Auteur Topic: Heb het gevoel alsof ik soms droom  (gelezen 358 keer)

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 februari 2020, 17:07:21 »
Heee! Wat ik nu ga vertellen gaat waarschijnlijk heel raar klinken hahah maar ik dacht van misschien hebbem meer mensen dit?...
Ik heb de laatste tijd, maakt niet uit wat ik aan het doen ben. Dat ik een paar seconden een soort van weg val van de realiteit...dit klinkt echt raar hahah maar ik geef even een voorbeeld.
Ongeveer een maand geleden was ik aan het zwemmen en terwijl ik onderwater was viel ik weg en alles om me heen hoorde ik niet meer en ja het was heel raar...
Dit duurde ongeveer 4 seconden en toen ik weer een soort van wakker werd dacht ik ect van: wat is er in godsnaam gebeurd?
Dit heb ik dus vaker gehad maarja hebben meer mensen dit?😂😅
R_draws

eveLLLL

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2020, 17:10:55 »
heey! vervelend zeg! ik herken het wel van als ik moe ben of tijdje overprikkeld ben. ook heb ik paar keer gehad dat ik ijzertekort bleek te hebben (ook flauwvallen). heb je al eens je ijzer laten prikken?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2020, 01:21:00 »
Is het niet gewoon beetje wegdromen/dagdromen? Of ben je op dat moment echt met iets bezig en je gedachten vallen ineens weg?
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2020, 12:48:03 »
Ik heb dus wel vaak ook als ik loop dat ik heel licht word in mijn hoofd en het gevoel heb dat ik flauw ga vallen maar dat is nog nooit gebeurd.
Het duurt meestal ook 5 seconden ongeveer.
Ik ben trouwens nog nooit flauw gevallen maarja ik weet niet waar die duizeligheid vandaan komt.
Het kan misschien komen door dat ik periodes heb waarin ik heel slecht slaap maar ik heb echt geen idee...
R_draws

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 februari 2020, 12:50:04 »
Het is zeker geen dagdromen hahah.
Soms is het dat ik gewoon een soort van weg ben en soms is het dat ik duizelig wordt.
Maar met dagdromen weet ik dat ik het aan het doen ben en ja tijdens dat wat ik laatst had was ik gewoon echt weg ahah.
R_draws

Anne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2020, 11:08:06 »
 :goodman:
Ik ben geen psycholoog en het is best moeilijk om zo te zeggen wat er aan de hand is maar mij klinkt het als dissociatie/depersonalisatie in de oren.
Ik heb hier zelf ook een tijd last van gehad vanwege mijn angststoornis. Momenten waarop de wereld anders aanvoelde, dat ik er niet helemaal was, dat ik het gevoel had dat ik aan het dromen was. Heel eng. Bij mij duurde het wel langer dan vijf seconden, maar dat is mijn ervaring. Ik ben hier uiteindelijk voor naar een psycholoog geweest omdat ik nog andere klachten had. dat heeft mij geholpen en nu heb ik het nog maar af en toe, als ik in een angstige situatie ben of iets in die trant.
Heb je de laatste tijd veel last van stress/angst? Of is er iets naars gebeurd? Er hoeft niet perse op het moment dat je dat nare gevoel hebt iets aan de hand te zijn, maar als je lange tijd onder stress staat kan je lichaam er gewoon even mee 'stoppen'. Even jou terug trekken uit de realiteit.
Ik wil je zeker geen enge dingen aanpraten of je een diagnose geven, voor hetzelfde geld is het inderdaad ijzertekort, maar mij lijkt het wel slim om dit in de gaten te houden en als dit erger wordt/vaker voorkomt er met iemand die je vertrouwt over te praten.

Hopelijk helpt dit :)

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2020, 19:32:25 »
Het is gebeurt hoor...
Ik ben vanochtend flauw gevallen...
Ik zat aan de keukentafel en ik wilde eten gaan maken voor school dus ik stond op om een bord te pakken.
Ik weet dat als ik opsta snel duizelig word en dat heeft bijna iedereen volgensmij hahah.
Maar dat duurt 3 seconden en dan is het ook klaar.
Dus ik hield me vast aan de stoel voor het geval dat ik duizelig zou worden.
Toen ik net het bord wilde vastpakken werd ik heel duizelig en opeens viel ik neer.
Er was niemand in de keuken dus niemand heeft het gezien.
Die hele val duurde in het echt waarschijnlijk 2 seconden 😂
Maar in mijn hoofd voelde het als 10 minuten lang!
Ik had het gevoel alsof ik in een droom zat en alles bij elkaar duurde denk ik 15 seconden maar voor mijn gevoel leek het echt heeeel lang.
Toen viel ik dus keihard met mijn achterhoofd op de houten vloer.
En toen draaide ik me om en alles draaide om me heen ik zag mijn telefoon wazig naast me op de grond liggen en toen zat ik echt te denken van “is dit echt of een droom”
Toen na een paar seconden werd ik een soort van wakker en toen begon te janken want ja ik was keihard gevallen en geschrokken van wat er zo juist gebeurd was...
Ben daarna meteen naar mijn moeder gerend die in de badkamer was.
Ik heb dit nooit eerder meegemaakt maar ik ben ook ongesteld (heel heftig)
Dus mijn moeder zij dat het misschien door veel bloed verlies kon komen oftewel ijzertekort...
Ik hoop niet dat dit vaker gebeurd en al helemaal niet op een andere plek zoals bijvoorbeeld tijdens het fietsen of op school...
Ik hoop maar dat dit door de menstruatie komt:/
R_draws

Anne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 februari 2020, 20:14:02 »
Het is gebeurt hoor...
Ik ben vanochtend flauw gevallen...
Ik zat aan de keukentafel en ik wilde eten gaan maken voor school dus ik stond op om een bord te pakken.
Ik weet dat als ik opsta snel duizelig word en dat heeft bijna iedereen volgensmij hahah.
Maar dat duurt 3 seconden en dan is het ook klaar.
Dus ik hield me vast aan de stoel voor het geval dat ik duizelig zou worden.
Toen ik net het bord wilde vastpakken werd ik heel duizelig en opeens viel ik neer.
Er was niemand in de keuken dus niemand heeft het gezien.
Die hele val duurde in het echt waarschijnlijk 2 seconden 😂
Maar in mijn hoofd voelde het als 10 minuten lang!
Ik had het gevoel alsof ik in een droom zat en alles bij elkaar duurde denk ik 15 seconden maar voor mijn gevoel leek het echt heeeel lang.
Toen viel ik dus keihard met mijn achterhoofd op de houten vloer.
En toen draaide ik me om en alles draaide om me heen ik zag mijn telefoon wazig naast me op de grond liggen en toen zat ik echt te denken van “is dit echt of een droom”
Toen na een paar seconden werd ik een soort van wakker en toen begon te janken want ja ik was keihard gevallen en geschrokken van wat er zo juist gebeurd was...
Ben daarna meteen naar mijn moeder gerend die in de badkamer was.
Ik heb dit nooit eerder meegemaakt maar ik ben ook ongesteld (heel heftig)
Dus mijn moeder zij dat het misschien door veel bloed verlies kon komen oftewel ijzertekort...
Ik hoop niet dat dit vaker gebeurd en al helemaal niet op een andere plek zoals bijvoorbeeld tijdens het fietsen of op school...
Ik hoop maar dat dit door de menstruatie komt:/
Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was, het kan inderdaad ijzertekort zijn en daar kan de dokter volgens mij gewoon een kuur met ijzerpillen voorschrijven. En als dat het niet is kan de dokter misschien nog wat testjes doen om erachter te komen waar je dan wel last van hebt.
Hopelijk gaat het snel beter!!

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 februari 2020, 20:55:20 »
Ik kijk of het nog een keer gebeurt.
Zo ja dan ga ik zeker naar de dokter!
R_draws

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2020, 22:32:12 »
Ahhh, ja dat zou best ijzertekort kunnen zijn! Je hebt er al langer last van, dus ik zou niet te lang wachten met naar de dokter gaan. Dit soort dingen kunnen blijvende schade opleveren als je er te lang mee rond blijft lopen. Niet meteen natuurlijk, maar zeker omdat je niet weet waar het vandaan komt is het verstandig om er snel iets aan te doen.

Tijdens je menstruatie heb je ook sneller risico op ijzertekort, dus het is geen gek idee dat dat het kan zijn
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"