik het ook belangrijk vind om soms wat meer tijd voor mezelf te hebben of dat ik het ook leuk vind gewoon een avondje iets met mijn vriendinnen te doen in het weekend, zonder dat ik er dan rekening mee moet houden dat ik bij hem moet blijven slapen. Hier hebben wij vervolgens duidelijke afspraken overgemaakt en tot nu toe werkt dit best goed.

Misschien dat dit voor jou ook zo kan gaan? Probeer er eerst over te praten. Geef duidelijk aan hoe en wat je voelt. Probeer afspraken met hem te maken. Wanneer je hierna nog steeds dezelfde gevoelens hebt (beklemmend gevoel etc.), adviseer ik toch het uit te maken.
Bericht door: Annemieke op 11 januari 2019, 12:30:17
Zo te horen voel jij je behoorlijk verstikt in deze relatie.

Ik zou geen dingen kapot maken waarvan je niet geheel zeker bent dat je ze echt niet wilt hebben. Probeer met hem te praten, en leg uit dat hij je nogal overwelmt. Als hij pdd-nos heeft en hij zegt dat dit gebeurde in al zijn vorige relaties, misschien is dit wel een patroon (en probleem) van hem. Als hij dit kan doorbreken en minder gaat fixeren, dan blijft er misschien wel een hele leuke jongen over.
Bericht door: daydreamer_ op 22 januari 2019, 13:51:09
thanks voor de reacties dames.Ik ben ondertussen nog steeds met hem maar heb hem wel verteld hoe ik me voel. Hij reageerde eigenlijk hetzelfde als de vorige keer maar was wel gelijk weer heel teleurgesteld en verdrietig en dacht direct dat ik het uit wou maken. Vind het echt super rot en lastig om hier mee om te gaan.. Ondertussen heb ik wel een minder beklemd gevoel gekregen maar voel ik mij meer schuldig, dit omdat ik merk hoe verliefd hij wel niet op mij is en wat voor leuke jongen ik hem ook vind.. ik niet zo verliefd op hem ben als hij op mij, en dat vind ik ergens toch wel moeilijk. Wel houdt hij rekening met wat hij zegt nu, als hij het over de toekomst heeft zegt hij bijvoorbeeld ‘Stel dat wij nog samen zijn’ ipv ‘later gaan we’. Of vraagt hij soms: ‘Of ben ik nu te plakkerig bezig?’.
Dit heeft al wel geholpen en dus heb ik besloten het nog aan te kijken