Girlscene Forum

Girlscene => Beauty, Health & Hair => Topic gestart door: Warrior op 04 januari 2014, 18:38:36

Titel: Tanden slijpen
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:38:36
Hi,
Een meisje vertelde mij laatst vaag dat ze haar tanden ooit heeft laten af'zagen', nu heb ik het over de bovenste tanden. Haar tanden staan nu perfect recht aan de onderkant van haar tand, snap je? ;). Het gaat vooral om de voortanden.
Bij deze foto bijvoorbeeld, staan haar voortanden perfect tegen elkaar aan bij de onderkant van de tand.

(http://static.nl.groupon-content.net/12/48/1339425364812.jpg)

Bij deze foto is dat bijv. al minder:

(http://jongeren.blog.nl/files/2010/11/tanden.jpg)

Heeft iemand ervaring met het wegzagen van een stukje tand zodat ze recht zijn van de onderkant? :')
Titel: Re: Tanden af'zagen'.
Bericht door: Jimmy op 04 januari 2014, 18:40:20
ik vind grotere voortanden veel mooier dan een rechte lijn
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:42:19
Ik heb al redelijk grote voortanden dus bij mij zou het niet opvallen haha ^.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:43:30
Je merkt niet zo snel dat er iets veranderd is maar dat meisje is (eeneiige) tweeling en als ze lachen vind ik dat meisje persoonlijk mooier dan haar tweelingzus haha
Bericht door: x3. op 04 januari 2014, 18:45:53
Ik heb dat zelf ook gedaan omdat m'n voortanden heel ietsje verschilden in hoogte. Nu ziet het er netter en rechter uit. Een minimale aanpassing maar voor mijn gevoel wel een groot effect. T voelt alleen nog wel raar aan als ik er met m'n tong langs strijk, ze zijn niet meer echt dun/scherp. Je voelt een plat randje. Ik heb verder geen last met kauwen oid hoor :)
Bericht door: Sandra op 04 januari 2014, 18:50:09
Mijn hoektanden zijn bijgeslepen, want die waren te scherp en ik had ook vaak een gat in mn wang.

Maar he doe waar jij van gelukkig word,
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:52:04
Ik heb dat zelf ook gedaan omdat m'n voortanden heel ietsje verschilden in hoogte. Nu ziet het er netter en rechter uit. Een minimale aanpassing maar voor mijn gevoel wel een groot effect. T voelt alleen nog wel raar aan als ik er met m'n tong langs strijk, ze zijn niet meer echt dun/scherp. Je voelt een plat randje. Ik heb verder geen last met kauwen oid hoor :)

ja dat bedoel ik haha :') Werd het bij jou verzekerd of?
Bericht door: Bronzed op 04 januari 2014, 18:52:27
Misschien ben ik raar maar ik vind persoonlijk lichte afwijkingen aan tanden juist leuk :'), en sowieso denk ik niet echt dat het andere mensen echt opvalt of je het wel of niet hebt laten doen.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:52:32
Mijn hoektanden zijn bijgeslepen, want die waren te scherp en ik had ook vaak een gat in mn wang.

Maar he doe waar jij van gelukkig word,

Ja dat hoor ik best vaak, maar voortanden heb ik dus maar een keer voorbij horen komen.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 18:55:36
Misschien ben ik raar maar ik vind persoonlijk lichte afwijkingen aan tanden juist leuk :'), en sowieso denk ik niet echt dat het andere mensen echt opvalt of je het wel of niet hebt laten doen.

hahaha ik herken het wel ja. tja, ik wil het ook voor mezelf natuurlijk
Bericht door: Bronzed op 04 januari 2014, 18:58:42
hahaha ik herken het wel ja. tja, ik wil het ook voor mezelf natuurlijk
Oh yes, ben ik niet de enige! Net zoals Alfie Deyes zijn tanden dat vind ik echt aantrekkelijk hahaha :'),
maar als je ze laat afzagen (dat klinkt best eng eigenlijk) dan heb je idd echt perfecte tanden en dat is ook mooi! Is dat niet superduur trouwens?
Bericht door: Niet meer op dit account op 04 januari 2014, 19:02:41
Bij mij werd het gedaan toen mijn beugel er uit ging. Heb even goed nog grote voortanden dus mocht eigenlijk veel meer af, haha.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 19:02:55
Oh yes, ben ik niet de enige! Net zoals Alfie Deyes zijn tanden dat vind ik echt aantrekkelijk hahaha :'),
maar als je ze laat afzagen (dat klinkt best eng eigenlijk) dan heb je idd echt perfecte tanden en dat is ook mooi! Is dat niet superduur trouwens?

jup i know! ik denk dat het bij mannen ook gewoon meer staat, schevere tanden. ik heb geeen idee.. hoop het niet :')
Bericht door: Aphrodite op 04 januari 2014, 19:04:11
Bericht door: Traveler op 04 januari 2014, 19:14:45
Sorry hoor, maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Mijn gebit is een drama, ik mis tanden/kiezen en moet binnenkort voor de zoveelste keer naar de kaakchirurg... Wees gewoon blij met wat je hebt en dat het recht staat.
Bericht door: MagicRebelFairytale op 04 januari 2014, 19:18:08
Sorry hoor, maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen?! Mijn gebit is een drama, ik mis tanden/kiezen en moet binnenkort voor de zoveelste keer naar de kaakchirurg... Wees gewoon blij met wat je hebt en dat het recht staat. :hamer:

Dat is hetzelfde als dat je zou zeggen: Ik lust dit niet. En dat iemand dan zegt; wees blij met wat je hebt want in Afrika is het zoveel slechter.

Serieus, als zij zich daar comfortabel bij voelt, laat haar lekker. Wij hebben tenminste de kans om naar ons volle potentie te leven, dus waarom dat niet doen dan.
Bericht door: Traveler op 04 januari 2014, 19:39:42
Het is maar waar je je prioriteiten stelt
Bericht door: Bronzed op 04 januari 2014, 19:47:47
Het is maar waar je je prioriteiten stelt
Niet lullig bedoeld maar dat kun je dan inderdaad over alles zeggen.
Bericht door: ScrewIt op 04 januari 2014, 19:50:27
Zagen haha :') Ik denk dat je slijpen bedoelt :P

Bij mij hebben ze een aantal tanden een beetje bijgeslepen toen mn beugel eruit ging. Aan het slijpen op zich is niets bijzonders, standaard procedure, je zou alleen even naar de verzekering moeten bellen (of in je polisvoorwaarden kijken) of zoiets (deels) vergoed zou worden als je dit voor cosmetische redenen wil laten doen. Anders wordt het een duur grapje lijkt me.
Bericht door: Traveler op 04 januari 2014, 19:50:52
Niet lullig bedoeld maar dat kun je dan inderdaad over alles zeggen.
Ja, daarom zeg ik het ook...
Bericht door: nefelibata op 04 januari 2014, 19:51:42
Dit is echt een van de belangrijkste dingen die ik ooit heb gehoord...
Maar als jij gelukkig wordt van korte tanden moet je ze gewoon zagen toch?
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 19:53:39
Sorry hoor, maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen?! Mijn gebit is een drama, ik mis tanden/kiezen en moet binnenkort voor de zoveelste keer naar de kaakchirurg... Wees gewoon blij met wat je hebt en dat het recht staat. :hamer:

Lieve schat, ik vroeg of iemand er ervaring mee had. Het is mijn keuze om het te willen doen, niet die van jou.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 19:54:27
En op de vraag waarom ik het in godsnaam zou willen doen, die heb ik al beantwoord. Ik vind het mooier
Bericht door: Isabelle88 op 04 januari 2014, 19:59:52
Bedoel je met die laatste foto in de begin post dat het niet helemaal tegen elkaar staat aan de onderkant of gaat het alleen om het onderste randje? Want bij het eerst gaat het om de tandvorm. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn voor tanden dat de bovenkant bol is en aan de onderkant vierkant. Hierdoor zit er dus een spleetje tussen. Geen idee of je dit bedoeld maar ik dacht ik deel het even haha :') Doet het trouwens geen pijn als je dat laat doen?
Bericht door: Traveler op 04 januari 2014, 20:00:10
Lieve schat, ik vroeg of iemand er ervaring mee had. Het is mijn keuze om het te willen doen, niet die van jou.
'Lieve schat', ik zeg alleen mijn mening en als je geen andere meningen wil dan die van jou, dan moet je geen topic openen.
Anyway, succes ermee en check inderdaad je verzekering anders kan het nog weleens een rib uit je lijf kosten.
Bericht door: Estranged op 04 januari 2014, 20:22:53
Ik schrok van het woord 'afzagen' hahaha. Maar dat slijpen kan ja, schijnt ook geen pijn te doen.
Bericht door: Signal op 04 januari 2014, 20:27:19
Ik heb mijn tanden ook iets laten bijslijpen. Werd eigenlijk gelijk gedaan toen ik zei dat ik m'n voor tanden uit verhouding vond. Qua verzekering is het bij mij denk ik niet in rekening gebracht, was deel van het polijsten. Het is echt binnen 30 seconden gebeurt. Ook m'n hoek tanden zijn toen bijgeslepen omdat ze heel scherp waren. Gewoon even met je tandarts over hebben. Kun je altijd nog beslissen of je het wil of niet! Ik ben er heel erg blij mee, staat nu veel netter. Maar bij mij was het ook heel duidelijk te zien!
Bericht door: BeautyxCase op 04 januari 2014, 20:30:07
ik heb pre-cies hetzelfde! tussen mijn voortanden zit een 'driehoekje'...ik word er zelf niet echt vrolijk van. Ga binnenkort weer na de tandarts, ga het toch ff vragen denk ik ;)
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 20:49:00
'Lieve schat', ik zeg alleen mijn mening en als je geen andere meningen wil dan die van jou, dan moet je geen topic openen.
Anyway, succes ermee en check inderdaad je verzekering anders kan het nog weleens een rib uit je lijf kosten.

Ik heb nooit om iemand anders meningen gevraagd? En ik kan ze prima waarderen hoor, maar niet op zo'n manier.
Bericht door: Warrior op 04 januari 2014, 20:50:37
Bedoel je met die laatste foto in de begin post dat het niet helemaal tegen elkaar staat aan de onderkant of gaat het alleen om het onderste randje? Want bij het eerst gaat het om de tandvorm. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn voor tanden dat de bovenkant bol is en aan de onderkant vierkant. Hierdoor zit er dus een spleetje tussen. Geen idee of je dit bedoeld maar ik dacht ik deel het even haha :') Doet het trouwens geen pijn als je dat laat doen?

Ik bedoel het eerste denk ik ja.. dus er is een kans dat het niet kan? :')
Titel: Re: Tanden slijpen
Bericht door: Zoë op 07 juli 2014, 16:12:12
Oud topic maar oké.
Ik heb altijd een soort van kartels gehad aan mijn twee voortanden, zoals je bij melktanden hebt. Ik ging vandaag op controle bij de tandarts en heb toch even gevraagd of dat wat bijgeslepen kan worden en dat was geen probleem, was in 1 minuut klaar. Ze zijn nu mooi effen aan de onderkant, ik ben heel blij met het resultaat :)
Bericht door: - op 07 juli 2014, 16:16:27
omg dat wil ik ook
bij mij is 1 tand ongelijk want het lijkt alsof dat afgebroken is maar dat is niet zo maar het klopt gewoon niet.
oke dit ga ik volgend jaar laten doen :'D
Bericht door: Italishh op 07 juli 2014, 16:21:40
Ik wil dit ook gaan doen, ik heb vrij diepe kartels, dus ik weet niet of het kan. Ga er toch eens naar informeren...
Bericht door: Emb op 07 juli 2014, 18:51:50
.
Bericht door: innufisheri op 05 april 2021, 15:10:24
Pfoe als het ooit zo ver mag komen zou ik toch liever langs de tandarts gaan, als het op mijn gebit aankomt ben ik heel kleinzerig. Pas brak het kunstgebit van mijn opa terwijl hij een weekend in het Noorden was, hij heeft toen gelukkig een praktijk in de buurt kunnen vinden met dank aan websites zoals https://dentalguide.nl. Dat verhaal van het slachtschuurtje doet me een beetje denken aan dat tafereel in de Fata Morgana in de Efteling waarbij die man op de markt een kies probeert te trekken.3
Bericht door: Roses op 05 april 2021, 20:04:51
Oud topic, slotje