Ik ben geen psycholoog en het is best moeilijk om zo te zeggen wat er aan de hand is maar mij klinkt het als dissociatie/depersonalisatie in de oren.
Ik heb hier zelf ook een tijd last van gehad vanwege mijn angststoornis. Momenten waarop de wereld anders aanvoelde, dat ik er niet helemaal was, dat ik het gevoel had dat ik aan het dromen was. Heel eng. Bij mij duurde het wel langer dan vijf seconden, maar dat is mijn ervaring. Ik ben hier uiteindelijk voor naar een psycholoog geweest omdat ik nog andere klachten had. dat heeft mij geholpen en nu heb ik het nog maar af en toe, als ik in een angstige situatie ben of iets in die trant.
Heb je de laatste tijd veel last van stress/angst? Of is er iets naars gebeurd? Er hoeft niet perse op het moment dat je dat nare gevoel hebt iets aan de hand te zijn, maar als je lange tijd onder stress staat kan je lichaam er gewoon even mee 'stoppen'. Even jou terug trekken uit de realiteit.
Ik wil je zeker geen enge dingen aanpraten of je een diagnose geven, voor hetzelfde geld is het inderdaad ijzertekort, maar mij lijkt het wel slim om dit in de gaten te houden en als dit erger wordt/vaker voorkomt er met iemand die je vertrouwt over te praten.
Hopelijk helpt dit