Auteur Topic: Aanvullende forumregels mbt waarschuwingen/mutes/bans  (gelezen 36910 keer)

duCOQUELICOT

• Forumbeheerder | eindbaas
    • Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Gepost op: 05 juni 2014, 16:44:24 »
Omdat er de laatste tijd veel onduidelijkheid was over wanneer de moderators iemand stilleggen/waarschuwen/verbannen, zijn er bij de algemene forumregels wat verduidelijkende aanvullende regels toegevoegd.

Aangezien we weten dat de meesten van jullie zelden of nooit op die pagina kijken, hebben we ze hieronder nogmaals op een rijtje gezet voor jullie. Let wel: de handelingen die hier staan zijn richtlijnen. Mocht een situatie dusdanig uniek zijn dat we als moderators vinden dat er een andere actie nodig is dan hier vermeld staat, dan zullen we dat op de manier afhandelen zoals wij geschikter achten.

Aanvullende forumregels
Actie : consequentie > na herhalen
Discussie voortzetten na globale waarschuwing : Waarschuwing > 80% mute
Gebrek aan respect tegenover mods  : Waarschuwing > 80% mute
Ongepaste discussie topic : Waarschuwing > 80% mute
Slowen in niet-slowtopics : Waarschuwing > 80% mute
Aanmaken van dubbele topics : Verwijderen topic > 80% mute
Heropenen gesloten topic : Waarschuwing > 80% mute
Adverteren : Verwijderen topic + waarschuwing > 80%
Adverteren met spamaccount : Permanente ban
Enquêtes : Verwijderen topic + waarschuwing > 80%
Enquêtes met spamaccount : Permanente ban
Reclame maken in topics  : Verwijderen post + waarschuwing > 80%
Reclame maken met spamaccount : Permanente ban
Flaming : 24 uur ban > 7 dagen ban > maand > perm
Beledigen van Gs’ers : 24 uur ban > 7 dagen ban > maand > perm.
Provoceren mods : 24 uur ban > 7 dagen ban > maand > perm.
Obscene/vulgaire avatars : Verwijderen ava > perm.
Posten van obscene/vulgaire afbeeldingen : Permanente ban

Uitleg over de procenten
Waarschuwingen bestaan op dit forum uit percentages. Vanaf 40% sta je als member onder toezicht, vanaf 80% heb je een zogenaamde mute. Je kan dan niets meer posten op het forum. Per dag gaan er ongeveer 2 à 3% van je waarschuwingspercentage af. Dat betekent dat je na ongeveer 36 uur van je mute af bent. Percentages worden alleen kwijtgescholden als er zwaarwegende redenen zijn om dat te doen (Bijvoorbeeld als er een misverstand is), maar dit komt zelden voor.

Voor vragen mogen jullie ons altijd noten.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 17:46:08 door duCOQUELICOT »
My goodness, did you see her hem? Six inches deep in mud. She looks positively mediaeval. TPO Fresh || Blog

Megane

• Opperhoofd Ramptoerisme
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2014, 17:04:34 »
Wat is flaming? :o of ben ik dom
Get out of the way world. I've got my sassy pants on today.

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2014, 17:06:10 »
Oh en kun je uitleggen hoe dat werkt met die procenten? Hoeveel je max mag hebben ofzo, en of dat oploopt (kun je ook 20% hebben bijv? en dat verschillende acties leiden tot 100%)? En is 100% dan een ban? Of een mute? En hoe lang duurt dat dan? Neemt t vanzelf af of doen jullie dat? Schelden jullie wel eens procenten kwijt?

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 juni 2014, 17:06:24 »
Flaming is berichten plaatsen die beledigend of aanvallend zijn.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 05 juni 2014, 17:07:22 »
Wat is flaming? :o of ben ik dom

Flaming is het posten van uitdagende reacties.

Oh en kun je uitleggen hoe dat werkt met die procenten? Hoeveel je max mag hebben ofzo, en of dat oploopt (kun je ook 20% hebben bijv? en dat verschillende acties leiden tot 100%)? En is 100% dan een ban? Of een mute? En hoe lang duurt dat dan? Neemt t vanzelf af of doen jullie dat? Schelden jullie wel eens procenten kwijt?

80% betekent een mute, dus dat je niet kan posten. 80% is het laagste aantal procenten waarop een mute plaatsvindt. Per dag verdwijnen er ongeveer 2 tot 3%, dus je bent na ongeveer 1,5 dag van je mute af. En nee, we schelden geen mutes kwijt.
My goodness, did you see her hem? Six inches deep in mud. She looks positively mediaeval. TPO Fresh || Blog

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 05 juni 2014, 17:08:04 »
In het murder and crime topics worden wel linkjes (geen foto's dat heb ik in de beginpost wel gezegd) van crime-scene's gepost met o.a. lijken etc.
Mag dat nog wel?

Het hoort bij het topic I suppose, dus zolang het idd geen foto's zijn is het toegestaan. Wel expliciet bij vermelden dat het niet voor gevoelige kijkers is (then again, waarom zit je anders in dat topic).

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2014, 17:08:14 »
Oh wacht stel iemand zegt: 'Ik haat alle Joden, want hun geloof is .. gevaarlijk.'
En ik zeg: 'Jezus jij bent echt achterlijk.'

Is dat wat ik doe dan ook flaming?

Ja.

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2014, 17:08:19 »
Als we een waarschuwing geven, dan kan je dat in procenten doen. Gaat als volgt:
vanaf 40% is onder toezicht, dan krijg je zo'n toezicht-dingetje onder je naam.
vanaf 80% is mute. Kun je niet posten op het forum. 100% is nog steeds mute, er volgt niets na die 80%. Als we een ban willen doen, moeten we je ook echt bannen.

Procenten nemen met ongeveer 2/3% per dag af. Als je dus onder de 80% zit, is je mute weg. Procenten worden alleen kwijt gescholden als het uiteindelijk onterecht is.

edit COQ: maar dit heb ik in al mijn modjaren nog nooit zien gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 17:09:01 door duCOQUELICOT »

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 juni 2014, 17:09:36 »
Oke oke oke thanks voor de heldere uitleg (:

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2014, 17:10:08 »
Dank je Coq haha. Ja, ik heb het wel eens gezien dat er een misverstand was en er wat minder procenten werden gegeven uiteindelijk, maar dat is zo zeldzaam dat het niet voorkomt.

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2014, 17:12:20 »
Dank je Coq haha. Ja, ik heb het wel eens gezien dat er een misverstand was en er wat minder procenten werden gegeven uiteindelijk, maar dat is zo zeldzaam dat het niet voorkomt.

Ik drukte per ongeluk op veranderen ipv citeren :") dus ik dacht even verduidelijken dat dat mijn tekst is hahaha.

Mettlesome

• My attitude is based on how you treat me.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 juni 2014, 17:19:59 »
Wauw, eigenlijk zoals hier staat zullen er veel bans en mutes zijn, gelukkig zijn de modjes niet super streng :)

Thanks voor de duidelijke uitleg!
- soort van gestopt -          

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2014, 17:21:20 »
Wauw, eigenlijk zoals hier staat zullen er veel bans en mutes zijn, gelukkig zijn de modjes niet super streng :)

Thanks voor de duidelijke uitleg!

Het is dus de bedoeling dat we wat strenger gaan worden, we gaan ons hier wel zo veel mogelijk proberen aan te houden. Alleen als er echt zwaarwegende redenen zijn om iets op een andere manier op te lossen, zullen we dat (na overleg met andere mods) ook daadwerkelijk doen.

Bellissima

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2014, 17:23:23 »
Het is dus de bedoeling dat we wat strenger gaan worden, we gaan ons hier wel zo veel mogelijk proberen aan te houden. Alleen als er echt zwaarwegende redenen zijn om iets op een andere manier op te lossen, zullen we dat (na overleg met andere mods) ook daadwerkelijk doen.

Aha, ja soms is strenger worden gewoon nodig! Anders blijft het een puinhoop soms!
 ♥  Blog  ♥

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 juni 2014, 17:31:05 »
Maar als je dus bv 1x een enquete plaatst, krijg je direct voor 36 uren een mute?
Of krijg je dan eerst een algemene waarschuwing en als je het nog een keer doet 80%?
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

PRECIIOUSX

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 05 juni 2014, 17:32:33 »
Maar als je dus bv 1x een enquete plaatst, krijg je direct voor 36 uren een mute?
Of krijg je dan eerst een algemene waarschuwing en als je het nog een keer doet 80%?

''Enquêtes : Verwijderen topic + waarschuwing > 80%''

Eerst word je topic verwijderd en krijg je een waarschuwing. Ga je dan nog door, zit je op een mute, is 80%. ---> 80% is dan ong 36 uur idd.
♥♥♥

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 05 juni 2014, 17:32:38 »

Hangt er vanaf wat voor lid je bent. Stel je bent een "normaal" lid, vergeet de forumregels en plaatst een enquête, dan krijg je dus een waarschuwing. [We verwachten niet dat dit gaat gebeuren aangezien iedereen die hier regelmatig post, weet dat dat niet de bedoeling is.] Ben je nieuw, dan word je dus wel meteen op je vingers getikt. We merken namelijk vaak de mensen die hier nieuw zijn en enquêtes posten, vaak een waarschuwing niet "snappen" en vrolijk verdergaan. Als het een duidelijk spamaccount is, dan gaat 'ie meteen op permanent.

PRECIIOUSX

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 05 juni 2014, 17:34:14 »
Hangt er vanaf wat voor lid je bent. Stel je bent een "normaal" lid, vergeet de forumregels en plaatst een enquête, dan krijg je dus een waarschuwing. [We verwachten niet dat dit gaat gebeuren aangezien iedereen die hier regelmatig post, weet dat dat niet de bedoeling is.] Ben je nieuw, dan word je dus wel meteen op je vingers getikt. We merken namelijk vaak de mensen die hier nieuw zijn en enquêtes posten, vaak een waarschuwing niet "snappen" en vrolijk verdergaan. Als het een duidelijk spamaccount is, dan gaat 'ie meteen op permanent.

Ja idd. Vaak is dit ook al aan een username af te lezen. Als iemand hier bewust komt om reclame te maken, dan krijgt diegene gewoon direct een ban, omdat het dan de intentie was om hier reclame te komen maken. En dat is niet de bedoeling.
♥♥♥

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 juni 2014, 18:00:20 »
Oke ik snap het :D Thanks.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 juni 2014, 18:11:17 »
Okeeuj helder

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 juni 2014, 18:28:52 »
Dit had ik nodig
doei doei lekkerding

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2014, 18:32:30 »
Wel vreemd dat jullie hoger staan dan de 'gewone' girlsceners. Als ik jullie beledig is het meteen eem mute terwijl het bij gs'ers maar 24 uur is.
doei doei lekkerding

Wonderland

• We're all mad here
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2014, 18:58:13 »
Wel vreemd dat jullie hoger staan dan de 'gewone' girlsceners. Als ik jullie beledig is het meteen eem mute terwijl het bij gs'ers maar 24 uur is.
Vind ik logsich tbh ze zijn toch een beetje "de baas" hier.
 Δ • Batman • TUMBLR • ➳

duCOQUELICOT

• Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2014, 18:59:53 »

Zijn toch dezelfde regels, niet?

En als je het hebt over respectloos zijn tegenover moderators: we hebben onderhand een beetje genoeg van het "kutmods hier" en "kutmods daar". Vandaar dat we daar ook een extra regel voor ingesteld hebben.

Edit: Daarnaast is een mute een stuk minder erg dan een ban. Bij een ban kun je het hele forum niet op, terwijl je bij een mute nog gewoon kan meelezen. Je kan alleen niet meer posten.

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 juni 2014, 19:01:19 »

Zijn toch dezelfde regels, niet?

En als je het hebt over respectloos zijn tegenover moderators: we hebben onderhand een beetje genoeg van het "kutmods hier" en "kutmods daar". Vandaar dat we daar ook een extra regel voor ingesteld hebben.
Oh ik dacht dat deze het was ja
Gebrek aan respect tegenover mods  : Waarschuwing > 80% mute
doei doei lekkerding