Girlscene Forum

Girlscene => Food & Sport => Topic gestart door: mymyl op 04 november 2013, 23:49:17

Titel: shake dieet (kruidvat) ervaringen
Bericht door: mymyl op 04 november 2013, 23:49:17
Hoi dames,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om met een shake dieet te beginnen (zo'n bus van de kruidvat). Ik heb geen overgewicht ofzo, maar zo toch graag wat kilo's kwijt willen. Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen en als jullie vinden dat dit geen goed idee is graag ook erbij zetten waarom niet (of waarom juist wel).

Alvast bedankt!
Titel: Re: shake dieet (kruidvat) ervaringen
Bericht door: mymyl op 04 november 2013, 23:54:25
Heb het gedaan. Ik heb sowieso bijna alle dieten gedaan haha.

4.5 kilo afgevallen in 2 weken en de volgende maand was ik 5 kilo en 700 gram aangekomen

Heb jij alle maaltijden vervangen door shakes of alleen ontbijt en/of lunch? Ik ben namelijk van plan om 1 maaltijd te vervangen. Weet niet of ik dat dan ook heb de volgende maand haha
Bericht door: mymyl op 04 november 2013, 23:55:53
Ik denk niet dat het een goed idee is.. Gezond eten en de juiste beweging zorgt ervoor dat je gewicht op een juiste manier verlies, het ook langer weg blijft en het is goed voor je lichaam..

Klopt, ben ik het mee eens, maar bij mij thuis is het nogal lastig om gezond te eten (of te blijven eten). Of ik zou elke avond apart voor mezelf moeten koken maar dat lukt helaas niet.
Bericht door: Flappie op 04 november 2013, 23:57:24
Klinkt niet bepaald gezond..
Bericht door: ScrewIt op 04 november 2013, 23:59:27
Klinkt niet bepaald gezond..

Is het ook niet. Ik snap echt niet waarom mensen dit überhaupt overwegen (zeker als je dus geen overgewicht hebt).
Bericht door: Heart op 05 november 2013, 00:00:31
Dat is heel ongezond, je kunt beter gewoon een healthy lifestyle 'beginnen' of gewoon tijdelijk gezond eten en sporten om af te vallen. Je kan wel 5 tot 10 kilo afvallen maar onthoudt wel dat je daarna een grote kans op een jojo effect hebt. :")

Maar goed ik hou je niet tegen, doe wat je niet laten kan. Maar dan moet je later niet komen zeggen dat je weer bent aangekomen na een paar weken/maanden.
Bericht door: mymyl op 05 november 2013, 00:04:45
Is het ook niet. Ik snap echt niet waarom mensen dit überhaupt overwegen (zeker als je dus geen overgewicht hebt).

Snap dat je dit denkt, vooral als je geen overgewicht hebt. Maar ik ben gewoon niet blij met mijn buik.
Bericht door: ugly op 05 november 2013, 13:39:02
Ik heb een keer naar de ingrediënten gekeken, is alleen maar troep..
Bericht door: Ilse22 op 05 november 2013, 13:57:17
Ik heb vorig jaar zomer ook een crash dieet gedaan met alleen maar shakes en salades, maar doe het alsjeblieft niet! Ik wist nog niet beter toen. Ik ben er toen bijna 25 kilo mee afgevallen maar sindsdien is ook mijn hele lichaam, spijsvertering en metabolisme ontregeld. 15 kilo weer aangekomen en niks anders dan jojoën. Zoals hierboven ook gezegd is; genoeg en gezond eten en sporten is the key.
Als ik het over had mogen doen, was ik nooit van mijn leven aan shakes begonnen.
Bericht door: Estranged op 05 november 2013, 14:00:45
Niet doen meis. Sowieso zijn die shakes niet gezond, maar ze zijn ronduit slecht als je geen overgewicht hebt. Als jij graag wat kilo's kwijt of een wwat strakker lichaam; ga sporten en eet gezonder. Er is hier ook een gezond afvallen topic, ga daar eens praten met de meiden over  wat je zou kunnen gaan eten.
Bericht door: peanut op 05 november 2013, 14:04:09
Als je niet blij bent met je buik hebben die shakes zoieso geen zin. Je raakt er kilo's mee kwijt ja. Maar dat zijn schijnkilo's je verliest alleen maar vocht en spiermassa door crashdieeten. Zoieso, als je weer normaal wilt eten komt het dubbele eraan.
Bericht door: Miauw op 05 november 2013, 17:03:13
Dat kan nooit goed voor je zijn..
Bericht door: Stealingxlove op 05 november 2013, 18:13:52
Die troep is heel slecht voor je, tuurlijk het geeft 'even' resultaat maar zodra je stopt heb je grote kans dat alles er weer aan komt. En dan is ook je stofwisseling naar de knoppen.

Die shakes, pillen en andere troep zijn echt maar een tijdelijke oplossing. Gewoon gezond goed eten en sporten. Dat werkt voor afvallen.
Bericht door: mymyl op 07 november 2013, 17:39:40
Dankjewel voor jullie reacties. Het zit nog wel een beetje in me hoofd moet ik eerlijk zeggen, ookal lees ik dat het niet echt gezond is etc.
Bericht door: PBG op 07 november 2013, 17:42:17
1 maaltijd vervangen is niet echt nuttig.. Welke maaltijd was je van plan te vervangen dan? Als je je avondeten gaat vervangen zit je dus met gigantische honger erna (ja ik heb ervaring) en je lunch en ontbijt zijn zó makkelijk te vervangen met veel goedkopere en veel gezondere alternatieven waarvan je wél blijvend afvalt dat ik het een domme keuze vind.
Bericht door: Denna op 07 november 2013, 17:43:27
Dankjewel voor jullie reacties. Het zit nog wel een beetje in me hoofd moet ik eerlijk zeggen, ookal lees ik dat het niet echt gezond is etc.
Ik zou zeggen je moet doen wat je niet kan laten maar als je stopt na de shakes en dubbel zoveel weer aankomt moet je ook niet komen janken.

Heel kort door de bocht
Shake dieet: Snel resultaat, makkelijk > Niet blijvend en ongezond
Gezond eten en sporten: Langzaam resultaat, je moet ervoor werken > Blijvend resultaat

Zeker het is lastig en je moet er wat voor doen. Maar het lijkt me een stuk beter dan dat je over een jaar weer zit met "Ik wil weer afvallen" en zo blijft rondgaan.
Bericht door: divinevitalityy op 07 november 2013, 23:01:32
Ik begrijp dat het makkelijk en aantrekkelijk klinkt om zo'n dieet te gaan volgen, maar het verpest je hele stofwisseling wat je misschien nooit meer zo goed krijgt als dat het was! Denk er goed over na voordat je er zomaar aan begint!
Bericht door: overload op 08 november 2013, 12:53:07
Je valt er wel snel mee af maar zodra je er mee op houd en weer normaal gaat eten komt alles er weer aan + rente
Bericht door: Feather op 08 november 2013, 13:00:49
Ik heb dit ook eens geprobeerd, twee weken maar. Ik verving m'n ontbijt en lunch door shakes, maar ik had daardoor constant last van m'n darmen. Ze waren de hele dag bezig, waardoor ik mega last van lucht had... Normaal heb ik dat totaal niet en het was echt niet fijn, daarom ben ik er mee gestopt!
Doe nu BodieBoost, dat werkt voor mij super.