Auteur Topic: Howick en Lili  (gelezen 1403 keer)

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2018, 10:42:14 »
Tja daar zal vast wel een reden voor zijn, niet iedereen zit er op te wachten om te emigreren.

Maar als er oorlog is en de rest van je gezin vlucht omdat het niet veilig is, lijkt het mij sterk dat moeder en dochter daar blijven omdat ze ''niet zitten te wachten om te emigreren''. Ik vind zulke verhalen gewoon altijd heel raar; de man van het gezin vlucht uit een land van oorlog, en moeders en kinderen zitten er nog. Als het hier niet meer veilig zou zijn mag ik toch hopen dat mijn vriend mij en eventueel toekomstige kinderen meeneemt.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2018, 10:52:01 »
De reis hiernaartoe is vaak best wel onveilig en gevaarlijk. Dus volgens mij gaat daarom vaak eerst de vader en als hij dan veilig hier is en dingen heeft geregeld, hopen ze dat de rest van het gezin op een normale manier hiernaartoe kan komen. (dacht ik)
Ik was tink

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2018, 10:57:38 »
En dan nog. Je krijgt hier zo’n lekker warm welkom wil je zeggen? En dan kom je hier uit. Laat staan dat je in Lesbos eindigd in een tentenkamp waar alle mensen op/bij/in elkaar liggen zónder ook maar iets van je bezittingen die je vroeger had. Waar je ook terecht komt, je mag niets meer, kan niets meer, niet mogen werken en ook niet mogen/kunnen integreren in een land. Er zijn nu eenmaal mensen die hun lot gewoon ondergaan. Die hopen op iets beters maar hun land niet willen verlaten. Maar dat zegt nérgens dat het daar ‘wel meevalt’. Of ‘toch niet zo erg is’.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2018, 11:48:35 »
Maar het is daar misschien ook niet direct onveilig, meer indirect. En dan is het idd beter dat haar man de basis legt in Nederland en dat zij daar heen kan komen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2018, 15:56:17 »
En dan nog. Je krijgt hier zo’n lekker warm welkom wil je zeggen? En dan kom je hier uit. Laat staan dat je in Lesbos eindigd in een tentenkamp waar alle mensen op/bij/in elkaar liggen zónder ook maar iets van je bezittingen die je vroeger had. Waar je ook terecht komt, je mag niets meer, kan niets meer, niet mogen werken en ook niet mogen/kunnen integreren in een land. Er zijn nu eenmaal mensen die hun lot gewoon ondergaan. Die hopen op iets beters maar hun land niet willen verlaten. Maar dat zegt nérgens dat het daar ‘wel meevalt’. Of ‘toch niet zo erg is’.

Dat jij dat tussen mijn regels door kunt lezen; prima, maar volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Sterker nog, in eerdere reacties laat ik ook weten dat ik zeker van mening ben dat wij vluchtelingen moeten helpen, dat zij de prioriteit moeten hebben boven mensen die uit een veilig land komen, dat de procedure sneller en duidelijker moet zodat zaken zoals met Lili en Howick niet nog eens gebeuren. Enige wat ik zeg is dat ik niet altijd begrijp waarom vrouwen en kinderen worden achtergelaten in een oorlogsgebied. Ik weet dat de reis hierheen niet veilig is, ik beweer nergens dat de oorlog daar 'wel meevalt' en dat er voor die mensen grote onzekerheid is waar ze terecht komen. Maar persoonlijk had ik nooit mijn gezin achtergelaten.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2018, 16:23:55 »
Zelf ken ik een oude klasgenoot die 3 jaar geleden vanuit Syrië naar Nederland is gekomen. Hij vertelde mij dat hij naar Nederland kwam omdat het hier veiliger is, en omdat die graag wil doorstuderen.

Wat ik het aparte vind aan zijn verhaal, is dat zijn broertje, zusje, hij en zijn vader naar Nederland zijn gekomen, en dat zijn andere zusje en moeder nog in Syrië zitten. Ik vraag me dan af hoe onveilig een land werkelijk is is, aangezien je je zusje en moeder er wel achterlaat (zij zijn vrijwillig daar gebleven).
misschien omdat ze andere familieleden hebben die niet in staat zijn te reizen, denk aan opa's, oma's en te jonge kinderen, een alleenstaand familielid met veel kinderen. En vluchten is zo vreselijk fysiek, en je moet zo veel geluk hebben dat je niet opgemerkt wordt als je je onderaan een vrachtwagen hebt geklemd in de hoop dat je de grens over komt.

Misschien wachten ze tot ze in het kader van gezinshereniging "veilig" over kunnen vliegen?

Marit ♥

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 18 september 2018, 12:09:00 »
misschien omdat ze andere familieleden hebben die niet in staat zijn te reizen, denk aan opa's, oma's en te jonge kinderen, een alleenstaand familielid met veel kinderen. En vluchten is zo vreselijk fysiek, en je moet zo veel geluk hebben dat je niet opgemerkt wordt als je je onderaan een vrachtwagen hebt geklemd in de hoop dat je de grens over komt.

Misschien wachten ze tot ze in het kader van gezinshereniging "veilig" over kunnen vliegen?

Dit is dus ook weer iets, die jongen kwam hierheen in 2015, toen was het zover ik weet (don't judge als het niet zo is) nog niet heel heftig qua hoeveelheid vluchtelingen hier in Nederland. Hij is met een boot overgekomen waar hij ook nog een paar selfies van liet zien. Hij zag er prima verzorgd uit en blijkbaar had die toen dus ook gewoon een telefoon waar die gebruik van kon maken en die hij kon opladen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 18 september 2018, 12:27:39 »
Ja want als je vlucht/emigreert laat je natuurlijk je telefoon achter?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Marit ♥

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 18 september 2018, 14:04:34 »
Ik bedoel meer dat het vluchten dus blijkbaar niet altijd op een onveilige manier gaat, de route zou zeker onveilig zijn maar het is niet dat elke vluchteling met zn 10'en op een krap bootje zit of dat elke vluchteling onder een vrachtwagen heeft moeten hangen om hier te komen.

En het verbaasd mij gewoon dat ze blijkbaar op een of andere manier electriciteit op die boot hadden en waarschijnlijk dus ook nog meer facilliteiten.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 18 september 2018, 15:53:12 »
https://www.youtube.com/watch?v=FVHFDTIoMKc

Hij benoemt precies het heikelpunt rondom Howick en Lili.
Alles is zo donker

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 18 september 2018, 17:51:26 »
Dit is dus ook weer iets, die jongen kwam hierheen in 2015, toen was het zover ik weet (don't judge als het niet zo is) nog niet heel heftig qua hoeveelheid vluchtelingen hier in Nederland. Hij is met een boot overgekomen waar hij ook nog een paar selfies van liet zien. Hij zag er prima verzorgd uit en blijkbaar had die toen dus ook gewoon een telefoon waar die gebruik van kon maken en die hij kon opladen.
om even wat te zeggen, Syrië was een best welvarend land, niet gek toch dat hij een telefoon mee had? En selfie zegt niks hé, misschien wilde hij een teken van leven geven aan achtergebleven familie met een selfie. Nederland is ook een welvarend land en als hier nu oorlog uitbreekt neem ik ook mijn telefoon mee.

Plus, hoe kan jij beoordelen dat hij er verzorgd uitzag en dat daar faciliteiten voor waren? Staat hij op een selfie zijn haar te föhnen?

Sorry, vrij office topic :p
« Laatst bewerkt op: 18 september 2018, 17:55:19 door Evieefjuh »