Auteur Topic: Dingen waar je pas heel laat achter kwam.  (gelezen 33051058 keer)

Maaihoofd

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 03 maart 2011, 12:50:46 »

dat augurken van mini komkommers gemaakt worden. dacht dat het een aparte groente soort was:blush:

Wist ik ook niet, haha.
I'll be you, let's trade shoes, just to see what it would be like, look at shit through each others eyes.

Reaubin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 03 maart 2011, 12:55:07 »
dat van die komkommers. is dat echt?

ik kwam er in groep 8 achter hoe je enthousiast uitspreekt.
ik wou dat woord schrijven, dus ik vraag aan de stagaire, ja hoe schrijf je; ent-hou-si-jast ?

en die stagaire zo HUH. maar nu weet ik het haha
ik was prittstift. niet dat je me nu herkent muhaha.

Charcoal

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 03 maart 2011, 13:02:40 »
Dat het verfomfaaid is in plaats van verfromfraaid =P
Daar heb ik afgelopen zomer achter gekomen.

dorien

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 03 maart 2011, 13:21:20 »
wat is verfomfaaid :O ?

tomaten zijn groentes

en als je bijvoorbeeld een pizza gaat invriezen dat het langer houdbaar blijft. oke dit is niet zo raar maar de reden waarom wel. ik dacht altijd dat het kwam omdat het dan koud was en dan kon het niet bederven. maar het komt omdat alles bestaat uit moleculen. wanneer je iets invriest gaan de moleculen heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam bewegen. en daarom gaat het bedervingsproces ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam.
in de koelkast is het iets warmer als in de vriezer maar iets koeler als kamertemperatuur vandaar dat het bedervingsproces met de moleculen iets sneller gaat maar weer iets langzamer als op kamertemperatuur.
als je iets vacuüm laat verpakken dan gaat het als langste mee. er komt dan helemaal geen zuurstof bij en zo krijgen de moleculen haast helemaal geen kans om zich te bewegen en om het product te laten bederven.
noujaa op zich is dat wel logisch dat iets in de vriezer langer houdbaar is als op kamertemperatuur maar ik wist niet dat het kwam door het moleculen verhaal

KUSJEEEx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 03 maart 2011, 13:43:32 »

Dat het verfomfaaid is in plaats van verfromfraaid =P
Daar heb ik afgelopen zomer achter gekomen.

woow! daar kwam ik pas achter toen ik dit las xD

Inspiratieloos2

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 03 maart 2011, 13:54:31 »

[...]

haha, been there :'D
[afbeelding]

ik heb ook zo miljoenen dingen, maar ik kan er niet zo even niet opkomen..

hahah komisch, ja zo ben ik idd, tot iemand me uitlachte en zei dat het iets met die cijfertjes te maken had (.. heel verhaal). felt kind of stupid ;D.

en met die agurken, das een uitgedroogde komkommer toch, ????.. anders leer ik hier weer wat nieuws (de uitgedroogde komkommer denk ik sinds mijn 15e, dus als dat niet waar blijkt te zijn dan weet ik het nog niet haha).

Goku

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 03 maart 2011, 13:56:53 »
Dat de mensen in het 'waardetransport' busje niet alleen maar paaltjes verplaatsen om 12 uur 's middags en 6 uur 's avonds, maar dat ze 'waarde vervoeren' :'D Ik kwam daar vorig jaar achter.

Celeste

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 03 maart 2011, 14:06:50 »
Dat wolken niet uit van die fabrieken met schoorstenen komen :P

Geceyolcusu

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 03 maart 2011, 14:11:42 »
dat een baby gaapt in de buik, zag het vandaag pas :)
Mijn blog Reageer & Volg

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 maart 2011, 14:12:14 »
Een die al genoemd is: Waar horeca voor staat. Toen ik daar achter kwam, was ik 15 :P oeps!

Verder kan ik zo niets bedenken.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

LaureVH

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 03 maart 2011, 14:20:16 »

tomaten zijn groentes

en als je bijvoorbeeld een pizza gaat invriezen dat het langer houdbaar blijft. oke dit is niet zo raar maar de reden waarom wel. ik dacht altijd dat het kwam omdat het dan koud was en dan kon het niet bederven. maar het komt omdat alles bestaat uit moleculen. wanneer je iets invriest gaan de moleculen heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam bewegen. en daarom gaat het bedervingsproces ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam.
in de koelkast is het iets warmer als in de vriezer maar iets koeler als kamertemperatuur vandaar dat het bedervingsproces met de moleculen iets sneller gaat maar weer iets langzamer als op kamertemperatuur.
als je iets vacuüm laat verpakken dan gaat het als langste mee. er komt dan helemaal geen zuurstof bij en zo krijgen de moleculen haast helemaal geen kans om zich te bewegen en om het product te laten bederven.
noujaa op zich is dat wel logisch dat iets in de vriezer langer houdbaar is als op kamertemperatuur maar ik wist niet dat het kwam door het moleculen verhaal

Het klopt niet helemaal hoor. Het is vooral om dat de meeste bacteriën/schimmels bij zo'n lage temperatuur of zonder zuurstof (er zijn ook bacteriën die met zuurstof niet werken hoor) niet werken en het daardoor niet slecht wordt  :)
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2011, 14:23:23 door LaureVH »

Kwamkwammer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 03 maart 2011, 14:53:36 »
Dat paraplu ook echt voor de regen betekend (para = voor, plu = regen). En nog meer van die samengestelde woorden.

KTM

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 03 maart 2011, 14:57:34 »
Dat cafetaria als cafetaaaaaaria wordt uitgesproken en niet als cafetariiiiia x]

Sufficient

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 03 maart 2011, 15:03:56 »
dat je niet bruin kon worden door een ruit heen :(
&ik heb net uit dit topic geleerd dat mijnenvegen niet zomaar gokken was
&dat augurken geen apart groentesoort is :blush:

Ignorance_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 03 maart 2011, 15:05:01 »
Waar horeca voor staat, en ik was 17 xD

Dagdromen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 03 maart 2011, 15:20:25 »
wow ik leer hier echt veel bij! :O

dat het 'kroepoek' is in plaats van 'kroekkroek'
toen ik een jaar of 12 was. Ik dacht dar het verkeerd op de zak stond haha.

En ik heb echt tot 2 weken geleden (ben nu 18) m'n hele leven de klemtoon van 'democratie' verkeerd gelegd. ipv demoCRAtie zei ik altijd democraTIE. En ik zei dat dus precies bij nederlands..
It's funny how day by day, nothing changes. But when you look back, everything is different.

Liberosis

• The devil was once an angel
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 03 maart 2011, 15:22:51 »
Afgelopen weekend kwam ik er pas achter dat balkenende ofzo al hele poos geen minister meer is.
► Het is hun fiets, zij gaan fietsen en ik fiets met hen mee.◄ 🌠

SoullessBird

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 03 maart 2011, 15:26:53 »

Afgelopen weekend kwam ik er pas achter dat balkenende ofzo al hele poos geen minister meer is.

laughing7.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2011, 15:27:07 door SoullessBird »
I am a flightless bird without a soul

Glamorgana

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 03 maart 2011, 15:29:57 »
Ik kwam er laatst achter dat 'bonjour' gewoon letterlijk 'goede dag' betekent... het is natuurlijk wel logisch en ik ken dat woord al heel lang maar ik had er gewoon nooit zo over nagedacht haha :P
"Many actors, I've read, are introverts, and many introverts, when socializing, feel like actors."
- Jonathan Rauch

-

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 03 maart 2011, 15:33:02 »

dat van die komkommers. is dat echt?

ik kwam er in groep 8 achter hoe je enthousiast uitspreekt.
ik wou dat woord schrijven, dus ik vraag aan de stagaire, ja hoe schrijf je; ent-hou-si-jast ?

en die stagaire zo HUH. maar nu weet ik het haha

Volgens mij niet :') Ik ging het even google'en;
"De augurk behoort net als de komkommer tot de soort Cucumis sativus, maar het zijn geheel verschillende rassen."

Anonymous

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 03 maart 2011, 15:42:30 »
Haha, ik ging ook al googlen :P

HPfangirl

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 03 maart 2011, 15:45:53 »

tomaten zijn groentes

O, haha, dat wist ik niet! Ik dacht ook dat dat kwam omdat het koud is in de vriezer.
You know I need you, like a poet needs the pain.  | Verkooptopic! | Looklet.

Beats

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 03 maart 2011, 16:06:02 »
Ik kom er nu achter wat horeca betekent. Dankzij dit topic. Ik ben 13.
Don\\\'t shoot for the moon// Fucking colonize it!

Mindblowing

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 03 maart 2011, 16:07:20 »

dat je bij het spelletje mijnenveld niet moet gokken maar echt kan nadenken haha. ik klikte altijd maar was, ik wist niet wat de cijfertjes betekenden.

Haha ik ken het, ik dacht altijd dat je de mijnen juist niet mocht raken omdat je dan af was xD
Do you ever put your arms out and just spin and spin? Well, that\'s what love feels like. Everything inside you tells you to stop before you fall, but you just keep going.

Anonymous

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 03 maart 2011, 16:10:34 »
ik heb er lang over gedaan om te begrijpen wat ROFL, wjnmk, hvj... allemaal betekent.