Auteur Topic: [poll] Mogen ouders de pakketten van hun kinderen open maken?  (gelezen 5388 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 oktober 2014, 18:51:38 »
Ik zag dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/help-dildo-309523.0.html
En daar lees ik dat familieleden elkaars bezorgde pakketten en brieven openmaken. Wat vinden jullie daarvan? Ik wil niet dat mijn ouders mijn pakketten of brieven openmaken, alleen als ik het aan ze vraag (bv lastige brieven van de belastingdienst ofzo). Wat vinden jullie ervan?
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2018, 13:57:23 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:53:23 »
Nee, dat is pure privacy. Ik mag dat van hun niet openmaken, zij dat van mij dan ook niet.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Irresistible

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:56:35 »
Bij ons is het gewoon normaal dat mn ouders mijn brieven en pakketjes openen. Ik heb niks te verbergen ofzo dus zit er verder ook niet mee

Rosedaley

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:56:43 »
Mijn ouders maken wel eens mijn brieven open ja. ''Vroeger'' vond ik dat niet zo erg, alleen maar onschuldige shit was het toen. Maar als ze nu financiele troep open maken kan ik daar goed pissig om worden. Niet eens perse omdat ze het lezen, maar meer om het feit dat ze het eerder lezen dan ikzelf, terwijl het toch echt mijn financiën zijn. Pakketjes maken ze niet open, maar meestal vragen ze er wel naar wat voor boeken/kleren ik nu weer binnen heb. Maar eigenlijk bestel ik nooit iets zonder dat mijn ouders ervan op de hoogte zijn, simpelweg omdat ik soms echt moet worden afgeremd met online spul bestellen  laughing7.

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:57:03 »
Bij ons is het gewoon normaal dat mn ouders mijn brieven en pakketjes openen. Ik heb niks te verbergen ofzo dus zit er verder ook niet mee
doei doei lekkerding

Fijn Papier

• **
  • Dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:03:04 »
Mijn ouders mogen mijn brieven en pakketjes openmaken; ik heb liever niet dat mijn broers dit doen. Mijn broer bemoeit zich namelijk heel vaak met dingen die ik koop/ heb gedaan dus vind het niet relaxed als hij ook nog eens in mijn pakketjes of brieven zal gaan rondsnuffelen.

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:09:25 »
Nee absoluut niet, heb ik ze lang geleden ook goed duidelijk gemaakt.. Ook al ontving ik totaal geen interessante dingen en niet veel, ik wil dat mijn brieven gewoon ongeopend blijven. Tegenwoordig ontvang ik veel meer pakketjes, bestellingen enzo of ebay dingen, en die leggen ze dan heel netjes in mijn kamer neer.
En als ik brieven ontvang, dan zeggen ze wel eens van: ''je hebt een brief ontvangen, waar is die van?'', maar dan hoef ik het ze niet uit te leggen ofzo
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:10:45 »
Hangt er vanaf of je nog afhankelijk bent van je ouders of niet vind ik. Toen ik nog thuis woonde, was naar mijn mening hun recht om open te maken wat door de brievenbus kwam. Nu zou ik het wel raar vinden, omdat ik dus op mezelf woon. Maar sowieso als je -18 bent vind ik dat ze dat recht hebben.
I do not have a gentle heart.

kloplop

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:11:23 »
Dat is gewoon prive. Heb zou vroeger ook niet eens in mijn vader opgekomen zijn om het open te maken. hij respecteerde gelukkig mijn privacy.
Het is sowieso!!  Dus niet zowiezo, zoiezo, sowiezo, zowieso of wat voor raars sommige mensen ervan weten te maken.
goodreads

Aurora

• Limited edition
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:14:09 »
Nee dat is privé.
Mijn moeder maakte vroeger wel eens mijn brieven open, toen nog gewoon rabobank enz dus niks bijzonders.
totdat ik een brief kreeg van me pshycoloog (daar wist zei niks vanaf) en toen maakte ze t gewoon open, super onrespectvol en ben daar ook zo boos om geworden. Sinds dien doet ze t niet meer :")
They say every atom in our body was once a part of a star. Maybe im not leaving, maybe im going home.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:19:09 »
Ligt eraan hoe oud je bent. Kijk, als je als minderjarige allemaal rare pakketjes krijgt of echt superveel besteld via internet of zo, vind ik het best logisch als je daar als ouder eens naar kijkt. Maar als je gewoon eerlijk bent over wat voor post je krijgt, hoeft dat niet.

Mijn ouders vragen nu zelfs nog wel eens wat ik heb gekregen, gewoon uit interesse. Ik geef ook altijd gewoon eerlijk antwoord. Zij maken mijn post niet open en ik die van mijn ouders niet, we vertrouwen elkaar daar nu wel in.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Eeyore

• Be nice or leave.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:35:05 »
Mijn ouders weten meestal wel of ik iets besteld heb. Dus ik vind het ook niet zo erg als ze mijn brieven/pakketjes open maken. Maar eigenlijk doen ze dat ook nooit.
The ocean gets its saltiness from the tears of misunderstood sharks who just want to cuddle
Tumblr | Blog

Fivenne

• Memories not yet to remember
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:38:05 »
Ja. Ik vind dat je als ouders toch een bepaalde verantwoordelijkheid met je meedraagt tot je kind 18 is, en hier hoort een zekere vorm van controle ook bij. Dit moet echter niet verder gaan dan bijv. kijken op een envelop wie de brief verstuurd heeft/welk bedrijf het pakket geproduceerd heeft of wat dan ook. Als je hele brieven gaat lezen, is dat gewoon verstikkend. Maar in andere gevallen is het gewoon bescherming.
We go hideaway in daylight, we go undercover when under sun, got a secret side in plain sight.  //   NOTES WERKEN NIET! SCHRIJF IN GASTENBOEK
▲▲▲          

June.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:46:49 »
Hier thuis zou ik er geen problemen mee hebben als mijn ouders mijn pakketten open zouden maken aangezien ik niet te verbergen heb voor hen. Mijn ouders maken daarentegen nooit pakketten open, maar vragen vaak wel uit nieuwsgierigheid wat erin zit.

Fire

• less picturesque
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:47:58 »
Mijn ouders weten meestal wel of ik iets besteld heb. Dus ik vind het ook niet zo erg als ze mijn brieven/pakketjes open maken. Maar eigenlijk doen ze dat ook nooit.
Ik was Fireside

Orchard

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 20 oktober 2014, 20:43:38 »
And the stars make love to the universe

Heart

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober 2014, 22:19:55 »
Plus ik zou het niet fijn vinden als ze het wel deden.
Doing what you've been doing is going to get you what you've been getting.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2014, 22:55:55 »
nee,

net hetzelfde als elkaars inbox wachtwoord kennen zodat ze zien welke mails binnenkomen.

als je kind vragen heeft over zijn/haar brief, deel je het met je ma of pa. (doe ik ook soms)

Het kind moet het als eerste lezen, daar gaat het vooral om.
Ain't no rest for the wicked!

Vittoria

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:01:43 »
Wow ik schrik er echt van dat sommige ouders de post van kinderen open maken. Post is toch niet voor niks gericht aan 1 iemand? Anders staat er wel 'Familie...' Ik zou het drieduizend keer niks vinden als mijn ouders dat deden. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar omdat het gewoon van mij is en niet van hun en ik dus mag beslissen wat ermee gebeurt.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today," squeaked Piglet. "My favorite day," said Pooh.

KAGUYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:03:57 »
Ik denk dat het er heel erg afhangt van de leeftijd van je kind en van het soort brief. Ik kreeg altijd bankafschriften van mijn rekening, ik kan me voorstellen dat mijn ouders op mijn veertiende wel wilden weten hoe ik met mijn geld omging en dat af en toe bekeken. Maar toen ze dat op mijn 18e deden vond ik het absoluut niet meer chill. Van persoonlijke brieven moesten ze toen wel afblijven, en dat hebben ze ook altijd gedaan.

Ik woon niet meer thuis, maar ik heb wel eens dingen op hun adres laten bezorgen. Dan vragen ze altijd of ik wil dat ze het open maken of niet. Stel dat ze het wel gewoon open maakte, maakt me dat ook niet zoveel uit. Ook niet als er een dildo in zit, maar dat komt omdat ik vrij open ben opgegroeid. Maar netjes is het niet natuurlijk.
Dit eigenlijk, onder de 18 viel ik natuurlijk qua verzekeringen e.d. onder die van hun dus als zij die brieven openmaken vind ik dat ook meer dan normaal. Ook qua bankzaken vond ik het tot mijn 18e wel normaal. Maar mijn moeder liet en laat eigenlijk altijd alles op mijn bureau gesloten liggen zodat ik zelf ook leerde om bankbrieven e.d. door te nemen en dan borg zij het op in een soort administratiemapje. Ze vraagt bij pakketjes wel altijd uit nieuwsgierigheid wat ik gekocht heb omdat ze ook helemaal verzot is op ebay nu haha, maar zelf openmaken van pakketjes doet ze dus al helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2014, 23:07:04 door • Kaguya Hime • »
BLOG | 花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:04:49 »
Ik had het in mijn berichtje wel alleen over pakketjes trouwens, of rekeningen bijvoorbeeld. Echte brieven van een penvriend ofzo vind ik anders. (Maar ik krijg nooit zo'n brieven, dus ik was al vergeten dat zoiets ook bestond. :'))
I do not have a gentle heart.

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:07:55 »
Ligt eraan hoe de thuissituatie is. Mijn moeder zal nooit mijn brieven of pakketjes open maken, maar dat komt ook vooral omdat ze weet dat ik haar gewoon eerlijk vertel wat erin stond of zat en wil ik dat niet, heeft ze daar ook vrede mee. Nu is dit wel tweezijdig, want ik weet zeker dat mijn moeder ook regelmatig dingen binnen krijgt waarvan ze liever niet heeft dat ik het zie of lees en dat moet je gewoon respecteren denk ik.
Nu ligt dit ook erg aan je leeftijd denk ik, aangezien ik nu ouder ben en op een gegeven moment ook mijn eigen gas/energie/huur etc moet gaan betalen is het wel belangrijk om te weten hoe dit in zijn werk gaat.
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

Paradise.

• الاستمرار
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:09:55 »
Mijn ouders maken nooit m'n post of pakketjes open. Dat doe ik ook niet bij hen, dus hoeven zij het ook niet bij mij te doen. Is imo ook een vorm van privacy en vertrouwen.
Nu moet ik zeggen dat m'n moeder meestal wel op de hoogte is van hetgeen ik besteld heb, maar dan nog vind ik niet dat ze het open hoeft te maken. Gelukkig doet ze dat dan ook niet.
"Following your heart isn't about doing what you want. It's about doing what you think is right."

Magnetron

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:26:10 »
Nee, ik vind niet dat zei dat mogen, in mijn optiek is dit gewoon schending van briefgeheim.

Daarnaast is het voor mij persoonlijk ook helemaal niet nodig, die paar uur later dat ik het lees maken geen verschil en als ik echt in de problemen zit dan weten ze dat ook wel zonder de schending van dit briefgeheim.

Alleen als ik voor meer dan een week niet thuis zou komen en ik het vermoeden had dat het nog wel eens belangrijk kon zijn gaf ik mijn ouders telefonisch de toestemming om het te openen, maar de keren dat dat voorgekomen is in mijn leven is ook op een hand te tellen.

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 oktober 2014, 02:50:01 »
Op het pakket of de brief staat mijn naam, daar hebben mijn ouders niets mee te maken. Sterker nog, het is strafbaar om iemand anders post open te maken (al snap ik dat niemand zijn ouders gaat aangeven maar toch ;) ). Als ze willen weten wat het is dan vragen ze er maar naar, zoals beschaafde mensen doen. Ik heb niets te verbergen of wat dan ook, maar ouders moeten begrijpen dat sommige dingen gewoon privé zijn. Ik vind het dan ook een gebrek aan respect naar je kind toe als je zomaar pakketjes openmaakt, smsjes leest of om wachtwoorden vraagt. Zeker als je ouder bent dan achttien, maar daaronder ook. Ik zou me echt naar voelen als mijn ouders mij niet zouden vertrouwen.
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.