Auteur Topic: Kan iemand zich hier in vinden?  (gelezen 277 keer)

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 november 2020, 20:52:24 »
Niemand gaat dit vast lezen maar ik ben echt zoek soms.. Lang geleden is er veel gebeurd waardoor mijn sociale kring erg is verkleind, ik had iedereen van me afgestoten terwijl me sociale leven oprecht wel top was rond die tijd, heb dat dus eindelijke verloren door mijn eigen doen.

Nu, jaren later, heb ik eindelijk weer wat nieuwe meiden ontmoet op mijn nieuw baantje maar ik snap niet waarom het zo anders is dan vroeger. Niks komt meer spontaan en ik vraag me af wat er met me aan de hand is, ik heb met niemand een oprechte connectie en ik vind het heel lastig om small talk te forceren.. Het is niet awkward of ongemakkelijk maar ook niet super gezellig ofz. Heb ik gewoon niet soortgelijke mensen om me heen of ben ik haast incapabel om er weer bij te horen? Ik voel me best vergeten en niet gezien.. kan iemand anders hier in vinden? Het lijkt ZO ZELDEN dat je gewoon die instant connectie hebt met andere meiden..

Mariƫlla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2020, 11:10:52 »
Ik snap precies wat je bedoeld. Laat me even een background story over mezelf geven:
In 2015 verhuisde ik na 8 jaar van Friesland terug naar Limburg. In Friesland had ik 2 beste vriendinnen waar ik me echt vertrouwd bij voelde. We waren er altijd voor elkaar. Waar hun waren was ik ook en andersom. Dit was voor het eerst in mijn leven dat ik qua sociaal vlak echt goed in m'n vel zat.
Toen ik verhuisde naar Limburg (waar ik geboren ben en tot m'n 7e had gewoond) veranderde alles. Mijn vakkenpakket sloot niet aan op de scholen hier en ik zat 3 maanden thuis. Ik had geen vrienden om mee af te spreken en door netwerkproblemen thuis kon ik niet goed contact houden met mijn vriendinnen in Friesland. Toen ik eenmaal weer naar school ging hier kreeg ik maar geen contact met met de mensen hier. Ze waren/zijn anders dan in het noorden en de klik was er gewoonweg niet. Hoe goed ik ook mijn best deed om contact te maken. We zijn nu zo'n 5 jaar verder en echt een nieuwe beste vriendin en een klein groepje vrienden heb ik niet echt. Ik ontmoette wel mijn huidige vriend maar ik wil ook los van zijn vrienden een paar vrienden hebben om mee te praten en leuke dingen mee doen.

Zoals je kunt lezen voel ik me ook alleen. Vaker staan mensen niet open voor een nieuw persoon omdat ze al een vertrouwd vriendengroepje hebben en daar tevreden mee zijn. Ik vind dat jammer maar elke keer als ik ergens nieuw start, of dat nou school, werk of een andere sociale activiteit is, probeer ik opnieuw om aansluiting te vinden.
Ik ben zelf wel iemand die open staat om nieuwe mensen te leren kennen en ik hoop dat ik zulke mensen ook tegen kom.
Dus je bent echt niet alleen. Er zijn heel veel jongeren die dit probleem hebben.

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2020, 15:54:18 »
Bedankt voor het delen, oprecht, soms voel ik me hier gewoon super alleen in en het is dus fijn om die confirmatie te krijgen dat ik niet als enigste dit probleem ervaar. Het is gewoon super pijnlijk, ik kan super goed alleen zijn, maar het is gewoon ballengrijk als je mensen om je heen hebt om plezier mee te ervaren.

Wat je zegt over ''de meeste mensen staan er niet open voor aangezien hun allemaal al hun vetrouwde groepje hebben'' kan ik me ook helemaal in vinden! Ik weet wel dat die meiden me wel gewoon mogen, ze vragen altijd wanneer ik weer kom werken en we kunnen wel lachen van tijd tot tijd, maar aangezien hun al een stabiel en bruisend sociale kring hebben zien ze mij meer als een collega anders dan een mogelijk nieuw vreindinnetje. Een vrienschap kost veel tijd om op te bouwen dus waarom zou je die enegerie investeren in nieuwe mensen als je er al genoeg thuis hebt! Ik snap die denkwijze dus wel helemaal en daarom is het lastig te doorbreken.. En ook al wou ik het willen doorbreken, zal ik het toch niet doen aangezien ik niet die 'oprechte' klik hebt; misschien komt dat later maar dan heb ik liever geen vriendinnen anders dan dat ik elk gesprek moet forceren als we eens in de tijd afspreken, snap je?

Bedankt nog voor je berichtje!

marijkevosselman

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2020, 13:18:37 »
Ik kan mij heel erg vinden in wat je hier beschrijft. Zelf heb ik hier ook last van gehad, maar kan je vertellen hoe meer je er op gaat letten hoe moeilijker het wordt. Blijf lekker jezelf en dan komt het vanzelf weer!  :goodman: