Auteur Topic: Nieuw soort 'geloof': Church of the Flying Spaghetti Monster  (gelezen 15289 keer)

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:06:17 »
Kun je even citeren waar je dat statement hebt gevonden? Ik kan het namelijk niet terugvinden :)

Omdat God vergeleken wordt met een spaghettimonster. Moet niet gekker worden.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:06:56 »
Idd hoe durven mensen het Christendom en Jezus met een spaghetti monster te vergelijken? Waar haal je het lef vandaan? Dan moet je wel heel wanhopig zijn en met Jezus spotten ach die mensen zijn gewoon zielig. Ik spot toch ook niet met mensen die niet geloven.
Mee eens, maar ze zijn onwetend. Laat je niet opwinden door ze.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:08:19 »
Idd hoe durven mensen het Christendom en Jezus met een spaghetti monster te vergelijken? Waar haal je het lef vandaan? Dan moet je wel heel wanhopig zijn en met Jezus spotten ach die mensen zijn gewoon zielig. Ik spot toch ook niet met mensen die niet geloven.

Het Christendom is niet de enigste religie in de wereld. Er zijn er 100en, maar die voelen zich toch ook niet minderwaardig hierdoor? Ik zou het niet persoonlijk opvatten.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:08:57 »
Omdat God vergeleken wordt met een spaghettimonster. Moet niet gekker worden.

Jij maakt ervan dat het JOU God is die wordt bespot.

« Reactie #29 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:09:42 »
No.

« Reactie #30 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:10:24 »

Mee eens. Het Christendom is niet de enige religie in de wereld.
No.

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:10:34 »
Het Christendom is niet de enigste religie in de wereld. Er zijn er 100en, maar die voelen zich toch ook niet minderwaardig hierdoor? Ik zou het niet persoonlijk opvatten.

Jaa ik weet het. Het is hun keuze en verantwoording. Alleen het gaat wel over het christendom, want ze hebben het over de 10 geboden en het evangelie kom op dat gaat over het christendom en het gaat niet over Mohammed of Boedha.

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:10:57 »
Waar halen jullie in godsnaam (haha) vandaag dat het spagettimonster Jezus/de christelijke God voorstelt?
Always shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:11:15 »
Dat zegt ze ook niet.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:12:50 »
Jaa ik weet het. Het is hun keuze en verantwoording. Alleen het gaat wel over het christendom, want ze hebben het over de 10 geboden en het evangelie kom op dat gaat over het christendom en het gaat niet over Mohammed of Boedha.

Nou goed. Dit zijn niet de enigste mensen die het Christendom belachelijk maken. Er zullen altijd zulke mensen zo bestaan dus ik zou het nogmaals niet persoonlijk opvatten. Ik denk toch ook niet dat die spaghetti Allah is? Dat maak je er zelf van.

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:14:43 »
Exact. Er staat nergens dat het om jouw God gaat, jij maakt dat ervan. Zoals reeds gezegd werd, dit is gewoon een kritische benadering van hele fundamentalistische religies. Niet bedoeld om gelovigen te bespotten, maar om ze even stil te laten staan, hen te laten inzien dat ze ook niet alles blindelings moeten geloven. Maar soms ook eens hun eigen hersenen gebruiken, zélf nadenken en niet zomaar ja en amen zeggen op alles dat in de Bijbel staat. Leven volgens de grondidealen van je geloof mààr wel met je eigen inbreng en de inbreng van de rest van de wereld.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:15:56 »
Dat heeft er ook niks mee te maken. Een hindoeist zou zich hierdoor ook niet serieus genomen kunnen voelen, idem voor een boedhist, Jood, Moslim etc. Als je gelooft is dat geloof een deel van jezelf, iets wat bij je hoort. Op deze manier wordt er wel een beetje de spot gedreven met iets wat voor heel veel mensen toch belangrijk is. Het maakt niet welk geloof je dan aanhangt.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

AndTheDiamonds

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:15:58 »
Christendom is ook niet het enige geloof dat geboden heeft...

Er zijn religies waar ik veel respect voor op kan brengen, maar ik moet zeggen dat het christendom het zichzelf erg moeilijk maakt.
I want to be a virgin pure, a 21st century whore

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:16:19 »
Exact. Er staat nergens dat het om jouw God gaat, jij maakt dat ervan. Zoals reeds gezegd werd, dit is gewoon een kritische benadering van hele fundamentalistische religies. Niet bedoeld om gelovigen te bespotten, maar om ze even stil te laten staan, hen te laten inzien dat ze ook niet alles blindelings moeten geloven. Maar soms ook eens hun eigen hersenen gebruiken, zélf nadenken en niet zomaar ja en amen zeggen op alles dat in de Bijbel staat. Leven volgens de grondidealen van je geloof mààr wel met je eigen inbreng en de inbreng van de rest van de wereld.
Je wilt hiermee zeggen dat gelovigen hun eigen hersenen niet gebruiken?

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:16:34 »

Nou ja zo zie ik het ook niet hoor. Ik kijk er gewoon naar van : 'Oh oké. Leuk idee voor een tekenfilm of zo.'

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:18:11 »

Nee, dat je kritisch moet zijn en niet alles klakkeloos moet aannemen.

Eigenlijk best wel apart dat veel mensen die hun geloof zo serieus nemen denken dat het hun god is die wordt bespot. Je neemt dan in feite de god van de spagnosten niet serieus omdat je denkt dat het niks meer is dan een parodie op je eigen god.

Always shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:18:32 »
In feite mensen in het algemeen. Vandaag de dag zijn er ook mensen die zonder nadenken alles geloven dat 'Door wetenschappers bewezen is'. Dus nee voel je niet direct zo aangevallen. Iedereen, ongeacht geloofsovertuiging moet zijn eigen brein leren gebruiken en kritisch leren zijn. En o.a. dit soort mopjes herinneren ons daar aan.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:18:35 »
Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk. Het laat zien hoe belachelijk sommige aspecten van geloven eigenlijk is.
''That's a touching story, it really is... not my problem''

lovegirl<3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:18:57 »

Mensen die in Jezus geloven zijn niet van de wereld wij zijn van God dus wij kijken niet naar wat mensen zeggen.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:19:24 »
Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk. Het laat zien hoe belachelijk sommige aspecten van geloven eigenlijk is.
Uh, pardon?

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:19:31 »
Nee, dat je kritisch moet zijn en niet alles klakkeloos moet aannemen.

Eigenlijk best wel apart dat veel mensen die hun geloof zo serieus nemen denken dat het hun god is die wordt bespot. Je neemt dan in feite de god van de spagnosten niet serieus omdat je denkt dat het niks meer is dan een parodie op je eigen god.
Het Vliegend Spaghettimonster is de god van een geloof dat het vliegend-spaghettimonsterisme of pastafar(ian)isme heet en dat door Bobby Henderson in 2005[1] is begonnen op het internet als parodie op het besluit van de regionale overheid van Kansas om tijdens biologielessen naast de evolutieleer ook intelligent design te onderwijzen.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:20:04 »
Mensen die in Jezus geloven zijn niet van de wereld wij zijn van God dus wij kijken niet naar wat mensen zeggen.
mee eens. 'wat de rest van de wereld zegt' doet er niet toe.

Thingamabobs

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:20:23 »
Sorry maar.. wat. Ik begrijp echt niks van deze reactie :')

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:22:15 »
Uh, pardon?

Het feit dat sommige mensen vanuit het geloof handelen en niet vanuit hun eigen rationele verstand. Net als wat Disfunction zei.
''That's a touching story, it really is... not my problem''

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:23:21 »
Het feit dat sommige mensen vanuit het geloof handelen en niet vanuit hun eigen rationele verstand. Net als wat Disfunction zei.
:') loool oke