Girlscene Forum

Girlscene => Liefde & Boys => Topic gestart door: Meisje op 22 april 2019, 01:26:11

Titel: Fuckboy?
Bericht door: Meisje op 22 april 2019, 01:26:11
Hey girls!

Ik praat dus al 1 jaar met een jongen en hij woont een eindje weg van me. Ik heb hem nooit gezien (alleen van een afstand toen we toevallig op het zelfde festival waren), maar over dit hele jaar heb ik best wel wat feelings voor hem gekregen. In het begin was dat niet wederzijds en maakte hij er soms alleen grapjes over, ik merkte wel aan hem dat het puur vriendschappelijk was. Ook wist ik dat hij voor mij al steeds een knipperlichtrelatie had met een meisje, wat nog steeds aan de gang is. Ik merkte steeds dat als het uit was dat hij meer met mij ging praten, en hij probeerde het steeds achter te houden als het weer aan was.
Dus de laatste tijd deed die heel close tegen me en ik vroeg hem dus van heb je niet een vriendin? En hij zei toen dat het weer uit was, ik vroeg toen natuurlijk waarom en hij zei dat ze te veel issues hadden en het niet meer op te lossen viel, dus ze het nu echt hebben afgekapt.
Misschien klinkt dit rot maar ik was echt happy 🤣. Ik ging er dus ook op in als hij close tegen me praatte, hij had het over elkaar ontmoeten, en eventueel iets krijgen. Waar ik natuurlijk super blij van werd, want hoe gek het ook klinkt, ik was en ben echt verliefd op iemand die ik nog nooit heb gezien.
Ik was super happy, maar 2 dagen geleden kreeg ik een snap van hem, met een filter er over heen van de stad waar ik woon. Ik was natuurlijk super erg in de war, want waarom zou hij hier komen? En toen kreeg ik iets uit zijn snapverhaal door gestuurd door een vriendin, ik kon het niet zien, wat betekend dat hij mij heeft afgeschermd voor die snap. Mijn vriendin kon het wel zien en zei dat hij dus in bed lag met een meisje, zijn ex... vervolgens zag ze ook nog een foto in zijn instaverhaal, waar hij ook op stond met haar, wat ik dus ook niet kon zien.
Ik was helemaal in de war, want waarom moet dit geheim? Als hij haar wilt in plaats van mij, waarom zou je het dan geheim houden en me aan het lijntje houden? Ik snap er helemaal niks van. Mijn vriendin zei dat hij waarschijnlijk ons allebei tegelijk wilt, wat ik dus niet kan begrijpen, aangezien hij me dit hele jaar niet heeft gevraagd om af te spreken etc. Dus als hij me wou had hij dat wel gedaan. Kortom, doet hij close tegen mij terwijl hij nog met dit meisje heeft. Wat moet ik doen? Hij weet namelijk niet dat ik het weet... omdat ik me anders echt een stalker voel
Titel: Re: Fuckboy?
Bericht door: Naomi_dxx op 22 april 2019, 02:01:41
Waarschijnlijk heeft die jongen gevoelens voor jullie allebei maar vind. Hij het moeilijk om keuzes te maken. Ik snap het wel hij is nou eenmaal ook niet God die alles kan en weet. Heb je er echt moeite mee dan zou ik er met hem over praten.
Bericht door: Snorlaxx op 22 april 2019, 10:41:45
Als ik jou was zou ik het er wel met hem over hebben. Het is niet alsof je 'm hebt gestalkt, een vriendin stuurde het door toch. Dus ik zou dat ook gewoon tegen 'm zeggen. En hem vragen hoe het nu zit en wat hij van jou wil. Ook zou ik voorstellen om, als hij wel serieus is, eindelijk eens irl af te spreken. Mensen zijn dan zoveel anders dan online. Nederland is nooit te groot om elkaar niet te kunnen ontmoeten.
Bericht door: Meisje op 22 april 2019, 13:38:19
Ik wil het er ook met hem over hebben en ik heb het wel eens vaker geprobeerd. Telkens als ik hem vraag over haar dan doet hij super raar, alsof ze niet eens bestaat. Ik heb hem ook wel eens gezegd dat ik het niet leuk vind dat hij zo wisselvallig tegen me doet, en dat hij een keer duidelijk moet maken wat hij van me wilt. Dan doet hij alsof hij er niks van snapt en zegt hij we hebben het gewoon gezellig toch? Vervolgens praat hij wel over een toekomst met mij. Een serieus gesprek met hem is heel moeilijk te doen zonder dat hij het onderwerp veranderd.... ik denk inderdaad ook dat hij in de knoop zit met wie hij nou eigenlijk wilt, maar ik kan daar niks mee
Bericht door: xJamie op 22 april 2019, 14:46:19
Ik zou het afkappen met die jongen. Jij verdiend iemand die 100% voor jou gaat. Hoe moeilijk het ook is, vergeet hem want hij wil blijkbaar niet graag genoeg met jou en jij verdiend dit niet
Bericht door: Meisje op 25 april 2019, 23:47:56
Ik heb hem al eens eerder proberen te laten gaan... wat ik precies 2 weken vol gehouden heb, hij probeert dan op elke manier nog contact met me te zoeken en hij snapte niet waarom ik geen contact meer wou. Hij heeft volgensmij niet door hoe hoog mijn gevoelens voor hem zitten. Ik heb echt het gevoel alsof ik vast zit in een cirkel dat elke keer weer opnieuw begint. Hij heeft een vriendin, maakt het uit, praat met mij, geeft mij hoop en ik raak gefrustreerd. Maar los laten is dus zo moeilijk omdat de hoop elke keer weer terug komt... hij is zo’n giftig persoon, ik heb dat echt door maar hoezo is het dan zo moeilijk om hem los te laten? Sorry dat ik steeds zo veel vertel maar ik zit zo erg in de knoop.. ik geloof namelijk niet dat ik sterk genoeg ben om hem volledig los te laten, hij heeft een soort macht over me wat nog nooit is gebeurd, ik heb ook nog nooit zulke gevoelens gehad. En dit allemaal zonder elkaar maar 1 x gezien te hebben, zo apart dit.
Bericht door: Eden op 26 april 2019, 07:57:25
Dat het ontzettend moeilijk is om iemand los te laten betekent niet dat jullie meant to be zijn. Hij klinkt inderdaad super toxic in zijn communicatie en ook in zijn acties, want wat de reacties hierboven zeggen: je verdient iemand die voor je gaat.

Hoe oud ben je? Dit klinkt een beetje als een eerste liefde-scenario, haha. Ik heb hetzelfde gehad met iemand die ik ook heel weinig had gezien en hij had zo'n grip op me, maar geloof me: je gaat hem los kunnen laten. Kies voor jezelf. Het is oke als het een poos duurt, maar deze jongen is geen keeper.
Bericht door: Meisje op 26 april 2019, 12:14:31
Ik ben 17 jaar. Ik heb al eerder een relatie gehad van een jaar haha, dus niet mijn eerste liefde. Maar ik denk dat dit komt door dat mijn eerste vriendje echt een jager was hahaha hij gaf me heel veel aandacht en in principe deed ik helemaal geen moeite. Met deze jongen moet ik zelf heel veel moeite doen en als hij me dan een beetje aandacht geef denk ik gelijk dat er iets kan gaan gebeuren.
Het is moeilijk om hem dus los te laten omdat los van de romantische kant, zijn we ook goeie vrienden en bespreken we alles. Als ik hem nu los laat ben ik ook gelijk een goede vriend kwijt.
Ik wou ook nog zeggen dat hij me laatst heeft uitgenodigd om bij hem thuis te komen, terwijl die dus een vriendin heeft (hij weet nog steeds niet dat ik het weet) ik wil heel graag gaan om hem even face to face te spreken, maar ik wil niet dat hij dit achter de rug om doet van zijn vriendin. Wat denken jullie?
Bericht door: SayCheese op 26 april 2019, 18:14:08
Ik ben 17 jaar. Ik heb al eerder een relatie gehad van een jaar haha, dus niet mijn eerste liefde. Maar ik denk dat dit komt door dat mijn eerste vriendje echt een jager was hahaha hij gaf me heel veel aandacht en in principe deed ik helemaal geen moeite. Met deze jongen moet ik zelf heel veel moeite doen en als hij me dan een beetje aandacht geef denk ik gelijk dat er iets kan gaan gebeuren.
Het is moeilijk om hem dus los te laten omdat los van de romantische kant, zijn we ook goeie vrienden en bespreken we alles. Als ik hem nu los laat ben ik ook gelijk een goede vriend kwijt.
Ik wou ook nog zeggen dat hij me laatst heeft uitgenodigd om bij hem thuis te komen, terwijl die dus een vriendin heeft (hij weet nog steeds niet dat ik het weet) ik wil heel graag gaan om hem even face to face te spreken, maar ik wil niet dat hij dit achter de rug om doet van zijn vriendin. Wat denken jullie?

Ik denk persoonlijk, zoals bovenstaande reacties al aangeven, je hem beter loslaat... Hij houdt jou aan het lijntje wat betreft gevoelens en als hij jou als persoon respecteerde zou hij zo niet met jouw emoties spelen. Ik heb een soortgelijke situatie gehad met een jongen wat jaren terug. Dat was een fuckboy die ik online leerde kennen en we hadden wat keren afgesproken. Bij mij kwam het, heel kort geformuleerd, erop neer dat hij me gebruikte voor de seks.

Ik ken de jongen niet waarmee je nu chat, maar er zijn nu eenmaal veel manipulerende mensen op deze wereld. Misschien is hij ook in de knoop met zichzelf, alsnog moet hij straight forward met je zijn en jou niet zo voor gek houden want daar heb jij niets aan. In tegendeel: het laat je enorm rot voelen.

Als je hem echt wilt loslaten, is het beter hem een final bericht te sturen. Iets kort en bondig waarin je uitlegt dat je heel de emotionele rollercoaster zat bent en je niets meer met hem te maken wilt hebben. Als je garantie wilt hebben geen berichten meer te ontvangen, waardoor je ook minder grote kans loopt uiteindelijk te reageren of op je beslissing terug te komen, blokkeer je hem beter op alles. Via sms, sociale media zelfs e-mail adres. Alles waarbij je kan bedenken hoe hij jou nog kan contacteren.

Jij verdient echt iemand die moeite doet, niet  iemand die telkens op zijn beslissing terug komt en jou als zijn veilige back up gebruikt. Jij ziet dit misschien als een vriendschap dat verloren gaat, achteraf ga je je realiseren dat je beter af bent zonder hem.

Veel succes nog.
Bericht door: Meraki op 26 april 2019, 20:59:50
Hij heeft een knipperlicht relatie met een ander meisje, waarom zou jij dan wel iets met hem willen? Straks gaat het bij jou ook zo en heb je ook een knipperlicht relatie met hem. Persoonlijk zou ik dat niet willen.

Ik zou 'm gewoon laten en wachten tot er een andere misschien wel veel leukere jongen op je pad komt die je aandacht wel echt waard is!  ;D

Bericht door: Eevee op 26 april 2019, 21:07:37
Knoop doorhakken:
Of je voelt je nu ellendig doordat je hem op alles blokkeert en jezelf de kans geeft om het verdriet te verwerken.

Of je gaat door met contact met hem en laat met je sollen, waardoor je aan het einde van de rit alsnog teleurgesteld raakt.

Het is volkomen begrijpelijk dat de eerste weken/maanden zonder hem zwaar zijn, want je bent erg gesteld op hem en het is een gewoonte geworden om contact met hem te hebben. Dat is echter iets dat tijd nodig heeft om te laten slijten. Twee weken is zeker niet genoeg om dat te laten slijten.
Maar je moet nooit denken dat je iets niet kan of dat je niet sterk genoeg bent. Je hebt hem niet nodig, maar jezelf en als jij doorgaat hiermee, ontneem je jezelf het geluk dat je bij iemand anders wel kan vinden. Hij is niet goed voor je, gun jezelf beter.
Bericht door: Meisje op 26 april 2019, 22:22:35
Ja jullie hebben echt gelijk jammer genoeg :( de laatste dagen heb ik me ook gewoon alleen maar rot gevoeld om hem. Ik heb zo iemand niet nodig in mijn leven.. ik ga hem dus op alles verwijderen en het proberen vol te houden zonder hem. Heel erg bedankt voor het duwtje in mn rug girls 💓
Bericht door: Meisje op 01 mei 2019, 01:12:31
Nou even een update:

Voordat ik hem alles kon uitleggen en hem kon laten gaan, kreeg ik van hem de waarheid al gelijk in mn gezicht gedrukt. Hij stuurde filmpjes en berichtjes van hun naar me door 😐 hij deed niet eens de moeite om mij die foto’s te besparen. Ook praat hij al een paar dagen niet meer tegen me. Ik weet dat ik hem al ging laten gaan, maar dit heeft het proces zo veel moeilijker gemaakt. 😥 nu dat ik weet dat zij de hele tijd zijn lieve stem gaat horen in plaats van ik, maakt me echt kapot gewoon. Ik heb niet eens de kans gekregen om afscheid te nemen... ik wil hem eigenlijk vragen waarom het op deze manier moet maar mijn vriendin zegt dat ik het gewoon moet laten zoals het is. Het aller raarste is dat hij me nog wel aandacht geeft op een heel subtiele manier. Als ik iets post op insta liked hij het als eerst of als ik iets in mijn verhaal zet ziet hij het als eerst, niks concreets maar heel opvallend.. mijn vriendin zegt dat hij waarschijnlijk nog wel iets voor me voelt maar iets serieus heeft met dat andere meisje, en dus daarom mij niet wil spreken om die gevoelens voor mij te onderdrukken. Ze denkt ook dat ik zijn tweede keuze ben en dus uiteindelijk voor haar gegaan is. Ik heb nog nooit zo’n toxic persoon mee gemaakt en ik haat me zelf dat ik hier zo erg mee bezig ben. Mijn vriendin zegt dat ik hem op alles moet blokken maar ik wil graag een uitleg van hem en het van zijn kant horen. Wat is het slimste om te doen?
Bericht door: Strawberry op 01 mei 2019, 16:03:24
Ik zou het advies van je vriendin opvolgen. Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten en ik snap heel goed dat het op deze manier veel moeilijker is het los te laten, vooral omdat je met zoveel vragen blijft zitten. Toch heb ik de eer aan mezelf gehouden, hem verwijderd van sociale media en heb ik op alle mogelijke manieren afleiding gezocht.
Ga leuke dingen doen met vriendinnen, steek tijd in school/hobby's, lees boeken, luister naar muziek waar je vrolijk van wordt, maak een wandeling, etc.
Wat bij mij ook veel hielp was er over praten. Fijn dat je zo'n lieve vriendin hebt die je hiermee helpt.
In het begin is het moeilijk, heel moeilijk om niet aan hem te denken. Maar echt, na een paar weken wordt het beter. Je kunt het hem wel vragen, maar zoals je eerder ook al aangaf, kapte hij voorheen als steeds gesprekken af als jij over dat meisje begon, of over hoe het nu tussen jullie zat. Ik denk niet dat hij deze keer heel anders gaat reageren. Probeer dat maar in je achterhoofd te houden, waarschijnlijk schiet je er helemaal niks mee op als je het nu gaat vragen. Hou de eer aan jezelf, zoek afleiding en geef het vooral de tijd.
Sterkte de komende weken!
Bericht door: Scribebaby op 01 mei 2019, 18:19:41
Hey girls!

Ik praat dus al 1 jaar met een jongen en hij woont een eindje weg van me. Ik heb hem nooit gezien (alleen van een afstand toen we toevallig op het zelfde festival waren), maar over dit hele jaar heb ik best wel wat feelings voor hem gekregen. In het begin was dat niet wederzijds en maakte hij er soms alleen grapjes over, ik merkte wel aan hem dat het puur vriendschappelijk was. Ook wist ik dat hij voor mij al steeds een knipperlichtrelatie had met een meisje, wat nog steeds aan de gang is. Ik merkte steeds dat als het uit was dat hij meer met mij ging praten, en hij probeerde het steeds achter te houden als het weer aan was.
Dus de laatste tijd deed die heel close tegen me en ik vroeg hem dus van heb je niet een vriendin? En hij zei toen dat het weer uit was, ik vroeg toen natuurlijk waarom en hij zei dat ze te veel issues hadden en het niet meer op te lossen viel, dus ze het nu echt hebben afgekapt.
Misschien klinkt dit rot maar ik was echt happy 🤣. Ik ging er dus ook op in als hij close tegen me praatte, hij had het over elkaar ontmoeten, en eventueel iets krijgen. Waar ik natuurlijk super blij van werd, want hoe gek het ook klinkt, ik was en ben echt verliefd op iemand die ik nog nooit heb gezien.
Ik was super happy, maar 2 dagen geleden kreeg ik een snap van hem, met een filter er over heen van de stad waar ik woon. Ik was natuurlijk super erg in de war, want waarom zou hij hier komen? En toen kreeg ik iets uit zijn snapverhaal door gestuurd door een vriendin, ik kon het niet zien, wat betekend dat hij mij heeft afgeschermd voor die snap. Mijn vriendin kon het wel zien en zei dat hij dus in bed lag met een meisje, zijn ex... vervolgens zag ze ook nog een foto in zijn instaverhaal, waar hij ook op stond met haar, wat ik dus ook niet kon zien.
Ik was helemaal in de war, want waarom moet dit geheim? Als hij haar wilt in plaats van mij, waarom zou je het dan geheim houden en me aan het lijntje houden? Ik snap er helemaal niks van. Mijn vriendin zei dat hij waarschijnlijk ons allebei tegelijk wilt, wat ik dus niet kan begrijpen, aangezien hij me dit hele jaar niet heeft gevraagd om af te spreken etc. Dus als hij me wou had hij dat wel gedaan. Kortom, doet hij close tegen mij terwijl hij nog met dit meisje heeft. Wat moet ik doen? Hij weet namelijk niet dat ik het weet... omdat ik me anders echt een stalker voel

Hij wilt je gewoon als rebound. Je ziet zelf en dat zegt ie ook dat het niet echt stabiel gaat met zijn relatie. Ik denk dat Hij zich er heeel erg van bewust is dat het uit kan gaan met zijn vriendin en over jou denkt ie dan dat ie jou wel n leuk meisje vind dus hij denkt ‘stel het gaat uit dan kan ik nog met haar gaan’ dus daarom schermt ie alles af van jou omdat hij in zijn achterhoofd jou heeft zitten
Bericht door: Meisje op 03 mei 2019, 22:48:08
Bedankt voor alle hulp 💓 ik heb hem al een week niet gesproken, het is moeilijk maar het gaat nog goed met me. Ik heb ondertussen ook een date met een andere jongen morgen omdat hij me al een tijdje geleden mee vroeg, hij is erg leuk en schattig! Ik heb ook de hele week met hem gepraat en dit is echt een veel beter voorbeeld van wat een goede jongen is... wat een verschil 😦
Bericht door: sethabrikoos op 09 mei 2019, 17:17:16
Bedankt voor alle hulp 💓 ik heb hem al een week niet gesproken, het is moeilijk maar het gaat nog goed met me. Ik heb ondertussen ook een date met een andere jongen morgen omdat hij me al een tijdje geleden mee vroeg, hij is erg leuk en schattig! Ik heb ook de hele week met hem gepraat en dit is echt een veel beter voorbeeld van wat een goede jongen is... wat een verschil 😦

Super fijn om te horen!!!
Gelukkig dat dit een veel beter voorbeeld van een goede jongen is!