Auteur Topic: [poll] Abortus  (gelezen 220835 keer)

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 22 november 2010, 16:19:39 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:57:54 door ELAN_VITAL »

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 22 november 2010, 16:19:51 »

[...]

interesseert mij wat? dat iets nog niet denkt of niet voelt betekent niet dat het niet menselijk is?

Wat iets onder andere een mens maakt is dat een mens in staat is keuzes te maken. Een foetus kan dit niet. Het bevat menselijk DNA, maar het is nog niet in staat keuzes te maken.

Je reageert me iets te heftig voor iemand die een topic heeft gestart om te discussiëren :P

_FLABBERGASTED

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 22 november 2010, 16:19:54 »
ik vind dat je het gewoon moet weg laten halen. ik heb ooit gehoord (film van Dunya en Desie geloof ik, haha) dat ze bij de moslim cultuur zeggen dat er na ongeveer 30 dagen de engel een ziel blaast in het voorheen gaande boontje. dat vond ik wel mooi gezegd. (ik weet hierover niet zeker of alles klopt, maar dat was me bijgebleven.)
ook als het gewoon een foutje is dat het voorbehoedsmiddel kapot ging of wat dan ook.
Sukke Kok

Anonymous

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 22 november 2010, 16:20:42 »

[...]

Oké, jij kan echt niet discussieren, hahahaha. Je legt dingen neer alsof ze feiten zijn. Terwijl ze dat niet zijn, het tegendeel zelfs en dan is je tegenargument; interesseert mij wat.

Het is een menselijk embryo, maar het is geen mens.

ik kan prima discussieren. ik gebruik goed onderbouwde meningen en sta achter mijn mening die ik als waarheid beschouw.

mijn tegenargument was niet interesseert mij wat, mocht je het 2e deel van de zin gemist hebben, mijn tegenargument was dat een eitje en een zaadje samen iets menselijks is. en nee natuurlijk is het geen mens, het is pas een mens als het naar buiten komt.
als het nog binnen zit dan is het menselijk.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 22 november 2010, 16:20:50 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:58:07 door ELAN_VITAL »

GOLDDUST

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 22 november 2010, 16:20:59 »
Baas in eigen buik.
Ik ben voor, je moet er inderdaad niet te makkelijk over doen en gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Maar ik vind het goed dat die mogelijkheid er is.
"Rock on, gold dust woman. Take your silver spoon and dig your grave."

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 22 november 2010, 16:22:24 »

[...]

ik kan prima discussieren. ik gebruik goed onderbouwde meningen en sta achter mijn mening die ik als waarheid beschouw.

mijn tegenargument was niet interesseert mij wat, mocht je het 2e deel van de zin gemist hebben, mijn tegenargument was dat een eitje en een zaadje samen iets menselijks is. en nee natuurlijk is het geen mens, het is pas een mens als het naar buiten komt.
als het nog binnen zit dan is het menselijk.

Dat menselijke iets van jou, dat voelt en denkt dus niet, het heeft er geen last van als je het weg haalt. Als je het laat adopteren daarentegen zou het kunnen denken dat je er niet van hield waar het zijn/haar hele leven last van zou kunnen hebben. Veel egoïstischer dus.
kippenpoep.

KoosKleurdoos

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 22 november 2010, 16:22:28 »
Het is jammer dat abortus vaak als enige uitweg word gezien.
Op zich ben ik voor abortus, maar ik vind dat adoptie 100x beter is en vaker 'aangeraden' moet worden.
Het mag dan wel een 'ongelukje' zijn geweest, maar als je seks wilt hebben moet je ook de consequenties aan kunnen. Als je echt perse geen kind wilt (omdat je nog jong bent oid) heb dan gewoon geen seks.

Squidward

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 22 november 2010, 16:22:37 »

Baas in eigen buik.
Ik ben voor, je moet er inderdaad niet te makkelijk over doen en gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Maar ik vind het goed dat die mogelijkheid er is.

Totally agree.
Shake your house like a motherfucking earthquake

Valentina

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 22 november 2010, 16:23:13 »
Ik vind trouwens wel dat de abortusgrens omlaag moet. De grens is nu 24 weken, 5 maanden dus, maar dan vind ik 't echt te ver. In een enkel geval is een baby van 24 weken in leven te houden.
J'irais jusqu'au bout du monde, si tu me le demandais... Je suis, tu es, nous sommes

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 22 november 2010, 16:23:28 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:58:22 door ELAN_VITAL »

Anonymous

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 22 november 2010, 16:23:44 »

[...]

Wat iets onder andere een mens maakt is dat een mens in staat is keuzes te maken. Een foetus kan dit niet. Het bevat menselijk DNA, maar het is nog niet in staat keuzes te maken.

Je reageert me iets te heftig voor iemand die een topic heeft gestart om te discussiëren :P

ik reageer niet heftig, ik reageer overtuigd van mijn eigen mening. maar goed als jij dat heftig vind mag dat.

maar goed jij zegt nu precies een van de dingen die ik als argument gebruik om tegen abortus te zijn, een baby in een buik kan nog geen keuzes maken en dus ook niet voor zichzelf opkomen. daarom vind ik het moord.
maarja, mensen met geestelijke problemen kunnen ook niet echte keuzes maken, zijn die dan ook niet 'levensvatbaar?'

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 22 november 2010, 16:24:03 »

Ik vind trouwens wel dat de abortusgrens omlaag moet. De grens is nu 24 weken, 5 maanden dus, maar dan vind ik 't echt te ver. In een enkel geval is een baby van 24 weken in leven te houden.

Was dat niet 3 maanden ?

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 22 november 2010, 16:24:39 »

Het is jammer dat abortus vaak als enige uitweg word gezien.
Op zich ben ik voor abortus, maar ik vind dat adoptie 100x beter is en vaker 'aangeraden' moet worden.
Het mag dan wel een 'ongelukje' zijn geweest, maar als je seks wilt hebben moet je ook de consequenties aan kunnen. Als je echt perse geen kind wilt (omdat je nog jong bent oid) heb dan gewoon geen seks.

Of zorg ervoor dat je goed beschermt bent. De kans dat de pil faalt is heel klein. Het is het (mis)gebruik dat voor ongewenste zwangerschappen zorgt denk ik.
Een keer of twee vergeten, bepaalde medicijnen erbij gebruiken die de werking aantasten...

Komkommerplant

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 22 november 2010, 16:24:54 »
ik vind dat adoptie beter is omdat het kindje dan als nog een normaal gelukkig leven kan hebben, maar als de moeder in gevaar is gaat zij voor

Squidward

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 22 november 2010, 16:24:58 »

[...]

Dat menselijke iets van jou, dat voelt en denkt dus niet, het heeft er geen last van als je het weg haalt. Als je het laat adopteren daarentegen zou het kunnen denken dat je er niet van hield waar het zijn/haar hele leven last van zou kunnen hebben. Veel egoïstischer dus.

Jíj vind dat egoïstischer. Als je het goed bekijkt is het toch egoïstischer om het kind helemaal geen kans op leven te geven?
Shake your house like a motherfucking earthquake

Anonymous

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 22 november 2010, 16:25:28 »

[...]

een baby heeft recht op leven, als een adoptie zijn/haar leven dan zooo verschrikkelijk zou maken dat de dood blijkbaar een betere optie is, dan is zelfmoord nog een optie. maar ieder persoon verdient een keuze, en als die persoon nog niet in staat is die keuze te maken moet je wachten tot dat wel het geval is.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 22 november 2010, 16:26:07 »

[...]

Jíj vind dat egoïstischer. Als je het goed bekijkt is het toch egoïstischer om het kind helemaal geen kans op leven te geven?

Het is nog geen kind, dus nee dat vind ik niet. Je verpest je eigen leven met het rotgevoel dat je je kind mist/bang bent dat ie je opzoekt. Terwijl het kind er geen last van heeft als je het weg laat halen voordat het daadwerkelijk een kind is.
kippenpoep.

Roxxiie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 22 november 2010, 16:26:24 »

[...]

hoe weet je nou weer of dat embryo het niet voelt dat je hem weghaalt wat een bullshit allemaal zeg.
abortus gewoon dikke moord, probeer het nou niet goed te praten,

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 22 november 2010, 16:26:33 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:58:54 door ELAN_VITAL »

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 22 november 2010, 16:26:55 »

[...]

een baby heeft recht op leven, als een adoptie zijn/haar leven dan zooo verschrikkelijk zou maken dat de dood blijkbaar een betere optie is, dan is zelfmoord nog een optie. maar ieder persoon verdient een keuze, en als die persoon nog niet in staat is die keuze te maken moet je wachten tot dat wel het geval is.

Ik zeg al 100 keer, een embryo is geen persoon.
kippenpoep.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 22 november 2010, 16:27:05 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:59:05 door ELAN_VITAL »

Roxxiie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 22 november 2010, 16:27:22 »

[...]

Het is nog geen kind, dus nee dat vind ik niet. Je verpest je eigen leven met het rotgevoel dat je je kind mist/bang bent dat ie je opzoekt. Terwijl het kind er geen last van heeft als je het weg laat halen voordat het daadwerkelijk een kind is.

Wat weet jij er nou van wat dat kind er wel of niet van voelt als ie weg wordt gezogen -,-
neuh voelt die vast niet..

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 22 november 2010, 16:27:26 »

[...]

Ik zeg al 100 keer, een embryo is geen persoon.

Dat zal nooit gaan doordringen hoor :P

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 22 november 2010, 16:27:32 »

[...]

hoe weet je nou weer of dat embryo het niet voelt dat je hem weghaalt wat een bullshit allemaal zeg.
abortus gewoon dikke moord, probeer het nou niet goed te praten,

Dat is onderzocht, grappenmakert.
kippenpoep.