Auteur Topic: drank enzo  (gelezen 582 keer)

Rosa_Olij_MyLife

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 maart 2020, 22:58:20 »
hoi lieve allemaal,

ik ben nu bijna 16 en ik drink sinds ongeveer een jaar met vrienden. mijn ouders weten dit niet en ik mag dan ook geen alcohol voor mijn 18e.
we (mijn zus en ik) hebben een deal met mn ouders dat als we niet drinken of roken voor de 18 dat zij dan ons rijbewijs betalen. mijn zus is bijna 18 en is door mijn ouders betrapt toen ze op haar 16e dronk. ze krijgt nu nog de helft van haar rijbewijs betaald, de andere helft moet ze zelf betalen.
ik ben van plan om mn ouders te vertellen dat ik drink op mn 17e, voordat ik 18 word, want ik ga ze niet veel geld laten uitgeven terwijl ik me niet aan de afspraak heb gehouden.
ik dacht dat dat wel zou werken, omdat ik gymnasium doe, hard werk en nooit ben blijven zitten, terwijl mijn zus 2x is blijven zitten en alsnog de helft krijgt. maar mn zus zei laatst tegen me dat als ik het mn ouders vertel op mn 17e, ze niks meer gaan betalen en het erger vinden dan dat ze het bij mn zus vonden.
ik weet echt niet wat ik moet doen.
help!!!

xx rosa

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2020, 00:09:34 »
Dat is wel apart.. je zus is betrapt in plaats van dat ze simpelweg eerlijk heeft bekend maar krijgt wel de helft betaald? Als ik jou was zou ik gewoon een goed gesprek aan gaan met je ouders en aangeven dat het je spijt dat je je niet aan jullie afspraak hebt gehouden maar dat je vind dat het niet helemaal eerlijk is, het is nog steeds hun geld maar misschien kan je vragen waarom ze hun ''regels'' wel in verandering kunnen brengen bij je zus en niet bij jou, en dan kan je aangeven dat je dat heel jammer vind aangezien je wel opgebiecht hebt met het idee om eerlijk te zijn met hun gevoelens/respect voor hun geld in gedachten.

Voor waarom je ouders dit doen? Misschien vonden ze dat ze te laks waren geweest met je zus, ze kwamen er achter, voelde zich slecht en hebben toen wel belooft om de helft nog te betalen, maar omdat ze het al belooft hadden namen ze het niet terug maar omdat ze er ook achter gekomen zijn bij jou, wilde ze wat strenger doen, heel kut voor jou, maar probeer jou en je zus niet in vergelijking te brengen anders maak je jezelf alleen maar gek. ''oh dit heeft me zus en ik niet'' of ''oh maar zij wel'', je ouders hebben hun redenen, alleen beter om los te laten als ze besluiten om niet te delen 'waarom' ze sommige dingen doen, succes! :)

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2020, 15:00:10 »
Jezus meid, stop gewoon met drinken of vertel het ze niet en zorg dat ze er niet achter komen. Een rijbewijs is hartstikke duur, laat lekker je ouders betalen als je er mee weg kan komen. Dat geld dat je er mee bespaart kan richting een auto/studie/watdanook. Echt zonde om al dat geld weg te gooien voor twee jaar drinken.

craicalaic

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2020, 21:00:02 »
ik sluit mij volledig aan bij de reactie van TheBusDriver
there are people who are always in love with the sky, no matter the weather. one day you will find someone who’ll love you the same way.

bubbles2004

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2020, 23:52:03 »
idd eens met thebusdriver, ik vind ook dat je het wel moet vertellen. als je gewoon eerlijk bent zul je zien dat je als nog wel wat krijgt... ma wel moeilijke afspraak lijkt me sowieso want dat lukt helemaal niemand, toch?? dat weten je ouders ook wel dat iedereen dat doet, zij vroeger zelf ook veel jonger