Auteur Topic: Nieuw soort 'geloof': Church of the Flying Spaghetti Monster  (gelezen 15288 keer)

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:24:08 »
Het feit dat sommige mensen vanuit het geloof handelen en niet vanuit hun eigen rationele verstand. Net als wat Disfunction zei.

Er is meer dan alleen jouw verstand. Er is een God die van je houdt.

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:24:33 »
Het Vliegend Spaghettimonster is de god van een geloof dat het vliegend-spaghettimonsterisme of pastafar(ian)isme heet en dat door Bobby Henderson in 2005[1] is begonnen op het internet als parodie op het besluit van de regionale overheid van Kansas om tijdens biologielessen naast de evolutieleer ook intelligent design te onderwijzen.

Haha, ik denk ook niet dat er mensen zijn die dit echt geloven hoor :'). Het is meer om aan te geven dat mensen precies hetzelfde doen. Je weet niet (of okee, in dit geval misschien wel :P) of er mensen zijn die echt geloven in een spagettigod. En als jij vind dat dat jouw god belachelijk maakt, maak je hun god in feite net zo belachelijk door net te doen alsof hij niks meer is dan een slap aftreksel van 'jouw' god.
Zoals sommigen doen met 'God is niet anders dan Allah behalve dat Allah geen zoon heeft'
Always shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:25:17 »
Nu worden je opmerkingen een beetje irritant. Dit is namelijk geen manier van discussies voeren. Als je alleen op zo'n manier kan reageren zijn discussietopics misschien gewoon niks voor jou.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:25:58 »
maar zij houdt niet van God, dat is het verschil. jammergenoeg

« Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:26:58 »
Dat heeft er ook niks mee te maken. Een hindoeist zou zich hierdoor ook niet serieus genomen kunnen voelen, idem voor een boedhist, Jood, Moslim etc. Als je gelooft is dat geloof een deel van jezelf, iets wat bij je hoort. Op deze manier wordt er wel een beetje de spot gedreven met iets wat voor heel veel mensen toch belangrijk is. Het maakt niet welk geloof je dan aanhangt.

Nope. Mijn hele familie aan mijn moeders kant is Hindoe (met uitzondering van haar broer, die is Christen), en mijn moeder is ook heel veel bezig met haar geloof. Ze kon hier echter wel gewoon om lachen. Het is gewoon een kritische kijk op religie.

En die opmerking van mij over het Christendom was meer een reactie op de mensen die het gelijk over Jezus en het Christendom gaan hebben
No.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:27:00 »
Nou ik trek mezelf uit dit topic, want het wordt een 'lovehate' topic :').
Succes verder mensen!

nefelibata

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:27:42 »
Haha, ik denk ook niet dat er mensen zijn die dit echt geloven hoor :'). Het is meer om aan te geven dat mensen precies hetzelfde doen. Je weet niet (of okee, in dit geval misschien wel :P) of er mensen zijn die echt geloven in een spagettigod. En als jij vind dat dat jouw god belachelijk maakt, maak je hun god in feite net zo belachelijk door net te doen alsof hij niks meer is dan een slap aftreksel van 'jouw' god.
Zoals sommigen doen met 'God is niet anders dan Allah behalve dat Allah geen zoon heeft'
Ja ik snap je punt, het enige verschil is dus dat dit geloof een en al parodie is. Als het om een ander geloof ging (zoals hindoeisme ofzo) dan waren al die opmerkingen van o.a. Brokenmirror ook niet op hun plek geweest.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

« Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:28:12 »
No.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:28:23 »
Nope. Mijn hele familie aan mijn moeders kant is Hindoe, en mijn moeder is ook heel veel bezig met haar geloof. Ze kon hier echter wel gewoon om lachen. Het is gewoon een kritische kijk op religie.

En die opmerking van mij over het Christendom was meer een reactie op de mensen die het gelijk over Jezus en het Christendom gaan hebben

Oké laatste reactie. Een Hindoe hoeft niet altijd een Hindoeist te zijn. Ik ben Hindoestaans en ik ben een moslima. Ik hoop dat je het verschil ziet. En ik ken veel Hindoeisten en nee die voelen zich hierdoor niet aangesproken noch vinden zij dit een kritische kijk.

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:29:02 »
Sommige mensen haten christenen volgens mij. Voelt echt als discriminatie. Mensen beweren dus het volgende: Je moet maar op jezelf vertrouwen, want als gelooft in een God die je heeft gemaakt dan gebruik je je verstand niet en ben je dom ofzo? Echt hoor let op wat je zegt tegen een ander. Beetje respect voor iemand die gelooft. Maarjaa zo is de wereld nou eenmaal overal.

SpaceDementia

• Quiet the mind.
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:29:46 »
Ik vind dat bepaalde mensen in dit topic een voorbeeld kunnen nemen aan tartaarsaus.

Edit: daarmee bedoel ik niet dat ze ook weg moeten gaan uit het topic, maar dat ze wat minder aangevallen moeten reageren.
Tumblr | I guess if I'm breathing this is not the end. | Sum IS gatessief

nefelibata

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:29:50 »
Nope. Mijn hele familie aan mijn moeders kant is Hindoe, en mijn moeder is ook heel veel bezig met haar geloof. Ze kon hier echter wel gewoon om lachen. Het is gewoon een kritische kijk op religie.

Nee? Dus jouw familie kan spreken voor alle hindoe's in de wereld? Ik zeg niet dat alle gelovigen zich aangesproken en beledigd voelen, maar het zou wel heel goed kunnen. En dat is eigenlijk ook niet meer dan logisch, omdat het dus een belangrijk deel van je leven is wat wordt 'bespot'.

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:29:50 »

Dat geloof jij.  Ik niet. Ik geloof in dat ik zelf kan groeien als mens en door fouten te maken kan leren en kan staan in mijn leven waar ik gelukkig van wordt.
''That's a touching story, it really is... not my problem''

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:30:54 »
Dat geloof jij.  Ik niet. Ik geloof in dat ik zelf kan groeien als mens en door fouten te maken kan leren en kan staan in mijn leven waar ik gelukkig van wordt.

Moet jij weten. Het is jouw keuze en jouw ziel.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:31:02 »
Oke ^^

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:31:25 »
Sommige mensen haten christenen volgens mij. Voelt echt als discriminatie. Mensen beweren dus het volgende: Je moet maar op jezelf vertrouwen, want als gelooft in een God die je heeft gemaakt dan gebruik je je verstand niet en ben je dom ofzo? Echt hoor let op wat je zegt tegen een ander. Beetje respect voor iemand die gelooft. Maarjaa zo is de wereld nou eenmaal overal.

Respect voor iemand die gelooft, prima. Alsjeblieft, hier heb je het. Maar heb dan ook respect voor andermans mening, en doe niet net alsof mensen gelijk christenen haten en zeggen dat je je verstand niet gebruikt als je in God gelooft, want dat is niet zo. Jij laat, zo vind ik, op dit moment weinig respect zien door mensen woorden in hun mond te leggen.

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:31:31 »
Niemand zegt hier dat ze het Christendom haten.. Ik heb zelfs letterlijk gezegd dat je moet blijven geloven in de grondidealen van je geloof! Maar dat je soms zelf eens kritisch moet zijn. Vooral naar de Bijbel toe want die wordt vaak heel letterlijk genomen.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:33:18 »
Niemand zegt hier dat ze het Christendom haten.. Ik heb zelfs letterlijk gezegd dat je moet blijven geloven in de grondidealen van je geloof! Maar dat je soms zelf eens kritisch moet zijn. Vooral naar de Bijbel toe want die wordt vaak heel letterlijk genomen.

Jaa en dat is toch mijn keuze hoe ik de bijbel opneem? Hoef jij mij niet te vertellen, want je leest er toch niet in.

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:34:25 »
Jaa en dat is toch mijn keuze hoe ik de bijbel opneem? Hoef jij mij niet te vertellen, want je leest er toch niet in.

Ik vind het best vervelend dat jij nu dingen aan het aannemen bent, zonder dat je daar enig weet of bewijs van hebt.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:34:42 »
Mag het nu weer gewoon ontopic? Als mensen over hun religie willen praten kan dat in het 'Geloof jij in een God' topic.

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:35:18 »
Dat kan jij absoluut niet weten. Jij spreek over respect? Jij hebt in nog geen enkele discussie respect getoond naar mensen met andere geloofsovertuigingen/meningen.
Eerlijk? Ik vind dat de Bijbel mooie verhalen bevat, maar ze moeten gewoon niet letterlijk op het woord genomen worden, want dan ontstaan er misverstanden
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:35:47 »
Mag het nu weer gewoon ontopic? Als mensen over hun religie willen praten kan dat in het 'Geloof jij in een God' topic.

Je hebt gelijk.

Ik eet vanavond trouwens spagetti

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:36:41 »
Je hebt gelijk.

Ik eet vanavond trouwens spagetti

ik pizza. Oké het komt ook uit Italië :'')  Ik hou van pasta !
''That's a touching story, it really is... not my problem''

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:37:16 »
Ik krijg plots een idee! Volgende keer ik spaghetti eet, ga ik alvorens de pasta te 'offeren' het heiligen met bolognaisesaus.. dan kan het rustig verteerd worden en is het Spaghettimonster echt tevreden.

nefelibata

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:37:25 »
Dat kan jij absoluut niet weten. Jij spreek over respect? Jij hebt in nog geen enkele discussie respect getoond naar mensen met andere geloofsovertuigingen/meningen.
Eerlijk? Ik vind dat de Bijbel mooie verhalen bevat, maar ze moeten gewoon niet letterlijk op het woord genomen worden, want dan ontstaan er misverstanden