Auteur Topic: Nieuwe onderwerpen, thema's, rubrieken op Girlscene.nl!  (gelezen 69144 keer)

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:22:53 »
Super thanks ladies! En wat voor ideetjes hebben jullie qua onderwerpen als jullie het over diepgaande items hebben?
Misschien een idee om dan wat actiever op het forum te kijken wat ons bezig houd? (Oh dit klinkt aanvallend, zo bedoel ik het niet haha, gewoon een tip!)
Want zo lees je bijv dat het op-kamers topic momenteel actiever is als anders ivm het nieuw komende schooljaar. Speel daar dan bijv op in, door een uitgebreid artikel te schrijven. Gebruik gewoon informatie ook uit die topics, vraag members misschien om aanvullingen of hun eigen ervaringen etc.
en verder zul je ook zien dan, dat er altijd direct nieuwe topics geopend worden bij nieuwsberichten als Friso die overlijd, het koningshuis, overlijden Cory en vele discussies omtrent homoseksualiteit (2 vaders-2moeders topic, homowet, boycotten Rusland, homolokken etc.)
Ik denk dat als je hier actiever bent, wat je nu al goed doet; super!, dat je daarin goed kunt inspelen op wat ons bezig houd en dat kunt gebruiken ter inspiratie voor nieuwe artikelen?

Danique - hoofdredacteur Girlscene

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:33:31 »
yes, dat is een hele goeie! @Sanguine
Gaan we doen!

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:34:51 »
Dit ja.
Ik ben nog niet student, maar ik vind het wel altijd interessant om zulke dingen te lezen :'')
Ik ben ook geen student. Woon wel weer op mezelf. Het is best nuttig te weten waar je tegen aan kunt lopen. Zowel als student, of juist niet. Wat is een sabbatical year, hoe is op jezelf wonen met een beperking, wat zijn de gevolgen van de bezuinigingen, wat als je ziek word en je medicatie word niet vergoed, wat als je opleiding veel extra kosten met zich mee brengt, wat als je geen aanvullende beurs krijgt omdat je ouders niet mee werken, wat als je wilt samenwonen; hoe regel je dat financieel, ga je op kamers in een studentenhuis zelfstandig of bij een hospita, hoe werken uitkeringen en bijstand, wat als je ouders gaan scheiden; niet alleen emotioneel, maar wat zijn nog meer de praktische en financiele gevolgen, dit zijn er veeeel, waar kun je terecht met bepaalde problemen (huisarts, GGZ, jeugdzorg, mantelzorg, DUO, jurofoon, kindertelefoon, jip, WMO, UWV etc.)
E zo kan ik nog uren door gaan :3 en de artikelen hoeven niet 'zwaar' te zijn. Integendeel!! :D Je kunt een heel leuk artikel schrijven over een compleet stappenplan hoe je bijv op kamers gaat, wat erbij komt kijken en bij wie je kunt aankloppen als je ergens tegenaan loopt (en waar je dus tegen aan kunt lopen). :)

En hiernaast natuurlijk ook gewoon leuke fashion beauty celebs en food artikelen.. Gewoon een beetje evenwicht in alle categorieën.

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:35:53 »
Gaan we doen!
Tof! En vind het al super dat je hier nu al meer te zien bent (:

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:41:33 »
Misschien is het een leuk idee om een interview te doen met De Groene Meisjes? Of anders misschien zelfs een terugkerende rubriek?

Dollybird

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:44:57 »
Ik mis trouwens de laatste tijd artikelen over eigen kledingstijlen. Dat vond ik ook erg leuk!

Fluweel

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:52:34 »
Ik vind de ideetje van Sanguine heel goed!

Uhm, misschien kan er iets geschreven worden over 'de boekenkast van...' oid. Waar girlsceners hun boekenkast kunnen showen, kunnen zeggen wat hun favoriete boek is, welk boek ze minder goed vonden ... Dat lijkt mij wel interessant.

dickerina

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:02:35 »
Met een Iphone kan je al best mooie foto's maken..

je wenkbrauwen lijken een beetje op het nike logo | ask.fm | tumblr

Bordeaux

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:03:43 »
Ik zou het best wel leuk vinden om meer vlogs te zien. Een artikel over hoe de week van een hoofdredactrice eruitziet bijvoorbeeld... :D

Faloesy

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:14:23 »
Ik vind de ideetje van Sanguine heel goed!

Uhm, misschien kan er iets geschreven worden over 'de boekenkast van...' oid. Waar girlsceners hun boekenkast kunnen showen, kunnen zeggen wat hun favoriete boek is, welk boek ze minder goed vonden ... Dat lijkt mij wel interessant.
Dat lijkt mij ook echt een superleuk idee!
Goed dat dit topic gestart is!
Memories are the architecture of our identity ♥

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:17:06 »
Ja meer over boeken!!!

edit; en trouwens ook over films, vind ik ook interessant!
Ben op zoek naar een kech die mij rond kan rijden

Foxface

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:18:56 »
Ik zou wel meer artikelen willen over heftige problemen en verhalen. Ook zou ik graag verhalen lezen die dingen bespreekbaar maken maar ook afraden zeg maar. Er is bijvoorbeeld een trend gaande dat veel meisjes het stoer vinden om zichzelf te gaan krassen of afvallen terwijl er verder geen probleem achter zit maar het alleen maar is om stoer te doen. Een site als dit zou daar wat mee kunnen denk ik zo.

Oh, en dit is niet om mensen aan te vallen ofzo!
J'avais rêvè d'une autre vie, mais la vie a tué mes rêves...

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:36:50 »
Ik moet zeggen dat ik een artikel als deze al veel interessanter en beter vind dan het zoveelste artikel over celebrities gone wrong of.. nouja de meisjemeisje-achtige onderwerpen, zegmaar. Daar heb ik op zich niks op tegen, maar voor mijn gevoel is er vaak een beetje een overkill aan standaard berichtjes en missen er nog te veel leuke, originele dingen (zoals die van het linkje hierboven)! :)

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:39:39 »
Gaan we doen!
Ik weet dat dit initiatief er al was om meer te reageren op topics, maar aangezien het bij de mods er volgens mij nogal tussen door is geglipt. Waarom reageer je niet op de topics die uitgelicht zijn op de homepage? Alleen als je natuurlijk ook daar zelf interesse in hebt. Maar deze zijn flink actief en je betrokkenheid zal dan ook meer gemerkt worden.

Het is al een tijdje geleden dat er een wedstrijd is geweest. Misschien een verhalen wedstrijd, of een tekenwedstrijd. Of hmm misschien een soort looklet, dat meiden hier een outfit voor jou kunnen samenstellen met bijv. bestaande items van de H&M en dat je van de winnende outfit een foto maakt?
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:39:41 »
Ik mis trouwens de laatste tijd artikelen over eigen kledingstijlen. Dat vond ik ook erg leuk!
Ben op zoek naar een kech die mij rond kan rijden

Ambiciones

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:44:00 »
Dit is een goed initiatief, Danique!

Eigen dingen van Girlsceners vind ik altijd erg leuk om te lezen. Zoals Faloesy al zegt: "de boekenkast van..", lijkt me een goed idee omdat er een hoop boekenfans op Girlscene te vinden zijn. Maar daar zijn heel veel variaties op te bedenken zoals "de makeup/nagellak stash van..", de "kledingkast van.." of "het werk van.."

(o ik zie nu dat er een topic is gestart voor favoriete beautyproducten, leuk!)

En het is misschien ook een idee om wat meer artikelen over toekomst, sparen en studie te laten verschijnen. Er zitten naar mijn idee best veel meiden op Girlscene die geen idee hebben over hoe je stufi aanvraagt of hoe je je belastingaangifte moet regelen. En opzich is het ook fijn om gemotiveerd te worden om bijvoorbeeld te sparen, ik denk dat een aantal mensen daar wel moeite mee heeft.

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:44:40 »
@ Achilles

Bedoel je de topics die sticky zijn of echt rechtsonderin op Girlscene.nl staan bij 'ForumTalk'?

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:46:46 »
Het is al een tijdje geleden dat er een wedstrijd is geweest. Misschien een verhalen wedstrijd, of een tekenwedstrijd. Of hmm misschien een soort looklet, dat meiden hier een outfit voor jou kunnen samenstellen met bijv. bestaande items van de H&M en dat je van de winnende outfit een foto maakt?
Oeh, dat lijkt me interessant!

Ik zou meer artikelen over werken en geld hebben. Heel wat meiden hebben een bijbaantje nodig en hebben wat hulp nodig. En niet alleen de 14/15 jarige meiden die een bijbaantje zoeken, maar ook degene die net zijn afgestuurd en zegmaar in het diepe worden gegooid. Bijvoorbeeld wat je moet doen bij ruzies over de werkvloer, etc.
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

Toetsenbord :)

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:47:19 »

Dit vind ik ook wel wat hebben. In plaats van invullen waarom je een item echt wil hebben, er iets voor doen zoals een verhaal schrijven dus.

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:48:24 »
@ Achilles

Bedoel je de topics die sticky zijn of echt rechtsonderin op Girlscene.nl staan bij 'ForumTalk'?
Bij forumtalk bedoel ik idd. Sticky kan ook maar forumtalk is afwisselender.
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:49:57 »
Dit vind ik ook wel wat hebben. In plaats van invullen waarom je een item echt wil hebben, er iets voor doen zoals een verhaal schrijven dus.
ohja dat kan ook, maar ik bedoelde meer dat er voor Danique een ontwerpwedstrijd komt en dat iemand die dan gekozen word iets krijgt en dat Danique dan echt die outfit aan heeft.

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:50:17 »
Idd. Of bijv.  bij een billboard staan en grappige foto's met je vrienden te maken om kaartjes te winnen voor een film. Dat maakt het gelijk veel leuker :D
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:55:52 »
@Achilles

Thanks! Zal ik op letten :-)

Hoe bedoel je precies de lookwedstrijd?

Sargasso

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 19 augustus 2013, 16:00:34 »
Leuk dat je dit topic opent Danique, je bent echt wel met de lezeressen bezig!

Ik vond de rubriek 'de tas van' heel erg leuk, kan die niet terug komen? (: of een rubriek waarin de redactie maandelijks hun leukste aankopen laten zien?
There's always a siren singing you to shipwreck.