Auteur Topic: Girlscene verwaarloost?  (gelezen 1198 keer)

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 maart 2018, 19:30:10 »
Hoi meiden,

het valt me op dat er steeds meer klachten zijn. Meiden die geen reacties meer kunnen plaatsen onder artikels, problemen met in- en uitloggen, de mobiele versie die helemaal niet fijn is.. en het lijkt allemaal maar niet echt opgelost te worden. En het is al zo doods op het forum de laatste tijd.

Ik heb het gevoel dat de redactie echt compleet out of touch is met het forum.

Word GS verwaarloost? Wat denken jullie?

♥ Little Ariel ♥

• Pura vida.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2018, 20:06:36 »
Ik zit al heel wat jaartjes op gs, vroeger kwam ik voor de artikelen maar dat stelt indd niks meer voor, maar dat komt misschien ook omdat ik nu ouder ben en die artikelen totaal niet gericht zijn op mijn doelgroep. Ik vind het ook jammer dat het forum zo dood is, maar de sfeer is wel beter vind ik.
Start and finish every day with a clear mind and an open heart

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2018, 21:28:08 »
Ik vind het niet verwaarloosd, maar de redactie richt hun aandacht op de verkeerde dingen. In plaats van dat ze het forum verbeteren en goede artikels gaan schrijven gericht op 1 doelgroep, doen ze naar mijn idee hele andere (en onzinnige) dingen. Ze doen niks met de feedback/kritiek/commentaar, ze geven de site een nieuwe look, maar lossen de problemen niet en ga zo maar door
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2018, 10:59:38 »
Voor welke doelgroep zijn de artikelen bedoeld? Ik hoor weleens meiden van in de twintig over de artikelen, maar zelf ben ik 15 en ik vind het om eerlijk te zijn ook vaak nogal nutteloos/open deuren intrappen/slechte spelling.
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2018, 12:45:33 »
Ik ben een oude rot op deze site en ik val daardoor ook buiten de beoogde doelgroep.
Aan de ene kant snap ik dat de artikelen niet altijd kunnen aansluiten op je interesses: Girlscene heeft een brede doelgroep (circa 12-25 jaar volgens mij) en het is lastig om met originele content te komen, aangezien sommige dingen 100x geschreven zijn. Ik vind de site echter best wel mwah;

- Ik houd persoonlijk niet van celeb nieuws en daar staat de site vol mee. De categorie 'News' heeft overloop met 'Celebs', ofwel wat soms onder 'News wordt geplaatst is eigenlijk 'Celebs'. Whoehoe, een verzameling van celeb nieuws is nu, na geklaag, gepropt in een algemeen artikel met meerdere korte nieuwtjes, maar dat heb je pas door als je op de clickbait titel hebt geklikt. Een overdreven voorbeeld: "Famke Louise heeft nu écht iets raars gedaan!" En dan zie je daaronder opeens andere nieuwtjes over Kim K. en Kylie Jenner. Elke keer schuift deze discussie; eerst klaagden we over teveel Kim K/Jenner nieuws, toen over Monica Geuze, nog nét niet over Famke Louise en nu weer allemaal 'celeb nieuws' over Temptation Island kandidaten. GAAP.

- Ik vind dat er een langere tijd niet veel over fashion geschreven werd. Bijv. 'AlieExpress pareltjes' vallen onder deze categorie, maar ik betwijfel of de redactie ooit zelf die spullen heeft besteld. Waarom worden deze producten aangeraden? Toevallig zijn er nu twee wat algemenere artikelen weer verschenen over trenchcoats en trends, maar ik vind dat deze categorie ook een beetje meh is.

- Ik houd niet zo van de 'vlog'trend; je volgt bijv. een vlogger/blogger omdat die persoon je, naast de content, aanspreekt. Ik volg bijv. VeraCamilla, maar geen Beautygloss meer, terwijl zij allebei content maken over make-up (ja, Mascha doet daarnaast ook andere dingen, maar toch).
Met de meiden van Girlscene voel ik geen bepaalde band of connectie, waardoor ik het bijv. niet interessant vind wat zij over 'daten' of over 'seks' te melden hebben.
Als er met regelmaat een meisje weggaat bij de redactie dan denk ik niet: oh, jee, ik ga jou missen, want ik las jouw artikelen zoveel - ik had meestal niet door wie wat schreef en dat is ook niet de essentie. Já, ik kijk gerust een filmpje over goedkope schoenen die je kan kopen, want ik ben geïnteresseerd in die schoenen. Niet over een redactrice met een zwaar plat accent die haar mening over alles geeft.

- Ik heb regelmatig gezeurd over clickbait titels en die zie ik iets subtieler verwerkt nu. Dus, enigszins chapeau daarvoor. Ik heb echter nooit een reactie mogen ontvangen op mijn kritiek.

- Ik vind dat de redactrices van Girlscene naar mijn idee veel schrijven vanuit hun eigen interesses en of teveel inhaken op actualiteiten zoals Temptation Island. Je krijgt dan weer dat hele celeb gedoe met "Die van Temptation island doet dat..!" Ik zag zelfs dat 'Temptation Island' nieuws onder 'Lifestyle' viel. MAKE UP YOUR MIND GIRLSCENE, wat is het nou? Celeb/Lifestyle/News?! Ik snap hét wel, want zo trek je nieuwe bezoekers naar je site, blablabla heeft allemaal met Google Adwords en geld verdienen te maken.

Het is een beetje de vraag of de redactie wel weet wat wij interessant vinden. Ik zag een langere tijd geleden een enquête waarvan ik dacht: woeh! Eindelijk vragen ze ons wat we van de site vinden! Nee, ging het over social media gebruik en naaktfoto's sturen. Zucht.

Een mooi voorbeeld:
in twee weken tijd 12x een artikel over Temptation Island:
https://www.girlscene.nl/search/temptation%20island

Het gaat erom dat de site Girlscene commerciëler is geworden door Google Adwords, sponsoring etc. Ook wordt er veelal ingehaakt op actualiteiten om meer bezoekers aan te trekken. Er wordt toch wel op de artikelen geklikt, ongeacht wat we ervan vinden.

BarbieSamantha

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 april 2018, 19:54:54 »
Haha het forum was laatst ook offline...

http://forum.fok.nl/topic/2422663

Ik ging echt stuk. Maar toen bleek later dat het forum alleen dagenlang niet te bereiken was via de mobiele telefoon.

Tsja, ik denk wel dat het einde van Girlscene (forum) in zicht is. Sexwoordenboekforum is ook al sinds gisteren offline. Jammer dan.

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2018, 22:25:03 »
Haha het forum was laatst ook offline...

Tsja, ik denk wel dat het einde van Girlscene (forum) in zicht is. Sexwoordenboekforum is ook al sinds gisteren offline. Jammer dan.

1-aprilgrap zeker? :')

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2018, 16:49:20 »
1-aprilgrap zeker? :')

Ben het wel met haar eens. Fora zijn uit.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2018, 16:53:08 »
Alleen Viva gaat nog hard
Alles is zo donker

Juicy Daisy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2018, 22:12:10 »
ik heb zo het vermoeden dat het einde in zicht is

Juicy Daisy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2018, 22:16:17 »
Sekswoordenboek is per 1 april gestopt. Ach ja zal wel te weinig bezocht worden.

ElleGirl is sinds donderdag 17 mei 12:00 ook offline. Ach ja was ook vast niet zomaar.

Op het FOK! forum kan je je niet eens registreren want dan staat er dat je actie ongeldig is. Soms lukt het wel en bij de bugs is het een al gemelde klacht maar de beheerder doet er niks aan.
Het valt me ook op dat dat forum steeds rustiger wordt. Weinig nieuwe reacties eigenlijk vergeleken met bv 2012
Elders op dat forum staat dat ene Danny als het zo blijft als nu binnenkort de stekker eruit moet trekken vanwege te weinig advertentieinkomsten.

Viva is ook niet meer wat het was, veel geklaag over reclame en slechte updates, en veel nepaccounts waarmee continue getrolld wordt door hele slechte beveiliging. Maar desondanks wel het enige nog echt actieve forum. Ben benieuwd of die extra bezoekers hebben nu Ellegirl weg is eigenlijk.

En Girlscene? Die is al helemaal weinig actief.

Vrijdag gaat ook die nieuwe wet AVG in he... Hoe lang blijft Girlscene dan nog online? Ik denk dat het einde in zicht is. Zelfs Fok doet het nog heel veel beter en dat is al een forum dat wrs binnenkort moet stoppen doro onvoldoende reclameinkomsten want te weinig bezoekers.

Juicy Daisy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2018, 22:17:45 »
Volgens mij is het ook vanwege die nieuwe wet, dat websites voorzcihtiger zijn en daarom o.a. de fora sluiten. Maar ook dat mensen meer bewust worden van dat op internet alles voor iedereen te zien is.

Je schrikt je trouwens dood wat op een website als Web Archive staat, ik weet niet of Girlscene erop staat maar van bv LeidenOnline.nu kan je nog hele profielen en genante fotos uit 2008 bekijken.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2018, 22:21:19 »
Was je een lid op SWB?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Juicy Daisy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2018, 22:32:39 »

Was je een lid op SWB?
Nee, ik las wel zo nu en dan topics daar door.
Helaas eigenlijk want anders had ik misschien wel gezien waarom ze zijn gestopt.

Van Ellegirl was ik ook geen lid, maar via Google Cache kan je wel een pagina zien waarop iets staat over dat ze stoppen vanwege een verhuizing van het moederbedrijf. Al zal daar wel iets meer hebben gespeeld dan alleen een verhuizing, vermoed ik. ;)

Ik bekeek die websites en zag ineens dat ze niet meer bestonden, en dacht toen al gelijk "huh waarom?"

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2018, 21:46:27 »
Sekswoordenboek is per 1 april gestopt. Ach ja zal wel te weinig bezocht worden.

ElleGirl is sinds donderdag 17 mei 12:00 ook offline. Ach ja was ook vast niet zomaar.

Op het FOK! forum kan je je niet eens registreren want dan staat er dat je actie ongeldig is. Soms lukt het wel en bij de bugs is het een al gemelde klacht maar de beheerder doet er niks aan.
Het valt me ook op dat dat forum steeds rustiger wordt. Weinig nieuwe reacties eigenlijk vergeleken met bv 2012
Elders op dat forum staat dat ene Danny als het zo blijft als nu binnenkort de stekker eruit moet trekken vanwege te weinig advertentieinkomsten.

Viva is ook niet meer wat het was, veel geklaag over reclame en slechte updates, en veel nepaccounts waarmee continue getrolld wordt door hele slechte beveiliging. Maar desondanks wel het enige nog echt actieve forum. Ben benieuwd of die extra bezoekers hebben nu Ellegirl weg is eigenlijk.

En Girlscene? Die is al helemaal weinig actief.

Vrijdag gaat ook die nieuwe wet AVG in he... Hoe lang blijft Girlscene dan nog online? Ik denk dat het einde in zicht is. Zelfs Fok doet het nog heel veel beter en dat is al een forum dat wrs binnenkort moet stoppen doro onvoldoende reclameinkomsten want te weinig bezoekers.
GS heeft wel als voordeel dat de homepage met artikelen de 'main attractie' is he. Ookal is dat ook niet meer wat het geweest heeft, dat heeft fok niet.

Dayanara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2018, 22:26:13 »
ik heb zo het vermoeden dat het einde in zicht is

Ik hoop het niet...
Surround yourself with nature :luck:

Silvana Gyamfi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2018, 12:21:22 »
Het is binnenkort afgelopen. Girlscene overtreedt de AVG en heeft zich niet eens erop voorbereid wat onder andere Viva wel expliciet doet.

Op naar Tweakers dan maar.

FOK! heeft trouwens een hele actieve frontpage met mediaberichten waar druk op gereageerd wordt. Op Girlscene moet je de meest recente reactie nog maar eens zien te vinden op de homepage.

Taehyung

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2018, 12:37:16 »
Ik vind het wel jammer dat fora niet zo druk meer bezocht worden want vroeger was ik echt obsessed met Girlscene. Aangezien minder mensen het gaan gebruiken is er minder "te doen." Ik las eerst ook altijd de artikelen toen het nog wel ergens over ging. Nu hoef ik maar één keer te klikken op iets en het gaat gelijk over temptation island en als het daar dan niet over gaat is het een artikel van trendalert. Ik zou het leuk vinden als er iets nieuws komt wat ook echt weer actief gebruikt wordt, maarja probeer zo maar eens iets te bedenken wat "vernieuwend" is. Nouja niks aan te doen dus maar Girlscene is helaas stervende.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2018, 13:08:00 »
Het is binnenkort afgelopen. Girlscene overtreedt de AVG en heeft zich niet eens erop voorbereid wat onder andere Viva wel expliciet doet.

Op naar Tweakers dan maar.

FOK! heeft trouwens een hele actieve frontpage met mediaberichten waar druk op gereageerd wordt. Op Girlscene moet je de meest recente reactie nog maar eens zien te vinden op de homepage.

Hoe overtreden ze de wet?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2018, 13:20:36 »
Hoe overtreden ze de wet?

Ben ik ook benieuwd naar
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2018, 18:35:21 »
Jammer dat ze niet meer reageert. Plus die wet gaat morgen pas in.