Auteur Topic: [poll] Abortus  (gelezen 221102 keer)

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #3925 Gepost op: 08 december 2017, 19:48:35 »
Mentale gevolgen zijn er bij elke greep waren we het erover eens. Ik vroeg om een bron van miskramen. ;)
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #3926 Gepost op: 08 december 2017, 22:47:19 »
^ Ja maar dat komt zelden voor citeer je net. Dus die kans is heel klein.

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #3927 Gepost op: 08 december 2017, 22:58:51 »
Mensen zeggen weleens dat de kans op een miskraam hoger is als je een curettage hebt gehad. Geen idee of dat waar is.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #3928 Gepost op: 09 december 2017, 10:02:52 »
Ik denk niet dat er heel veel vrouwen zijn die zich laten tegenhouden door een piep kleine kans om dan onvruchtbaar te worden. Bij mij weegt gewoon nog steeds het zwaarst of ik klaar ben om een kind op te voeden. Of dat op dat moment in mijn leven past.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3929 Gepost op: 28 mei 2018, 13:56:07 »

Oprechte vraag:
Ik kan je/jullie gedachtengang snappen, en je bent vrij in die keuze.
Ik vroeg me alleen af stel je kind krijgt op latere leeftijd bijv. een ongeluk een loopt daarbij medische zorg op? Hoe zou jij dat dan doen?

(niet als omg reactie bedoelt)

Ik vind dat iets heel anders. Dan is het ook geen keuze en dan moet je er wel mee dealen toch? Je kan dat kind dat niet wegdoen dus ja. En dan heb je er al een band mee.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #3930 Gepost op: 28 mei 2018, 13:59:37 »
Ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om te kiezen, maar vanwege mijn principes zal ik nooit kiezen voor een abortus.
Alles is zo donker

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3931 Gepost op: 28 mei 2018, 14:59:46 »

Oprechte vraag:
Ik kan je/jullie gedachtengang snappen, en je bent vrij in die keuze.
Ik vroeg me alleen af stel je kind krijgt op latere leeftijd bijv. een ongeluk een loopt daarbij medische zorg op? Hoe zou jij dat dan doen?
(niet als omg reactie bedoelt)
Dat is een hele andere situatie. Zulke dingen kunnen altijd gebeuren en dan heb je er maar mee te dealen om het bot te zeggen. Maar bij een zwangerschap heb je in een vroeg stadium die keuze nog wel. Als mijn partner nu in een rolstoel komt, zou ik ook voor hem zorgen door dik en dun. Maar als hij al in een rolstoel had gezeten toen wij elkaar ontmoeten, kan ik begrijpen dat ons plaatje er dan misschien wel anders had uitgezien (hoe egoïstisch/gemeen dit ook klinkt).

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #3932 Gepost op: 09 oktober 2018, 14:32:14 »
Ik ga andere vrouwen niet vertellen wat ze wel of niet moeten doen, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een kind weg te laten halen.
was Taurus.

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3933 Gepost op: 18 oktober 2018, 17:38:26 »
Ik denk dat iedereen ongewenst zwanger kan raken. Spiraaltjes, condooms en zelfs de pil zijn nooit 100% safe. Moet je dan maar geen seks meer hebben?
Als je tegen abortus bent is dat je goed recht, doe het dan vooral ook niet bij jezelf als je in die situatie komt.
Maar denk niet dat een kind zoiets is als een huisdier, die je wat eten en water moet geven, wat aandacht als 't ff kan en klaar. Een kind neemt een groot deel van je leven in beslag, eist je tijd, energie en aandacht op en heeft liefde nodig van een ouder die mentaal in staat is om te verzorgen. Daar is niet iedereen klaar voor en ik vind het moedig dat een aanstaande ouder zijn/haar kind behoedt voor een heel zwaar leven door dat zelf in te zien.
Het is heel makkelijk om als outsider te zeggen: nee je mag je kind niet vermoorden en dan vervolgens geen ruk geven om het feit dat het kind niet de liefde en aandacht krijgt die het verdiend, mishandeld wordt, verwaarloosd, noem maar op. Het leven van ouder en kind in duigen omdat het voor jou een beetje schuurt dat er een foetus wordt verwijderd. Daar hoor je tegenstanders van abortus nooit over, en volgens mij wil een groot deel van hen daar ook niet over nadenken.
Ik vind dat een beetje te vergelijken met dierenactivisten die circusdieren ontvoeren en in de natuur uitzetten en er vervolgens niet over nadenken dat die beesten vervolgens stuk voor stuk een pijnlijke dood sterven van de honger. Je lost het ene probleem op, maar bekommert je niet om het feit dat er een veel schrijnender probleem ontstaat.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #3934 Gepost op: 18 oktober 2018, 23:40:04 »
Ik wil hier ook wel even kwijt dat "Er zijn heel veel mensen die dolgraag een kindje zouden adopteren...." niet echt op gaat.

Hebben deze mensen enig idee wat er gebeurt rondom adoptie. Hoeveel kinderen in de pleegzorg bij meer dan 10 gezinnen terecht komt. Hoeveel kinderen nooit echt hechten en hoeveel problemen moeders hebben die in een onstabiele situatie een kind op de wereld zetten. Het "je kan het laten adopteren" is echt niet zo rooskleurig als het lijkt.

Ik respecteer iedereens keuze hoor. Als jij er niet achter staat om een abortus te ondergaan moet je dat vooral niet doen.
Voor mij een porto

Rocktherebel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3935 Gepost op: 21 oktober 2018, 13:42:40 »
Ik denk dat iedereen ongewenst zwanger kan raken. Spiraaltjes, condooms en zelfs de pil zijn nooit 100% safe. Moet je dan maar geen seks meer hebben?
Als je tegen abortus bent is dat je goed recht, doe het dan vooral ook niet bij jezelf als je in die situatie komt.
Maar denk niet dat een kind zoiets is als een huisdier, die je wat eten en water moet geven, wat aandacht als 't ff kan en klaar. Een kind neemt een groot deel van je leven in beslag, eist je tijd, energie en aandacht op en heeft liefde nodig van een ouder die mentaal in staat is om te verzorgen. Daar is niet iedereen klaar voor en ik vind het moedig dat een aanstaande ouder zijn/haar kind behoedt voor een heel zwaar leven door dat zelf in te zien.
Het is heel makkelijk om als outsider te zeggen: nee je mag je kind niet vermoorden en dan vervolgens geen ruk geven om het feit dat het kind niet de liefde en aandacht krijgt die het verdiend, mishandeld wordt, verwaarloosd, noem maar op. Het leven van ouder en kind in duigen omdat het voor jou een beetje schuurt dat er een foetus wordt verwijderd. Daar hoor je tegenstanders van abortus nooit over, en volgens mij wil een groot deel van hen daar ook niet over nadenken.
Ik vind dat een beetje te vergelijken met dierenactivisten die circusdieren ontvoeren en in de natuur uitzetten en er vervolgens niet over nadenken dat die beesten vervolgens stuk voor stuk een pijnlijke dood sterven van de honger. Je lost het ene probleem op, maar bekommert je niet om het feit dat er een veel schrijnender probleem ontstaat.

Dit exact. Ik heb vaak het idee dat mensen die echt zwaar tegen abortus zijn en maar schreeuwen dat ze "pro-life" zijn, alleen "pro-geboorte" zijn en wat er voor de rest van het leven van dat kind en dat van zijn/haar ouders terecht komt, tsja, daar hoor je ze dan niet over.