Auteur Topic: Sterkte  (gelezen 282 keer)

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 april 2021, 14:58:06 »
Weet iemand of t erg is, als je lenzen en bril
Verschillende sterktes hebben?
Had namelijk een nieuwe bril maar heeft een andere sterkte dan mijn lenzen.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2021, 19:12:25 »
De sterkte van je bril is anders dan de sterkte van je lenzen. Dit komt omdat je lens echt op je oog zit en je bril verder van je oog afstaat. Als je twijfelt of de sterkte van je lenzen/ bril misschien niet goed genoeg is kun je altijd een test bij de opticien doen natuurlijk!
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2021, 21:27:33 »
De sterkte van je bril is anders dan de sterkte van je lenzen. Dit komt omdat je lens echt op je oog zit en je bril verder van je oog afstaat. Als je twijfelt of de sterkte van je lenzen/ bril misschien niet goed genoeg is kun je altijd een test bij de opticien doen natuurlijk!

Nee, maar ik bedoel zeg maar van dat me ogen eigenlijk achteruit waren gegaan. toen de opticien vroeg of me sterkte veranderd was toen ik me lenzen ging bestellen, zei ik nee omdat ik er moeite mee had dat me ogen achteruit waren gegaan. Ik wilde geen hogere sterkte accepteren😩

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2021, 21:32:42 »
Nee, maar ik bedoel zeg maar van dat me ogen eigenlijk achteruit waren gegaan. toen de opticien vroeg of me sterkte veranderd was toen ik me lenzen ging bestellen, zei ik nee omdat ik er moeite mee had dat me ogen achteruit waren gegaan. Ik wilde geen hogere sterkte accepteren😩

Oo je bedoelt of het erg is voor je ogen? Op zich niet, maar het is misschien wel vervelend omdat je sterkte nu dus niet helemaal klopt en dat je dingen niet zo goed kunt zien. Ik snap dat het vervelend is maar het kan dat je ogen nou eenmaal een grotere sterkte nodig hebben op den duur. Dan kun je dat beter maar gewoon accepteren en de juiste sterkte nemen want uiteindelijk pest je jezelf er alleen maar mee omdat je nu misschien niet scherp genoeg ziet.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2021, 18:37:59 »
Mijn opticien raadde het mij wel aan om alles op dezelfde sterkte te hebben, omdat het rustiger is voor je ogen en je ogen anders steeds moeten switchen.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Anoxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2021, 19:18:40 »
Oo je bedoelt of het erg is voor je ogen? Op zich niet, maar het is misschien wel vervelend omdat je sterkte nu dus niet helemaal klopt en dat je dingen niet zo goed kunt zien. Ik snap dat het vervelend is maar het kan dat je ogen nou eenmaal een grotere sterkte nodig hebben op den duur. Dan kun je dat beter maar gewoon accepteren en de juiste sterkte nemen want uiteindelijk pest je jezelf er alleen maar mee omdat je nu misschien niet scherp genoeg ziet.

Okii thank youuuu🥰