Auteur Topic: eerste keer hond  (gelezen 704 keer)

Suikerspin

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 maart 2020, 02:04:09 »
Hoi!
Ik mag eindelijk een hond van mijn ouders, maar de eisen waren: klein (max. 55 cm zoiets) en weinig haarverlies tot geen. Ik deed heel wat research en vond een cockapoo wel een leuke! Alleen die kan je nergens bij een fokker halen die geen broodfokker is. Is de Marktplaats vertrouwbaar? (niet per se voor de cockapoo maar ook andere puppys van andere rassen)

Ik wilde misschien ook een hondje adopteren uit het buitenland of Nederland die een herplaatsing nodig heeft. Is dat slim voor de eerste keer hond bezitten?

bubbles2004

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2020, 23:44:38 »
ik heb zelf een labrador, dus ik weet niet precies.

ma ik ben wel meer voor gewoon hele ras en niet kruizen want gezondheid altijd op 1!
vooral in deze tijd haha

xx

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2020, 20:12:48 »
Ik zou geen hond uit het buitenland nemen. Die komen van de straat en kunnen problemen hebben. Dat zou ik niet als eerste hond doen. Een hond uit Nederland die herplaatst moet worden zou kunnen, maar dat ligt een beetje aan de reden waarom ze hem herplaatsen. Een hond die herplaatst moet worden omdat het baasje er bijvoorbeeld geen tijd meer voor heeft zou je best kunnen doen, maar een hond die herplaatst moet worden vanwege probleem gedrag niet.

Marktplaats is natuurlijk altijd riskant, maar niet alle adverteerders zijn slecht. Mijn ouders hebben twee honden geadopteerd van marktplaats zonder problemen.

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2020, 09:16:53 »
Marktplaats is zeker niet betrouwbaar wat adopteren van een hond betreft. Vaak zijn dit ook fokkers. In Belgiƫ is het zelfs verboden om dieren op tweedehands sites aan te bieden.

Ik zou eens in het asiel gaan kijken of je daar een leuk hondje vind

Existingcat

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2020, 17:05:36 »
Hee, Ik zou bij het asiel gaan kijken, daar zitten zoveel honden die nog een baasje zoeken! Er staat vaak een goeie beschrijving bij over de hond en waarom ze weggedaan in. Er zitten echt schatjes tussen!