Auteur Topic: [poll] Mogen ouders de pakketten van hun kinderen open maken?  (gelezen 5366 keer)

GeheimeZiel

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 21 oktober 2014, 08:37:16 »
Dat verschilt echt per gezin denk ik? Bij mij maken ze bijvoorbeeld nooit wat open, meestal leggen ze dat pakketje/brief gewoon op mijn bed (en ik ben 17). Ik ben weer iemand die wel aangeeft of mijn stiefmoeder het even voor mij wilt lezen ofzo. Bij mijn marokkaanse vriendin van 19 bijvoorbeeld leest haar vader haar brieven wel en wilt hij altijd weten wat zij heeft besteld.

Emb

• Concentratievermogen van een goudvis
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 oktober 2014, 09:45:28 »
Oh ik maak gewoon alle brieven en pakketjes open als ik ze als eerste tegenkom en vice versa. Heb ik geen problemen mee, maar ik krijg dan ook onderhand wel het idee dat mijn gezin een stuk 'opener' is dan de meeste hier op Girlscene.
brb crying

destielsmagic

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 21 oktober 2014, 10:44:53 »
Ligt eraan hoe oud je bent. Als je op jezelf woont is het wel een beetje raar. Ik woon nog thuis en het zou me ook niet zo veel uitmaken. Ik heb dan ook niks te verbergen. Overigens doen mijn ouders het niet, maar als ze een brief openmaken over mijn school ofzo zou me dat niks uitmaken.

EDIT: sowieso als je dildo's ofzo besteld op je 14/15e vind ik dat al een beetje vreemd. Maar dat is mijn mening.

lemonacid

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 21 oktober 2014, 10:48:59 »
Ik zou het heel raar vinden als mijn ouders zomaar mijn post zouden openen en andersom.
Maakt niet uit welke leeftijd, staat je naam erop? Dan is het voor jou bedoeld, logisch.

Miss_Lestrange

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:16:30 »
Wow wat ik hier allemaal lees, als ik tegen mijn ouders zou zeggen "dat is van mij en prive je mag het niet lezen" zou ik echt een klap voor mijn bek krijgen.

Ligt er denk ik inderdaad aan hoe het binnen een gezin is dan :')

Precies dat bovenste :"). Ik vind dat ouders daar gewoon het recht toe hebben, ze mogen toch weten wat hun kinderen doen?
We make a family, yes?

Niceleanth.

• It always seems impossible until it's done.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:27:43 »
Ja, absoluut. Dit deed mijn vader ook regelmatig. Ik heb idd niets te verbergen en zolang ik onder de 18 was, gebruikte ik toch zijn adres om dat pakketjes te laten bezorgen, en is hij eindverantwoordelijk mocht er iets mis zijn gegaan. Dan vind ik dat hij niet meer dan het recht heeft om te weten wat er bezorgd wordt.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik het mijn vader altijd even vertelde wanneer ik iets had besteld en was het nooit echt een raadsel. Qua rekeningen openen vind ik het onder de 18 ook niet meer dan logisch aangezien hij dan wss degene is die de rekening zal moeten betalen. Dus ja, dan mag hij uiteraard weten waarvoor het is en hoeveel.
When life hands you lemons, find a really annoying guy with paper cuts and have a good laugh...

Nymeria

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:41:21 »
In principe lieten we vroeger, toen iedereen thuis woonde, gewoon de post voor diegene op tafel liggen, waarom zou een ander het open moeten maken als de geadresseerde het diezelfde dag zal lezen. Maar ik ben wel nieuwsgierig dus als het algemene post over energie, water of een boete is bijv. maak ik het wel eens open omdat ik het interessant vind, al ben ik wel geneigd om eerst aan m'n moeder te vragen of dat oké is.
En vroeger was ik wel zo'n luie donder die de post als bankafschriften liet slingeren dus dan ruimde m'n moeder het op en kon ze het ook meteen inzien :')
Oh en pakketjes maken we ook nooit open van een ander tenzij we al weten wat er in zit.
nobody said it was easy - tumblr

Devirgent

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 21 oktober 2014, 16:28:03 »
Ik heb liever dat het wat privé blijft ookal koop ik nooit iets via internet

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 21 oktober 2014, 16:32:34 »
Nee, vind ik niet. Doet mijn moeder of haar man ook nooit. Soms als er iets van school komt en ik ben niet thuis dan vraag ik weleens aan mijn moeder of ze het wil openmaken voor me. Soms maak ik ook weleens iets open, bijvoorbeeld van de Eneco ofzo, maar geen persoonlijke dingen. En anders vraag ik het eerst. Was bv een keer zo dat mama op vakantie was en dat de uitslag van een bevolkingsonderzoek binnenkwam. Dat heb ik wel opengemaakt, mocht ook van haar.

Dus, in principe niet ok.

Sunburst

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 21 oktober 2014, 16:58:03 »
Nee, mijn ouders doen dat gelukkig niet. Mijn naam staat op de post en ik zou het héél vervelend vinden als zij dingen lezen voordat ik dat doe. Maar mijn ouders hebben mijn post ook nooit opengemaakt, behalve als er een brief van school kwam. Ze zeiden gewoon altijd; 'Je hebt post, het ligt op de tafel'. En als ik een pakketje krijg van bv. de H&M zegt mn ma wel dat ze benieuwd is wat ik besteld heb maar ik hoef dat echt niet verplicht te laten zien haha.

BellaRose.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:18:09 »
Zoals hierboven al heel veel is gezegd: dat hangt van de leeftijd af. Als een relatief jong kind vaak pakketjes/post krijgt zou ik als ouder wel willen weten wat erin zit, ja. Mijn ouders maken gelukkig nooit wat van me open, niet dat ik echt geheime dingen bestel, maar als het aan jou gericht is vind ik het toch fijn dat ik het als eerste mag zien/lezen.
Daarbij laat je als ouder zien dat je je kind vertrouwt als je het niet doet en ik denk dat dat heel belangrijk is. Dus eigenlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2014, 18:24:09 door BellaRose. »

Pursuit of Happiness

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:21:06 »
Nee vind ik echt niet kunnen.

-

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:25:34 »
liever niet nee. Niet omdat ik dingen te verbergen heb maar ja idk het is gewoon privacy. Ik open haar post ook niet.
I think that loneliness can be romantic

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:34:55 »
Ah, ik vind dat ze onder de 18 jaar nog wel het recht hebben om je brieven e.d. open te maken. De overheid verwacht toch dat ouders op hun kinderen letten en als je kind stiekem voor honderden euro's bij H&M besteld en het vervolgens niet kan betalen dan heb je toch een probleem.

Je kunt je ergens alleen afvragen hoe netjes dat is. Mijn moeder opende ook heel lang nog mijn brieven tot ik een keer boos werd en zei dat ze mijn privacy moest respecteren. Zelfs als er niks is vind ik het gewoon niet netjes dat ze mijn brieven lezen of dat ze mijn bankafschriften bekeken (die kreeg je toen nog met de post). Maar aan de andere kant vind ik dat ze dat wettelijk wel moeten kunnen doen omdat zij toch de persoenen zijn die het moeten oplossen als het een keer fout gaat. Als je 18 bent dan ben je voor de wet volwassen, betaal je ook je eigen zorgverzekering dus ik vind dat wel een goeie leeftijd waarop je je postprivacy kunt opeisen.

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:39:55 »
Oh en overduidelijk persoonlijke brieven vind ik overigens ook dat ouders dat niet hoeven te openen. Naast dat ze daar niet heel direct beschermend over moeten zijn is het gewoon niet leuk als iemand anders jouw kerstkaartje voor jouw opent nog voor jij thuis bent bij wijze van.

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:43:27 »
Nee, ik zit niet aan hun dingen dus zij moeten ook van mijn spullen afblijven. Wij thuis hebben gewoon stapels, komt er post of een pakketje voor persoon a komt het op die stapel ect.
Ik kan er sowieso niet tegen als mensen zonder het te vragen aan mijn spullen zitten.

Ik kan me voorstellen dat je ouders brieven ect. open maken als je nog jonger bent.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:58:29 »
Ik heb niet veel te verbergen, dus op zich heb ik er geen probleem mee, maar ik heb het liever gewoon niet. Ik open hun shit ook niet, dus vind ik het niet meer dan normaal dat ze dat van mij ook gewoon ongeopend aan mij geven.

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 21 oktober 2014, 19:11:48 »
Toen ik 16 was en net ebay ontdekt had, kreeg ik allemaal pakketjes en mijn ouders maakten die toen ook open. Vond ik niet raar, want ja ik bestelde normaal nooit wat. En ja denk dat ouders toch graag willen weten wat hu 16 jarige dochter binnenkrijgt.
Maar op een gegeven moment werd het normaal dat ik dingen bestelde dus ze hielden er mee op, en nu doen ze het ook niet meer. Al zijn ze wel nieuwsgierig, als ik dan een brief heb dan grapt mijn vader wel eens; 'en? betalingsachterstanden?!' maar merk wel dat ie serieus een beetje bezorgd is haha
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"

Rainbow Dash

• Let's get disqualified!
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 21 oktober 2014, 19:44:17 »
Mijn ouders maakten mijn brieven en pakketten open en ik vind dit echt niet oke.

Ik heb mijn ouders vroeger vaker laten weten dat ik dat niet wilde hebben (ik mocht hun post ook absoluut niet openmaken) en alsnog gebeurde het.
Ookal zijn het brieven van de bank, ik wil ze zelf eerst open maken.

Zelfs na mijn 16e deden mijn ouders dit nog, ik vind het echt een inbreuk op de privacy van je kind.
Quoth the raven, nevermore
Tumblr

GrayWolf

• Never be afraid.
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 21 oktober 2014, 19:51:33 »
Mogen ze best doen, ik krijg nou niet echt geheime brieven ofzo. Maar ze maken het nooit open, omdat ze
vinden dat het privé is en omdat ze ook niet zouden willen dat ik die van hun openmaak en omdat ik meerderjarig ben

Vind het wel best zo :)

18+ vind ik het sws niet meer kunnen
Gözümün gördügü hic birseyden korkmam

Pridge

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 21 oktober 2014, 20:09:37 »
Mijn ouders maken wel eens mijn brieven open ja. ''Vroeger'' vond ik dat niet zo erg, alleen maar onschuldige shit was het toen. Maar als ze nu financiele troep open maken kan ik daar goed pissig om worden. Niet eens perse omdat ze het lezen, maar meer om het feit dat ze het eerder lezen dan ikzelf, terwijl het toch echt mijn financiën zijn. Pakketjes maken ze niet open, maar meestal vragen ze er wel naar wat voor boeken/kleren ik nu weer binnen heb. Maar eigenlijk bestel ik nooit iets zonder dat mijn ouders ervan op de hoogte zijn, simpelweg omdat ik soms echt moet worden afgeremd met online spul bestellen  laughing7.
~

ohmychocolate

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 21 oktober 2014, 20:25:10 »
Nee, dat vind ik echt niet kunnen. Mijn ex wilde soms dingen niet bestellen, omdat z'n ouders het dan zouden openmaken, dat vind ik echt belachelijk. Ik heb niets te verbergen en als m'n ouders ernaar vragen mogen ze best weten wat ik ontvangen heb, maar ik ben de enige die het openmaakt.
There is nothing to fear but fear itself

Jhené

• Ik lust geen Nuggets
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 21 oktober 2014, 20:28:32 »
Wow wat ik hier allemaal lees, als ik tegen mijn ouders zou zeggen "dat is van mij en prive je mag het niet lezen" zou ik echt een klap voor mijn bek krijgen.

Ligt er denk ik inderdaad aan hoe het binnen een gezin is dan :')

mijnusername

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 oktober 2014, 21:08:10 »
Ik deed dat vroeger ook wel eens bij m'n ouders, omdat ik niet wist dat het fout was en sindsdien vraag ik altijd of ik hun post open mag maken. Ook andersom maken ze nooit mijn post zomaar open.
Dat is voor mij nu normaal.

Kiwi

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 21 oktober 2014, 21:27:57 »
Vroeger vond ik dat echt niet chill, dus deden ze dat ook niet. Ik ook niet bij hun dan natuurlijk.

Ik woon ondertussen niet meer thuis, maar als ik bij mn moeder ben maak ik het wel regelmatig gewoon open en zij ook van mij (als ik het naar haar laat verzenden), maar dat komt meer omdat we nu zo'n andere band hebben, 100% vertrouwen tussen ons en we allebei te nieuwsgierig zijn om dingen ongeopend te laten.. en daar zijn we ook allebei oke mee.

Met mn pa heb ik een totaal andere band en daar zou ook nu privacy het belangrijkste zijn.