Auteur Topic: [poll] Abortus  (gelezen 220833 keer)

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2010, 16:07:38 »

[...]

dan had het meisje (tenzij ze verkracht is) maar beter op moeten letten toen ze seks had. het is toch absurd dat iemands baan/school belangrijker is dan een volledig leven?

daarnaast vind ik het ook apart dat een meisje wel van het kind houdt als ze die in haar armen heeft gehad maar niet als het kind nog in de buik zit want blijkbaar mag je het dan wel vermoorden.

Het is ten eerste geen moord, het is nog maar een 'vruchtje' het denkt niks en het voelt niks.
Plus, dat kindje zou ook nog dood kunnen gaan in de zwangerschap.
kippenpoep.

Anonymous

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2010, 16:07:54 »

[...]

Naa ik vind van niet.

ik denk dat er op dit gebied geen sprake is van meningen maar toch echt van feiten. buiten verkrachting is er vrijwillige seks en het is algemeen bekend dat daar baby's van kunnen komen. hoeveel voorbehoedsmiddelen je gebruikt, er is altijd (een kleine) kans op zwangerschap.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2010, 16:08:24 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:56:18 door ELAN_VITAL »

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 22 november 2010, 16:09:09 »
#msg
date=1290437432]#msg
#msg
date=1290437432] date=1290437424]
Ik heb er niks op tegen, zolang je het inderdaad maar niet als voorbehoedsmiddel gebruikt en er niet te makkelijk over doet..

#msg
date=1290437432]#msg
#msg
date=1290437432] date=1290437424]
Ik vind dat het moet kunnen, mits je wel alles hebt gedaan om niet zwanger te raken in eerste instantie. Je moet een kind ook wel een goed leven kunnen geven, dus niet houden omdat dat nou eenmaal zo hoort, oid.

Dit^
En bij verkrachting moet dit sowieso mogelijk zijn.
Ik zou zelf niet ter adoptie stellen, want stel je voor zo'n kind zou je opzoeken dan zou ik daar geen zin in hebben, en dat zou lullig zijn voor zo'n kind.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2010, 16:10:34 »

[...]

ik denk dat er op dit gebied geen sprake is van meningen maar toch echt van feiten. buiten verkrachting is er vrijwillige seks en het is algemeen bekend dat daar baby's van kunnen komen. hoeveel voorbehoedsmiddelen je gebruikt, er is altijd (een kleine) kans op zwangerschap.

Seks is gewoon fijn, dus zou iedereen het niet moeten doen omdat je er een kind van kan krijgen, terwijl als je voorbehoedsmiddelen gebruikt deze kans 0.01% is ofzo, met de pil dan. Wat een ongelooflijke onzin.
kippenpoep.

Anonymous

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 22 november 2010, 16:13:03 »

[...]

Het is ten eerste geen moord, het is nog maar een 'vruchtje' het denkt niks en het voelt niks.

dat doen moordenaars nu altijd, hun slachtoffer onmenselijk maken voor ze de moord plegen. een baby is een baby zodra het zaadje en het eitje samen komen, punt.

en tuurlijk is er altijd kans op een miskraam, maar dat is geen reden een baby geen kans te geven.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 22 november 2010, 16:13:05 »

[...]

Ik zie het altijd meer als amputatie gezien zoiets verbonden zit aan je lichaam via de navelstreng.

Roxxiie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 22 november 2010, 16:13:47 »

[...]

ik vind dat 'een kind geen goed leven kunnen bieden' een ontzettend zwak excuus is. dit is een excuus dat iedere tiener zou kunnen gebruiken terwijl het zwanger worden in veel gevallen gewoon 'pech' is bij tieners.

daarbij valt dat 'argument' direct uiteen als je bedenkt dat er ook nog iets heel moois als adoptie bestaat.

IDD! lekker makkelijk , ben er nog niet klaar voor. pff

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 22 november 2010, 16:14:05 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:56:48 door ELAN_VITAL »

Anonymous

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 22 november 2010, 16:14:15 »

[...]

Jij denk niet ver genoeg. Het is gevoelloos en hypocriet als jij een kind geen goed leven kan geven. Dat vind ik nou egoïstisch.

maar goed jij jou mening ik de mijne en je hoeft niet zo fel te reageren ;)

mensen gebruiken dat 'je kan het kind geen goed leven geven' als smoesje om van zo'n baby af te zijn, maar daar heb ik 1 woord voor: adoptie.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 22 november 2010, 16:14:42 »

[...]

dat doen moordenaars nu altijd, hun slachtoffer onmenselijk maken voor ze de moord plegen. een baby is een baby zodra het zaadje en het eitje samen komen, punt.

en tuurlijk is er altijd kans op een miskraam, maar dat is geen reden een baby geen kans te geven.

Nee niks punt. Het is een FEIT dat het nog niet denkt of voelt. PUNT.
kippenpoep.

Anonymous

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 22 november 2010, 16:15:21 »

[...]

oh god nu zijn we moordenaars hoor xD

noem ik jou specifiek moordenaar? nee niet echt.
abortus is moord. punt.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 22 november 2010, 16:15:34 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:57:07 door ELAN_VITAL »

mrsGerardButler

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 22 november 2010, 16:15:44 »
ik ben voor want je moet wel een kind een goede toekomst en leven kunnen bieden kun je dit dan moet je geen moeder worden, en over adoptie dat werkt ook niet echt het is niet alleen moeilijk voor jezelf dat je na 9 maanden het kind moet afstaan maar ook voor het kind zelf en de e.v.t adoptie ouders want bij veel mensen die ik ken die kinderen geadopteerd hebben gaat het vaak fout omdat de kinderen toch de bloedband missen en uiteindelijk toch terug gaan/zoeken naar hun biologische ouders.

mysticals

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 22 november 2010, 16:16:03 »

ik ben er op tegen als je bloed eigen kind is ik neem pas als ik klaar voor bent
ik ben nog zelf een kind

Dat denkt waarschijnlijk iedereen. Ik denk namelijk niet dat mensen er zelf voor kiezen om op jonge leeftijd zwanger te worden.

Anonymous

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 22 november 2010, 16:16:03 »

[...]

Nee niks punt. Het is een FEIT dat het nog niet denkt of voelt. PUNT.

interesseert mij wat? dat iets nog niet denkt of niet voelt betekent niet dat het niet menselijk is?

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 22 november 2010, 16:16:08 »

Ik ben voor als het totaal niet je eigen schuld is. Bijv. door verkrachting oid.
Maar als je gewoon seks hebt en het onveilig doet vind ik het gewoon je eigen schuld is en ben ik dus tegen.

Dit dus!
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 22 november 2010, 16:16:13 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:57:19 door ELAN_VITAL »

13062009

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 22 november 2010, 16:16:27 »
Zwanger worden is niet je eigen schuld als je bijv condoom + pil gebruikt. ( dat doe ik altijdddd) Ik hoef nog geen koters.

Als je verkracht bent, vind ik dat je wel abortus mag doen

Als je niks gebruikt of iets; dan kan je het weten, maar dat vind ik echt iets voor van die huppelkutjes :x

Anonymous

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 22 november 2010, 16:17:01 »

[...]

Nou dan laat jij je ongewenste kind lekker adopteren. Nou opgelost :D

ik discussieer niet over mij persoonlijk maar over abortus in het algemeen :')

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 22 november 2010, 16:17:48 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:57:36 door ELAN_VITAL »

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2010, 16:18:12 »

[...]

interesseert mij wat? dat iets nog niet denkt of niet voelt betekent niet dat het niet menselijk is?

Oké, jij kan echt niet discussieren, hahahaha. Je legt dingen neer alsof ze feiten zijn. Terwijl ze dat niet zijn, het tegendeel zelfs en dan is je tegenargument; interesseert mij wat.

Het is een menselijk embryo, maar het is geen mens.
kippenpoep.

Anonymous

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 22 november 2010, 16:18:12 »

[...]

Dat is wat jij vind. Waarom val je me zo aan omdat ik een andere mening heb. Jij ben degene die om meningen vroeg hoor.

jeetje jij voelt je wel snel aangevallen zeg. ik voer een discussie en heb jou nul keer aangevallen omdat je een andere mening hebt.

Crazyforyou

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 22 november 2010, 16:18:45 »

[...]

Jij zou ook dood kunnen gaan tijdens je leven, dus moeten we jou nu ook maar even 'verwijderen'? nee, ik sta je dadelijk niet op te wachten
Verder vind ik abortus egoïstisch, gewoon, je moet geen seks hebben als je je verantwoordelijkheden niet kan nemen.
Maargoed, ik heb niet echt iets tegen de mensen die het doen, zou het zelf gewoon niet kunnen.
Every new day brings a chance for you to draw in a breath, kick off your shoes, and dance.

zonstrandzee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 22 november 2010, 16:19:08 »
Ik vind dat abortus kan. Wat er in je buik zit is niet levensvatbaar en dus geen "mens". Bovendien weet je als je abortus wil dat je niet goed in staat bent om voor het kind te zorgen.