Auteur Topic: Meisjes of vrouwen naroepen moet beboet worden.  (gelezen 4183 keer)

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:16:17 »
Even voor de duidelijkheid: Dan heb ik het alleen over ongepaste seksuele opmerkingen, die al gauw veranderen in uitschelden, wat ik vaak best wel eng en dreigend vind.

Ik vind zeker dat als naroepen oid beboet zou worden, het voor iedereen zou moeten gelden, en mensen die "buiten de norm vallen" (homo/biseksuelen, transseksuelen, travestieten etc.) hebben het echt wel zwaarder dan vrouwen op straat. Dat weet ik ook wel.

Ik zie wel eens vrouwen naar een man roepen in de zin van 'lekker kontje' of zo, dat vind ik vrijwel het zelfde.

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:33:56 »
Heel leuk geval van "gelijkheid dan óók voor mannen", maar wanneer worden zij nou nageroepen?

Dat jij het misschien nog niet gezien hebt, betekent niet dat het niet gebeurt. Ik vind het altijd vervelend dat er altijd wordt gedacht dat het nooit eens andersom kan, net als met verkrachting. Er worden ook mannen verkracht, maar dat lijkt de halve wereld ook niet te snappen/kunnen indenken. Net als dit, vrouwen worden nageroepen, maar dat kan net goed bij mannen gebeuren en ik geloof ook wel dat dat gebeurt met die jeugd van tegenwoordig. (Ja, ik ben zelf misschien pas 20, maar ik schaam me kapot voor vele 13-18jarigen)
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 29 augustus 2014, 12:44:27 »
Ik zie niet hoe dat mogelijk is...Het is heel vervelend als je nageroepen of nagefloten wordt, maar zolang ze je niet beginnen achtervolgen/aanraken, doen ze eigenlijk ook gewoon niks dat echt bestraft kan worden. Men kan nu eenmaal geen politie inhuren die ons arresteert op grond van wat we zeggen. Ik haat ook hoe mannen hier geviseerd worden...Vrouwen maken ook wel eens seksistische opmerkingen/gebaren als een mooie man voorbijwandelt, hoor.
You may be a lover but you ain't no dancer.

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 29 augustus 2014, 12:46:49 »
Heel leuk geval van "gelijkheid dan óók voor mannen", maar wanneer worden zij nou nageroepen?

Het gebeurt, maar vrouwen zijn daar subtieler in. Zij zullen eerder een hoorbare comment maken over zijn lekkere kont dan naar 'm fluiten. Blijft hetzelfde...

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 29 augustus 2014, 15:58:41 »
Idd. Dit heb ik namelijk nog nooit gezien..

Geloof mij, het gebeurt zat. Op de middeblare school waar ik zat deden een groep meiden elke keer een kontbeweging naar onbekende jongens toe die ze knap of leuk uitziend vonden. En die jongens liepen gewoon hun eigen gang en deden niks.
Dat jij het nooit gezien hebt wilt niet zeggen dat het ook nooit gebeurd.

Vrouwen zijn niet altijd het slachtoffer van dit soort dingen. Het kan best zo zijn dat het vaker bij vrouwen overkomt dan mannen, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Life is living or surviving

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 29 augustus 2014, 20:30:24 »
Ok, dan is het inderdaad zo dat ik het gewoon nooit heb gezien.

Maar, zoals ik al zei, over het algemeen doen mannen het heel boos (van "lekker ding" naar "(vul in)HOER" in 0,5 seconde als je niet reageert) wat in veel situaties toch best eng kan zijn. Er gebeurt bijna nooit iets, maar het zou maar een gek zijn die je in elkaar zal slaan/verkrachten weet ik veel wat.

Natuurlijk kan dit ook bij mannen gebeuren, maar het is gewoon zo dat mannen over het algemeen groter en sterker zijn dan vrouwen waardoor zij een grotere dreiging zijn voor ons dan wij voor hen.

Maar zoals ik al zei, mocht zoiets beboet/bestraft worden, dan moet dat inderdaad voor iedereen gelden.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:29:38 »

Maar, zoals ik al zei, over het algemeen doen mannen het heel boos (van "lekker ding" naar "(vul in)HOER" in 0,5 seconde als je niet reageert) wat in veel situaties toch best eng kan zijn. Er gebeurt bijna nooit iets, maar het zou maar een gek zijn die je in elkaar zal slaan/verkrachten weet ik veel wat.

Natuurlijk kan dit ook bij mannen gebeuren, maar het is gewoon zo dat mannen over het algemeen groter en sterker zijn dan vrouwen waardoor zij een grotere dreiging zijn voor ons dan wij voor hen.

Maar zoals ik al zei, mocht zoiets beboet/bestraft worden, dan moet dat inderdaad voor iedereen gelden.
Model

JonSnow

• I don't have dreams, I have goals.
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:32:23 »
Ik vind het bullshit, mensen daarvoor beboeten.
Ja het is heel kut als je wordt nageroepen, maar om mensen daarvoor te beboeten? De politie heeft hopelijk wel wat beters te doen..
Work hard, shine harder. Sparkle all the way // Valar Dohaeris

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:16:37 »

En dit soort gedachtes maakt het ook dat mannen gewoon niet durven aan te geven wanneer ze zijn verkracht door een vrouw
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

Coccolare

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 30 augustus 2014, 00:27:04 »
Ik denk trouwens ook wel dat het gewoon helpt als de politie er gewoon wat van zegt als ze zien dat het gebeurt. Het gebeurt bijvoorbeeld vaak op avonden dat mensen uitgaan en er veel mensen op straat zijn, dan is er toch al veel politie..

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:33:06 »
En dit soort gedachtes maakt het ook dat mannen gewoon niet durven aan te geven wanneer ze zijn verkracht door een vrouw
Maar zo bedoel ik het helemaal niet. Ik weet heel goed dat mannen ook verkracht kunnen worden, en ik vind het heel erg dat er een rape culture heerst waarin mannen dat niet toe durven te geven. Toch sta ik nog steeds achter wat ik zeg.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:43:51 »
Ik denk trouwens ook wel dat het gewoon helpt als de politie er gewoon wat van zegt als ze zien dat het gebeurt. Het gebeurt bijvoorbeeld vaak op avonden dat mensen uitgaan en er veel mensen op straat zijn, dan is er toch al veel politie..
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:55:41 »

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 30 augustus 2014, 12:43:19 »
Kijk, als het over feminisme gaat ben ik in de eerste in de rij om te zeggen dat ik feminist ben en vind dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat iedereen als individu behandeld moet worden en niet naar het gender, maar ik heb het nu over het algemeen. Er zijn zeker kwaadaardige vrouwen die mannen naroepen op straat, wat mannen eng zullen vinden, maar over het algemeen gebeurt het vaker andersom. Ontkennen dat dat zo is, is alleen maar bijdragen aan het probleem.

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 01 september 2014, 14:04:32 »
Kijk, als het over feminisme gaat ben ik in de eerste in de rij om te zeggen dat ik feminist ben en vind dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat iedereen als individu behandeld moet worden en niet naar het gender, maar ik heb het nu over het algemeen. Er zijn zeker kwaadaardige vrouwen die mannen naroepen op straat, wat mannen eng zullen vinden, maar over het algemeen gebeurt het vaker andersom. Ontkennen dat dat zo is, is alleen maar bijdragen aan het probleem.

Ik denk dat niemand echt ontkent dat het meer bij vrouwen gebeurt. Men wil maar zeggen dat de regel, zoals hij geformuleerd staat in de titel, mannen viseert; Dat mannen òòk het slachtoffer kunnen zijn.

Interessant is: "Mannen zijn een grotere dreiging voor ons dan wij voor hen."
Als ik dat lees, dan zou ik echt niet geloven dat je pro gelijkheid tussen man en vrouw bent. Mensen die anderen kwetsen, vormen een dreiging. Dat heeft niks met geslacht te maken. Naroepen is dan misschien een vorm die vooral door mannen gebruikt wordt, maar er zijn heel wat andere vormen van fysiek/mentaal geweld waar vrouwen meer een beroep op doen. Om een voorbeeld te geven: vrouwen die verspreiden dat ze door een man verkracht werden en waar niks van waar is.

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 02 september 2014, 00:16:44 »
Ik denk dat niemand echt ontkent dat het meer bij vrouwen gebeurt. Men wil maar zeggen dat de regel, zoals hij geformuleerd staat in de titel, mannen viseert; Dat mannen òòk het slachtoffer kunnen zijn.

Interessant is: "Mannen zijn een grotere dreiging voor ons dan wij voor hen."
Als ik dat lees, dan zou ik echt niet geloven dat je pro gelijkheid tussen man en vrouw bent. Mensen die anderen kwetsen, vormen een dreiging. Dat heeft niks met geslacht te maken. Naroepen is dan misschien een vorm die vooral door mannen gebruikt wordt, maar er zijn heel wat andere vormen van fysiek/mentaal geweld waar vrouwen meer een beroep op doen. Om een voorbeeld te geven: vrouwen die verspreiden dat ze door een man verkracht werden en waar niks van waar is.
Het gaat om deze specifieke situatie. Als ik word nageroepen door een man, dan kan het soms nogal eng zijn, vooral als hij snel agressief/boos begint te roepen. Als een man wordt nageroepen door een vrouw, dan is dat vaak onschuldig, en als ze boos wordt dan is de man vaak waarschijnlijk niet bang, aangezien hij waarschijnlijk groter/sterker is en weet dat ze hem niks aan kan doen.

Dit is allemaal met heel veel "waarschijnlijk", "vaak" en "over 't algemeen", want ik wéét dat het ook andersom kan zijn, en ik weet dat in andere situaties vrouwen mannen veel kwaad kunnen doen. Maar het gaat om deze specifieke situatie, en dit is hoe ik het zie.

Quaerere

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 02 september 2014, 00:31:07 »
Ik vind het overdreven, what's next? denk ik bij dit soort voorstellen..
casually being casual   ask

Loeske

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 03 september 2014, 09:21:54 »
Ik weet niet hoe erg het was bij degene die dit opgezet heeft, maar... gewoon negeren toch? Als het positief is is het toch in zekere zin een compliment (misschien niet op de manier waarop je het liever zou hebben, maar toch), en als het negatief is - gewoon negeren.

Zolang niemand aan je zit of écht vervelend gaat doen (heel dicht naast je lopen, je achtervolgen, enz) is er toch niks aan de hand?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 03 september 2014, 12:21:26 »
Ik weet niet hoe erg het was bij degene die dit opgezet heeft, maar... gewoon negeren toch? Als het positief is is het toch in zekere zin een compliment (misschien niet op de manier waarop je het liever zou hebben, maar toch), en als het negatief is - gewoon negeren.

Zolang niemand aan je zit of écht vervelend gaat doen (heel dicht naast je lopen, je achtervolgen, enz) is er toch niks aan de hand?

Maar het gaat dus om dit gedrag. Aanraken, schreeuwen, dreigen. Dat moet beboet worden.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 03 september 2014, 14:55:02 »
Het gaat om deze specifieke situatie. Als ik word nageroepen door een man, dan kan het soms nogal eng zijn, vooral als hij snel agressief/boos begint te roepen. Als een man wordt nageroepen door een vrouw, dan is dat vaak onschuldig, en als ze boos wordt dan is de man vaak waarschijnlijk niet bang, aangezien hij waarschijnlijk groter/sterker is en weet dat ze hem niks aan kan doen.

Dit is allemaal met heel veel "waarschijnlijk", "vaak" en "over 't algemeen", want ik wéét dat het ook andersom kan zijn, en ik weet dat in andere situaties vrouwen mannen veel kwaad kunnen doen. Maar het gaat om deze specifieke situatie, en dit is hoe ik het zie.

Dat is het inderdaad. Juist aannemen dat de vrouw het onschuldig bedoelt en de man niet, gaat in tegen het principe van gelijkheid tussen man en vrouw.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 04 september 2014, 17:35:26 »

Het gaat in het algemeen over commentaar over een persoon. ik vind niet dat iemand roept 'He lekkere tieteuh! ' naar je roept, en compliment is.

Zoiets lijkt me meer om de andere kant op te kijken naar het probleem en het probleem te verbloemen om het er beter op te laten lijken.

in het algemeen hoeft niemand commentaar te horen over zichzelf. de straat is eigenlijk niet echt een plaats om dat te doen :S
Als je iemand een compliment wilt geven, zeg dat dan in een nederige positie of iets ivm hun intresses. 'he toffe shirt hou je ook van *bandnaam*,' ofz maar 99% van de commentaren waar iedereen hierover spreekt, gaat over het seksualiseren van een persoon en het te 'complimenteren'.
Ze complimenteren het lichaam of een deel ervan, niet de persoon.

in mijn ogen lijkt dat net hetzelfde wanneer iemand je aanspreekt over hoe lelijk je broek is ofz. zo'n commentaar hoef ik niet te horen, doe het gewoon in je gedachten en loop verder. Ik hoef niet te weten wie mij mooi vind en wie niet.
Ain't no rest for the wicked!

Esona-Bella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 04 september 2014, 19:35:50 »
Eerst dacht ik ja hoor niet zo aanstellen...
Maar nu ik het artikel gelezen heb snap ik het wel. Sommige mannen denken dat ze alles zomaar kunnen flikken bij vrouwen. Ik denk dat geen een vrouw het prettig vind wanneer een man masturbeerbewegen naar haar toe maakt of andere seksistische dingen doet of zegt. Er is een grens vind ik.
We vinden het toch ook niet normaal als een vrouw zoiets naar een man toe doet?

AmyTPP

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 06 september 2014, 12:23:05 »
Wel als het op minderjarigen aankomt. Dat ze mij naroepen boeit me echt geen ene moer maar wat oudere mannen soms naar minderjarigen roepen, bah.

Je kunt nu wel zeggen van: "Ja maar sommige meiden zien er ouder uit". Dat klopt, maar ze roepen ook vaak genoeg op meiden waaraan je het echt ziet. Je wilt echt niet weten wat ik allemaal te horen kreeg toen ik 12-13 was (ik was misschien 1m40 groot, droeg kledij van Disney en Snoopy en had m'n haar in een paardenstaart. Droeg geen make-up ofzo) en je zag mijn leeftijd duidelijk hoor, ik zag er echt geen 16 uit.

Ik vind het gewoon vuil.

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 06 september 2014, 12:55:38 »
Wel als het op minderjarigen aankomt. Dat ze mij naroepen boeit me echt geen ene moer maar wat oudere mannen soms naar minderjarigen roepen, bah.

Je kunt nu wel zeggen van: "Ja maar sommige meiden zien er ouder uit". Dat klopt, maar ze roepen ook vaak genoeg op meiden waaraan je het echt ziet. Je wilt echt niet weten wat ik allemaal te horen kreeg toen ik 12-13 was (ik was misschien 1m40 groot, droeg kledij van Disney en Snoopy en had m'n haar in een paardenstaart. Droeg geen make-up ofzo) en je zag mijn leeftijd duidelijk hoor, ik zag er echt geen 16 uit.

Ik vind het gewoon vuil.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, misschien dat ik je verkeerd begrijp maar je wilt dus zeggen dat het alleen op minderjarigen moet gelden? Dan ben ik het niet met je eens. Als het geboet moet worden moet dat op iedereen gelden en niet alleen op minderjarigen. Dat minderjarigen seksistische opmerkingen krijgen/gescholden/gefloten worden is net zo erg als dat een volwassen vrouw van 18+ lastig word gevallen.

Hailey

• **
  • Warrior
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 06 september 2014, 14:59:57 »
Het enige wat ik wil zeggen hierover is: Het is respectloos om een vrouw/meisje na te roepen, beboeten die handel!
It's immortality my darlings                                 []                        Bitch if you had my life you'd wish it was just a nightmare