Girlscene Forum

Girlscene => Food & Sport => Topic gestart door: TalkingPicture op 31 augustus 2009, 22:21:08

Titel: Dansen
Bericht door: TalkingPicture op 31 augustus 2009, 22:21:08
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wie er nog meer op dansen zat en wat voor stijl jullie doen.
En misschien heeft iemand nog lenigheidsoefeningen?
Bericht door: elveee op 31 augustus 2009, 22:24:04
ik wil gaan rekken voor de split!
dus als iemand daar de goeie oefeningen voor heeft? ^_^
ik deed aan streetdance
maar groep is uit elkaar :(
Bericht door: Czech op 31 augustus 2009, 22:26:50
Ik zou dolgraag jazz en/of hip hop dansen, maar er is geen dansschool in de buurt.
Bericht door: TalkingPicture op 31 augustus 2009, 22:32:48

Ik zou dolgraag jazz en/of hip hop dansen, maar er is geen dansschool in de buurt.

Dat probleem heb ik ook.. :s
Ik zit nu wel op een vereniging maar dan dansen we maar 1x per week.
Bericht door: wolkentoetje op 31 augustus 2009, 22:38:51
ik doe aan jazz en aan klassiek ballet.

leningheids oefeningen :
- op de grond gaan zitten met je benen ingetrokken,  dan met je handen je tenen vast pakken en je benen langzaam strekken. de neus op de knieen en de handen nog steeds (proberen) vast te houden aan de tenen.
- een soort kikker maken op de grond. op je buik gaan liggen en dan je voeten tegen elkaar doen. en dan je voeten tegen de grond proberen te drukken ofzo iets?
- in de spreidzit gaan zitten zover je kan en dan proberen naar voren te lopen met je handen tot je neus op de vloer komt. - wel op de zelfde plaats blijven zitten -

ik hoop dat je er iets aan hebt ;p
Bericht door: Iris__x op 31 augustus 2009, 22:39:33

Kijk is bij een sportschool daar word vaak ook dansles gegeven
Bericht door: Czech op 31 augustus 2009, 22:45:33

ik doe aan jazz en aan klassiek ballet.

leningheids oefeningen :
- op de grond gaan zitten met je benen ingetrokken,  dan met je handen je tenen vast pakken en je benen langzaam strekken. de neus op de knieen en de handen nog steeds (proberen) vast te houden aan de tenen.
- een soort kikker maken op de grond. op je buik gaan liggen en dan je voeten tegen elkaar doen. en dan je voeten tegen de grond proberen te drukken ofzo iets?
- in de spreidzit gaan zitten zover je kan en dan proberen naar voren te lopen met je handen tot je neus op de vloer komt. - wel op de zelfde plaats blijven zitten -

ik hoop dat je er iets aan hebt ;p

Die eerste is echt vreselijk moeilijk. :'D
Bericht door: Czech op 31 augustus 2009, 22:47:45

[...]

Kijk is bij een sportschool daar word vaak ook dansles gegeven

Voor zover ik weet zijn er voetbalclubs en een tennisclub, maar bedankt voor de tip. :)
Bericht door: Lisa op 01 september 2009, 14:33:29
ik dans; ik doe klassiek ballet en hip hop.
ook kan ik de spagaat, je moet gewoon goed opwarmen van te voren en dan steeds de spagaat doen en dan lukt die wel.
xx
Bericht door: fiddlestick op 01 september 2009, 14:40:23
ik doe jazz
en als je in spreidzit naar voren leunt als lenigheidsoefening is het belangrijker om je rug recht te houden dan om met je neus op de grond te komen (en je moet op
de houding van je voeten letten: of strekken of flex (niet los laten hangen) en je moet je beenspieren en bilspieren voor de rest ontspannen
Bericht door: HuppelTRUT op 03 september 2009, 21:20:55
Ik heb zo heel mijn leven door steeds kort op dansen. (van Jazz tot Hiphop)
Binnenkort heb ik een zaterdagopleiding theater.. daar krijg ik ook dansen, al weet ik nog niet welke vorm.
Ik post het wel als ik het weet voor de geïnteresseerden ;)

Rekoefening:
Op de grond zitten, je voeten tegen elkaar zodat je in een 'vlinderzit' zit en dan je knieën op de grond duwen. Dit moet je wel echt na het opwarmen doen ander scheuren je liezen uit.
Bericht door: diodiodiodio op 03 september 2009, 21:22:37

[...]

Die eerste is echt vreselijk moeilijk. :'D

dat is juist makkelijk maarja ik dans zelf.
Bericht door: Mijzelf op 03 september 2009, 22:15:46
Ik heb vroeger op muziek en dans gezeten, daarna op jazzballet, toen stopte dat en ben ik op streetdance gegaan. Nu doe ik jazzdance.
Een goede manier om de spagaat te leren is gewoon elke dag bijvoorbeeld 30 seconde zo ver mogelijk in de spagaat te gaan zitten (allebei de benen een keer voor). zo kun je dan elke dag misschien iets langer doen, en dan leer je het heel snel. Wel moet je een goede opwarming doen dan. anders krijg je echt vreselijke spierpijn.
Succes..
Bericht door: Niicky op 03 september 2009, 22:38:07
Ik doe vooropleiding dans met, klassiek ballet, jazz, modern en hiphop.
Bericht door: xSandra op 05 september 2009, 17:41:57
ik dans 4x in de week. hip-hop
Bericht door: Kaaskroket op 06 september 2009, 00:13:28
Ik doe aan stijldansen (:
Bericht door: CANDYxLOVE op 10 september 2009, 09:37:06
streetdanceee <333
Bericht door: Candyholic op 11 september 2009, 18:07:35
Ik zit op streetdance.
Al vanaf m'n 10de, ben nu 19. Vind dansen echt super!!.. maar helaas is het buurthuis, bij mij in de buurt, 2 weken terug afgebrand. Dus nu even geen streetdance.
Bericht door: Mindblowing op 11 september 2009, 18:17:02
bij ons op school gaat bijna iedereen in de 3e (waar ik nu in zit) op dansles, dan leer je dus dansen met een jongen en ja, ik weet het, wij zijn volgens mij bijna de enigen in nederland die dit nog doen, maar het is best leuk =)
Bericht door: Tubbietoast op 11 september 2009, 21:08:34
ik doe aan ballet =]
en ik vind het zeer leuk
eerst deed ik aan hiphop dat was ook wel leuk lekker energiek maar ballet vind ik toch leuker
Bericht door: Lebonheur op 12 september 2009, 11:03:05
ik doe streetdance en woensdag hadden we een les hiphop en dat was zooo leuk ;D
Bericht door: Czech op 12 september 2009, 17:11:21
Jullie hebben het allemaal over 'eerst moet je goed opwarmen'. Hoe doe je dat juist? Is dat gewoon stretchen of wat fitness?
Bericht door: Marloes op 13 september 2009, 16:38:48

bij ons op school gaat bijna iedereen in de 3e (waar ik nu in zit) op dansles, dan leer je dus dansen met een jongen en ja, ik weet het, wij zijn volgens mij bijna de enigen in nederland die dit nog doen, maar het is best leuk =)

Ooh, dat lijkt me echt leuk ja! Ik ga op stijldansen, en het probleem gaat waarschijnlijk worden dat er te weinig jongens zijn. Ging mn moeder even haar verhalen vertellen; in hun tijd ging iedereen gewoon op dansen, gewoom omdat het ook gezellig was enzo, met een hele groep. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren..
Bericht door: Anonymous op 20 september 2009, 03:39:27
ik heb een aantal jaar stijldansen gedaan en zou graag weer beginnen als ik maar een danspartner had (A)
Bericht door: Kaatje op 20 september 2009, 11:32:59
Ik dans nu 7 jaar en dat was gewoon streetdance en freestyle

Sinds 2 weken begonnen met hiphop, was toe aan een uitdaging!

Krijg je hiphop snel onder de knie of duurt dat even?
Bericht door: Limeade op 12 oktober 2009, 12:20:23
ik heb vroeger ballet, jazzballet en streetdance gedaan. en nu moet ik (door dietiste) elke dag 30 min bewegen en doe ik dus weer aan dansen. ik gebruik t ook wel om gevoelens te uiten, sinds ik een x verdrietig was maar het opkropte en tijdens het dansen kwam toen alles los.
ik zou wel weer les willen nemen, maar ik vind t niet leuk dat je dan bij meiden komt die elkaar al lang kennen en al lang dansen ook. ik ben bijna 17 nu.
Bericht door: Lebonheur op 12 oktober 2009, 16:38:44

[...]

heb ik ook, ik wil daar ook op. En waar ik nu op zit doen we ook maar 1 keer in de week :(
Bericht door: Flux op 12 oktober 2009, 16:41:03
zumbaaa
Bericht door: unknowww op 12 oktober 2009, 19:01:03

zumbaaa

hahah , een paar vriendinnen vroeger vandaag of ik mee zou gaan naar de zumba - les :p
ik zat vroeger wel in een dansschool :)
Bericht door: xELMOlikedooh op 17 oktober 2009, 09:09:00
ik dans nu bijna acht jaar en ik vind het nog steeds leuk =] eerst heb ik een tijd op jazz ballet gezeten tegelijk met nmi (musical) maar dat vond ik niet zo leuk,, het ik nog een hele lange tijd op jazz ballet gezeten. toen ik ongeveer acht was begon ik met hip hop en daar zit ik nu nog steeds op =] kzit ook in het demo team, een groepje met hele goede dansers waar ze wedstrijden mee doen enzoo..

goh dat was wel heel boeiend x3
Bericht door: xELMOlikedooh op 17 oktober 2009, 09:12:46

ik heb vroeger ballet, jazzballet en streetdance gedaan. en nu moet ik (door dietiste) elke dag 30 min bewegen en doe ik dus weer aan dansen. ik gebruik t ook wel om gevoelens te uiten, sinds ik een x verdrietig was maar het opkropte en tijdens het dansen kwam toen alles los.
ik zou wel weer les willen nemen, maar ik vind t niet leuk dat je dan bij meiden komt die elkaar al lang kennen en al lang dansen ook. ik ben bijna 17 nu.

dat begrijp ik,, ik vond het ook niet leuk dat iedereen elkaar al kende zegmaar
Bericht door: Czech op 17 oktober 2009, 10:53:07

Jullie hebben het allemaal over 'eerst moet je goed opwarmen'. Hoe doe je dat juist? Is dat gewoon stretchen of wat fitness?

Of ben ik gewoon dom. :gaap:
Bericht door: TalkingPicture op 22 oktober 2009, 18:07:38

[...]

Of ben ik gewoon dom. :gaap:

Ik doe altijd eerst een warming-up dans..;)
Bericht door: Paprikaas op 22 oktober 2009, 18:10:13
Ik zit op Jazz-ballet bij de dansschool van mijn zus ^_^
sinds m'n vierde, dus al.. even denken, 11 jaar nu! Best lang (:
Bericht door: Marijke op 23 oktober 2009, 12:04:53
k zit op streetdance :wub:  helaas is t maar 1x per week
Bericht door: Anonymous op 23 oktober 2009, 12:11:39
ik zit vanaf mijn vierde op streetdance,
wat in der loop der tijd meer hiphop is geworden. ik zat in een demo, waar je dus mee doet aan wedstrijden, nk enzo. Maar die is jammergenoeg uit elkaar, omdat iedereen weg ging.
Ik zit nu 2 jaar op echt meer hiphop. Ik heb éen keer les gehad van giorgio (sytycd) maar dat was modern en daar suckte ik in. haha. nu doe ik workshop giannini of hoe je dat ook spelt
 :jezus:
Bericht door: xshni op 23 oktober 2009, 12:20:50
7de tot 15 op jazz ballet gezeten, tussendoor n half jaar streetdance maar groep was niet zo leuk. &nu sinds 1,5 jaar hiphop &dat vind ik t leukste, hoewel ik ook graag nog jazz zou willen doen eigenlijk..
maar dat word allemaal zo duur :p t liefst zou ik ook nog klassiek willen doen haha. en ik heb t veel te druk. ik kom nu net uit met werken & school & dansen dus ik hou t maar even bij hiphop
Bericht door: Limeade op 24 oktober 2009, 18:21:25
(L) it
Bericht door: TheNeonSign op 26 oktober 2009, 21:24:14
doe al 8 jaar aan streetdance, & het blijft leuk (:
Bericht door: WoahLove op 26 oktober 2009, 21:32:55
toen ik heel klein was (geen idee meer hoe oud) zat ik op kinderdans muhahua
en toen ik 11 was ging ik op streetdance en toen ik 14/15 was ging ik meer hiphop en housedance doen en nu zit ik voor t 2e jaar in demoteam + we hebben nk freestyle vorig jaar gewonnen thihi. ben nu 16 en we doen hiphop house tutting newstyle etc.
zou een workshop van timor krijgen maar ging niet door. dopeste workshop was van jackie lautchang (soreal cru) van america's best dance crew
Bericht door: Nienke op 02 november 2009, 10:36:22
doe al vanaf m'n 5e aan klassiek ballet(met een pauze van 5 jaar) en ik dans 2 keer in de week, waarvan 1 keer met profs.
Bericht door: naamveranderd op 23 maart 2010, 16:05:04
klassiek ballet
1,5 uur per week
Bericht door: Aurinka op 23 maart 2010, 18:33:50
Ik heb jaren gedanst, maar momenteel heb ik een fitness-abo en dat is al duur genoeg, dus daar doe ik geen andere sport meer naast. Wel al een jaar Zumba, maar dat is niet echt zuiver dansen voor mij, meer een mengeling tussen dans en fitness :P.

Ik heb 12 jaar ballet gedaan, ruim 8 jaar jazz, 2 jaar funk, 1 jaar streetdance, een half jaar volksdans en een half jaar stijldans. En tussendoor nog wat losse lessen e.d. Ballet zou ik graag nog terug opnemen (love pointes), stijldans wil ik zeker ook nog doen (maar dan moet ik m'n vriend nog overtuigd krijgen :P) en cowboydans lijkt me ook gigantisch cool. Paaldansen en buikdansen lijkt me ook superleuk. Maarja, ik wil altijd veel te veel doen, heb nu al tijd te kort, dusja, we zien wel :D.
Bericht door: Marielle op 23 maart 2010, 18:36:45
HIPHOP yeaaah. nu 2 jaaar.
Heb ook op streetedance 4 - 5 jaar gezeten ofzo .
Maar wil na de middelbare ook dansopleiding doen =D.
Uhmm lenigheidsoefeningen tsjaa daar heb je der wel veel van ..
je moet zoiezo eerst zorgen dat je spieren goed warm zijn,
en dan je spieren een beetje rekken dus je gooit bijv. een been op je tafel en dan probeer je zover mogenlijk te rekken, en dat ook met je andere been.
En gewoon in de spagaat en split gaan zitten tot hoever je kan en dat een minuut ofzo volhouden.
zoo doe ik het meestal ;P
Bericht door: yourfuturegirl op 23 maart 2010, 21:02:27
zit op buikdans echt leuk en goed voor je
verder zou ik wel hiphop willen doen
en begrijp me niet verkeerd maar paaldansen nja paal fitness is ook echt heel goed voor je
Bericht door: Melodytje op 29 augustus 2010, 23:37:56
Ik doe streetdance, maar wat is het verschil tussen hip hop en streetdance?
Bericht door: LuctorEtEmergo op 29 augustus 2010, 23:41:17
HipHop
Bericht door: Annmrnn op 05 februari 2011, 21:36:02

Ik doe streetdance, maar wat is het verschil tussen hip hop en streetdance?

Streetdance is een mengeling van allerlei verschillende dansvormen, hiphop is een meer zuivere dansvorm..
Bericht door: Annmrnn op 05 februari 2011, 21:37:26
Ik doe jazz (:
Bericht door: RobynS op 24 februari 2011, 12:45:44
Stijldansen, mijn 2e jaar nu.
Ik dans nu zilver, en ik vind het gewéldig!
Ik heb dan ook 'n súpergoede danspartner,
waar ik het érg mee heb getroffen! ^^

Maar als je nog een leuke sport zoekt: stijldansen, zeker weten!
Bericht door: Anonymous op 24 februari 2011, 12:58:35
Ik heb een aantal jaar aan stijldansen gedaan, nu doe ik Lindy Hop (http://www.youtube.com/watch?v=yKRLrx4czXc,Lindy Hop)! En Boogie Woogie en Swing and Rock & Roll. (: Maar Lindy is mijn favoriet.
Bericht door: popcornX op 24 februari 2011, 14:25:48
Ik doe aan zumba en waarschijnlijk binnenkort hiphop/streetdance/modern
Bericht door: Renske94 op 24 februari 2011, 14:49:34
ik doe aan stijldansen! (:
dan is het; 1/2 keer per week les,
1 keer in de 2 weken techniekles en dansavond
en  keer in de 2 weken wedstrijdtraining.
Bericht door: Emb op 25 februari 2011, 20:56:23
Ik dans sinds ik in groep 3 zit, en ik doe nu 5 lessen per week.
klassiek
spitzen
hiphop
modern
selectie
kijk anders eens op het lenigheids topic:)
Bericht door: DanceForLife op 05 maart 2011, 22:02:59
ik doe nu sinds een paar maanden aan streetdance en ik vind het heel leuk , maar ik wil ook klassiek ballet gaan doen , maar ik mag van mn ouders maar 1 sport , dus ik denk dat ik klassiek ballet ga kiezen , ik vind het wel heel jammer dat ik dan niet meer kan streetdancen maarja..
Bericht door: fashion-courage op 07 mei 2011, 19:17:56
Ik zit op streetdance-hiphop bij Jolanda van Beek in Uithoorn. Ik woon zelf in Aalsmeer, maar het is het waard, superdansschool! <3

xlove'
Bericht door: anoniem op 13 juni 2011, 19:43:44
hey de vraag is al eens gesteld maar dat snapte ik toch niet zo goed (of ik ben gewoon dom :s )
maar wat is het verschil tussen hiphop en streetdance?
Bericht door: anoniem op 13 juni 2011, 21:26:45
Up
Bericht door: datvindjeleukhe op 13 juni 2011, 21:30:05
Ik doe aan jazz, al zo'n 8 jaar denk ik.
Vorig jaar waren we Nederlands kampioen :')
Bericht door: Amy ♥ op 13 juni 2011, 21:30:16
Zelf doe ik aan klassiek ballet, jazz ballet en tap. (:
Bericht door: Spinazieschotel op 13 juni 2011, 21:33:20
Ik zit te twijfelen of weer op dansen zou.
Ten eerste twijfel ik tussen klassiek ballet en jazz.
Ten tweede vind ik het best moeilijk om dan nieuw in de groep te zijn, die anderen kunnen allemaal goed dansen en dan kom ik daar als 15-jarige. Ik ken de leraar ook en hij is best wel streng en niet altijd even aardig maar ontzettend goed en proffesioneel. Ik heb opzich wel eerder op dans gezeten maar ik heb niet echt het idee dat ik goed ben.
Dus ik zit heel erg te twijfelen.
Bericht door: datvindjeleukhe op 13 juni 2011, 21:35:52

Ik zit te twijfelen of weer op dansen zou.
Ten eerste twijfel ik tussen klassiek ballet en jazz.
Ten tweede vind ik het best moeilijk om dan nieuw in de groep te zijn, die anderen kunnen allemaal goed dansen en dan kom ik daar als 15-jarige. Ik ken de leraar ook en hij is best wel streng en niet altijd even aardig maar ontzettend goed en proffesioneel. Ik heb opzich wel eerder op dans gezeten maar ik heb niet echt het idee dat ik goed ben.
Dus ik zit heel erg te twijfelen.

Wat voor soort dansen heb je eerst gedaan? Persoonlijk vind ik het best jammer dat ik niet eerst op klassiek ballet heb gezeten en daarna jazz, want ballet is een hele goede basis voor jazz. Maar aangezien je al 15 bent heeft het ook niet veel nut meer om eerst iets anders te gaan doen zodat je een betere basis hebt haha. Misschien kun je bij allebei een les meedoen?
Bericht door: Herinnering op 13 juni 2011, 21:40:28
Vanaf groep 2/3 zit ik op dansen.

eerst gewoon beetje kleuterdansen. daarna klassiek ballet, jazz dance en nu modern.
Bericht door: Mirjam_x op 15 juni 2011, 13:28:12
Ik doe elke vrijdag aan Salsa dansen =) Daarvoor heb ik 3 jaar streetdance gedaan.
Heb alleen geen oefeningen voor je, sorry.
Bericht door: Kaatje op 16 juni 2011, 22:36:09
Ik heb eerst 2 jaar streetdance gedaan, toen 5 jaar jazzdance en nu bijna 2 jaar hiphop.
Vind ik toch wel net iets leuker en uitdagender. Bij ons op de dansschool hebben ze ook workshops van Gianinni, Angelo en Kris weten te strikken, erg leuk om dat eens te doen!

Ik wil eigenlijk ook nog moderne dans doen, maar heb nog geen goede les gevonden hier in de buurt, ben ook bijna overal te oud(21 jaar)..
Bericht door: Daddledoo op 16 juni 2011, 22:40:18

Ik doe aan jazz, al zo'n 8 jaar denk ik.
Vorig jaar waren we Nederlands kampioen :')

Bij welke vereniging zit je?
Bericht door: Missseptember op 17 juni 2011, 10:38:53
HIPHOP!!!! :cheering:
Bericht door: Quiescentials op 17 juni 2011, 17:12:39
Ik zit op jazzballet maar wij doen echt van alles door elkaar heen. helaas maar 1 uurtje per week :( maarja ben toch al te oud om nog serieus met dansen te beginnen en te druk met school enzo. oja en ik doe nog zumba, is ook dansen :P
Bericht door: E_mily__ op 18 juni 2011, 16:56:54
Ik doe Jazzballet een uurtje in de week en daarnaast heb ik nog dans, maar dat zijn allerlei stijlen maar vooral showmusical ook 1 uur per week. Volgend jaar ga ik ook zumba doeen! :)
Bericht door: DANOONTJEx op 18 juni 2011, 17:37:14
Ik zit op toneel, en daar hebben we ook 1 uur dansen (:
we doen niet echt 1 stijl maar alles door elkaar.
Bericht door: Svartdjup op 18 juni 2011, 17:42:39
Hiphop, heb even modern gedaan
Bericht door: fuckyeah op 18 juni 2011, 17:44:25
Heb 6 jaar op jazzballet gezeten,
maar nu zit ik op urban/hip hop.
Bericht door: Anonymous op 18 juni 2011, 17:46:51
Ik doe aan ballet maar meer om fit te blijven. Ik heb er geen talent voor waardoor het voor mij geen uitdaging is, maar het sterkt m'n rug en op zich vind ik het gewoon leuk. M'n zusje kan het goed:)
Bericht door: CrazyCatLady op 18 juni 2011, 18:03:55
Ik doe alleen aan salsa op familiefeestjes.
Verder doe ik buikdans. Ik vind het superleuk en echt aan te raden.
Bericht door: Elise op 29 augustus 2011, 11:41:32
Ik doe al 7 jaar streetdance & nog iets, maar dat is een beetje een mengeling (: i zou nu ook graag jazz beginnen doen, maar daar heb ik eigenlijk niet echt tijd meer voor (ik doe ook wedstrijden, en dat neemt veel tijd in enzo)
Bericht door: Elise op 29 augustus 2011, 11:42:17
Ik doe al 7 jaar streetdance & nog iets, maar dat is een beetje een mengeling (: i zou nu ook graag jazz beginnen doen, maar daar heb ik eigenlijk niet echt tijd meer voor (ik doe ook wedstrijden, en dat neemt veel tijd in enzo)
Bericht door: carpethatdiem op 29 augustus 2011, 13:57:06
Ik dans nu in totaal iets van 8 jaar, waarvan 4 jaar streetdance. (:
Ik ben niet echt goed ofzo maar ik vind het leuk, so I don't care.
Bericht door: Lan op 30 augustus 2011, 18:19:02
Ik heb maar 3 lessen streetdance gehad een paar jaar geleden en dat was mijn kortste danscarriere ooit XD. Nu ben ik weer geïnteresseerd in dansen. ;3

Oh en vraagje over de dansstijlen: wat voor dansstijlen hebben Girls' Generation in "Gee", " Tell Me Your Wish (Genie)", "Oh!" en "Run Devil Run"? Ze hebben een geweldige choreografie.
Bericht door: livelaughlovexx op 01 september 2011, 01:02:03
ik begin dinsdag met dansen, 1 keer in de week anderhalf uur:
de helft techniek, de andere helft les in show-musical/jazz & streetdance.
Bericht door: Amy ♥ op 03 september 2011, 13:07:40
Een lekkere dansweek achter de rug. Flink wat pijntjes moeten doorstaan maar daar had ik het voor over.

Deze week gehad;
maandag; 2 uur klassiek + 2 uur jazz.
dinsdag; 2 uur klassiek + 2 uur jazz.
woensdag; 3 uur modern.
donderdag; 2 uur klassiek + 1 uur improvisatie.
vrijdag; 1.25 uur Urban en 2.25 uur afrikaanse dans.
Bericht door: ladyprincess op 04 september 2011, 22:23:26
Kan iemand me helpen?
Ik wil heel graag moderne dans gaan doen, want dat vind ik ontzettend mooi! Maar ik ben totaal niet lenig.. Ik kan niet eens mijn handen op de grond doe als ik sta en dan buk zegmaar en ik kan geen spagaat of split of iets. En ik wil niet uitgelachen worden, als ik op moderne dans ga.
Bericht door: DanceForLife op 04 september 2011, 22:27:03
ik wil DOLgraag op klassiek ballet maar in de buurt hebben ze het niet..
Bericht door: DanceForLife op 04 september 2011, 22:27:50

Een lekkere dansweek achter de rug. Flink wat pijntjes moeten doorstaan maar daar had ik het voor over.

Deze week gehad;
woensdag; 3 uur modern.

hier word ik dus echt jaloers van..
Bericht door: Arthnoldmanacatsirman op 04 september 2011, 22:27:53
4.5 jaar streetdane gedaan.
Nu ben ik meer van de hiphop/breakdance ookal kan ik het niet.
STREETDANCE VOOR SPORTORIENTATIE HOYEAH.
Bericht door: DanceForLife op 04 september 2011, 22:28:51

[...]

ik ken heel veel verenigingen in omstreken maar die geven allemaal maar 1 keer per week hoor ; )
Bericht door: ladyprincess op 04 september 2011, 22:47:14
upje
Bericht door: iMargot op 05 september 2011, 15:42:35
Als kleuter hebben ze mij op jazzdans gestuurd dat heb ik tot twee jaar geleden gedaan in dezelfde 'club' en sinds vorig jaar dans ik bij een professionele dansschool. Ik dans nu ongeveer een 14-15 jaar. (Ik ben 18.)

Ik wil doodgraag klassiek ballet doen & moderne dans, maar helaas ben ik voor klassiek ballet te oud :(

Trouwens wat vinden jullie van SYTYCD? Ik denk dat er vele kijken :-)
Bericht door: Emb op 22 september 2011, 15:30:25
Eventjes om dit topic te uppen
Bericht door: Emb op 24 september 2011, 10:03:42
Geen andere dansers meer? :(
Bericht door: Svartdjup op 24 september 2011, 11:22:45
@Lannetje, wat grappig! Ik kijk nu tegen mn Girls generation poster aan :'D Maar waar je het hier over hebt is eigenlijk typische kpop choreografie; invloeden van urban, maar vooral heel erg vrouwelijk/meisjesachtig dus ook invloeden van burlesque.

ik dans btw Hip Hop dus kan me aansluiten hiero!
Kijk ook sytycd en The Ultimate dancebattle vond ik ook heel leuk :)
Bericht door: Nobonnie op 25 september 2011, 18:40:31
Dancehall : ) Vroeger hiphop en streetdance.
Bericht door: Nobonnie op 25 september 2011, 18:51:11

Ik heb maar 3 lessen streetdance gehad een paar jaar geleden en dat was mijn kortste danscarriere ooit XD. Nu ben ik weer geïnteresseerd in dansen. ;3

Oh en vraagje over de dansstijlen: wat voor dansstijlen hebben Girls' Generation in "Gee", " Tell Me Your Wish (Genie)", "Oh!" en "Run Devil Run"? Ze hebben een geweldige choreografie.

Echt een dansstijl is het niet. Maar het heeft overal wel invloeden van. Ze hebben gewoon goede choreografen. Zoals bijvoorbeeld Phlex, Rino Nakasone, Park Jung Min en Shim Jae Won. Als je de dansjes wilt leren kan je tutorials ervan op youtube vinden.
Bericht door: Rainbow op 25 september 2011, 19:09:52
Ik zit onder zumba, maar hier ga ik mee stoppen en dan ga ik onder Mix&Dance waarschijnlijk. Dat zijn allemaal verschillende dansstijlen, lijkt me leuk!
Bericht door: Soepstengel op 25 september 2011, 19:27:10
Ik doe nu 9 jaar jazz en dit is het begin van mn 2e jaar klassiek ballet.
helaas meer 1 keer per week, beide.
Bericht door: Soepstengel op 25 september 2011, 19:29:07

Als kleuter hebben ze mij op jazzdans gestuurd dat heb ik tot twee jaar geleden gedaan in dezelfde 'club' en sinds vorig jaar dans ik bij een professionele dansschool. Ik dans nu ongeveer een 14-15 jaar. (Ik ben 18.)

Ik wil doodgraag klassiek ballet doen & moderne dans, maar helaas ben ik voor klassiek ballet te oud :(

Trouwens wat vinden jullie van SYTYCD? Ik denk dat er vele kijken :-)

Waarom zou je te oud zijn? Om echt een professioneel ballet danseres te worden misschien maar voor de lol kan het wel. en je leert er ook nog van :)
ik ben vorig jaar (op mn 17e) er nog mee begonnen.
Bericht door: Nienke op 26 september 2011, 20:44:57

Deze week gehad;
woensdag; 3 uur modern.

Codartz ?
Bericht door: xShar op 27 september 2011, 17:14:08
Ik ben echt gek op dansen, alleen heb ik nog niet echt een 'dansschool' gevonden dat ik zoek. Het liefst heb ik natuurlijk een eigen crew, maar daar kom je niet zo snel aan. Mijn stijl is vooral hiphop, maar alle andere stijlen vind ik ook erg leuk en zou ik ook graag willen leren. Over 2 jaartjes ben ik 18 en dan wil ik meedoen aan so you think you can dance, kijken of ik daar goed genoeg voor ben (a) Lijkt me een geweldige ervaring.
Bericht door: eva op 27 september 2011, 18:06:34
ik heb 3 jaar streetdance gedaan ik ben gestopt omdat ik een blessure had aan mn enkel vedder heb ik een paar lessen salsa en ik ga nu morgen weer beginnen met streetdance :D :)
Bericht door: Emb op 11 oktober 2011, 09:37:59
Dit weekend heb ik de bootcamp van hollanddance gedaan, het was echt super gaaf!
Bericht door: lunaste op 11 oktober 2011, 10:10:53
In een ver verleden heb ik vier jaar streetdance gedaan, en een jaar stijldansen (vond ik erg leuk, zou ik ook weer willen doen, maar ik kende helemaal niemand in de groep dus gezellig was het niet).

Nu ben ik net begonnen aan pole fitness, en dat is een combinatie van dans en oefeningen in de paal, en tot nu toe vind ik het echt ongelofelijk leuk :)
Bericht door: LoveAvril_x op 15 oktober 2011, 17:20:57
Ik heb aan stijldansen gedaan..
Maar nu heb k geen partner meer :'(
Bericht door: Melodytje op 16 oktober 2011, 01:01:40
Weeeet iemand een site waar je workshop kan vinden liefst rond Hoofddorp en anders Amsterdam.. :) Want ik zoek me dood maar echt iets vinden lukt dus niet.. :P Note me ff of laat hier berichtje achter, thnx!
Bericht door: xkelseyx op 06 januari 2012, 12:54:27
Streetdance <33.

Nadeel;

1 x in de week & het duurt maar 3 kwartier.
Bericht door: Charlotteswenny op 06 januari 2012, 20:02:30
Ik zou dolgraag ballet of tapdansen doen maar heb het zelfde probleem. Zit nu op moderne dans.
Bericht door: Anonymous op 10 januari 2012, 18:43:00
HIPHOP!! <33

Vroeger ballet>Jazzballet>streetdance>3 jaar stop>Hiphop :)
En ik ben zoo blij met mijn dansleraar en school :D

Toen hij wat jonger was, heeft hij heel veel gedaan in die wereld.
En hij heeft connections *Kuch kuch* Timor Steffens o.a. ^^
Bericht door: Loes op 24 april 2012, 09:19:12
Jazzzz <3
Zaterdag zijn we eerste geworden bij de voorronde van het NK jazz!
Dit was de laatste voorronde en we hebben de hoogste punten van iedereen
uit onze categorie gehaald! We staan nu dus nog eerste in de ranglijst van het NK!
AHOY ROTTERDAM HERE WE COME! :D
Bericht door: Loes op 24 april 2012, 09:19:13
een beetje enthousiast ...
Bericht door: ilovetodance op 24 april 2012, 13:59:17
@xEndlessLove Ik ga ook naar het NK in Ahoy!! Alleen dan voor showdance :)
Bericht door: Jasmijnn op 24 april 2012, 14:19:33
Ik zit op HipHop. Ik krijg er een echt 6pack van =O
Bericht door: Banananas op 24 april 2012, 14:33:14
Ik doe Zumba haha (:
word ik altijd heel blij van als ik die vrolijke zomerliedjes hoor en het buiten keihard regent :P
Bericht door: Drowningfish op 24 april 2012, 14:58:26
Ik wil zooooo graag dansen !
Ik wou dat het mocht.:')
Bericht door: skyoflighters op 24 april 2012, 21:17:45
Ik wil zumba doen met een vriendin... helaas heb ik nog niks gevonden vor 14 jaar. :ccc
Bericht door: Marjolein op 11 mei 2012, 15:48:16
Ik doe nu aan Jazzballet en streetdance, ik wil misschien nog op klassiek ballet, maar ben al wel 17..
Bericht door: kanzi op 11 mei 2012, 20:28:49

Ik zit op HipHop. Ik krijg er een echt 6pack van =O

Ik doe nu ook hiphop alleen ik krijg dat niet hoor?
Bericht door: DanceForLife op 11 mei 2012, 20:34:10
Ik doe streetdance ^^
Alleen vind ik een uurtje in de week veel te weinig, dan moet elke keer weer
zo lang wachten..
Ik wil ook graag op klassiek ballet, maar dat geven ze bij mij in de buurt niet....

@ JustmeMarjolein
Maakt niet uit dat je al 17 bent, je kan altijd nog beginnen met ballet, behalve als je het voor je beroep wilt, dan wordt het lastig, maar anders is het geen probleem hoor (:
Bericht door: DanceForLife op 11 mei 2012, 21:16:52

Ik wil zooooo graag dansen !
Ik wou dat het mocht.:')

Hoezo mag je niet dansen ? :O
Van je ouders ? Of van de dokter ofzo ?

Ik zou het echt erg vinden als ik niet op dansen mocht....
Bericht door: Emb op 11 mei 2012, 21:53:44
Als ik nu opeens niet meer zou mogen dansen zou echt een groot deel van mijn leven 'weg' zijn.
Bericht door: durbanskies op 20 mei 2012, 13:41:24
ik zou wel heel graag weer dansen maar ik hockey al 3 x per week + wedstrijden en school is fuqing druk nu dus ja :(
Bericht door: kanzi op 20 mei 2012, 13:44:15
hiphop 1,5uur
Bericht door: Beyourselfx op 27 mei 2012, 23:39:30
Ik zit nu 3 jaar op jazz, daar doe je eigenlijk alle soorten door elkaar. Er is ook een selectie bij de dansschool waar ik dans, en daar wil ik heel graag in, maar ik denk dat ik niet goed genoeg ben, want je moet gevraagd worden om auditie ervoor te doen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beter word??
Bericht door: DanceForLife op 29 mei 2012, 23:56:15

Als ik nu opeens niet meer zou mogen dansen zou echt een groot deel van mijn leven 'weg' zijn.
Bericht door: OriginofSass op 31 mei 2012, 20:02:58
ik doe gewoon een uurtje streetdance/hiphop per week. :3
Titel: Re: Dansen
Bericht door: Sandeenni op 29 januari 2019, 14:55:24
Ik ben 19 en heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt om danslessen te gaan volgen. Ik durfde eerst niet omdat ik er zooo slecht in ben, maar het bleef kriebelen, dus nu zit ik elke les zit ik in een yolo-modus. Ik ben er om het te leren toch :wink2: Ik doe modern jazz en binnenkort wil ik ook ballet proberen!