Auteur Topic: Nieuwe onderwerpen, thema's, rubrieken op Girlscene.nl!  (gelezen 69357 keer)

Danique - hoofdredacteur Girlscene

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 augustus 2013, 13:09:39 »
Hi ladies,

Wij als redactie zijn erg benieuwd naar wat jullie graag op Girlscene.nl zouden willen lezen. Wellicht dat jullie misschien leuke (nieuwe) ideetjes hebben? Leuke onderwerpen? Of juist bestaande onderwerpen met een nieuwe invalshoek? Of misschien dat jullie leuke ideeën hebben over de bestaande of zelfs nieuwe rubrieken?

Wij staan voor alles open!!

Liefs, Danique

sevennationarmy

• Water is the driving force of all nature.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:11:17 »
Bedoel je op het forum? Of op de site zelf?

Toetsenbord :)

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:13:32 »
Goed topic! Ik denk er nog even over na :')

Maar ik zou in ieder geval diepgaandere onderwerpen willen, waar ook echt over nagedacht is. Zoals een artikel waar jullie ingaan op nieuws en actualiteiten.

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:15:14 »
Dingen die bijdragen aan de algemene kennis van de jonge lezers.
It's all ogre now | Marrr ik denk gewoon paprika

Cherrytomaatjes ♥

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:16:28 »
Een rubriek over hobby's van bijvoorbeeld Girlsceners lijkt me wel leuk :-)

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:32:29 »
En het lijkt mij goed om recepten die jullie willen plaatsen zelf uit te proberen en daar zelf foto's van maken. En dan erbij zetten wat jullie ervan vonden.

Daarnaast mogen belangrijke dingen die gebeuren in Nederland ook wel een artikel krijgen (zoals laatst het overlijden van Friso). Ik snap dat het meer nieuws is, maar de laatste tijd zijn er ook veel ouderen op girlscene merk ik (begin twintig heb ik het dan over, maar dat is best oud voor hier :P) en die hebben daar ook behoefte aan, net zoals dat er aandacht werd besteed aan het overlijden van Cory.
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:32:52 »
Echt op Girlscene.nl :-) Wellicht dat we iets leuks kunnen doen met het forum op de homepage?

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:34:45 »
@Falathiel: Dat is zeker een goeie! Alleen hebben we door het kleine team daar geen ruimte voor, maar we gaan het zeker proberen. We hebben wel samenwerkingen met foodbloggers: uitpaulineskeuken, Laura's Bakery, Kookse, die speciaal voor Girlscene recepten ontwikkelen :-)

sevennationarmy

• Water is the driving force of all nature.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:41:15 »
Oh trouwens, ik vind die heftige verhalen altijd leuk (ongelukkige woordkeuze) om te lezen. Alleen ze zijn zo kort! Ik las ergens dat mensen maar één A4tje mochten inzenden. Ik weet niet waar ik het anders moet zetten dus ik dacht ik zet het eventjes maar hier

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:44:02 »
Ik vind het leuk om dingen over Girlsceners zelf te lezen, dus net zoals die blogs, kamer showen, dat soort dingen!
Ben op zoek naar een kech die mij rond kan rijden

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:47:42 »
Wat zou je dan nog meer van de Girlscenes willen lezen? @Hope
Ik zat zelf aan de kledingkast van te denken, vinden jullie dat leuk? Of de favoriete beautyproducten van?

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:50:02 »
Ja en dan met favo beautyproducten dan niet alleen maar foto's, maar ook echt helemaal vertellen wáarom dat hun favo producten zijn. En de foto's mogen af en toe ook iets kleiner, soms zijn ze zo groot.
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:52:33 »
Thanks @Falathiel

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:53:25 »
Ja hobby's vind ik ook wel een leuk idee!

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:54:56 »
Ik wil wat meer lifestyle dingen lezen.
De doelgroep is nu best jong etc.
Maar wat meer voor studenten gericht, mijn leven met..., dingen over samenwonen/geld/studie/werk etc.
Recepten inderdaad, altijd leuk.
Show je kamer, blij dat het weer terug is, houden zo!

Kledingkast van, alles rondom celebs en beauty interesseert mij dan weer helemaal niets (tenminste niet die beauty-artikelen die er laatste tijd gepost zijn).

Gewoon wat meer variatie dus.
Dus beauty celebs en fashion blijven plaatsen, maar ook meer lifestyle.
dacht ik zo

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:58:42 »
Ik vind het altijd redelijk onprofessioneel overkomen dat jullie gewoon foto's en plaatjes van sites als weheartit.com kopiëren. Of gewoon bijna hele artikelen van andere sites overnemen. Het maakt niet uit dat je er dan onder zet: bron: weheartit.com ofzo, het is nog steeds goedkoop en dat terwijl er een heel team achter GS zit. Kun je niet een fotograaf in dienst nemen die leuke dingen maakt voor de artikelen of stockphotos kopen bij bedrijven? Ik weet niet eens zeker of dit legaal is.
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

Sanguine

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:59:22 »
En dit dus ook echt zeker!
Je hoeft geen 2e nu.nl te worden. Maar sommige dingen zijn best van belang voor ons of interessant.
Waarom bijv wel een foto van een celeb zonder makeup? Maar de broer van de koning die overlijd weer niet.
En het lijkt mij goed om recepten die jullie willen plaatsen zelf uit te proberen en daar zelf foto's van maken. En dan erbij zetten wat jullie ervan vonden.

Daarnaast mogen belangrijke dingen die gebeuren in Nederland ook wel een artikel krijgen (zoals laatst het overlijden van Friso). Ik snap dat het meer nieuws is, maar de laatste tijd zijn er ook veel ouderen op girlscene merk ik (begin twintig heb ik het dan over, maar dat is best oud voor hier :P) en die hebben daar ook behoefte aan, net zoals dat er aandacht werd besteed aan het overlijden van Cory.

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:03:36 »
@Rictumsempra

Helaas hebben we geen budget om een fotograaf aan te nemen! We maken al gebruik van betaalde beeldbanken als Reporters & Getty Images. Dus de beelden van Weheartit/Tumblr/Pinterest moeten we blijven gebruiken :-)

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:05:12 »
Super thanks ladies! En wat voor ideetjes hebben jullie qua onderwerpen als jullie het over diepgaande items hebben?

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:06:37 »
De recepten zijn wel heel leuk, daar moeten jullie vooral mee doorgaan! Verder vind ik ook persoonlijke verhalen indrukwekkend, dus die artikelen over leven met ziektes enzo moeten blijven/meer worden. Meer persoonlijke ervaringen. En als artikelen over mode gaan wat minder op een specifieke stijl richten.
Leuke DIYjes zijn ook leuk om te lezen! En wat mij betreft minder over celebs, niet iedereen is het daar mee eens, maar ik vind dit persoonlijk niet erg interessant.

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:07:55 »
In ieder geval al mijn complimenten voor jullie, dat jullie wat meer willen doen met de lezers zelf!

Misschien is een bloggers rubriek wel leuk, dat jullie om de 2 weken bloggers in de spotlight zetten met een mini interview er bij. Ik bedoel niet de blogs van girlscene, maar echte beauty, lifestyle en fashion blogs. In principe een leuke win-win voor beide kanten. Jullie hebben een leuk artikel, de leden komen leuke blogs te weten, en de eigenaren van de blogs krijgen meer bezoekers. :)
It's all ogre now | Marrr ik denk gewoon paprika

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:08:29 »
@Rictumsempra

Helaas hebben we geen budget om een fotograaf aan te nemen! We maken al gebruik van betaalde beeldbanken als Reporters & Getty Images. Dus de beelden van Weheartit/Tumblr/Pinterest moeten we blijven gebruiken :-)

Maar het is niet legaal om die ook als bron op te geven aangezien dit sites zijn die beelden verzamelen van andere bronnen. Je moet de exacte bron opgeven en eigenlijk zelfs toestemming vragen om ze te gebruiken wil je het echt legaal maken. Ïk vind het een beetje raar dat zo'n grote website als Girlscene daar niet eens van bewust is en zo'n onprofessionele fout maakt.
Maar dat is vast gewoon mijn mening...
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

Hope

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:11:27 »
In ieder geval al mijn complimenten voor jullie, dat jullie wat meer willen doen met de lezers zelf!

Misschien is een bloggers rubriek wel leuk, dat jullie om de 2 weken bloggers in de spotlight zetten met een mini interview er bij. Ik bedoel niet de blogs van girlscene, maar echte beauty, lifestyle en fashion blogs. In principe een leuke win-win voor beide kanten. Jullie hebben een leuk artikel, de leden komen leuke blogs te weten, en de eigenaren van de blogs krijgen meer bezoekers. :)

Dit vind ik ook heel leuk! en dan wel allerlei soorten verschillende blogs, en als het fashion blogs zijn, een beetje verschillende stijlen

• Beheerder
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:15:45 »
@Rictumsempra:Op internet is het natuurlijk een grijs gebied, er ontstaan steeds meer regels omtrent het beeldgebruik van internet. We proberen natuurlijk altijd zo ver mogelijk door te zoeken naar de originele bron, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Dus we zijn er ons wel degelijk van bewust :-) Veel andere grote sites maken ook gebruik van fotomateriaal van internet en zij zetten er geen bronvermelding bij, zodat het lijkt alsof het hun 'eigen' beeld is. Dat vinden wij niet 'redelijk', dus wij plaatsen wel altijd de link naar de desbetreffende bron.

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:16:33 »
Ik wil wat meer lifestyle dingen lezen.
De doelgroep is nu best jong etc.
Maar wat meer voor studenten gericht, mijn leven met..., dingen over samenwonen/geld/studie/werk etc.
Dit ja.
Ik ben nog niet student, maar ik vind het wel altijd interessant om zulke dingen te lezen :'')

@Rictumsempra
Ik weet niet of dit echt een oplossing is, maar zijn er niet veel fotografisten op Girlscene (subforum Fotografie) die gewoon vrijwillig foto's voor jullie zouden kunnen maken? Dan kunnen ze hun portfolio opvullen en hebben jullie tegelijkertijd professionele foto's maar weet niet zeker of dat echt zou werken :blush:
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2013, 19:38:30 door TheWoman »
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE