Girlscene Forum

Girlscene => Food & Sport => Topic gestart door: Sparklezz1 op 28 januari 2019, 19:00:06

Titel: Vraag over voeding - brood gezond of niet?
Bericht door: Sparklezz1 op 28 januari 2019, 19:00:06
Dag meiden, ik heb een vraagje

Ik fitness al geruime tijd. Mijn doel is om een strakke buik te krijgen door mijn vetpercentage naar beneden te krijgen en tegelijkertijd ook sterke benen en billen. Ik heb hier gewoon een gezonde dieet voor opgesteld elke dag(eieren, fruit, yoghurt, vlees, geen frisdrank of andere junkfood). Alleen eet ik zelf ook soms brood(1 boterham per dag, soms 2).

Alleen is het zo dat ik steeds van meer mensen hoor dat brood niet zo gezond is bij fitnessen en dat je beter andere dingen kan nemen omdat je van brood dik wordt en een lelijke buik krijgt.

Klopt dit? Wordt je dik van brood en is het niet goed bij fitness? Zo ja, wat zijn jullie alternatieven voor brood?

Gr
Titel: Re: Vraag over voeding - brood gezond of niet?
Bericht door: Atosenzosja op 28 januari 2019, 20:49:10
Weet dat zo’n laag vetpercentage (voor een écht platte/blokjesbuik) niet gezond is én niet voor iedereen haalbaar.

Als je één (af en toe twee) volkoren boterhammen eet, kan ik mij niet voorstellen dat dát de oorzaak is dat je buik niet plat is (om nog niet te oordelen van dat je van deze hoeveelheid een ‘dikke buik’ zou krijgen. Hoe praat je mensen onnodig angst aan...)
Bericht door: krulpatat op 29 januari 2019, 15:44:20
Weet dat zo’n laag vetpercentage (voor een écht platte/blokjesbuik) niet gezond is én niet voor iedereen haalbaar.

Als je één (af en toe twee) volkoren boterhammen eet, kan ik mij niet voorstellen dat dát de oorzaak is dat je buik niet plat is (om nog niet te oordelen van dat je van deze hoeveelheid een ‘dikke buik’ zou krijgen. Hoe praat je mensen onnodig angst aan...)

Helemaal mee eens, ik zou zeker niet helemaal stoppen met brood eten. Eet zoiezo een bolletje op een dag, liefst nog 2. Je zult brood namelijk moeten gaan vervangen door bijvoorbeeld salades, eigerechten, soepen, of producten als quinoa, bonen, linzen etc. ik weet niet of je daar de tijd/ zin in hebt.

Volkoren brood met veel vezels geeft je een vol gevoel, dus misschien zou je daar naar kunnen kijken. Let wel op dat je je boterham niet te vaak belegt met zoet en vet beleg.

Je gewicht wordt voornamelijk bepaald door de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt. Van brood kun je zeker aankomen, maar dat kan van elk product als je er te veel van eet…
Bericht door: DustBunny op 29 januari 2019, 16:18:32
Je komt aan als je meer calorieën eet dan dat je op een dag verbruikt. Om 1 kg aan te komen zul je ongeveer 7000 kcal meer dan dat je normaal eet moeten binnen krijgen.

Een voedingsmiddel kan niet op een 'bepaalde' plek in je lichaam voor volume zorgen. Brood kan niet voor een 'lelijke' buik zorgen
Bericht door: Sparklezz1 op 29 januari 2019, 18:12:36
Bedankt voor alle reacties.

Als een platte buik niet gezond is waarom hebben dan zoveel modellen en sporters zo'n buik?
Bericht door: Atosenzosja op 29 januari 2019, 18:24:56
Bedankt voor alle reacties.

Als een platte buik niet gezond is waarom hebben dan zoveel modellen en sporters zo'n buik?
Je denkt echt dat ze die het hele jaar door hebben? Bij mannen is het anders dan vrouwen. Maar dat hebben ze vaak specifieke periodes van het jaar. Als ze vol in training zitten, écht niet in de periodes dat ze rust hebben en/of geen shows/wedstrijden. Daarnaast, nogmaals, vaak is het aanleg. Als jij echt denkt dat álle modellen/sporters constant een onwijs strakke/blokjesbuik hebben, heb je daadwerkelijk een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

(Naast het feit dat zij een dagtaak hebben aan het krijgen én behouden (in hun ‘actieve periodes’) van dat lichaam. Dus naar welk onrealistisch beeld streef je dan eigenlijk?)
Bericht door: Oceaan op 29 januari 2019, 20:19:57
Een platte buik (geen sixpack maar gewoon plat) is gewoon haalbaar & gezond als 'gewoon' persoon hoor. Nee die buik zal niet meer plat zijn aan het einde van de dag na 3 maaltijden maar dat weet iedereen toch.
Bericht door: Atosenzosja op 29 januari 2019, 20:25:04
Een platte buik (geen sixpack maar gewoon plat) is gewoon haalbaar & gezond als 'gewoon' persoon hoor. Nee die buik zal niet meer plat zijn aan het einde van de dag na 3 maaltijden maar dat weet iedereen toch.
Als je het daadwerkelijk over je vetpercentage verlagen hebt en je bijna geen brood meer ‘durft’ te eten, gaat dit dan over ‘gewoon plat’? Daarnaast de vergelijkende vraag waarom modellen dat dan wel hebben? (Met de berekening dat die écht wel een lager dan gemiddeld vetpercentage hebben...)

Misschien een goede vraag om de boel op te helderen. Naar welk vetpercentage streef je?
Bericht door: random op 01 februari 2019, 10:17:15
Met een platte buik of sixpack is helemaal niks mis!
Brood kan je in principe gewoon eten als dit bij je macro's past. Dus hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten mag jij op een dag eten? Zolang dit in je macro's past is het geen probleem.

Als je onder je dagelijkse behoefte gaat zitten met kcal, dan val je af. Eet je volgens je behoefte blijft je gewicht stabiel en ga je er boven zitten kom je aan. Het is denk ik dan het beste om gewoon je voeding bij te houden! :)